កូល៉ុស​ ​១:១-១៤ Colossians 1:1-14

Col. 1.1-14 pdf download

កូល៉ុស​ ​១:១៤

អ្នក​និពន្ធ​ រុហ្វ លេភិឡារ

សេចក្តី​ណែ​នាំ​

ប៉ុល​បាន​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​អំពី​ឥទ្ធិ​ពល​របស់​សាសនា​ខុស​ឆ្គង​មក​លើ​ពួក​ជំនុំ​កូល៉ុស។ ​បច្ចុប្បន្ន​កាល​មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ ដូច​ជា​អ្នក​ខ្លះ​នៅ​ក្នុង​ក្រុង​កូល៉ុស​ដែរ​ ទទួល​យក​សេចក្តី​ពិត​ខ្លះ​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ (ឧទាហរណ៍ ទ្រង់​គឺ​ជា​គ្រូ​បង្រៀន​ដ៏​ល្អ​ម្នាក់​ដែល​យើង​គួរ​គោរព ឬ​ទ្រង់​គឺជា​ហោរា​ម្នាក់​…ល) ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​នឹង​មិន​ផ្តល់​ឲ្យ​ព្រះ​យេស៊ូវ​នូវ​កិត្តិ​នាម​ដែល​ទ្រង់​សម​នឹង​ទទួល​ក្នុង​នាម​ជា​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​នៃ​ព្រះ​ ដែល​ជា​ព្រះ​អម្ចាស់​លើ​ទាំង​អស់​នោះ​ឡើយ។ សេចក្តី​ជំនឿ​ខុស​ឆ្គង​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ​នេះ​គឺ​ជា​គ្រោះ​ថ្នាក់​មួយ​នៅក្នុង​ក្រុង​កូល៉ុស។ មនុស្ស​ជា​រឿយៗ​បូក​បញ្ចូល​គំនិត​ផ្សេងៗ​ពី​សាសនា​ខុសៗ​គ្នា​ ហើយ​នៅក្នុង​សតវត្ស​ទី​មួយ​ ក៏​ដូច​ជា​សព្វ​ថ្ងៃនេះ​ មាន​សេចក្តី​ល្បួង​ឲ្យ​បូក​បញ្ចូល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​មួយ​នឹង​វិញ្ញាណ​ ព្រះ និង​ទេវ​តា​ផ្សេងៗ…ល។ មូល​ហេតុ​ដែល​ប៉ុល​បាន​សរសេរ​សំបុត្រ​នេះ​គឺ​ដោយ​សារ​ពួក​កូល៉ុស​កំពុង​ត្រូវ​បាន​ល្បួង​ឲ្យ​លែង​ស្ដាប់​ «​ព្រះ​បន្ទូល​ដ៏​ពិត​» (១:៥) ​ហើយ​បែរ​ជា​ស្ដាប់ «ពាក្យ​លួង​លោម​» [ពាក្យ​អន្ទង ឬ​ពាក្យ​បបួល] (២:៤)។ ដូច្នេះ នៅក្នុង​កូល៉ុស​ជំពូក​មួយ ប៉ុល​បង្រៀន​អំពី​ឧត្តម​ភាព​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ។ ​

ខ​គម្ពីរ​គន្លឹះ​ក្នុង​កូល៉ុស៖កូល៉ុស​ ២:៦-៧ គឺ​ជា​ខ​គម្ពីរ​គន្លឹះ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កូល៉ុស។ ២:៦-៧ ​បញ្ជាក់​អំពី​គោល​បំណង​ដែល​ប៉ុល​សរសេរ​សំបុត្រ​នេះ។

គំនិត​ចំបង​នៅក្នុង​ជំពូក​មួយ៖ព្រះ​យេស៊ូវ​ពិត​ជា​ធំ​ខ្ពស់​និង​គ្រប់​គ្រាន់​ (​យើង​មិន​ចាំ​បាច់​បន្ថែម​ព្រះ​/ វិញ្ញាណ​ផ្សេងៗ​ទៀត…ល. ទៅ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ចំណេះ​ដឹង​ពេញ​លេញ​អំពី​ព្រះ​នោះ​ឡើយ​)។ ទ្រង់​ពិសេស​ដាច់​ដោយ​ឡែក​និង​ធំ​ខ្ពស់​នៅក្នុងការងារ​បង្ក​បង្កើត​និង​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​របស់​ទ្រង់។

​អត្ថាធិប្បាយ​

. នៅទីនេះ​ប៉ុល​ប្រើ​ទំរង់​ស្តង់​ដា​នៃ​ការ​ចាប់​ផ្តើម​សំបុត្រ។ ទំរង់​ស្តង់​ដា​នេះ​មាន​ការ​ជំរាប​សួរ ការ​អរ​ព្រះគុណ​ និង​សេចក្តី​អធិស្ឋាន។ នៅ​ទី​នេះ​ការ​ជំរាប​សួរ​គឺ​មក​ពី​ទាំង​ប៉ុល​និង​ធីម៉ូថេ​ផង។ ទាំង​ការ​ត្រាស់​ហៅ​និង​ព័ន្ធ​កិច្ច​របស់​ប៉ុល​គឺ​ដោយ​នូវ​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ​ ដែល​បង្ហាញ​ថា គឺ​វា​មក​ពី​ព្រះគុណ​របស់​ព្រះ​តែ​មួយ​គុត ហើយ​ថា ប៉ុល​បាន​មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ពិសេស​មួយ។ ធីម៉ូថេ​គឺជា​គូ​កន​របស់​ប៉ុល។ ធីម៉ូថេ​បាន​ទទួល​ជឿ​ព្រះគ្រីស្ទ​តាមរយៈ​ប៉ុល​ (១ធីម៉ូថេ​ ១:២) ប៉ុន្តែ​ប៉ុល​បាន​ហៅ​គាត់​ថា «បងប្អូន​យើង​ខ្ញុំ​» ដូច្នេះ យើង​មើល​ឃើញ​ភាព​ស្មើ​គ្នា​របស់​ពួក​អ្នក​ជឿ​ទាំង​អស់​នៅក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ។ ប៉ុល​ហៅ​ពួក​កូល៉ុស​ថា បរិសុទ្ធ។ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ទាំង​អស់​គឺ​បរិសុទ្ធ​ ពីព្រោះ​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​បរិសុទ្ធ។ «ព្រះ​ដ៏​ជា​ព្រះ វរបិតា​នៃ​យើង​រាល់​គ្នា​» មិន​កំពុង​សំដៅ​ថា​ព្រះ​ជា​ព្រះ​វរបិតា​នៃ​មនុស្ស​ទាំង​អស់​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​ជា​ព្រះ​វរបិតា​នៃ​អស់​អ្នក​ដែល​ទ្រង់​បាន​ទទួល​យក​ជា​កូន​ចិញ្ចឹម​តាមរយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ខ. ២ «ព្រះ​គុណ​និង​សេចក្តី​សុខ​សាន្ត​» ព្រះគុណ​និង​សេចក្តី​សុខ​សាន្ត​របស់​ព្រះ​មាន​ប្រ​ភព​មក​ពី​ការ​ស្គាល់​អំណាច​នៃ​ដំណឹងល្អ។

ប៉ុល​មាន​អំណរ​ក្នុង​ផល​ផ្លែ​របស់​ដំណឹងល្អ​ (. )

. ប៉ុល​មិន​ដែល​បាន​ជួប​ពួក​កូល៉ុស​ទេ ប៉ុន្តែ​គាត់​បាន​ឮ​ដំណឹងល្អ​អំពី​ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​របស់​ពួក​គេ​ចំពោះ​ព្រះគ្រីស្ទ​ ដូច្នេះ​ហើយ​គាត់​ជឿ​ថា ពួកគេ​គឺជា​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ពិត​ប្រាកដ​ ពីព្រោះ​គាត់​បាន​ឮ​សេចក្តី​រាយ​ការណ៍​ (ប្រហែល​តាមរយៈ​អេប៉ាប្រាស​) អំពី​សេចក្តី​ជំនឿ សេចក្តី​ស្រលាញ់​ និង​សេចក្តី​សង្ឃឹម​របស់​ពួកគេ (ខ. ៣-៤) ប្រៀប​ធៀប៖ (រ៉ូម​ ៥:២-៥, ១កូរិនថូស ១៣:១៣, ១ថែស្សាទ្បូនិច ១:៣)។ ជា​រឿយ​ៗ​មនុស្ស​អរ​ព្រះ​គុណ​ដល់​ព្រះ​ដោយ​សារ​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​នៅក្នុង​ជីវិត​របស់​ពួក​គេ​ផ្ទាល់ ប៉ុន្តែ​ប៉ុល​អរ​ព្រះគុណ​ដល់​ព្រះ​ដោយសារ​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​នៅក្នុង​ជីវិត​អ្នក​ដទៃ​វិញ​ (ពួក​កូល៉ុស​)។ ការ​អរ​ព្រះគុណ​គឺ​ជា​ផ្ទៃ​រឿង​រួម​មួយ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កូល៉ុស (១:១២, ២:៧, ៣:១៥, ១៧, ៤:២)។ ​

ពួក​គ្រូ​ខុស​ឆ្គង​ដែល​ពួក​កូល៉ុស​ត្រូវ​បាន​ល្បួង​ឲ្យ​ដើរ​តាម​ បាន​មាន​សារ​មួយ ប៉ុន្តែ​សារ​នោះ​មិន​មាន​អំណាច​នោះ​ទេ។ ពួក​គេ​បាន​បង្រៀន​អំពី​ពួក​ទេវតា ការ​បើក​សំដែង​ពី​ព្រះ​ ច្បាប់​ និង​សេចក្តី​បញ្ញត្ត​សំរាប់​រូប​កាយ ប៉ុន្តែ​សារ​របស់​ពួកគេ​មិន​មាន​អំណាច​ដើម្បី​ផ្លាស់​ប្រែ​ជីវិត​ទ្បើយ​ (២:២០-២៣)។ នៅក្នុង​១:៣-៦ ប៉ុល​ថ្លែង​អំពី​លទ្ធផល​ដែល​ដំណឹងល្អ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​មាន​លើ​ពួក​កូល៉ុស។ សាសនា​របស់​មនុស្ស​មិន​អាច​ផ្លាស់​ប្តូរ​ជីវិត​របស់​ពួកគេ​ដើម្បី​ឲ្យ​ពួកគេ​មាន​សេចក្តី​ជំនឿ សេចក្តី​សង្ឃឹម និង​សេចក្តី​ស្រលាញ់​បាន​ទ្បើយ ប៉ុន្តែ​ដំណឹងល្អ​អាច​ធ្វើ​ការ​នេះ​បាន។ មាន​តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​អាច​ប្រទាន​សេចក្តី​ជំនឿ ផ្លាស់​ប្តូរ​ចិត្ត​អាត្មា​និយម​ឲ្យ​ទៅ​ជា​ចិត្ត​ដែល​មាន​សេចក្តី​ស្រលាញ់​ ហើយ​ប្រទាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម​សំរាប់​ពេល​អនាគត។ សូម​កត់សំគាល់​ថា ពួក​គេ​មាន​សេចក្តី​ស្រលាញ់​ចំពោះ​ពួក​បរិសុទ្ធ​ទាំង​អស់ មិន​គ្រាន់​តែ​អស់​អ្នក​ដែល​មាន​ជាតិសាសន៍​ អាយុ ភេទ ឬ​ឋានៈ​ដូច​គ្នា​នោះ​ទេ។ ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​បាន​បង្កើត​ផល​ផ្លែ​នៅក្នុង​ជីវិត​របស់​ពួកគេ​ ហើយ​ផល​ផ្លែ​នេះ​គឺជា​ភស្តុតាង​បង្ហាញ​អំពី​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​ពិត​ប្រាកដ (ម៉ាថាយ ១៣:២៣, កាឡាទី ៥:៦, យ៉ាកុប​ ២:១៤…, ១យ៉ូហាន​ ៣:១៤)។ សូម​កត់សំគាល់​ផង​ដែរ​ថា សេចក្តី​សង្ឃឹម​ «​ដែល​បំរុង​ទុក​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌»។ សេចក្តី​សង្ឃឹម​គឺ​អំពី​អនាគត​ ហើយ​អំពី​ព្រះ​បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់​ចំពោះ​យើង​នៅក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ​ (២កូរិនថូស ១:២០)។ ដូច្នេះ ដំណឹង​ល្អ​គឺ​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​របស់​សេចក្តី​សង្ឃឹម​ (ខ. ៥ខ)។ ការ​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​លើ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​នាំ​ឲ្យ​យើង​មាន​សង្ឃឹម។ ការ​បី​យ៉ាង​ដែល​យើង​រៀន​អំពី​ដំណឹងល្អ​នៅក្នុង​ខ. ៦ គឺ​ថា

១. ដំណឹងល្អ​បង្កើត​ផល​ផ្លែ​ពេញ​ក្នុង​លោកិយ​ទាំង​អស់​

២. ដំណឹងល្អ​គឺជា​ព្រះ​រាជសារ​មួយ​ដែល​មនុស្ស​ត្រូវ​តែ​ស្តាប់​ឮ ហើយ

៣. ដំណឹងល្អ​បើក​សំដែង​អំពី​ «ព្រះគុណ​របស់​ព្រះ​»។

សារ​របស់​ពួក​គ្រូ​ខុស​ឆ្គង​មិន​មែន​ជា​សារ​អំពី​ព្រះ​គុណ​របស់​ព្រះ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​និង​ប្រពៃ​ណី​របស់​មនុស្ស។ សូម​កត់​សំគាល់​ថា ប៉ុល​សរសេរ​ថា គឺ​ដំណឹងល្អ​ទេ​ដែល​កំពុង​រីក​ចំរើន។ ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ជា​រឿយ​ៗ​និយាយ​អំពី​ការ​រីក​ចំរើន​របស់​ពួក​ជំនុំ​ ប៉ុន្តែ​នៅ​ទី​នេះ ប៉ុល​សរសេរ​អំពី​ការ​រីក​ចំរើន​(​ចំរើន​ឡើង)របស់​ដំណឹងល្អ។ ការ​រីក​ចំរើន​របស់​ដំណឹងល្អ​នាំ​ឲ្យ​មាន​ការ​រីក​ចំរើន​របស់​ពួក​ជំនុំ​ ហើយ​ការ​រីក​ចំរើន​របស់​ពួក​ជំនុំ​ណា​ដែល​មិន​មក​ពី​ការ​រីក​ចំរើន​របស់​ដំណឹងល្អ​ មិន​មែន​ជា​ការ​រីក​ចំរើន​របស់​ពួក​ជំនុំ​ពិត​ប្រាកដ​នោះ​ឡើយ។

កំណត់​សំគាល់៖ នៅក្នុង​ខ. ៣ ប៉ុល​ប្រើ​ពាក្យ​ «ជានិច្ច​»។ ព្រះ​គម្ពីរ​ គខប ដាក់​ «ជានិច្ច​» ជាមួយ​ «​អរ​ព្រះគុណ​ព្រះជាម្ចាស់​» (ដូចជា​ព្រះ​គម្ពីរ​ភាសា​អង់គ្លេស NIV និង​ RSV ដែរ​)។ ការ​បក​ប្រែ​ជា​ច្រើន​ ដូច​ជា​ព្រះគម្ពីរ​ខ្មែរ​បរិសុទ្ធ​ ដាក់​ «ជានិច្ច​» ជាមួយ​ «ក៏​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​»។ នេះ​ដោយ​ព្រោះ​ភាសា​ក្រិក​ «ជានិច្ច​» អាច​នៅ​ជា​មួយ​ឃ្លា​ណា​ក៏​បាន ប៉ុន្តែ​អ្នក​បក​ប្រែ​ភាគ​ច្រើន​ជ្រើស​រើស​យក​ដាក់​ «ជានិច្ច​» ជាមួយ​ «ក៏​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​»។ ​

. ប៉ុល​មិន​បាន​មក​សួរ​សុខ​ទុក្ខ​ពួក​ជំនុំ​នេះ ដោយ​ផ្ទាល់​ទេ (១:៩, ២:១) ប៉ុន្តែ​គាត់​បាន​ឮ​ (ប្រហែល​ពី​អេប៉ាប្រាស​) អំពី​ដំណឹងល្អ​នៃ​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​របស់​ពួកគេ​ (ខ. ៤, ៧)។ អេប៉ាប្រាស​ប្រហែល​បាន​ឮ​ដំណឹង​ល្អ​ពី​ប៉ុល​នៅ​ឯ​ក្រុង​អេភេសូរ​ ហើយ​បាន​នាំ​យក​ដំណឹង​ល្អ​ត្រឡប់​មក​ឯ​ក្រុង​កូល៉ុស។ ព្រះ​ប្រទាន​ព្រះ​រាជសារ​របស់​ទ្រង់​តាមរយៈ​មនុស្ស​ដែល​ប្រកាស​អំពី​ព្រះ​រាជ​សារ​នោះ​ ដែល​ខុស​ពី​សាសនា​ផ្សេងៗ​ដែល​មនុស្ស​ព្យាយាម​ស្វែង​រក​សេចក្តី​ពិត​ខាង​វិញ្ញាណ​តាមរយៈ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​និង​ពិធី​បុណ្យ​សាសនា​នានា​របស់​ពួកគេ។ អេប៉ាប្រាស​បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​ពួកគេ​នូវ​ «ព្រះ​បន្ទូល​ដ៏​ពិត​នៃ​ដំណឹងល្អ​» (ខ. ៥) ផ្ទុយ​ពី​សេចក្តី​កុហក​របស់​គតិ​លោក​ដែល​ពួក​គេ​បាន​កំពុង​ត្រូវ​ល្បួង​ឲ្យ​ដើរ​តាម​នោះ។ សូម​អ​រ​គុណ​ដល់​ព្រះ​សំរាប់​ពួក​គ្រូ​គង្វាល​និង​គ្រូ​បង្រៀន​ដំណឹងល្អ​ស្មោះ​ត្រង់​ដែល​ប្រកាស​សេចក្តី​ពិត​មក​កាន់​ពួក​យើង​ (សូម​មើល ៤:១២)។

ប៉ុល​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​ពួក​គេ (. ១៤)

. ១១ក«ហេតុ​នោះ»។ ការ​ឮ​អំពី​សេចក្តី​ជំនឿ សេចក្តី​សង្ឃឹម ​និង​សេចក្តី​ស្រលាញ់​របស់​ពួក​កូល៉ុស​នាំ​ឲ្យ​លោក​ប៉ុល​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​ពួក​គេ​ឥត​ឈប់​ឈរ ទោះ​បើ​គាត់​មិន​ដែល​បាន​ជួប​ពួកគេ​ក៏​ដោយ។ តើ​ការ​ឮ​អំពី​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ផ្សេង​ទៀត​នាំ​ឲ្យ​អ្នក​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​ពួក​គេ​ដែរ​ទេ? ប៉ុល​បាន​អរ​ព្រះគុណ​សំរាប់​អ្វី​ដែល​បាន​កើត​ទ្បើង​ចំពោះ​ពួក​គេ​រួច​ទៅ​ហើយ។ គឺ​ដោយ​សារ​តែ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​រួច​រាល់​ទៅ​ហើយ នោះ​ប៉ុល​អាច​អធិស្ឋាន​ដោយ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​សំរាប់​អ្វី​ដែល​ព្រះ​នឹង​ធ្វើ។ ​ព្រះអង្គ​ដែល​បាន​ចាប់ផ្តើម​ធ្វើ​ការ​ល្អ​នៅ​ក្នុង​ពួក​កូល៉ុស​ ទ្រង់​ក៏​នឹង​បង្ហើយ​ការ​នេះ​រហូត​ដល់​ថ្ងៃ​ព្រះគ្រិស្ត​យេស៊ូវ​យាង​មក​ (សូម​មើល​១កូរិនថូស ១:៨-៩, ភីលីព ១:៦)។ ឥឡូវ​នេះ​ប៉ុល​អធិស្ឋាន​ថា​ពួកគេ​នឹង​រីក​ចំរើន។ សេចក្តី​អធិស្ឋាន​របស់​ប៉ុល​នៅ​ទី​នេះ​បង្រៀន​យើង​អំពី​របៀប​អធិស្ឋាន​បាន​ល្អ។ ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ជា​រឿយៗ​អធិស្ឋាន​សំរាប់​ការ​ខាង​លោកិយ   ​(ឧទាហរណ៍​ សុខ​ភាព​ ការ​ងារ​ជា​ដើម ហើយ​សេចក្ដី​អធិស្ឋាន​អំពី​រឿង​ទាំង​នេះ​មិន​ខុស​ទេ)    ប៉ុន្តែ​យើង​មិន​ត្រូវ​ភ្លេច​ការ​ខាង​វិញ្ញាណ​នោះ​ឡើយ។ ប៉ុល​អធិស្ឋាន​នៅ​ទីនេះ​សំរាប់​ការ​ខាង​វិញ្ញាណ​និង​ស្ថានសួគ៌ ហើយ​បង្ហាញ​យើង​អំពីអ្វី​ដែល​សំខាន់​បំផុត។​ ប៉ុល​អធិស្ឋាន​ថា ពួកគេ​នឹង​បាន​សព្វ​គ្រប់​ (ខ. ៩) បាន​បង្កើត​ផល (ខ. ១០) និង​ស្មោះ​ត្រង់​ ( ខ. ១១)។ ​

​ពួក​គ្រូ​ខុសឆ្គង​បាន​និយាយ​ថា ពួក​គេ​មាន​ប្រាជ្ញា​ពិសេស​ដែល​ប្រសើរ​ជាង។ ពួក​គេ​បាន​ប្រើ​ពាក្យ​ដូចជា ចំណេះ ប្រាជ្ញា និង​ចំណេះ​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ។ ដូច្នេះ ប៉ុល​បាន​ប្រើ​ពាក្យ​ទាំង​នេះ​នៅក្នុង​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​របស់​គាត់។ សេចក្តី​អធិស្ឋាន​នេះ​បាន​ទូល​សូម​ថា «​សូម ឱ្យ​អ្នក​រាល់គ្នា​បាន​ស្គាល់​ព្រះ​ហឫទ័យ​ទ្រង់​សព្វគ្រប់ ដោយ​គ្រប់​ទាំង​ប្រាជ្ញា និង​ចំណេះ​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ»។ ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក plhrow (ដែល​បកប្រែ​ដោយ «សព្វ​គ្រប់​»នៅ​ទី​នេះ) គឺជា​ពាក្យ​គន្លឹះ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កូល៉ុស។ វា​ក៏​ជា​ពាក្យ​សំខាន់​សំរាប់​ពួក​គ្រូ​ខុស​ឆ្គង​ផង​ដែរ។ ប៉ុល​បាន​ប្រើ​ពាក្យ​នេះ​នៅ​ទី​នេះ​ និង​ក្នុង​១:១៩, ២៥, ២:២, ៩-១០, ៤:១២។ សេចក្តី​អធិស្ឋាន​របស់​ប៉ុល​គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​ពួក​កូល៉ុស​ត្រូវ​បាន​គ្រប់​គ្រង​ដោយ​ចំណេះ​សព្វ​គ្រប់​ក្នុង​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ​ ដែល​នឹង​នាំ​មក​ឯ​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់។ យើង​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ «ពេញ​លេញ​នៅក្នុង​ទ្រង់​» (២:៩-១០) (ពាក្យ​ពេញ​លេញ នៅ​ទី​នេះ​បក​ប្រែពាក្យ​ភាសា​ក្រិក​ដែល​មក​ពី​ពាក្យ​ plhrow) នៅ​ទី​នេះ​ប៉ុល​អធិស្ឋាន​ថា ពួកគេ​អាច​មាន​ភាព​ពេញ​លេញ​នេះ​នៅក្នុង​ជីវិត​របស់​ពួកគេ។ សូម​កត់​សំគាល់​សំណូម​ដែល​គាត់​មានៈ

(១) ថា​ពួកគេ​អាច​ស្គាល់​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ទ្រង់​

(២) ថា​ពួកគេ​នឹង​ដើរ​ក្នុង​ផ្លូវ​ដែល​ផ្គាប់​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ​

(៣) ថា​ពួកគេ​នឹង​ធ្វើ​ការ​ដើម្បី​បង្កើត​ផល​ផ្លែ

(៤) ថា​ពួក​គេ​នឹង​យល់​ព្រះ​បន្ទូល​បាន​ប្រសើរ​ទ្បើង​ ហើយ​

(៥) ថា​ពួកគេ​នឹង​ស្គាល់​អំណាច​ព្រះចេស្តា​ដែល​ពេញ​ដោយ​សិរីល្អ​របស់​ទ្រង់។

យើង​អាច​រក​ព្រះ​ពរ​ទាំង​នេះ​បាន​តែ​នៅក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ប៉ុណ្ណោះ។ ​ការ​ស្គាល់​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ទ្រង់​មិន​មាន​ន័យ​ថា យើង​ត្រូវ​តែ​ស្វែង​រក​ការ​សំរេច​ព្រះហឫទ័យ​របស់​ព្រះ​លើ​សេចក្តី​លំអិត​ទាំង​អស់​នៅក្នុង​ជីវិត​របស់​យើង​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​មានន័យ​ថា យើង​នឹង​ដឹង​អំពី​របៀប​រស់​នៅ​ដែល​ផ្គាប់​ព្រះ​ហឫទ័យ​ដល់​ទ្រង់​វិញ។ គោល​បំណង​ដែល​អំណាច​ព្រះចេស្តា​របស់​ព្រះ​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​បាន​រឹង​មាំ​គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​នឹង​ទ្រាំ​ទ្រដោយ​អត់​ធ្មត់។ ពេល​ខ្លះ​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នៅក្នុង​លោកិយ​នេះ​ប្រឈម​នឹង​បញ្ហា​ធំ ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវ​ការ​កំលាំង​របស់​ព្រះ​ដើម្បី​ទ្រាំ​ទ្រ​ដោយ​អត់​ធ្មត់។ នេះ​គឺជា​ការ​ល្អ​សំរាប់​យើង​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ។ ​

. ១១ខ១៤ ប៉ុល​ផ្តល់​ហេតុ​ផល​បួន​ដែល​យើង​គួរ​តែ​អរ​ព្រះគុណ​ដល់​ព្រះ ដោយ​សារ​តែ​ការ​ទទួល​ចំណែក​កេរ្តិ៍​អាករ សេចក្តី​សង្គ្រោះ​ ការ​ផ្លាស់​យើង​មក​ក្នុង​នគរ​របស់​ទ្រង់​ និង​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​/ សេចក្តី​អត់​ទោស​របស់​យើង។ ​យើង​ទទួល​បាន​ការ​ទាំង​នេះ​តាម​រយៈ​ព្រះគ្រីស្ទ​ ដូច្នេះ​ អ្វី​ៗដែល​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​សំរាប់​យើង​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ​គឺជា​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ការ​អរ​ព្រះ​គុណ​របស់​យើង​ទៅ​ចំពោះ​ព្រះ។

ពាក្យ​ «សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​» ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រើ​នៅ​ក្នុង​សម័យ​បុរាណ​ជា​ទូ​ទៅ​សំដៅ​លើ​ «ការ​ទិញ​ពី​ទីផ្សារ​ទាសករ»។ ទោះ​យ៉ាង​ណា សំរាប់​ពួក​យូដា ពាក្យ​នេះ​រំលឹក​ពួកគេ​អំពី​ពេល​ដែល​ព្រះ​បាន​ប្រោស​លោះ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ចេញ​ពី​នគរ​របស់​ស្តេច​ផារ៉ោន។ សូម​កត់​សំគាល់​នៅ​ទី​នេះ​ថា ប៉ុល​និយាយ​ថា សំរាប់​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ ​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​គឺជា​ការ​អត់​ទោស​បាប(សេចក្តី​ផ្តាច់​បាប)។ យើង​ត្រូវ​ការ​ព្រះ​ប្រោស​លោះ​យើង​ចេញ​ពី​លទ្ធផល​នៃ​អំពើ​បាប​របស់​យើង​ផ្ទាល់។ ការ​សុគត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ធ្វើ​ឲ្យ​គាត់​ខុស​ពី​មនុស្ស​ដទៃ​ទាំង​អស់​នៅក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ។ ពួក​អ្នក​ដឹក​នាំ​សាសនា​បាន​ស្លាប់​ ប៉ុន្តែ​មាន​តែ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​បាន​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​សំរាប់​អំពើ​បាប​របស់​លោកិយ​ដើម្បី​ប្រោស​លោះ​យើង។ បទ​គម្ពីរ​នេះ​បង្រៀន​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ផ្លូវ​តែ​មួយ​ដែល​យើង​អាច​ទទួល​ចំណែក​កេរ្តិ៍​អាករ​នៅក្នុង​នគរ​នៃ​ពន្លឺ​គឺ​តាមរយៈ​ការ​សុគត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ។ មនុស្ស​ទាំង​អស់​ដែល​នៅ​ខាង​ក្រៅ​ព្រះគ្រីស្ទ​ គឺ​កំពុង​ស្ថិត​ក្រោម​អំណាច​របស់​សេចក្តី​ងងឹត។ វា​មិន​មែន​ជា​ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​យើង​ដែល​យើង​សម​នឹង​មាន​ចំណែក​ក្នុង​(គួរ​នឹង​ទទួល​ចំណែក) កេរ្តិ៍​អាករ​របស់​ពួក​បរិសុទ្ធ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ព្រះវរបិតា​របស់​យើង​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​សម​នឹង​ទទួល​បាន​ តាមរយៈ​ការ​សុគត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ។ ​កេរ្តិ៍​អាករ​នៅក្នុង​នគរ​នៃ​ពន្លឺ​គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​មាន​រួច​ទៅ​ហើយ ​(ខ. ១២ យើង​ត្រូវ​បាន​សង្គ្រោះ​ចេញ​ពី​សេចក្តី​ងងឹត​រួច​ទៅ​ហើយ​) ហើយ​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​រង់​ចាំ​ដែល​យើង​នឹង​ទទួល​បាន​វា​នៅ​អនាគត​កាល។

កំណត់​សំគាល់៖ នៅក្នុង​បទ​គម្ពីរ​នេះ​ប៉ុល​ប្រើ​ពាក្យ​ «ដោយ​អំណរ»។ ​នៅក្នុង​ភាសា​ក្រិក វា​មិន​ច្បាស់​ថា ដោយ​អំណរ គួរ​តែ​ត្រូវ​បាន​ដាក់​បញ្ចូល​ជាមួយ «ការ​ទ្រាំ​ទ្រ​និង​ការ​អត់​ធ្មត់» ដូច​ជា​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​បរិសុទ្ធ​ (​ហើយ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ភាសា​អង់គ្លេស KJV, ASV, RSV, NEB) ឬ​ជាមួយ​ «ការ​អរ​ព្រះគុណ» ដូច​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​គខប (ហើយ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ភាសា​អង់គ្លេស​ NIV) ដែរ​ឬ​យ៉ាង​ណា។  ​តាម​របៀប​ណា​ក៏​បាន គឺ​ច្បាស់​ណាស់​ថា យើង​គួរ​តែ​ទ្រាំ​ទ្រ​ដោយ​អំណរ​ និង​អរ​ព្រះគុណ​ដោយ​អំណរ​ផង​ដែរ។ ​

ការ​អនុវត្ត​បញ្ចប់៖ យើង​គួរ​តែ​អធិស្ឋាន​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​របស់​ប៉ុល​នៅក្នុង​ខ. ៩-១១ ​ឲ្យ​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ដែល​យើង​ស្គាល់។ អធិស្ឋាន​ថា​ ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នឹង​ផ្គាប់​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ​នៅក្នុង​គ្រប់​ទាំង​ផ្លូវ​ ហើយ​ព្រះ​សព្វ​ព្រះទ័យ​នៅពេល​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​រីក​ចំរើន​ខាង​ចំណេះ​ដឹង​និង​អត្តចរិត ហើយ​នៅពេល​ពួក​ទ្រាំ​ទ្រ​និង​បញ្ជាក់​ការ​ដឹង​ព្រះគុណ​សំរាប់​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​របស់​ពួកគេ។

សំរាប់​ការ​សិក្សា​បន្ថែម

សូម​សរសេរ «បញ្ជី​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​» មួយ​ដែល​ផ្អែក​លើ​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​របស់​ប៉ុល​និង​អេប៉ាប្រាស (សូម​មើល ១:៣, ៩-១១; ៤:១២; អេភេសូរ ៣:១៤-២១; ភីលីព ១:៩-១០)។

 

 

 

សំនួរ​ដែល​ត្រូវ​គិត​ពិចារណា​និង​ពិភាក្សា

១. តើ​ប៉ុល​គួរ​តែ​និយាយ​អ្វី​នៅ​ពេល​គាត់​ត្រូវ​សរសេរ​សេចក្តី​រាយការណ៍​អំពី​ពួក​ជំនុំ​របស់​អ្នក? តើ​គាត់​អាច​រាយការណ៍​អំពី​ «សេចក្តី​ស្រលាញ់​ដោយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​» ដូច​ជា​អេប៉ាប្រាស​បាន​រាយការណ៍​អំពី​ពួក​ជំនុំ​នៅ​ក្រុង​កូល៉ុស​ដែរ​ឬ​ទេ (ខ. ៨)?

២. តើ​អ្វី​គឺ​ជា​ការ​សំខាន់​បំផុត​ដែល​យើង​ទូល​សូម​នៅក្នុង​សេចក្តី​អធិស្ឋាន? តើ​អ្នក​អធិស្ឋាន​សំរាប់​ការ​ទាំង​នេះ​ឲ្យ​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ដែរ​ឬ​ទេ? តើ​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​ពេល​ថ្វាយ​បង្គំ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​អធិស្ឋាន​សំរាប់​ការ​ទាំង​នេះ​ដែរ​ទេ?

៣. ​អេប៉ាប្រាស​គឺជា «បាវ​បំរើ​ស្ងួន​ភ្ងា​ជាមួយ​គ្នា​» របស់​ប៉ុល​ (ខ. ៧ក) ហើយ​គឺជា​អ្នក​បំរើ​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ជំនួស​ឲ្យ​ប៉ុល​ (ខ. ៧ខ)។ តើ​អ្នក​មាន​អ្នក​ណា​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​ដែល​ជា​បាវ​បំរើ​ស្ងួន​ភ្ងា​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ជាមួយ​គ្នា?

 

 

 

 

 

Bibliography

Anders, M. (1999). Galatians-Colossians (Vol. 8). Nashville, TN: Broadman & Holman Publishers.

Carson, D. A., France, R. T., Motyer, J. A., & Wenham, G. J. (Eds.). (1994). New Bible commentary: 21st century edition (4th ed.). Leicester, England; Downers Grove, IL: Inter-Varsity Press.

Dockery, D. S. (1998). The Pauline Letters. (D. S. Dockery, Ed.) Holman concise Bible commentary. Nashville, TN: Broadman & Holman Publishers.

Lucas, R. C. (1980). Fullness & freedom: the message of Colossians & Philemon. Downers Grove, IL: InterVarsity Press.

McNaughton, I. S. (2006). Opening up Colossians and Philemon. Leominster: Day One Publications.

Vaughan, C. (1981). Colossians. (F. E. Gaebelein, Ed.) The Expositor’s Bible Commentary: Ephesians through Philemon. Grand Rapids, MI: Zondervan Publishing House.

Wiersbe, W. W. (1992). Wiersbe’s expository outlines on the New Testament. Wheaton, IL: Victor Books.

Wright, N. T. (1986). Colossians and Philemon: an introduction and commentary (Vol. 12) Nottingham, England: Inter-Varsity Press.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top