ពាក្យលំនាំ៖ អេសាយ Introduction to Isaiah

Isaiah Intro pdf download

សារៈសំខាន់​នៃ​កណ្ឌ​អេសាយ Importance of Isaiah

កណ្ឌ​អេសាយ​មាន​សារៈសំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់​ ពីព្រោះ​គាត់​បាន​ប្រកាស​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​អស់​រយៈ​ពេល​យូរ​មួយ ហើយ​បាន​ប្រកាស​ទំនាយ​សំខាន់ៗ​ជា​ច្រើន​អំពី​ការ​យាង​មក​របស់​ព្រះ​មែស៊ី រួម​ទាំង​ការ​ពន្យល់​យ៉ាង​ច្បាស់​បំផុត​អំពី​ការ​សុគត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ និង​អ្វី​ដែល​ព្រះ​នឹង​បំពេញ​សំរេច​តាមរយៈ​ការ​សុគត​របស់​ទ្រង់​ ហើយ​និង​ទំនាយ​យ៉ាង​ច្បាស់​លាស់​មួយ​ដែល​ថា ​ព្រះ​នឹង​បង្កើត​ផ្ទៃ​មេឃ​ថ្មី​និង​ផែនដី​ថ្មី​មួយ​នៅ​ពេល​អនាគត​ផង​ដែរ។ ​កណ្ឌ​អេសាយ​គឺ​ជា​កណ្ឌ​មួយ​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​ ដែល​ត្រូវ​បាន​ដក​ស្រង់​ច្រើន​ជាង​គេ​នៅ​ក្នុង​សញ្ញា​ថ្មី។

កាលៈទេសៈ​តាម​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​នៅ​សម័យ​អេសាយ​ Historical background to Isaiah

ហោរា​អេសាយ​បាន​រស់​នៅ​ក្នុង​យេរូសាឡិម​នៅក្នុង​សតវត្ស​ទី​៨​មុន​គ.ស ហើយ​គាត់​ត្រូវ​បាន​ព្រះ​ត្រាស់​ហៅ​អោយ​ធ្វើ​ជា​ហោរា​នៅ​ឆ្នាំ​៧៤០មុន​គ.ស និង​បាន​ប្រកាស​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​អស់​រយៈ​ពេល​សែសិប​ឆ្នាំ។ គាត់​បាន​ផ្តល់​ប្រឹក្សា​យោបល់​ដល់​ស្តេច​អង្គ​របស់​យូដា គឺ​អ័ហាស (៧៣៦-៧១៦មុនគ.ស) និង​ហេសេគា (៧១៦-៦៨៧មុន​គ.ស)។

​នៅ​កំឡុង​ពេល​នេះ ​យូដា​ត្រូវ​បាន​គំរាម​កំហែង​ដោយ​កំឡាំង​ទ័ព​របស់​អាសស៊ើរ។ ​បន្ទាប់​ពី​រាជ្យ​របស់​ស្តេច​ សាឡូម៉ូន ​ប្រជាជាតិ​អ៊ីស្រាអែល​បែង​ចែក​ជា​អាណាចក្រ​ពីរ ​ពូជ​អំបូរ​ដប់​នៅក្នុង​ភាគ​ខាង​ជើង​ក្លាយ​ជា​អាណាចក្រ​អ៊ីស្រាអែល ហើយ​ពូជ​អំបូរ​យូដា​និង​បេនយ៉ាមីន​ក្លាយ​ជា​អាណាចក្រ​យូដា នៅ​ភាគ​ខាង​ត្បូង​ ជា​កន្លែង​ដែល​ហោរា​អេសាយ​បាន​រស់​នៅ។ ​ទាំង​អ៊ីស្រាអែល​និង​យូដា​គឺ​ជា​រដ្ឋ​តូច ​រវាង​ចក្រភព​ពីរ​ដ៏​ធំ​និង​មាន​អំណាច​ធំជាង ​នៅ​សង្ខាង គឺ​អាសស៊ើរ​នៅ​ខាង​ជើង និង​អេស៊ីព្ទ​នៅ​ខាង​ត្បូង។ បើសិន​អាសស៊ើរ​ចង់​សំរេច​មហិច្ឆតា​របស់​ខ្លួន​ ក្នុង​ការ​ចាប់​យក​អេស៊ីព្ទ នោះ​អាសស៊ើរ​នឹង​វាយ​ប្រហារ​អ៊ីស្រាអែល​និង​យូដា​ជា​មុន។

​នៅក្នុង​ស្ថានភាព​នេះ ហោរា​អេសាយ​ផ្តល់​យោបល់​ដល់​ស្តេច​អោយ​មាន​ភាព​អព្យាក្រិត។ យូដា​គួរ​តែ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ព្រះ​ ដើម្បី​ការ​ពារ​ខ្លួន​ ហើយ​ចៀស​វាង​ពី​សម្ព័ន្ធមិត្ត​អន្តរជាតិ​ទាំង​អស់។ ​សម្ព័ន្ធ​មិត្ត​អន្តរជាតិ​មួយ​អាច​នាំ​អោយ​ពួកគេ​ប្រព្រឹត្ត​សេចក្តី​កំផិត​ជាមួយ​ព្រះ​ដទៃ​បាន។ ​ហោរា​អេសាយ​មាន​ភាព​ប្រាកដ​ថា ព្រះ​នឹង​ការ​ពារ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ ហើយ​ថា ​ទ្រង់​នឹង​ថែរក្សា​យេរូសាឡិម​អោយ​មាន​សុវត្ថិភាព។ ​គាត់​ផ្តល់​យោបល់​អោយ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​ ទោះ​បី​ជា​កំពុង​ជួប​វិបត្តិ​ក៏ដោយ។

ក្នុង​ពេល​ជាមួយ​គ្នា ​ហោរា​អេសាយ​ប្រកាស​ព្រះ​រាជសារ​របស់​ព្រះ​ប្រឆាំង​នឹង​សង្គម​និង​សាសនា​នៅក្នុង​យូដា​ គឺ​គាត់​ព្រមាន​ប្រជាជន​យូដា​ថា ពួក​គេ​មាន​ទោស​ ​ព្រះ​មិន​គាប់​ព្រះ​ទ័យ​ចំពោះ​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​របស់​ពួកគេ​ទេ សេចក្តី​លោភលន់​របស់​ពួកគេ​កំពុង​បំផ្លាញ​សង្គម ហើយ​ពួកគេ​មិន​ការ​ពារ​អ្នក​ក្រីក្រ​និង​អ្នក​ទន់​ខ្សោយ​ទេ។ ​ពួក​គេ​នឹង​ទទួល​ទណ្ឌកម្ម​ធ្ងន់ធ្ងរ​ នៅពេល​ព្រះ​នឹង​ប្រើ​ខ្មាំង​សត្រូវ​របស់​យូដា​ ដើម្បី​ដាក់​វិន័យ​លើ​ពួកគេ​ ហើយ​ខ្មាំង​សត្រូវ​នោះ​មិន​មែន​ជា​ពួក​អាសស៊ើរ​ទេ តែ​ជា​ពួក​បាប៊ីឡូន​វិញ​ ប៉ុន្តែ​ក្រៅ​ពី​ការ​ជំនុំជំរះ​នេះ ពួកគេ​នឹង​មាន​សង្ឃឹម។  អេសាយ​ក៏​បាន​ប្រកាស​ថា ព្រះ​មាន​អធិបតីភាព ហើយ​នឹង​ប្រើ​ស្តេច​ស៊ីរូស ជា​ស្តេច​ចក្រភព​ពើស៊ី ដើម្បី​នាំ​ពួក​  យូដា​ត្រឡប់​ពី​ការ​និរទេស​មក​វិញ​ផង​ដែរ​ ​ហើយ​នឹង​មាន​អនាគត​ដ៏​ឥត​ខ្ចោះ​មួយ នៅពេល​រាជ្យ​របស់​ព្រះ​នឹង​នាំ​មក​នូវ​យុត្តិធម៌​និង​សន្តិភាព​ដល់​ពិភពលោក​ទាំង​មូល។​

គម្រោង Outline

១. ​សេចក្តី​ផ្តើម​ ៖ «អូ ​ប្រជាជាតិ​ពេញ​ដោយ​អំពើ​បាប!» (១:១-៥:៣០)

២. ​ព្រះ​កំណត់​អនាគត​របស់​គេ ៖ «​ទោស​របស់​ឯង​ត្រូវ​បាន​ដក​ចេញ​ហើយ​»   (៦:១-១២:៦)

៣. ​ការ​ជំនុំជំរះ​និង​ព្រះគុណ​របស់​ព្រះ​សម្រាប់​ពិភពលោក ៖ «​យើង​មាន​ក្រុង​មួយ​ដ៏​រឹងមាំ​» (១៣:១-២៧:១៣)

៤. ​ព្រះ​មាន​បញ្ចេញ​ព្រះ​បន្ទូល​ដ៏​មាន​អំណាច​ព្រះ​ចេស្ដា​របស់​ទ្រង់​មក​ក្នុង​លោកិយ ៖ (អូ!) (២៨:១-៣៥:១០)

៥. ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ ៖ «ឥឡូវ​នេះ​ឯង​ទុក​ចិត្ត​អ្នកណា?» (៣៦:១-៣៩:៨)

៦.​ការ​លើក​ទឹកចិត្ត​សម្រាប់​អ្នក​ត្រូវ​និរទេស៖ «​សិរីល្អ​របស់​ព្រះអម្ចាស់​នឹង​ត្រូវ​បាន​បើក​សំដែង»​(៤០:១-៥៥:១៣)

៧. ​របៀប​ត្រៀម​ខ្លួន​សម្រាប់​សិរីល្អ​ដែល​នឹង​មក​ដល់៖ «រក្សា​សម្ព័ន្ធមេត្រី​របស់​អញ​អោយ​បាន​ខ្ជាប់​ខ្ជួន​» (៥៦:១-៦៦:២៤)

 របៀប​អាន​កណ្ឌ​អេសាយ​ ​How to read Isaiah

ដើម្បី​យល់​និង​អនុវត្ត​កណ្ឌ​អេសាយ​អោយ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ សំខាន់​យើង​ត្រូវ​យល់​កណ្ឌ​នេះ​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​ដើម​របស់​វា​នៅក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ និង​នៅក្នុង​បរិបទ​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល។ ដើម្បី​យល់​បែប​នេះ​បាន យើង​ត្រូវ​ឆ្លើយ​នឹង​សំនួរ​ប្រាំ​មួយ​ដូច​ខាង​ក្រោម។

១. តើ​កណ្ឌ​អេសាយ​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​មុន​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

២. តើ​គោល​បំណង​របស់​កណ្ឌ​អេសាយ​សំរាប់​អ្នក​អាន​ដើម​ដំបូង​ក្នុង​សម័យ​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​គឺ​ជា​អ្វី?

៣. តើ​កណ្ឌ​អេសាយ​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​បន្ទាប់​ពី​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

៤. តើ​កណ្ឌ​នេះ​បង្រៀន​យើង​អ្វី​អំពី​ព្រះ?

៥. តើ​កណ្ឌ​នេះ​បង្រៀន​យើង​អ្វី​អំពី​មនុស្ស?

៦. តើ​កណ្ឌ​នេះ​អនុវត្ត​មក​កាន់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​សព្វ​ថ្ងៃ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

១. តើ​កណ្ឌ​អេសាយ​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​មុន​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

ព្រះ​គម្ពីរ​គឺ​ជា​រឿង​ធំ​មួយ​ ដែល​ពន្យល់​អំពី​ផែនការ​របស់​ព្រះ​ចាប់​តាំង​ពី​ការ​បង្កបង្កើត​ដល់​ការ​បង្ក​បង្កើត​ថ្មី។ ទ្រង់​បាន​បង្កើត​គ្រប់​យ៉ាង​ល្អ​ជា​ដំបូង ដោយ​មាន​អ័ដាម ​និង​អេវ៉ា​នៅក្នុង​សួន​ច្បារ​អេដែន។ ពួកគេ​គឺជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ នៅក្នុង​ទីកន្លែង​របស់​ព្រះ ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​ និង​ព្រះ​ពរ​របស់​ព្រះ។ នេះ​គឺ​ជា​គោល​ដៅ​របស់​ព្រះ​សម្រាប់​ការ​បង្ក​បង្កើត។ ពួក​គេ​ មិនបាន​ស្តាប់​បង្គាប់​ ហើយ​ត្រូវ​បាន​បណ្តេញ​ចេញ​ពី​សួនច្បារ ដែល​ជា​ទី​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះ។ កន្លែង​ផ្សេងៗ​ទាំង​អស់​ទៀត​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​និយាយ​អំពី​ផែនការ​របស់​ព្រះ​ ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ​មនុស្ស​ចេញ​ពី​លទ្ធផល​នៃ​ការ​បះ​បោរ​នេះ ហើយ​ស្តា​នគរ​របស់​ទ្រង់​ឡើង​វិញ​ ដែល​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ នៅក្នុង​ទីកន្លែង​របស់​ព្រះ ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​និង​ព្រះពរ​របស់​ព្រះ។ ដូច្នេះ ព្រះ​បាន​ជ្រើស​រើស​អ័ប្រាហាំ ហើយ​បាន​សន្យា​ថា ទ្រង់​នឹង​ធ្វើ​អោយ​គាត់​ក្លាយ​ជា​ជាតិ​សាសន៍​មួយ​ដ៏​ធំ ហើយ​ពួកគេ​នឹង​ទទួល​បាន​ទឹក​ដី​សន្យា។ តាម​រយៈ​ពូជពង្ស​របស់​អ័ប្រាហាំ ព្រះ​នឹង​ប្រទាន​ពរ​ដល់​លោកិយ (លោកុប្បត្ដិ​ ១២:៣)។ ពួកគេ​ត្រូវ​តែ​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ នៅក្នុង​ទីកន្លែង​របស់​ព្រះ ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​និង​ព្រះ​ពរ​របស់​ព្រះ ។ ​ ទ្រង់​នឹង​គង់​ក្នុង​ចំណោម​ពួកគេ ដូច្នេះ​អ៊ីស្រាអែល​នៅក្នុង​ទឹក​ដី​សន្យា​គឺ​     អេដែន​ថ្មី ដែល​ជា​ទី​បរិសុទ្ធ​ថ្មី (សូម​មើល លោកុប្បត្ដិ​ ១៣:១០)។  ​ព្រះ​បាន​មាន​បន្ទូល​នៅក្នុង​និក្ខមនំ ១៩:៤-៦ ថា ​ទ្រង់​បាន​ជ្រើស​រើស​អ៊ីស្រាអែល​ធ្វើ​ជា​រាស្ត្រ​ពិសេស​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ក្នុង​ចោទិយកថា ៤ ចែង​ថា ​ពួកគេ​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​ពន្លឺ​ដល់​ជាតិសាសន៍​ដទៃ​ទាំង​អស់។ ​ចោទិយកថា ២៨ ប្រកាស​បណ្តាសា​របស់​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថា បើសិន​អ៊ីស្រាអែល​មិន​ស្មោះ​ត្រង់​ចំពោះ​ព្រះ​ និង​ធ្វើ​តាម​ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​ខ្លួន​ទេ នោះ​ព្រះ​នឹង​បញ្ជូន​ពួកគេ​ចេញ​ពី   ​ទឹក​ដី។ ​

ចំនុច​នេះ​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ ដើម្បី​យល់​កណ្ឌ​អេសាយ។  ​ហោរា​អេសាយ​បាន​ប្រកាស​ថា​អ៊ីស្រាអែល​មិន​បាន​ធ្វើ​តាម​ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​ខ្លួន ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ជា​ជាតិ​សាសន៍​បរិសុទ្ធ និង​ជា​ពន្លឺ​ដល់​ជាតិសាសន៍​ដទៃ​ទាំង​អស់​ទេ​ ហើយ​ព្រះ​ពិត​ជា​នឹង​ដាក់​ការ​ជំនុំជំរះ​លើ​ពួកគេ ហើយ​និង​បញ្ជូន​ពួកគេ​ចេញ​ពី​ទឹក​ដី។ ដូច្នេះ ​ការ​ជំនុំជំរះ​ ដែល​ព្រះ​បាន​ប្រកាស​តាមរយៈ​ហោរា​អេសាយ ត្រូវ​បាន​ព្រមាន​រួច​ហើយ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​ចោទិយកថា។ ​ការ​ព្រមាន​ពី​សម័យ​មុន​ទាំង​នេះ​គឺ​ជា​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ការ​ប្រកាស​របស់​ហោរា​អេសាយ។

២. តើ​គោល​បំណង​របស់​កណ្ឌ​អេសាយ​សំរាប់​អ្នក​អាន​ដើម​ដំបូង​ក្នុង​សម័យ​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​គឺ​ជា​អ្វី?

ហោរា​អេសាយ​បាន​មាន​សារ​មួយ​សម្រាប់​មនុស្ស​នៅ​មុន​ពេល​ការ​និរទេស និង​មនុស្ស​នៅក្នុង​ការ​និរទេស។ ​សារ​សម្រាប់​មនុស្ស​នៅ​មុន​ពេល​ការ​និរទេស​គឺ​ថា ​ព្រះ​គឺ​ជា​ព្រះ​ដ៏​ពិត​ ដែល​ទ្រង់​មិន​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ​ចំពោះ​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​របស់​ពួកគេ​ទេ ​ពួកគេ​គួរ​តែ​ប្រែចិត្ត​និង​ទុក​ចិត្ត​ថា ព្រះអង្គ​នឹង​រំដោះ​ពួក​គេ ​ហើយ​មិន​ត្រូវ​ទុកចិត្ត​លើ​សន្ធិសញ្ញា​ជាមួយ​ជាតិសាសន៍​ដទៃ​ឡើយ ហើយ​ថា ព្រះ​នឹង​សង្គ្រោះ​យូដា​ចេញ​ពី​អាសស៊ើរ​ ប៉ុន្តែ​បាប៊ីឡូន​នឹង​នាំ​ការ​ជំនុំជំរះ​មក​លើ​ពួកគេ​ ហើយ​ការ​នេះ​នឹង​កើត​ឡើង​ ពីព្រោះ​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ជំនុំជំរះ​របស់​ព្រះ។ ពួកគេ​មិន​ត្រូវ​គិត​ថា ​ការ​និរទេស​បាន​កើត​ឡើង​ ដោយ​ព្រោះ​ព្រះ​របស់​បាប៊ីឡូន​មានអំណាច​ខ្លាំង​ជាមួយ​ព្រះ​ពិត​នោះ​ឡើយ។ ​សារ​របស់​គាត់​សម្រាប់​មនុស្ស​នៅក្នុង​ការ​និរទេស​ក៏​គឺ​ថា ​ព្រះ​នឹង​សង្គ្រោះ​ពួកគេ​ផង​ដែរ។ ​តាមរយៈ​ការ​សុគត​របស់​អ្នក​បម្រើ​របស់​ទ្រង់ ​នោះ​អំពើ​បាប​របស់​ពួកគេ​នឹង​ត្រូវ​បាន​អត់​ទោស​អោយ​ ហើយ​ពួកគេ​នឹង​ត្រូវ​បាន​ស្តា​ឡើង​វិញ។ ​ព្រះ​បាន​ប្រកាស​ដល់​ពួក​ត្រូវ​បាន​និរទេស​ថា ព្រះ​នឹង​ប្រើ​ស្តេច​ស៊ីរូស ដើម្បី​នាំ​ពួកគេ​ត្រឡប់​មក​វិញ​ ហើយ​បន្ទាប់​ពី​ការ​វិល​ត្រឡប់​មកវិញ​ ពួកគេ​មាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម​ខ្ពស់​បំផុត​មួយ​ថា ​ព្រះ​នឹង​បង្កើត​ផ្ទៃ​មេឃ​ថ្មី​និង​ផែនដី​ថ្មី។ ​

៣. តើ​កណ្ឌ​អេសាយ​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត ​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​បន្ទាប់​ពី​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

​មាន​របៀប​ជា​ច្រើន​ ដែល​កណ្ឌ​អេសាយ​ទាក់​ទំនង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ ដែល​មាន​បន្ទាប់​ពី​វា។  ឧទាហរណ៍​យ៉ាង​ច្បាស់​រួម​មាន សេចក្តី​សន្យា​អំពី​ការ​វិល​ត្រឡប់​មក​កាន់​ទឹកដី​សន្យា​ (អេសាយ ៣៥:១០; ៥១:១១) ដែល​យើង​មើល​ឃើញ​ថា ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​នៅក្នុង​កណ្ឌ​អែសរ៉ា​និង​នេហេមា ការ​យាង​មក​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ក្នុង​នាម​ជា​អ្នក​បម្រើ​រងទុក្ខ ដើម្បី​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​ (អេសាយ ១០:២១-២៣; ៣៧:៣១-៣២; រ៉ូម ៩:២៧;​១១:៥) ​ហើយ​និង​ការ​បង្កើត​ផ្ទៃមេឃ​ថ្មី​និង​ផែនដី​ថ្មី (អេសាយ ៦៥:១៧;​ ប្រៀប​ធៀប វិវរណៈ ២១-២២)។

៤. តើ​កណ្ឌ​អេសាយ​បង្រៀន​យើង​អ្វីខ្លះ​អំពី​ព្រះ?

​តាម​ការ​រៀប​រាប់​ខាង​លើ​នេះ​ យើង​មើល​ឃើញ​ថា កណ្ឌ​អេសាយ​បង្រៀន​ថា

  • ព្រះ​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​ព្រះ​អាទិករ​របស់​អ៊ីស្រាអែល​ប៉ុណ្ណោះទេ តែ​ទ្រង់​ក៏​បាន​បង្កើត​ពិភពលោក​ទាំង​មូល​ផង​ដែរ​ (១៧:៧; ២៩:១៦; ៤០:២៨; ៤៣:១៥; ៥១:១៣; ៥៤:៥)។​
  • ព្រះ​គឺ​ជា​ព្រះ​អាទិករ​នៃ​របស់​សព្វសារពើ ហើយ​ទ្រង់​មាន​អំណាច​បង្កើត​អ្វី​ៗ​ទាំង​អស់​ជា​ថ្មី។​
  • ​ព្រះ​គ្រប់​គ្រង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​និង​អនាគត សូម្បី​តែ​កង​ទ័ព​របស់​ជាតិ​សាសន៍​ទាំង​អស់ ​ដោយ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់ ​ទ្រង់។​
  • គ្មាន​អ្វី​អាច​ប្រៀប​ផ្ទឹម​នឹង​ព្រះ​បាន​ឡើយ (៤០:១២-២៦)។
  • ​ព្រះ​បញ្ចេញ​សកម្មភាព​ដោយ​យល់​ដល់​សិរីល្អ​របស់​ព្រះ​នាម​ទ្រង់​ (៤៨:១១)។​
  • ​ព្រះ​នឹង​មិន​ប្រទាន​សិរីល្អ​របស់​ទ្រង់​ដល់​អ្នក​ណា​មួយ​ឡើយ ពីព្រោះ​ទ្រង់​គឺ​ជា​ព្រះ​ដ៏​ពិត​តែ​មួយ​ (៤៨:១១)។​
  • ព្រះ​ស្អប់​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ (២:៨,១៨,២០; ១០:១១; ៤២:៨)។
  • ​ព្រះ​គឺ​ជា​ព្រះ​ដ៏​ពិត ហើយ​ព្រះ​ដទៃ​ទាំង​អស់​សុទ្ធ​តែ​ជា​ព្រះ​ក្លែង​ក្លាយ​ទាំង​អស់ (៤០:១៩-២១; ៤១:២២-២៤; ៤៤:៩-១០)។​
  • ព្រះ​បរិសុទ្ធ និង​ទត​ឃើញ​គ្រប់​ទាំង​អស់ ហើយ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​ចំពោះ​អំពើ​បាប។
  • ព្រះ​បំផ្លាញ​ជាតិសាសន៍​ណា​ដែល​មាន​អំនួត។​
  • ព្រះ​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​ចំពោះ​អ្នក​ណា​ ដែល​បន្ទាប​ខ្លួន​នៅ​ចំពោះ​ទ្រង់​ ហើយ​ញ័រ​ញាក់​ចំពោះ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ទ្រង់ (៦៦:២)។
  • ​ព្រះ​ចង់​អោយ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ធ្វើ​ជា​ព្រះ​ពរ​ដល់​លោកិយ (លោកុប្បត្ដិ ១២:១-៣; ១៨:១៧-១៨; ២៨:១៤; យេរេមា ៤:២ ប្រៀប​ធៀប កិច្ចការ ៣:២៥; កាឡាទី ៣:១៤)។ ​មូល​ហេតុ​ដែល​ការ​ជំនុំជំរះ​របស់​ព្រះ​លេច​ឡើង​ជា​ច្រើន​ដង​នៅក្នុង​កណ្ឌ​អេសាយ​គឺ​ថា រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​បះបោរ​ប្រឆាំង​នឹង​ទ្រង់ បង្កើត​សេចក្តី​ងងឹត​ជា​ជាង​ផ្តល់​ពន្លឺ។
  • ព្រះ​សង្គ្រោះ​មនុស្ស​ចេញ​ពី​អំពើ​បាប​របស់​ពួកគេ​តាមរយៈ​អ្នក​បំរើ​ដែល​រង​ទុក្ខ​ម្នាក់​ (៥២:១៣-៥៣:១២)។
  • ព្រះ​កំសាន្ត​ចិត្ត​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ដោយ​ព្រះរាជសារ​នៃ​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​របស់​ទ្រង់​ (៤០:១-២)។
  • ព្រះ​ ដែល​ជា​អង្គ​ប្រោស​លោះ​របស់​អ៊ីស្រាអែល​ ក៏​ប្រទាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម​ដល់​ជាតិសាសន៍​ដទៃ ដែល​ត្រូវ​តែ​ប្រែ​ចិត្ត​និង​ជឿ​លើ​ព្រះ​ដ៏​ពិត​តែ​មួយ​ ​ (ឧទាហរណ៍ អេសាយ ១៩:១៦-២៥; ៤៤:៦, ២៤)។
  • ព្រះ​ចង់​អោយ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ទ្រង់ (ឧទាហរណ៍ ៣៦:១-៣៧; ៤០:២៧-៣១)។
  • មាន​បន្ទូល​មកកាន់​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ពន្យល់​អំពី​ផែនការ​របស់​ទ្រង់​សំរាប់​លោកិយ។
  • ដោយ​សេចក្តី​មេត្តាករុណា​របស់​ទ្រង់ ព្រះ​បាន​បញ្ជូន​ពួក​ហោរា​របស់​ទ្រង់​មក​ឯ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ ដើម្បី​ប្រាប់​ពួកគេ​អោយ​ប្រែចិត្ត។ ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ សព្វថ្ងៃ​នេះ​ ដោយ​សេចក្តី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ទ្រង់ ព្រះ​បញ្ជូន​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ទៅ​ក្នុង​លោកិយ​ ដើម្បី​ប្រកាស​ដំណឹងល្អ​អោយ​មនុស្ស​បាន​ជឿ​លើ​ព្រះយេស៊ូវ និង​ងាក​បែរ​មក​រក​ទ្រង់​វិញ។
  • ចង់​អោយ​មនុស្ស​ស្តាប់​បង្គាប់​ព្រះបន្ទូល​របស់​ទ្រង់ មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ថ្វាយ​ដង្វាយ​នោះ​ទេ (១:១០-១៧)។
  • ​ជារឿយៗ មនុស្ស​ដើរ​តាម​សាសនា​និង​ប្រពៃណី​និង​ពិធី​សាសនា តែ​ចិត្ត​របស់​ពួកគេ​នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ព្រះ។​
  • ​ជា​រឿយៗ មនុស្ស​មាន​ភាព​អយុត្តិធម៌។
  • ​ជារឿយៗ មនុស្ស​ដាក់​ការ​ទុក​ចិត្ត​របស់​ពួក​គេ​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់​ពួកគេ​ជា​ជាង​ទុក​ចិត្ត​ដល់​ព្រះ។

៥. តើ​កណ្ឌ​នេះ​បង្រៀន​យើង​អ្វី​ខ្លះ​អំពី​មនុស្ស?

៦. តើ​កណ្ឌ​នេះ​អនុវត្ត​មកកាន់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​សព្វ​ថ្ងៃ​យ៉ាង​ដូចម្តេច?

កណ្ឌ​អេសាយ​ទាក់​ទង​នឹង​ជីវិត​របស់​យើង​នៅ​សព្វថ្ងៃ​នេះ​នៅ​ក្នុង​របៀប​ជាច្រើន។

១.​ ហោរា​អេសាយ​បាន​ប្រកាស​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​ទៅ​ដល់​មនុស្ស​មួយ​ក្រុម​ ដែល «ស្ពឹក ហើយ​ត្រចៀក​ធ្ងន់» (សូម​មើល​ ៦:១០) ហើយ​ដែល​បាន​បដិសេធ​មិន​ស្តាប់​ការ​ព្រមាន​របស់​ទ្រង់​អំពី​មហន្តរាយ​ដែល​នឹង​ត្រូវ​មក។ គាត់​បាន​ព្រមាន​ថា អំពើ​បាប​របស់​ប្រជាជន​យូដា​នឹង​នាំ​អោយ​មាន​ការ​ជំនុំជំរះ​របស់​ព្រះ។​សព្វ​ថ្ងៃនេះ យើង​ក៏​ប្រកាស​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​អំពី​ការ​ជំនុំជំរះ​ដែល​ត្រូវ​មក​ នៅពេល​ព្រះ​នឹង​យាង​ត្រឡប់​មក​វិញ​ផង​ដែរ​ តែ​មនុស្ស​ភាគ​ច្រើន​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​នឹង​បដិសេធ​ព្រះបន្ទូល​នោះ​ ពីព្រោះ​ចិត្ត​របស់​គេ​រឹង ហើយ​ពួកគេ​ «ស្ពឹក ហើយ​ត្រចៀក​ធ្ងន់» ដូច​ជា​អ្នក​ដែល​ស្តាប់​ហោរា​អេសាយ​ផង​ដែរ                  (សូម​មើល​ម៉ាថាយ ២៤:៣៦-៣៩)។ ​ហោរា​អេសាយ​បាន​បន្ត​ប្រកាស​ដោយ​ស្មោះត្រង់​នូវ​ព្រះ​រាជសារ​របស់​ព្រះ​ ដែល​មនុស្ស​មិន​ចូល​ចិត្ត​ ហើយ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ គាត់​លើក​ទឹក​ចិត្ត​យើង​អោយ​បន្ត​ប្រកាស​ព្រះ​រាជសារ​របស់​ព្រះ​ ដែល​ព្រមាន​អំពី​ការ​ជំនុំជំរះ​ដែល​ត្រូវ​មក នៅ​ពេល​ព្រះ​យេស៊ូវ​យាង​ត្រឡប់​មក​វិញ។

២. ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​អេសាយ​បាន​ហៅ​អោយ​អ្នក​ស្តាប់​មាន​ការ​ឆ្លើយ​តប​ដោយ​បន្ទាប​ខ្លួន​និង​ញាប់​ញ័រ ការ​ទុកចិត្ត​ដោយ​បន្ទាប​ខ្លួន និង​ការ​គោរព​កោត​ខ្លាច​និង​ចុះ​ចូល​ចំពោះ​ព្រះ​អម្ចាស់​ ​ហើយ​កណ្ឌ​នេះ​នៅ​តែ​បន្ត​ធ្វើ​ដូច្នេះ​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ។

៣. ហោរា​អេសាយ​បាន​ប្រកាស​ដំណឹងល្អ​យ៉ាង​ច្បាស់លាស់​ថា ព្រះយេស៊ូវ​នឹង​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​សម្រាប់​ការ​អត់​ទោស​អំពើ​បាប។​ នេះ​គឺជា​ដំណឹងល្អ​សម្រាប់​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ ដែល​វា​គឺ​ជា​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​សម្រាប់​ទំនាក់ទំនង​របស់​យើង​ជាមួយ​ព្រះ។ ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ទទួល​យក​បណ្តាសា​របស់​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី ដើម្បី​អោយ​យើង​អាច​ទទួល​បាន​ព្រះ​ពរ​របស់​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី។

៤. ការ​ប្រកាស​របស់​ហោរា​អេសាយ​អំពី​អ្នក​បំរើ​ដែល​រងទុក្ខ​ម្នាក់​ មិន​គ្រាន់​តែ​ប្រាប់​យើង​អំពី​ការ​សុគត​របស់​ព្រះយេស៊ូវ​ជា​ផ្លូវ​ទទួល​ការ​អត់​ទោស​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​និយាយ​ថា ការ​រង​ទុក្ខ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ក៏​ជា​គំរូ​អោយ​ដើរ​តាម​ផង​ដែរ។ ​អ្នកណា ដែល​បម្រើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដោយ​ស្មោះ​ត្រង់ នឹង​រងទុក្ខ​និង​មាន​ការ​បៀតបៀន​ ហើយ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គឺ​ជា​គំរូ​មួយ​ដល់​យើង។

៥. «ពួក​សេសសល់» ក្លាយ​ជា​ផ្ទៃ​រឿង​យ៉ាង​សំខាន់​នៃ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​កណ្ឌ​អេសាយ​ ហើយ​ជា​ចុង​ក្រោយ​ ពួក​សេសសល់​មាន​អត្តសញ្ញាណ​តាមរយៈ​និង​នៅក្នុង​អ្នក​តំណាង​ម្នាក់ គឺ​ជា​ព្រះ​មែស៊ី ដែល​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​អង្គ​ទ្រង់​ផ្ទាល់។​ ប៉ុន្តែ​ តាមរយៈ​អ្នក​សេសសល់​ស្មោះត្រង់​ម្នាក់​នេះ​ ដែល​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ ព្រះ​បង្កើត​ពួក​សេសសល់​ថ្មី​មួយ​ គឺ​ជា​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ​ដល់​ព្រះ​យេស៊ូវ។

​៦. ព្រះ​បាន​ត្រាស់​ហៅ​អ៊ីស្រាអែល​ធ្វើ​ជា​ពន្លឺ​ដល់​ជាតិសាសន៍​ដទៃ ហើយ​ហោរា​អេសាយ​បង្ហាញ​យ៉ាង​ច្បាស់​លាស់​ថា អ៊ីស្រាអែល​មិន​បាន​ធ្វើ​តាម​ការ​ត្រាស់​ហៅ​នេះ​ឡើយ។ ឥឡូវ​នេះ ​ព្រះ​បាន​ត្រាស់​ហៅ​អ្នកជឿ​លើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ធ្វើ​ជា​ពន្លឺ​ដល់​ជាតិសាសន៍​ទាំ​ង​អស់ ​ហើយ​យើង​ត្រូវ​តែ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ចំពោះ​ការ​ព្រមាន​របស់​ព្រះ​ ដើម្បី​កុំ​អោយ​បរាជ័យ​នៅក្នុង​ការ​ត្រាស់​ហៅ​នេះ​ផង​ដែរ។

​៧. ហោរា​អេសាយ​រំលឹក​យើង​ថា រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ត្រូវ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ។ ​អ្វី​ដែល​សំខាន់​សម្រាប់​ព្រះ​ ក៏​សំខាន់​សម្រាប់​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ផង​ដែរ​ (ឧទាហរណ៍​ដូច​ជា ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​ពិត​ប្រាកដ ការ​ងាក​ចេញ​ពី​រូប​ព្រះ មនុស្ស​ក្រីក្រ​និង​មនុស្ស​រងគ្រោះ និង​យុត្តិធម៌។

៨. ហោរា​អេសាយ​និយាយ​យ៉ាង​ច្បាស់​លាស់​អំពី​ការ​ស្អប់​របស់​ព្រះ​ចំពោះ «សាសនា» ដែល​មនុស្ស​ដើរ​តាម​ប្រពៃណី​និង​ពិធី​សាសនា តែ​ចិត្ត​របស់​ពួកគេ​នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ព្រះ​ (ឧទាហរណ៍ អេសាយ ១:១០-១៥)។ ការ​នេះ​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​អោយ​យើង​ជញ្ជឹងគិត​លើ​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​និង​ទំនាក់​ទំនង​របស់​យើង​ជាមួយ​ព្រះ។

​៩. ហោរា​អេសាយ​បាន​ប្រកាស​ថា ព្រះ​នឹង​បង្កើត​ផ្ទៃមេឃ​ថ្មី​និង​ផែនដី​ថ្មី (៦៥:១៧)។ ​ព្រះ​មិន​ទាន់​បាន​ធ្វើ​ការ​នេះ​នៅ​ឡើយ តែ​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​គឺ​ជា​ស្នូល​នៃ​សេចក្តី​សង្ឃឹម​របស់​យើង​ (ហេព្រើរ ១១; វិវរណៈ ២១-២២)។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top