លោកុប្បត្ដិ​ ២១:១–៧ កំណើត​របស់​អ៊ីសាក Gen. 21:1-7 The Birth of Isaac

ការ​ប្រកាស​ព្រះគ្រីស្ទ​ពី​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​     

 កំណើត​របស់​អ៊ីសាក​ (លោកុប្បត្ដិ ២១:១-៧) គឺ​ជា​ដំណោះស្រាយ​ចំពោះ​បញ្ហា​ ដែល​ត្រូវ​បាន​កត់សំគាល់​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ ១១:៣០ ថា «ឯ​សារ៉ាយ​ នាង​ជា​ស្ត្រី​អារ គ្មាន​កូន​សោះ» និង ​ជា​ពេល​ចាប់ផ្តើម​​បំពេញ​    សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ជាមួយ​អាប់រ៉ាម​ថា «​អញ​នឹង​បង្កើត​នគរ​១​យ៉ាង​ធំ​ពី​ឯង​» (១២:២)។ ​នៅពេល​នោះ​អាប់រ៉ាម​ មាន​អាយុ​៧៥ ​ឆ្នាំ​ (១២:៤)។ ​តើ​ព្រះ​អាច​បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​ដោយ​របៀប​ណា? ​បន្ទាប់​ពី​រយៈ​ពេល​២៥ ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ «ព្រះអម្ចាស់​បាន​ប្រោសប្រណី​លោក​ស្រី​សារ៉ា ស្រប​តាម​សេចក្ដី​ដែល​ព្រះអង្គ​មាន​ព្រះបន្ទូល​ទុក គឺ​ព្រះអង្គ​ប្រព្រឹត្ត​ចំពោះ​គាត់ ស្រប​តាម​ព្រះបន្ទូល​របស់​ព្រះអង្គ»​ (២១:១)។ ​បញ្ហា​​មួយ​​ពេល​​​អធិប្បាយ​រឿង​នេះ​គឺ​ យើង​ត្រូវ​មិន​ភ្លេច​ដាក់​រឿង​នេះ​ទៅក្នុង​បរិបទ​នៃ​រឿង​ធំ ដែល​បាន​ចាប់​ផ្តើម​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ ១១ ហើយ​យើង​ត្រូវ​ជ្រើសរើស​អត្ថបទ​គម្ពីរ​ត្រឹម​ត្រូវ  ​និង​អធិប្បាយ​វា​ជា​រឿង​តែ​មួយ។ ​ព្រះ​បាន​មាន​បន្ទូល​​​សន្យា​ប្រទាន​ពូជ​ពង្ស​ដល់​អ័ប្រាហាំ​​ម្តង​ហើយ ​ម្តង​ទៀត​ជា​ច្រើន​ដង​ (១៣:១៦; ១៥:៥; ១៧:២, ៥-៦)។ ​ព្រះ​បាន​បញ្ជាក់​ច្បាស់​ថា  ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់​នឹង​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​តាមរយៈនាង​​សារ៉ា (១៧:១៦) មិន​មែន​តាមរយៈ​នាង​ហាការ​ទេ។

អ្នក​និទាន​​​ពិពណ៌នា​ពីរ​ដង​ថា អ័ប្រាហាំ​មាន​ «វ័យ​ចាស់» ​(ខ.២, ៧) និង​ «អាយុ​បាន​១០០ឆ្នាំ​ហើយ​» (ខ.៥) ដែល​នេះ​សង្កត់​ធ្ងន់​ថា ​វា​គឺ​ជា​ការ​ងារ​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះ ដែល​បាន​បង្កើត​អ៊ីសាក។ ​អ្នក​និទាន​​សង្កត់​ធ្ងន់​លើ​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​របស់​អ័ប្រាហាំ​ចំពោះ​ព្រះ​​ពេល​គាត់​​ដាក់​ឈ្មោះ​កូន​ប្រុស​របស់​គាត់​ថា អ៊ីសាក (ខ.៣) និង​ការ​កាត់​ស្បែក​ កូន​របស់​គាត់​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​ប្រាំបី «​ដូច​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​បង្គាប់​មក​» (ខ.៤)។ ព្រះជាម្ចាស់​មាន​ ​ព្រះ​បន្ទូល ឬ​សេចក្តី​សន្យា​​ជា​​មុន​​ត្រូវ​បាន​លើក​ឡើង​ចំនួន​បី​ដង «ដូច​ជា​ទ្រង់ [ព្រះ​អម្ចាស់] បាន​មាន​បន្ទូល​» «​តាម​ដែល​ទ្រង់​សន្យា​» «​ត្រូវ​តាម​ពេល​កំណត់​ដែល​ទ្រង់​បាន​ប្រាប់​គាត់» (ខ.១-២)។ ឈ្មោះ​អ៊ីសាក​ («គាត់​សើច​») ត្រូវ​បាន​លើក​ឡើង​ចំនួន​បី​ដង (ខ.៣, ៤, ៥) ​និង​ពាក្យ​ឫស​ «សើច» ចំនួន​ពីរ​ដង (ខ.៦)។ ​អត្ថបទ​គម្ពីរ​នេះ​  គឺ​និយាយ​អំពី​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​ការ​អស្ចារ្យ ​ដើម្បី​បំពេញ​សំរេច​​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​  និង​សារ៉ា ហើយ​សំណើច​គឺជា ​លទ្ធផល។ ​សារ៉ា​ដឹង​ថា​  មាន​តែ​ព្រះ​ទេ ដែល​អាច​ប្រទាន​កូនប្រុស​នេះ​ដល់​ស្ត្រី​អារ​វ័យ​៩០​​ឆ្នាំ​​។ គាត់​លាន់​មាត់​ថា «​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​អោយ​អញ​សើច​» (២១:៦)។

ផ្ទៃរឿង និង​គោល​ដៅ​

​យើង​អាច​មាន​ផ្ទៃរឿង​ថា «​ចូរ​អរ​សប្បាយ​នៅក្នុង​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់ ពីព្រោះ​ព្រះអង្គ​បំពេញ​  សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់​ ដោយ​ប្រទាន​អ៊ីសាក​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ។»

​នៅ​ពេល​អ៊ីស្រាអែល​នៅក្នុង​ស្រុក​ម៉ូអាប់  ​បន្ទាប់​ពី​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ពិបាក​កាត់តាម​ទី​រហោស្ថាន​ ឬ​នៅក្នុង​ការ​និរទេស​នៅក្នុង​បាប៊ីឡូន​ ដោយ​ព្រោះ​ព្រះអង្គ​បោះ​បង់​គេ​ចេញ​ពី​ទឹក​ដី​សន្យា​ ប្រហែល​ជា​គេ​ធ្លាក់​ទឹក​ចិត្ត ក៏​ប៉ុន្តែ​  រឿង​នេះ​នឹង​លើ​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​អ៊ីស្រាអែល​អោយ​មាន​ចិត្ត​ត្រេក​អរ​សប្បាយ​យ៉ាង​ខ្លាំង  ​ដោយសារ​ព្រះអង្គ​ស្មោះត្រង់​  និង​មាន​ឫទ្ធានុភាព។ ដូច្នេះ គោល​ដៅ​នៃ​សារ​នេះ​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​គឺ​ «ដើម្បី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អ៊ីស្រា​អែល​អោយ​អរ​សប្បាយ​នៅក្នុង​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់ ដែល​បាន​ប្រទាន​អ៊ីសាក​មក​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ​ ដែល​​អ៊ីសាក​​នាំ​អ៊ីស្រាអែល​អោយ​ក្លាយ​ជា​ជាតិសាសន៍​មួយ​»។ ​

របៀប​ប្រកាស​ពី​ព្រះគ្រីស្ទ​

ផ្ទៃរឿង៖ ពូជ​របស់​ស្ត្រី៖ របៀប​មួយ​ក្នុង​ការ​ប្រកាស​ពី​ព្រះគ្រីស្ទ​ចេញ​ពី​រឿង​នេះ​គឺ ​ត្រូវ​សំឡឹង​មើល​ផ្ទៃរឿង​ «ពូជ​របស់​ស្ត្រី​»។ ព្រះ​បាន​សន្យា​ជាមួយ​នាង​អេវ៉ា​ថា ​ពូជ​របស់​នាង​នឹង​ជាន់​​ក្បាល​របស់​សាតាំង។ ​តាមរយៈ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​នៃ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​លោកុប្បត្ដិ​ យើង​មើល​ឃើញ​ថា ​ពូជ​របស់​អេវ៉ា​គឺ​ជា​ពូជ​របស់​សារ៉ា។ រឿង​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​ព្រះ​រក្សា​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់​ និង​បំពេញ​សំរេច​ផែនការ​របស់​ទ្រង់​  ក្នុង​ការ​ជាន់​​ក្បាល​របស់​សាតាំង​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ។ គ្មាន​អ្វី​អាច​បញ្ឈប់​ព្រះ​ពី​ការ​បំពេញ​សំរេច​ផែនការ​របស់​ទ្រង់​បាន​ឡើយ សូម្បី​វ័យ​ចំណាស់​របស់​អ័ប្រាហាំ​  និង​សារ៉ា​ក៏​មិន​អាច​បញ្ឈប់​បាន​ដែរ។ ​ក្រោយ​មក​ទៀត ​ព្រះ​នឹង​ប្រទាន​កូនប្រុស​ម្នាក់​ទៀត​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ​ គឺ​យ៉ាកុប/អ៊ីស្រាអែល​ដល់​អ៊ីសាក​  និង​រេបិកា​ ដែល​ជា​ស្ត្រី​អារ។​ ​ជា​ចុង​ក្រោយ ​កូនប្រុស​របស់​យ៉ាកុប  ​ផ្តល់​កំណើត​ដល់​ជាតិសាសន៍​អ៊ីស្រាអែល ហើយ​ព្រះ​មែស៊ី​នឹង​ប្រសូត​មក​ពី​អ៊ីស្រាអែល​ (សូម​មើល​ពង្សាវតារ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​នៅក្នុង​ម៉ាថាយ ១ និង​លូកា ៣)។ ​កំណើត​របស់​អ៊ីសាក​មាន​ការ​អស្ចារ្យ ប៉ុន្តែ​កំណើត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​កាន់​តែ​មាន​ការ​អស្ចារ្យ​ទៅ​ទៀត។ ​នៅពេល​ព្រះ​ធ្វើ​ការ​អស្ចារ្យ​កាន់​តែ​ធំ ការ​ចាប់​ទុំ​ផ្ទៃ​និង​ការ​ប្រសូត​ ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ទាំង​ពួក​ទេវតា ​ពួក​អ្នក​គង្វាល ​ស៊ីម្មាន អាន្ន៉ា និង​ពួក​ហោរាចារ្យ​អរ​សប្បាយ​ទាំង​អស់​គ្នា។ ​ទោះ​បី​ជា​កំណើត​របស់​អ៊ីសាក​នាំ​មក​នូវ​អំណរ​ដ៏​ធំ ​កំណើត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​រឹតតែ​នាំ​មក​នូវ​អំណរ​កាន់​តែ​ធំ​ទៅ​ទៀត​ ពីព្រោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បំពេញ​សំរេច​ផែនការ​របស់​ព្រះ​នៅ​ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ​មនុស្ស និង​បំផ្លាញ​សាតាំង។

ផ្ទៃ​រឿង៖ ជាតិសាសន៍​ និង​ជាតិ​សាសន៍​ទាំង​អស់៖ ​ព្រះ​បាន​សន្យា​ធ្វើ​អោយ​អ័ប្រាហាំ​ក្លាយ​ជា​ «ឪពុក​នៃ​ជាតិសាសន៍​ដ៏​ច្រើន​សន្ធឹក» ​ដូច្នេះ ​កំណើត​របស់​អ៊ីសាក​គឺ​ជា  ​ការ​បំពេញ​សំរេច​ដើម​ដំបូង​មួយ។ ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​ឈាន​ទៅ​ដល់​ការ​បំពេញ​សំរេច​ខ្ពស់​លើស​ពី​អ៊ីសាក  ​ទៅ​ដល់​ពូជ​របស់​អ័ប្រាហាំ គឺ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ដែល​បង្គាប់​ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​អោយ «​បញ្ចុះ​បញ្ចូល​អោយ​សិស្ស​នៅ​គ្រប់​ទាំង​សាសន៍។» ​មាន​ជាតិសាសន៍​មួយ​ចេញ​មក​តាម​រយៈ​អ៊ីសាក​ គឺ​អ៊ីស្រាអែល ដែល​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់។ ​តាមរយៈ​ពូជ​របស់​អ៊ីសាក ​ព្រះ​យេស៊ូវ ​​​ហៅ​មនុស្ស​ពី​គ្រប់​ជាតិសាសន៍​អោយ​ធ្វើ​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ (សូម​មើល​រ៉ូម ៤:១៦-២០)។ ប៉ុន្តែ ​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​មិន​ទាន់​បាន​បំពេញ​សំរេច​ទាំង​ស្រុង​នៅ​ឡើយ​ទេ។ សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ គ្រីស្ទបរិស័ទ​បំរើ​ព្រះ​ ដើម្បី​បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​ នៅពេល​យើង​ប្រកាស​ដំណឹងល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​ទៅ​កាន់​ជាតិសាសន៍​ទាំង​អស់។ ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​នឹង​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​នៅ​ពេល​​ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ​យាង​មក​ម្តង​ទៀត​ ហើយ​មនុស្ស​មួយ​ហ្វូង​យ៉ាង​ធំ ​«មកពី​គ្រប់​ទាំង​សាសន៍ គ្រប់​ទាំង​ពូជ​មនុស្ស​ គ្រប់​ទាំង​គ្រួសារ ហើយ​គ្រប់​ទាំង​ភាសា​» នឹង​ឈរ «នៅ​មុខ​បល្ល័ង្ក​ និង​កូន​ចៀម​» (វិវរណៈ ៧:៩-១០)។

ចម្រៀង​របស់​សារ៉ា និង​ចម្រៀង​របស់​ម៉ារា។ ​កំណើត​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​  និង​ការ​ចាក់​បង្ហូរ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​គ្រីស្ទបរិស័ទ​អោយ​អរ​សប្បាយ​ចំពោះ​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់​ ដូច​ជា​កំណើត​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​អ៊ីសាក​  បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អ៊ីស្រាអែល​អោយ​អរ​សប្បាយ​ចំពោះ​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់​ផង​ដែរ។ ​យើង​អាច​មើល​ឃើញ​​  ​ដោយ​មើល​ទៅ​លើ​ចម្រៀង​សរសើរ​តម្កើង​របស់​សារ៉ា  ​នៅពេល​អ៊ីសាក​បាន​កើត​មក​ (២១:៦-៧) ហើយ​ចម្រៀង​សរសើរ​តម្កើង​របស់​ម៉ារា​អំពី​កំណើត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ (លូកា ១:៤៦-៥៥)។​

ការ​ដក​ស្រង់​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​

​ក្រៅ​ពី​ការ​ដក​ស្រង់​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ខាង​លើ​ ​​នៅ​តែ​មាន​ទំនាក់ទំនង​ពី​លោកុប្បត្ដិ ២១:១-៧ ទៅ​កាន់​អត្ថបទ​គម្ពីរ​ក្រោយៗ​ទៀត​ផង​ដែរ (លូកា ១:៦៨-៧៣ ចម្រៀង​របស់​សាការី​អំពី​កំណើត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​ហេព្រើរ ១១:១១-១២)។

ផ្ទៃរឿង​ គោល​ដៅ និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​សំរាប់​សេចក្តី​អធិប្បាយ

​គោល​ដៅ​របស់​អ្នក​និទាន​​​គឺ «ដើម្បី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អ៊ីស្រាអែល​អោយ​អរ​សប្បាយ​ចំពោះ​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់ ដែល​បាន​ធ្វើ​ការ​អស្ចារ្យ​ដែល​នាំ​អោយ​មាន​ជនជាតិ​អ៊ីស្រាអែល​ដែល​ជា​រាស្ត្រ​ពិសេស​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់។» ស្រដៀង​គ្នា​ដែរ យើង​អាច​មាន​គោល​ដៅ​របស់​យើង​នៅក្នុង​ការ​អធិប្បាយ​អត្ថបទ​នេះ​គឺ ដើម្បី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ពួក​ជំនុំ​អោយ​អរ​សប្បាយ​ចំពោះ​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់ ដែល​បាន​ហៅ​យើង​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ​អោយ​ធ្វើ​ជា​រាស្ត្រ​ពិសេស​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់​។ សេចក្តី​អធិប្បាយ​របស់​យើង​គួរ​តែ​មាន​ចំនុច​ខ្លះ​ៗ ដែល​ទាក់ទង​គ្នា​យ៉ាង​ជិត​ស្និទ្ធ។​

១. ​បង្ហាញ​ផែនការ​របស់​ព្រះ​ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ​យើង​ចេញ​ពី​អំពើ​បាប​ ហើយ​បំផ្លាញ​សាតាំង​តាមរយៈ​ពូជ​របស់​អេវ៉ា (លោកុប្បត្ដិ​ ៣:១៥)។

២. បង្ហាញ​អំណាច​របស់​ព្រះ​ក្នុង​ការ​សំដែង​ការ​អស្ចារ្យ ដែល​នៅ​ទី​នេះ​យើង​មើល​ឃើញ​នៅពេល​ព្រះ​ប្រទាន​ពូជ​របស់​សារ៉ា (ពេល​គាត់​មាន​វ័យ​ចំណាស់) ដែល​នាំ​អោយ​មាន​ជនជាតិ​អ៊ីស្រាអែល។​

៣. ​សារ៉ា​បាន​មាន​អំណរ​ ហើយ​អ៊ីស្រាអែល​គួរ​អរ​សប្បាយ​ ​ពីព្រោះ​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​ការ​នេះ​សំរាប់​ពួកគេ​តាមរយៈ​ឫទ្ធានុភាព​  និង​សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​ទ្រង់​។

៤. ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គឺ​ជា​ពូជ​ចុង​ក្រោយ​ ជា​ពូជ​របស់​សារ៉ា​ ជា​ពូជ​របស់​អេវ៉ា​ ដែល​សង្គ្រោះ​យើង​  និង​បំផ្លាញ​សាតាំង​។

៥. សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ​យើង​គួរ​តែ​មាន​អំណរ​ចំពោះ​អ្វី ដែលព្រះ​បាន​ធ្វើ​សំរាប់​យើង​តាមរយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​ ដូច​ជា​មាន​អំណរ​នៅ​ពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ប្រសូត​មក​ផង​ដែរ។​

​ចំនុច​ទាំង​នេះ​  បង្រៀន​អំពី​គំនិត​ចម្បង​របស់​​បទ​គម្ពីរ​ សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​ ហើយ​អនុវត្ត​អត្ថបទ​នេះ​យ៉ាង​ស្មោះ​ត្រង់​មក​កាន់​យើង​តាមរយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​។ ​វា​ក៏​មាន​ការ​អនុវត្ត​គឺ «អរ​សប្បាយ​»។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top