ឋានន្តររបស់ព្រះយេស៊ូវ៖ ព្រះគ្រីស្ទ Titles of Jesus: Christ

Christ pdf download

ឋានន្តរ​៖ ព្រះ​គ្រីស្ទ

ឋានន្តរ​សាមញ្ញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​នៅក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​​គឺ ​ព្រះគ្រីស្ទ ដែល​លេច​ឡើង​៥៣១​ដង។ ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​ប្រើ​ឋានន្តរ​នេះ​ជា​ញឹក​ញាប់ ដែល​មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​គិត​ថា «ព្រះគ្រីស្ទ» គឺ​ជា​ផ្នែក​នៃ​ព្រះ​នាម​របស់​ទ្រង់​។ ប៉ុន្តែ «ព្រះ​យេស៊ូវ​» គឺ​ជា​ព្រះ​នាម​របស់​ទ្រង់​ ហើយ​ «ព្រះគ្រីស្ទ» គឺ​ជា​ឋានន្តរ​របស់​ទ្រង់​។ ពាក្យ «ព្រះគ្រីស្ទ» គឺជា​ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក​ ដែល​ស្មើ​នឹង​ពាក្យ​ហេព្រើរ «ព្រះមែស៊ី» (Messiah) ដែល​មាន​​ន័យ​ថា «អង្គ​ដែល​ត្រូវ​​បាន​ចាក់​ប្រេង​តាំង»។ ពាក្យ​ «ព្រះគ្រីស្ទ» បញ្ជាក់​អំពី​សេចក្តី​ពិត​ដែល​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​ត្រូវ​ព្រះ​ចាក់​ប្រេង​តាំង​សំរាប់​តំណែង​និង​កាតព្វកិច្ច​របស់​ទ្រង់​។

ពេល​ដំបូង​ក្នុង​បេសកកម្ម​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ មនុស្ស​​ខ្លះ​បាន​ជឿ​ថា ទ្រង់​គឺជា​ព្រះ​មែស៊ី (ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​បាន​មើល​ឃើញ​ឋានន្តរ​នេះ​រួច​ហើយ យ៉ូហាន ១:៤១) ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​បាន​យល់​ខុស​អំពី​ព្រះ​មែស៊ី។ ពួកគេ​បាន​កំពុង​រង​ចាំ​នរណា​ម្នាក់​ ដែល​នឹង​មក​រំដោះ​ពួកគេ​ចេញ​ពី​​ចក្រភព​​រ៉ូម។ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​​ពន្យល់​ថា តួនាទី​របស់​ទ្រង់​ ក្នុង​ឋានន្តរ​ជា​ព្រះ​គ្រីស្ទ​គឺ ដើម្បី​នាំ​នគរ​ព្រះ​មក ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​​មិន​បាន​មាន​បន្ទូល​​អំពី​សេចក្តី​លំអិត​ថា ទ្រង់​កំពុង​នាំ​នគរ​ព្រះ​មក​ដោយ​របៀប​ណា​នោះ​ទេ ដែល​នេះ​ផ្ទុយ​នឹង​​ទស្សនៈ​របស់​ពួក​សិស្ស។ នៅពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​ធ្វើ​តាម​​ទស្សនៈ​​របស់​​ពួកគេ​អំពី​ព្រះ​មែស៊ី នោះ​មនុស្ស​បាន​ចាប់​ផ្តើម​ឆ្ងល់​ថា ទ្រង់​ជា​នរណា។

នៅពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​សួរ​ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​ថា បណ្តាជន​គិត​ថា​ទ្រង់​ជា​អ្នកណា នោះ​ពួកគេ​បាន​ឆ្លើយ​ថា «អ្នកខ្លះ​ថា យ៉ូហាន-បាទីស្ទ អ្នកខ្លះ​ថា អេលីយ៉ា ហើយ​ខ្លះ​ថា យេរេមា ឬ​ហោរា​ណាមួយ» (ម៉ាថាយ ១៦:១១៣-១៤)។ បន្ទាប់​មក​ព្រះ​យេស៊ូវ​សួរ​ពួកគេ​ថា «តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​គិតថា​ ខ្ញុំ​ជា​អ្នកណា? ស៊ីម៉ូន​-ពេត្រុស​បាន​ឆ្លើយ​ថា «ទ្រង់​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ ជា​ព្រះ​រាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ​ដ៏​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់» (ម៉ាថាយ ១៦:១៦)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ឆ្លើយ​តប​ថា «អ្នក​ស៊ីម៉ូន កូន​យ៉ូណាស​អើយ អ្នក​មាន​ពរ ត្បិត​មិន​មែន​ជា​សាច់​​ឈាម​ ដែល​​បាន​សំដែង​អោយ​អ្នក​ស្គាល់​ទេ គឺ​ព្រះវរបិតា​នៃ​ខ្ញុំ ដែល​គង់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌​វិញ»។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​យាង​មក​ផែនដី​ នៅពេល​មនុស្ស​មាន​ចិត្ត​រឹង។ ពួកគេ​មិន​អាច​ស្តាប់​លឺ​​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ នៅពេល​ព្រះបន្ទូល​​ត្រូវ​បាន​និយាយ​មក​កាន់​ពួកគេ។ ពួកគេ​មិន​​​ស្គាល់​ព្រះរាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ នៅពេល​ដែល​ទ្រង់​កំពុង​តែ​នៅ​ចំពោះ​ភ្នែក​របស់​ពួក​គេ​ឡើយ​។ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​បាន​បើក​ភ្នែក​របស់​ពេត្រុស ហើយ​​គាត់​​បាន​ស្គាល់​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​គឺ​ជា​ព្រះ​មែស៊ី។

ហោរា សង្ឃ និង​ស្តេច

នៅក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​ មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​ត្រូវ​បាន​​ទទួល​ការ​ចាក់​ប្រេង​តាំង។ អ្នក​ណា​ដែល​ព្រះ​បាន​ចាក់​ប្រេង​តាំង​សំរាប់​ការងារ​មួយ​គឺជា «អ្នក​ដែល​បាន​ទទួល​ការ​​ចាក់​ប្រេង​តាំង»។ ព្រះ​បាន​ចាក់​ប្រេង​តាំង​ពួក​សង្ឃ ពួក​ហោរា​ និង​ពួក​ស្តេច​។ ប៉ុន្តែ​ ដោយ​សារ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់ នោះ​ព្រះ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​​មាន​បន្ទូល​ថា នៅ​ថ្ងៃ​អនាគត ទ្រង់​នឹង​បញ្ជូន​មួយ​អង្គ​ ដែល​នឹង​ជា​អង្គ​ដែល​បាន​ចាក់​ប្រេង​តាំង​​ចុង​ក្រោយ​បំផុត​​ គឺ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​។

ពួក​អ្នក​កំណែ​ទំរង់​បាន​សង្ខេប​អំពី​​តួនាទី​​​នៃ​ព្រះ​មែស៊ី ដោយ​និយាយ​ថា ឋានន្តរ​នេះ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​មាន​ធាតុ​បី។        ព្រះ​គ្រីស្ទ​គឺ​ជា​ហោរា​ម្នាក់ ពីព្រោះ​ព្រះ​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា ក្នុង​ថ្ងៃ​អនាគត ទ្រង់​នឹង​បញ្ជូន​ហោរា​ម្នាក់​ ដូច​ជា​ម៉ូសេ (ចោទិយកថា ១៨:១៥) ទ្រង់​ជា​ស្តេច​មួយ​អង្គ ពីព្រោះ​ព្រះ​មែស៊ី​ត្រូវ​​មក​តាម​ពូជពង្ស​របស់​ស្តេច​ដាវីឌ ហើយ​នឹង​ទទួល​នគរ​មួយ ​ដែល​មិន​ចេះ​ផុត ទុក​​ជា​មរដក (អេសាយ ៩:៧) ហើយ​ទ្រង់​ជា​សង្ឃ​ម្នាក់​ ពីព្រោះ​ព្រះមែស៊ី​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​សម្តេច​សង្ឃ​តាម​របៀប​ម៉ិលគីស្សាដែក (ទំនុក​ដំកើង ១១០:៤)។ ​

ចំលើយ​របស់​ពួក​សិស្ស​នៅក្នុង​ម៉ាថាយ ១៦:១៤ បង្ហាញ​ថា មនុស្ស​ជាច្រើន​បាន​ចាត់​ទុក​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​ហោរា​ម្នាក់​។ ជា​ហោរា​ម្នាក់​នៅក្នុង​អ៊ីស្រាអែល​មិន​មែន​ត្រូវ​​ធ្វើ​ជា​គ្រូ​ទាយ​ ឬ​គ្រូ​ជោគវាសនា​នោះ​ឡើយ​។ ហោរា​ជា​ម្នាក់​ដែល​ព្រះ​បាន​ចាក់​ប្រេង​តាំង​​អោយ​និយាយ​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​ទៅ​កាន់​មនុស្ស​។ សារ​របស់​ហោរា​ពិត​ប្រាកដ​គឺជា​សារ​ដែល​គាត់​បាន​ទទួល​ពី​ព្រះ​មក​។ ​

នៅ​ក្នុង​អ៊ីស្រាអែល មាន​តំណែង​ពីរ​ដែល​មាន​សារៈ​សំខាន់​ខាង​សាសនា៖ សង្ឃ និង​ហោរា។ អស់​អ្នក​ដែល​មាន​តំណែង​ទាំង​ពីរ​នេះ មាន​ការ​រួម​គ្នា​ជា​ច្រើន​គឺ ពួកគេ​ត្រូវ​បាន​ព្រះ ចាក់​ប្រេង​តាំង ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​ព្រះ​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ ពួកគេ​ទទួល​អំណោយ​ទាន​ពី​ព្រះ ហើយ​ពួកគេ​ដើរ​តួនាទី​ជា​សម្រុះ​សម្រួល​ (អ្នក​កណ្ដាល​ ​ស្ពានមេត្រី អ្នក​សង្រួប​សង្រួម)។ តួនាទី​របស់​សង្ឃ​គឺ​ត្រូវ​និយាយ​ទៅ​កាន់​ព្រះ​ជំនួស​អោយ​បណ្តាជន។ បណ្តាជន​នឹង​សុំ​អោយ​សង្ឃ​អធិស្ឋាន​សំរាប់​ពួកគេ ហើយ​គាត់​នឹង​អធិស្ឋាន​ទូល​អង្វរ​ជាមួយ​ព្រះ​។ ប៉ុន្តែ​ហោរា​មាន​តួនាទី​ផ្ទុយ​ពី​នេះ គឺ​ហោរា​និយាយ​មកកាន់​​បណ្តាជន​ គឺ​គាត់​ប្រកាស​ព្រះបន្ទូល​ដែល​គាត់​បាន​ទទួល​ពី​ព្រះអង្គ។ ហោរា​គឺជា​អ្នក​នាំ​​សារ​​របស់​ព្រះ​។

ដោយ​សារ​តែ​ទ្រង់​គឺជា​ព្រះគ្រីស្ទ នោះ​ព្រះយេស៊ូវ​មាន​លក្ខណៈ​ខុស​ពី​ហោរា​និង​សង្ឃ​ផ្សេងៗ​ទៀត​នៅក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ។ ទ្រង់​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​ហោរា​ដ៏​អស្ចារ្យ និង​ជា​សម្តេច​សង្ឃ​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​មាន​ឋានន្តរ​ដោយ​អង្គ​ទ្រង់​តែ​ម្តង​។ ក្នុង​នាម​ជា​ហោរា​ម្នាក់​ ព្រះយេស៊ូវ​មិន​គ្រាន់​តែ​បាន​ប្រកាស​ព្រះបន្ទូល​ព្រះ​ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែ​បាន​ប្រកាស​ថា អង្គ​ទ្រង់​ផ្ទាល់​គឺ​ជា​ព្រះ​បន្ទូល​ដ៏​រស់​និង​ត្រឡប់​ជា​សាច់​ឈាម​ផង​ដែរ​។ ព្រះយេស៊ូវ​មិន​គ្រាន់​តែ​បាន​ផ្សាយ​ព្រះ​បន្ទូល​ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​គឺជា​ព្រះ​បន្ទូល​ផង​ដែរ​ (យ៉ូហាន ១:១)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​គ្រាន់​តែ​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា «ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ដូច្នេះ​» ​ដូច​ហោរា​ផ្សេង​ទៀត​ទេ ប៉ុន្តែ​មាន​បន្ទូល​ដោយ​អំណាច​របស់​ព្រះ​ផ្ទាល់​តែ​ម្តង គឺ​ប្រកាស​ថា « ​ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់គ្នា»។ ហោរា​ទាំង​អស់​ទៀត​បាន​ប្រកាស​ទំនាយ​អំពី​ព្រះគ្រីស្ទ​ដែល​នឹង​មក​ដល់​។ ដូច្នេះ ព្រះ​រាជសារ​ស្នូល​នៃ​សេចក្តី​បង្រៀន​របស់​ហោរា​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​គឺ ព្រះយេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​ទ្រង់​ផ្ទាល់។ ទ្រង់​ខុស​ពី​សង្ឃ​ទាំង​អស់​ទៀត​ ពីព្រោះ​ពួកគេ​បាន​ថ្វាយ​យញ្ញបូជា​ជា​សត្វ​ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​អង្គ​ទ្រង់​សំរាប់​អំពើ​បាប​របស់​យើង​វិញ (ហេព្រើរ ៩:៧-១២; ១០:១១-១២) គឺ​ទ្រង់​ជា​យញ្ញ​បូជា

តួនាទី​របស់​ព្រះ​មែស៊ី ដែល​មនុស្ស​ក្នុង​សម័យ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ចាប់​អារម្មណ៍​ជាង​គេ​នោះ​គឺ ទ្រង់​គឺ​ជា​ស្តេច​ (ពី​ទំនាយ​ដូច​ជា​ដានីយ៉ែល ៩:២៥; អេសាយ ១១:១-៩…)។ ព្រះ​បាន​សន្យា​ជាមួយ​ស្តេច​ដាវីឌ​ថា ពូជ​មួយ​នឹង​សោយ​រាជ្យ​លើ​បល្ល័ង្ក​របស់​គាត់​អស់កល្បជានិច្ច​ (២សាំយ៉ូអែល ៧) ហើយ​​​ព្រះ​យេស៊ូវ​ ដែល​មក​ពី​ពូជ​របស់​ស្តេច​ដាវីឌ បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​នេះ (លូកា ១:៣២-៣៣)។ ទោះ​យ៉ាង​ណា មនុស្ស​ពិត​ជា​មិន​បាន​យល់​អំពី​ព្រះគ្រីស្ទ​ជា​សង្ឃ​ម្នាក់​ ដែល​នឹង​ថ្វាយ​រូប​កាយ​របស់​ទ្រង់​ផ្ទាល់​ជា​យញ្ញ​បូជា នោះ​ទេ។ សេចក្តី​ពិត​នេះ​ជួយ​ពន្យល់​ម៉ាថាយ ១៦។ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ប្រាប់​ពួក​សិស្ស​​​ថា ទ្រង់​គឺ​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ។ អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​មាន​បន្ទូល​​ក្រោយ​​នោះ​គឺ​គួរ​អោយ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ណាស់។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ណែនាំ​ពួក​សិស្ស​ថា ពួកគេ​មិន​គួរ​ប្រាប់​អ្នក​ណា​ថា ទ្រង់​ជា​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ ទេ (ខ.២០)។ ហេតុ​អ្វី? ពីព្រោះ​អ៊ីស្រាអែល​មិន​ទាន់​​យល់​អំពី​ព្រះមែស៊ី​នៅឡើយ​ទេ។ អ្វី​ដែល​មនុស្ស​មិន​អាច​យល់​បាន​នោះ​គឺ​ថា ព្រះមែស៊ី​ក៏​ជា​ស្តេច​សង្ឃ​ដ៏​អស្ចារ្យ​ដែល​នឹង​ថ្វាយ​រូប​អង្គ​ទ្រង់​ជា​យញ្ញ​បូជា​សំរាប់​មនុស្ស​​ផង​ដែរ​។ ព្រះមែស៊ី​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​ស្តេច​មួយ​អង្គ​ទេ ទ្រង់​ក៏​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​បំរើ​រង​ទុក្ខ​របស់​អ៊ីស្រាអែល​ទៀត​ផង​។ ដូច្នេះ​ នៅពេល​ព្រះយេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​ប្រាប់​ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​ថា ទ្រង់​ ដែល​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ ត្រូវ​តែ​រង​ទុក្ខ​និង​សុគត​ នោះ​ពេត្រុស​​បាន​យក​ព្រះ​យេស៊ូវ​ទៅ​មួយ​ម្ខាង​ ហើយ​បាន​និយាយ​ថា ការ​នេះ​មិន​អាច​កើត​ឡើង​បាន​ទេ។ នៅ​ស្ថាន​ភាព​នេះ សូម្បី​តែ​ពេត្រុស​ក៏​មិន​បាន​យល់​ថា ស្តេច​ដ៏​ជា​ព្រះមែស៊ី ​ហោរា​ដ៏​ជា​ព្រះមែស៊ី ក៏​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ជា​សង្ឃ​ដ៏​ជា​ព្រះមែស៊ី​ ដែល​នឹង​រង​ទុក្ខ​ផង​ដែរ​។ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​បែរ​មក​ហើយ​មាន​បន្ទូល​នឹង​ពេត្រុស​ថា «សាតាំង​អើយ​ ចូរ​ថយ​ទៅ​ក្រោយ​អញ​ទៅ ឯង​ជា​សេចក្តី​បង្អាក់​ដល់​ចិត្ត​អញ ព្រោះ​មិន​ចេះ​គិត​តាម​គំនិត​នៃ​ព្រះ​សោះ គឺ​គិត​តាម​តែ​គំនិត​របស់​មនុស្ស​លោក​វិញ» (ម៉ាថាយ ១៦:២៣)។ តើ​ការ​នេះ​អស្ចារ្យ​ដែរ​ឬទេ? ​មុន​ពេល​នេះ​បន្តិច​ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​ទៅ​ពេត្រុស​ថា «អ្នក​ឈ្មោះ​ពេត្រុស​ហើយ​ខ្ញុំ​នឹង​តាំង​ពួក​ជំនុំ​ខ្ញុំ​នៅ​លើ​ថ្មដា​នេះ ហើយ​ទ្វារ​ស្ថាន​ឃុំ​ព្រលឹង​មនុស្ស​ស្លាប់​នឹង​មិន​ដែល​ឈ្នះ​ពួក​ជំនុំ​ឡើយ»។ ឥឡូវ​នេះ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា «សាតាំង​អើយ ចូរ​ថយ​ទៅ​ក្រោយ​អញ​ទៅ»។

អ្នក​ខ្លះ​កាត់​ស្រាយ​បទ​គម្ពីរ​នេះ​ដោយ​ពន្យល់​ថា នៅពេល​ពេត្រុស​មាន​ភាព​កម្សោយ​នេះ សាតាំង​បាន​ចូល​ក្នុង​គាត់ ហើយ​ពាក្យ​ដែល​បាន​ចេញ​ពី​មាត់​របស់​គាត់ ប្រឆាំង​នឹង​បំណង​ចិត្ត​របស់​គាត់​ទេ។ ពួកគេ​និយាយ​ថា វា​ពិត​ជា​មិន​មែន​ ស៊ីម៉ូន-ពេត្រុស​ដែល​កំពុង​តែ​និយាយ​ឡើយ ប៉ុន្តែ​វា​គឺ​ជា​សាតាំង​ដែល​​បាន​គ្រប់​គ្រង​ស៊ីម៉ូន​ទេតើ។ នេះ​គឺ​ជា​ការ​កាត់​ស្រាយ​ខុស​ហើយ​។​

សូម​ចង​ចាំ នៅពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​នៅ​ក្នុង​ទី​រហោស្ថាន​អស់​សែសិប​ថ្ងៃ​ ដើម្បី​អោយ​សាតាំង​បាន​ល្បួង​ទ្រង់។ សាតាំង​បាន​ព្យាយាម​ល្បួង​ព្រះយេស៊ូវ​អោយ​ទទួល​មកុដ​របស់​ទ្រង់​ដោយ​គ្មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់​ នគរ​មួយ​ដោយ​គ្មាន​ការ​រង​ទុក្ខ ដើម្បី​បំពេញ សំរេច​បេសកកម្ម​​ជា​ព្រះមែស៊ី​របស់​ទ្រង់​ដោយ​មិន​ចាំ​បាច់​សុគត។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បន្ទូល​ថា «ទេ»។ ប៉ុន្តែ​នៅ​ទីនេះ​គំនិត​ដដែល​នេះ​​បាន​លេច​ឡើង​ម្តង​ទៀត​តាមរយៈ​ពេត្រុស។ ពេត្រុស​មិន​អាច​ទទួល​យក​បាន​ថា ព្រះគ្រីស្ទ​នឹង​រង​ទុក្ខ​និង​សុគត​បែប​នេះ​ឡើយ​។

ពេត្រុស​ ដែល​ជា​ថ្ម​ដា​ ឥឡូវ​នេះ​ក្លាយ​ជា​សាតាំង​វិញ​ហើយ។ ពី​ថ្មី​ទៅ​ជា​ទី​បង្អាក់​ចិត្ត​! ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ពន្យល់​អំពី​មូល​ហេតុ​ដែល​ពេត្រុស​បាន​​ក្លាយ​ជា​ដូច​នេះ​ថា «ឯង​មិន​ចេះ​គិត​តាម​គំនិត​នៃ​ព្រះ​សោះ គឺ​គិត​តាម​តែ​គំនិត​របស់​មនុស្ស​វិញ»។ នៅ​ពេល​ពេត្រុស​ទទួល​ស្គាល់​ថា ព្រះយេស៊ូវ​គឺ​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ នោះ​ព្រះយេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា ពេត្រុស​បាន​ទទួល​ការ​បើក​សំដែង​ពី​ព្រះ​ ឥឡូវ​នេះ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា ពេត្រុស​បាន​ត្រឡប់​ទៅ​កំរិត​មនុស្ស​វិញ​ ដែល​គិត​តាម​គំនិត​របស់​មនុស្ស​លោក​។ ពេត្រុស​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​គឺ​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ ប៉ុន្តែ​មិន​ទទួល​ស្គាល់​នូវ​អ្វី​ដែល​​ព្រះគ្រីស្ទ​ត្រូវធ្វើ​ (រងទុក្ខ និង​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង) នោះ​ទេ។ ព្រះគ្រីស្ទ​មិន​គ្រាន់​តែ​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​ ក្នុង​នាម​ជា​សម្តេច​សង្ឃ​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​យើង​ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែ​តាមរយៈ​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​របស់​ទ្រង់​ ដែល​បាន​សំដែង​នៅ​ក្នុង​ការ​សុគត​របស់​ទ្រង់​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​ ដែល​ទ្រង់​បាន​ទទួល​អំណាច​ធ្វើ​ជា​ស្តេច​លើ​ទាំង​អស់​ (​ភីលីព ២:៥-១១)។ ដូច្នេះហើយ​បាន​ជា​ផ្លាក​សញ្ញា​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​សរសេរ​ថា «ស្តេច​នៃ​សាសន៍​​យូដា»។

រឿងអាស្រូវ​នៅក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញាថ្មី​គឺថា ព្រះគ្រីស្ទ ដែល​ជា​ស្តេច នឹង​រង​ទុក្ខ​ ហើយ​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង។ សេចក្តី​ពិត​នេះ​គឺ​ជា​ថ្ម​ជំពប់​សំរាប់​ពួក​យូដា (១កូរិនថូស ១:២៣) ហើយ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ពួក​យូដា​នៅ​តែ​មិន​អាច​ទទួល​យក​បាន​ថា ព្រះគ្រីស្ទ​របស់​ពួកគេ​នឹង​រង​ទុក្ខ​តាមរបៀប​នេះ ហើយ​ពួក​មូស្លីម​ជឿ​ថា ហោរា​ម្នាក់​របស់​ព្រះ​មិន​អាច​រង​ទុក្ខ​ដោយ​កា​រ​សុគត​ដ៏​ទាប​ថោក​របស់​ឧក្រិដ្ឋជន​នេះ​បាន​ឡើយ​។ ប៉ុន្តែ​ដូច​ជា​ពេត្រុស​ដែរ ព្រះ​បើក​សំដែង​ដល់​យើង​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ដទៃ​មិន​អាច​មើល​ឃើញ គឺ​ថា ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែល​បាន​សុគត​និង​មាន​ព្រះជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ​គឺ​ជា​ហោរា សម្តេច​សង្ឃ និង​ស្តេច​របស់​យើង​។

Bibliography

Akin, D. L., Martin, R. P., & Draper, C. W. (2003). Christ, Christology. In (C. Brand, C. Draper, A. England, S. Bond, E. R. Clendenen, & T. C. Butler, Eds.)Holman Illustrated Bible Dictionary. Nashville, TN: Holman Bible Publishers.

Easton, M. G. (1893). In Easton’s Bible dictionary. New York: Harper & Brothers.

Elwell, W. A., & Beitzel, B. J. (1988). In Baker encyclopedia of the Bible. Grand Rapids, MI: Baker Book House.

Hurtado, L. W. (1992). Christ. In (J. B. Green & S. McKnight, Eds.) Dictionary of Jesus and the Gospels. Downers Grove, IL: InterVarsity Press.

Sproul, R. C. (2005). The Unexpected Jesus: The Truth Behind His Biblical Names. Fearn, UK: Christian Focus Publications.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top