ការរាប់ជាសុចរិត Justification

សេចក្ដី​ពិត​ដ៏​សំខាន់​មួយ​នៃ​ដំណឹង​ល្អ​គឺ​ថា ព្រះជាម្ចាស់​បាន​រាប់​មនុស្ស​​មាន​បាប​ជា​សុចរិត។  នេះ​ជា​សេចក្ដី​សន្យា​មួយ​ ដែល​ព្រះអង្គ​ប្រកាស​នៅ​ក្នុង​ដំណឹង​ល្អ ហើយ​ជា​ដំណោះ​ស្រាយ​សម្រាប់​បញ្ហា​ធំ​បំផុត​របស់​មនុស្ស។  បញ្ហា​ធំ​បំផុត​របស់​មនុស្សទាំង​អស់​មិន​មែន​​ជា​​កង្វះ​ខាត​កម្មសិទ្ធិ​ ឬ​ប្រាក់​កាស​​ ​ឬ​សុខ​ភាព​នោះ​ទេ​​ ប៉ុន្តែ​គឺ​ដោយ​​ព្រះជាម្ចាស់​គឺ​ជា​ព្រះ​ដ៏​បរិសុទ្ធ​ ហើយ​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​បាន​បះបោរ​ប្រឆាំង​នឹង​ព្រះអង្គ​។  ទ្រង់​មាន​សេចក្ដី​ក្រោធ​ចំពោះ​យើង ​ដោយ​ព្រោះ​យើង​បាន​បះបោរ​ជា​មួយ​ទ្រង់​​ ​ហើយ​យើង​ត្រូវ​​មាន​ទោស​ ​ពីព្រោះ​ព្រះអង្គ​នឹង​វិនិច្ឆ័យ​កាត់​ទោស​យើង​។

ប៉ុន្តែ​ តាមរយៈ​​សមិទ្ធិកម្មរបស់​ព្រះគ្រីស្ទ​ ជា​ពិសេស​ការ​សុគត​និង​ការ​រស់​ឡើង​វិញ​របស់​​ទ្រង់​​ យើង​ត្រឡប់​ជា​​គ្មាន​ទោស​នៅ​​ចំពោះ​​ព្រះអង្គ​ទេ​​ ប៉ុន្តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ ​ទ្រង់​រាប់​យើង​ជា​សុចរិត​។  ការ​ដែល​ព្រះអង្គ​រាប់​យើង​ជា​សុចរិត​មិន​ពិពណ៌នា​អំពី​ចរិតលក្ខណៈ​របស់​យើង​ទេ ប៉ុន្តែ​ពិពណ៌នា​អំពីតុលាការ។  ការ​រាប់​ជា​សុចរិត​គឺ​ផ្ទុយ​នឹង​ការ​កាត់​ទោស។  នៅ​​ក្នុង​​តុលាការ​ បើ​សិន​ជា​ចៅក្រម​សម្រេច​ចិត្ត​ថា អ្នកចុងចោទមាន​ទោស ចៅក្រម​នោះ​នឹង​កាត់​ទោសហើយ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​ ប៉ុន្តែ​បើ​សិន​ជា​ចៅក្រម​សម្រេច​ចិត្ត​ថា អ្នកចុងចោទគ្មាន​ទោស​ទេ ចៅក្រម​នោះ​នឹងប្រកាស​ថា គាត់​រាប់​អ្នកចុងចោទជា​សុចរិត​។  នេះ​គឺ​​ជា​សេចក្ដី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​នៅ​ក្នុង​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះគ្រីស្ទ​ ដែល​ព្រះអង្គ​រាប់​មនុស្ស​ដែល​ទុច្ចរិត​ជា​សុចរិត​វិញ។  ម្ដង​ទៀត​ ការ​រាប់​ជា​សុចរិត​មិន​ពិពណ៌នា​អំពី​ព្រះអង្គ​កែប្រែ​ចរិតលក្ខណៈ​របស់​យើង​ ដើម្បី​អោយ​យើង​​បាន​ជា​មនុស្ស​សុចរិត​ទេ ប៉ុន្តែ​ព្រះអង្គ​ជា​ចៅក្រម​ដែល​បាន​រាប់​យើង ​ដែល​ជា​មនុស្ស​​អាក្រក់ ​ជា​សុចរិត​វិញ  (រ៉ូម​ ៣:២៤-២៨; ៤:១-៥)។

ព្រះជាម្ចាស់​មិន​រាប់​យើង​ជា​សុចរិត​តាម​រយៈ​អំពើ​ល្អ​របស់​យើង​ទេ ​គឺមិន​មែន​​ដោយ​ព្រោះ​យើង​បាន​ស្ដាប់​បង្គាប់​ទ្រង់​ទេ​​ ប៉ុន្តែ​ព្រះអង្គ​បាន​រាប់​យើង​ជា​សុចរិត ​ពីព្រោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ទទួល​ទណ្ឌកម្ម​របស់​យើង​នៅ​លើ​ឈើឆ្កាង។  បើ​សិន​ព្រះអង្គ​រាប់​យើង​ជា​សុចរិត​តាម​​រយៈការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​យើង នោះ​ព្រះគ្រីស្ទ​មិន​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​សុគត​ជំនួស​យើង​នៅ​លើ​ឈើឆ្កាង​ឡើយ​។  ដូច្នេះ​ របៀប​ដែល​យើង​ទទួលព្រះ​ពរ​នេះ​ពី​ព្រះអង្គ​គឺ យើង​​ត្រូវ​ជឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ មិន​មែន​ដោយ​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​របស់​យើង​ឡើយ​ (រ៉ូម​ ៣:២៨-៣០; ៥:១; កាឡាទី​ ២:១៦; ៣:១១)។  នេះ​មាន​ន័យ​ថា​ យើង​មិន​ទុក​ចិត្ត​ទៅ​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​យើង​ទេ ប៉ុន្តែ​ទុក​ចិត្ត​ទៅ​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​ព្រះគ្រីស្ទវិញ​​ ដែល​​ទ្រង់​​​បាន​សុគត​ជំនួស​យើង។  បើសិន​​យើង​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​យើង នោះ​យើង​មិន​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ព្រះ​គុណ​របស់​ព្រះអង្គ​ ដែល​យើង​ទទួល​តាម​រយៈ​ព្រះគ្រីស្ទ​ឡើយ​​​ (រ៉ូម​ ៣:២៤; ៤:៥; កាឡាទី​ ៥:៤)។

នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ភាសា​ខ្មែរ​ ​ការ​បកប្រែ​ចាស់​បាន​បកប្រែ​ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក​ដោយ​ពាក្យ​ «រាប់​ជា​សុចរិត​»​។  នេះ​ជា​ការ​បកប្រែ​ត្រឹមត្រូវ​​តាម​​អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក​។  ប៉ុន្តែ​ការ​បកប្រែ​ថ្មី​បាន​បកប្រែ​ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក​ដោយ​ពាក្យ​ «​ប្រោស​យើង​អោយ​បាន​សុចរិត»​។  បើ​សិន​ជា​​ជនជាតិ​ខ្មែរ​អាន​ពាក្យ​ទាំង​នេះ​ហើយ​គិត​ថា នេះ​ពិពណ៌នា​អំពី​អ្វី​ដែល​ព្រះអង្គ​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​យើង គឺ​ព្រះអង្គ​​កែប្រែ​​ចរិតលក្ខណៈ​របស់​យើង​ ដើម្បី​អោយ​យើង​​បាន​ជា​មនុស្ស​​មាន​ចរិតលក្ខណៈ​សុចរិត​ នោះ​ការ​បកប្រែ​នេះ​មិន​ត្រឹមត្រូវ​ទេ។  តាម​​ពិត​នៅ​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ ​ព្រះជាម្ចាស់​បាន​​កែប្រែ​​​ចរិតលក្ខណៈ​របស់​យើង​មែន ប៉ុន្តែ​ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក​នេះ​មិន​ពិពណ៌នា​អំពី​សកម្មភាព​នេះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ពិពណ៌នា​អំពី​តុលាការ​វិញ គឺ​ព្រះជាម្ចាស់​ដែល​ជា​ចៅក្រម​នឹង​វិនិច្ឆ័យ​ទោស​ប្រជាជន​ទាំងឡាយ ហើយ​មនុស្ស​ទាំង​អស់​មាន​ទោស​​នៅ​ចំពោះ​ព្រះអង្គ​ ប៉ុន្តែ​ដោយសារ​​សេចក្ដី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ទ្រង់ ព្រះអង្គ​បាន​ប្រទាន​ព្រះ​យេស៊ូវ​​មក ដើម្បី​សុគត​ជំនួស​យើង គឺ​​​ទ្រង់​​បាន​ទទួល​ទណ្ឌកម្ម​របស់​យើង​នៅ​លើ​ឈើឆ្កាង​ហើយ​​ ប្រយោជន៍​​អោយ​​ព្រះអង្គ​នឹង​អាច​​រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​ជឿ​លើ​ព្រះគ្រីស្ទ​ជា​សុចរិតវិញ​បាន​។

 

 

One comment on “ការរាប់ជាសុចរិត Justification
  1. Sowannia Nass says:

    So good

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top