១ កូរិនតូស ៦ 1Cor. 6 Simon Manchester

1 Cor 6 pdf download

នៅ​ក្នុង​ដៃ​ឆ្វេង​របស់​ខ្ញុំ​មាន​កែវ​យឺត​តូច​មួយ​ ដែល​អាច​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មើល​ឃើញ​ក្នុង​រយៈ​ចំងាយ​ប្រមាណ​ជា​២ទៅ​៣​រយ​ម៉ែត្រ ហើយ​នៅ​ក្នុង​ដៃ​ស្ដាំ​ ខ្ញុំ​មាន​ព្រះ​គម្ពីរ ​ដែល​អាច​ឲ្យ​យើង​មើល​ឃើញ​ពី​ទី​នេះ​រហូត​ដល់​អស់​កល្ប។

យើង​កំពុង​មើ​ល​សំបុត្រ​មួយ​ ដែល​សាវក​ប៉ុល​បាន​សរ​សេរ​ផ្ញើរ​ទៅ​ពួក​ជំនុំ​ក្រិក​ក្នុង​សតវត្ស​ទី​១។ ពួក​ជំនុំ​កូរិនថូស​បាន​ក្លាយ​ជា​ពួក​ជំនុំ​ ដែល​មិន​ចេះ​គិត​វែង​ឆ្ងាយ ដោយ​ពួក​គេ​បាន​ងាក​បែរ​ចេញពី​ព្រះ​បន្ទូល​ដ៏​ពិត​របស់​ព្រះយេស៊ូវ ហើយ​បាន​បង្កើត​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ថ្មី​មួយ​ទៀត ដែល​គ្រាន់តែ​បំពេញ​គោលបំណង​និង​សេចក្តី​ប្រា​ថ្នា​របស់​ពួក​គេ​ប៉ុណ្ណោះ។ ពួកគេ​មិន​បាន​យក​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ជា​សំខាន់​បំផុត​នោះ​ទេ តែ​បាន​យក​ខ្លួន​ឯង​ជា​សំខាន់​វិញ។

សាវក​ប៉ុល​បាន​សរ​សេរ​សំបុត្រ​ផ្ញើរ​ទៅ​ពួក​កូរិនថូស ដើម្បី​អូស​ទាញ​ពួក​គេ​មក​ឯ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ និង​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ទ្រង់​វិញ​ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ពួក​គេ​រស់​នៅ​សំរាប់​តែ​លោកិយ​នេះ​តែ​ម្យ៉ាង​នោះ​ឡើយ​ តែ​ដើម្បី​ឲ្យ​ពួក​គេ​រស់​នៅ​សំរាប់​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដោយ​ផ្ដោត​លើ​ហេតុ​ផល​សំខាន់​២​យ៉ាង​គឺ​ទី​១ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ពួក​គេ​ភ្លេច​គោល​ដៅ​របស់​ខ្លួន និង​ទី២ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ពួក​គេ​ធ្លាក់​ចូល​ទៅ​ក្នុង​អន្ទាក់​របស់​លោកិយ​នេះ។

គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ បាន​ទទួល​រង​ឥទ្ធិ​ពល​ពី​ហេតុ​ការណ៍​ជា​ច្រើន​នៅ​ក្នុង​ពិភព​លោក​នេះ ដូច្នេះ​ពួក​គេ​រង​ទុក្ខ​និង​សោក​សង្រេង​ដូច​អ្នក​ឯ​ទៀត​ដែរ តែ​ការ​សោក​សង្រេង​របស់​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​មិន​មែន​ជា​ការ​សោក​សង្រេង​បែប​គ្មាន​ក្តី​សង្ឃឹម​នោះ​ឡើយ។ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គឺ​ជា​មនុស្ស​ដែល​មាន​ពរ​ច្រើន​ជាង​គេ​នៅ​ក្នុង​លោកិយ​នេះ ពី​ព្រោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​យក​ព្រះ​ទ័យ​ទុក​ដាក់​ចំពោះ​អតីតកាល​ បច្ចុប្បន្ន​កាល​ និង​អនាគត​កាល​របស់​ពួក​គេ​គ្រប់​គ្នា ដែល​អ្នក​ខ្លួន​ឯង​មិន​អាច​ធ្វើ​បាន​ ខ្ញុំ​ក៏​មិន​មាន​លទ្ធ​ភាព​ធ្វើ​បាន​ តែ​ទ្រង់​អាច​ធ្វើ​បាន​ទាំង​អស់។

នៅ​ក្នុង​១​កូរិនថូស​ ៦ អ្នក​នឹង​មើល​ឃើញ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​បា​ន​គ្រប់​គ្រង និង​យក​ព្រះ​ទ័យ​ទុក​ដាក់​លើ​អ្វីៗ​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​ក្នុង​អតីត​កាល បច្ចុប្បន្ន​កាល​ និង​អនាគត​កាល។ ផ្នែក​ទី​១​នៃ​១កូរិនថូស​ ៦និយាយ​ទាក់​ទង​នឹង​អនាគត​កាល ផ្នែក​កណ្តាល​និយាយ​អំពី​អតីតកាល​ ហើយ​ផ្នែក​ចុង​ក្រោយ​និយាយ​អំពី​បច្ចុប្បន្ន​កាល។

១​កូរិនថូស ៦:១-៨ បាន​ចែង​ថា គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នឹង​គ្រប់​គ្រង​ជា​មួយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដូច្នេះ​តើ​ហេតុ​អ្វី​ពួក​គេ​មាន​ជំលោះ​អំពី​បញ្ហា​បណ្ដោះ​អាសន្ន​?

ខ​.១ មាន​ជំលោះ​មួយ​កើត​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ ដោយ​មាន​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ខ្លះ​បាន​ប្រកែក​គ្នា​ទាក់​ទង​នឹង​បញ្ហា​មួយ ដែល​នេះ​គឺ​ជា​ទី​បន្ទាល់​មិន​ល្អ​មួយ។ នៅ​ក្នុង​ខ.​៦​ យើង​ឃើញ​ថា មាន​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ខ្លះ​បាន​ឈ្លោះ​ប្រកែក​គ្នា​នៅ​ចំពោះ​មុខ​ពួក​អ្នក​មិន​ជឿ។ ពួក​គេ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ដំណឹង​ល្អ​ទៅ​ជា​រឿង​ឆ្កួតៗ។ សាវក​ប៉ុល​ចង់​ឲ្យ​ពួក​ជំនុំ​កូរិនថូស​លាក់​រឿង​មិន​ចុះ​សម្រុង​គ្នា​នេះ​ទុក​មួយ​អន្លើ​សិន ហើយ​ដោះ​ស្រាយ​ដោយ​ស្ងាត់ៗ​វិញ ​គឺ​មិន​ត្រូវ​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​មិន​ជឿ​សង្ស័យ​ ឬ​កុទិដ្ឋិ​អំពី​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ ដោយ​សារ​តែ​ភាព​ពុត​ត្បុត ឬ​ការ​ឈ្លោះ​ប្រ​កែក​របស់​ពួក​ជំនុំ​នោះ​ឡើយ។

ខ​.២-៣ បាន​ឲ្យ​មូលហេតុ​សំខាន់​មួយ ​ដែល​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គួរ​តែ​ដោះ​ស្រាយ​រឿង​ជំ​លោះ​របស់​ខ្លួន​ឯង ​ពីព្រោះ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នឹង​មាន​ពេល​មក​ដល់​ ដែល​ពួក​គេ​ត្រូវ​ចូល​រួម​ជា​មួយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ​ដើម្បី​ជំនុំជំរះ​លោកិយ​នេះ។    ខ​គម្ពីរ​ទាំងនេះ​ខ្លី តែ​បាន​និយាយ​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នឹង​មាន​ការ​ពាក់​ព័ន្ធ​ជា​មួយ​ការ​ជំនុំជំរះ។   ប្រ​សិន​បើ​យើង​នឹង​ធ្វើ​ការ​នោះ​នៅ​ថ្ងៃ​អនាគត នោះ​ប្រាក​ដ​ណាស់​ថា យើង​ពិត​ជា​អាច​ដោះ​ស្រាយ​រឿង​រ៉ាវ​កំប៉ិកកំប៉ុក ​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​បាន​មិន​ខាន។ ​

ឧទាហរណ៍ ដូច​ជា​នៅ​ក្នុង​ខ​.២ «តើ​មិន​គួរ​នឹង​ជំនុំជំរះ​ការណ៍​តូច​បំផុត​នេះ?» ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​មិន​អាច​ជ្រើស​រើស​យក​មនុស្ស​ ដែល​ពួក​ជំនុំ​រាប់​អាន​តិច​ជាង​គេ (ខ​.៤)? ពួក​គេ​មិន​ចាំ​បាច់​ជា​មនុស្ស​មាន​មុខ​មាត់ ឬ​ល្បី​ឈ្មោះ​នោះ​ទេ​ តែ​ត្រូវ​តែ​ជា​មនុស្ស​បរិសុទ្ធ។ នៅ​ក្នុង​ខ.​៧ លោក​លោក​ប៉ុល​សរសេរ​ថា «ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​មិន​ស៊ូ​ទ្រាំ​ក្នុង​ការ​អាក្រក់​នោះ​ ហើយ​មិន​ស៊ូទ្រាំ​ឲ្យ​គេ​បំបាត់​អ្នក​វិញ?» ប្រ​សិន​បើ​អនាគត​របស់​អ្នក​មាន​ការ​ធានា​ដោយ​សារ​ដំណឹង​ល្អ នោះ​មិន​មាន​បញ្ហា​អ្វី​ឡើយ ​ដោយ​គ្រាន់​តែ​ត្រូវ​គេ​បំបាត់ ឬ​ត្រូវ​គេ​បោក​បញ្ឆោត​នោះ។ សាវក​ប៉ុល​បាន​លើក​ឡើង​ថា «អ្នក​នឹង​គ្រប់​គ្រង​ជា​មួយ​និង​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដូច្នេះ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​អ្នក​ខំ​ប្រឹង​ត​យុទ្ធ​ជា​មួយ​នឹង​រឿង​បណ្ដោះ​អាសន្ន​នេះ​ធ្វើ​អ្វី?» ​ហើយ​ជំនឿ​និង​ឥរិយា​បថ​ត្រូវ​ដើរ​ទន្ទឹម​គ្នា​នៅ​លើ​ផ្លូវ​មួយ។​ អ្នក​នឹង​បាន​មើល​ឃើញ​តាម​រយៈ​អត្ថបទ​ដ៏​តូច​នេះ​ថា ជំនឿ​និង​ឥ​រិ​យា​បថ​ត្រូវ​នៅ​ជា​មួយ​គ្នា​យ៉ាង​ជិត​ស្និត។ ឧទាហរណ៍​ មាន​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ម្នាក់​ ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​សំរេច​ចិត្ត​អំពី​រប​ររក​ស៊ី និង​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ។ តើ​អ្វី​គឺ​ជា             ​ឥទ្ធិ​ពល​ដ៏​ធំ​បំផុត​នៅក្នុង​ការ​សំរេច​ចិត្ត​របស់​គាត់? ចំលើយ៖ ដំណឹង​ល្អ។ អនាគត​ដ៏​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច​របស់​គាត់​ត្រូវ​បាន​ធានា​ដោយ​សារ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដែល​ជួយ​គាត់​ក្នុង​ការ​ឲ្យ​តំលៃ​ទៅ​លើ​រឿង​រ៉ាវ​បណ្ដោះ​អាសន្ន​ទាំងអស់​ថា មិន​សូវ​សំខាន់។

ប្រ​សិន​បើ​អ្នក​បាន​បាត់​បង់​អ្វីៗ​ជា​ច្រើន​ នៅ​ក្នុង​លោកិយ​នេះ ដោយ​សារ​អ្នក​បាន​ត្រលប់​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ នោះ​អ្នក​នឹង​បាន​ចំណេញ​ច្រើន​ជាង​អ្វី​ដែល​អ្នក​បាន​បាត់​បង់​ទៅ​ទៀត។ ព្រះ​យេស៊ូវ​សូម​ឲ្យ​ពួក​បណ្តា​ជន​បាន​បាត់​បង់​ជីវិត​របស់​ពួក​គេ ដោយ​ថ្វាយ​ទៅ​ព្រះ​អង្គ ហើយ​ខណៈ​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ថ្វាយ​ជីវិត​ដល់​ទ្រង់​ នោះ​ពួក​គេ​នឹង​ទទួល​បាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច ហើយ​ជា​ការ​ពិត​អ្នក​នឹង​ប្រ​ឈម​ជា​មួយ​ឧប​សគ្គ​និង​បញ្ហា​ជា​ច្រើន ប៉ុន្តែ​អ្នក​នឹង​ទទួល​បាន​ព្រះ​ពរ​ច្រើន​ជាង​ឧប​សគ្គ​ទាំង​អស់​នោះ​ទៅ​ទៀត។

លោក​ ជីម អេលីយ៉ូត (Jim Elliot) គឺ​ជា​បេសកជន​នៅ​ឥណ្ឌា​អូ​កា ក្នុង​តំបន់​អាមេរិក​ខាង​ត្បូង ដែល​បាន​បាត់​បង់​ជីវិត​ដោយ​ព្រោះ​ដំណើរ​បេសកកម្ម​របស់​គាត់​ បាន​លើក​ឡើង​ថា «​អ្នក​ណា​ ដែល​មិន​មែន​ជា​មនុស្ស​ឆ្កួត​ គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​បោះ​បង់​នូវ​អ្វី​ដែល​គាត់​មិន​អាច​រក្សា​ទុក ដើម្បី​ចំណេញ​នូវ​អ្វី​ដែល​គាត់​មិន​បាន​បាត់​បង់​»។

ផ្នែក​ទី​២ ពី​ខ.​៩-១១លោក​ប៉ុល​បាន​សរសេរ​ថា ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​សង្គ្រោះ​អ្នក​ហើយ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ទៅ​ធ្វើ​ជា​ទាស​ករ​នៃ​របស់​ផ្សេង​ធ្វើ​អ្វី? ខ.​៦-៩ បាន​ចែង​ថា មនុស្ស​ទុច្ចរិត​មិន​បាន​គ្រង​នគរ​ព្រះ​ទុក​ជា​មរតក​ឡើយ។​ ពួក​កូរិនថូស​កំពុង​ស្ថិត​ក្នុង​ស​ភាព​គ្រោះ​ថ្នាក់​ ដោយ​ដើរ​តាម​មនុស្ស​ខ្វាក់​នាំ​ទៅ​ធ្លាក់​រណ្តៅ។ ពួកគេ​នៅ​ក្មេង​ខ្ចី​ខាង​ជំនឿ​មែន​ទែន ដោយ​គិត​ថា «ពួក​សាសន៍​ដទៃ​អាច​ធ្វើ​បាន ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ខ្ញុំ​មិន​អាច​ធ្វើ​បាន?» អ្នក​ទាំង​អស់​នោះ​បាន​ធ្វើ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ដោយ​ដេញ​តាម​ប្រាក់ ពួក​គេ​បាន​រក​លុយ​បាន​យ៉ាង​ច្រើន ដូចនេះ ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ខ្ញុំ​មិន​អាច​ធ្វើ​ដូច​គេ​បាន? អ្នក​ទាំង​អស់​នោះ​រស់​នៅ​យ៉ាង​សប្បាយ​ជា​មួ​យ​និង​ស្រី​ស្នេហ៍ ហេតុ​អ្វី​បានជា​ខ្ញុំ​មិន​អាច​ធ្វើ​ដូច​គេ​បាន? ខ្ញុំ​រួច​ផុត​ពី​ការ​ជំនុំជំរះ​ហើយ ចុះ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ខ្ញុំ​មិន​អាច​ចូល​រួម​ជា​មួយ​ពួក​គេ ហើយ​ធ្វើ​អ្វីៗ​ដូច​ពួក​គេ​បាន?

សាវក​ប៉ុល​បាន​លើក​ឡើង​ថា ផ្លូវ​នៃ​អំពើ​បាប​គឺ​សេចក្តី​ស្លាប់ ហើយ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​សង្គ្រោះ​រួច​ពី​បាប​ហើយ។ គាត់​បាន​មក​ជួប​ពួក​កូរិនថូស​ដោយ​មិន​មាន​អំណាច​ណា​មួយ​ក្រៅ​ពី​ដំណឹង​ល្អ​ទេ​ ប៉ុន្តែ​គាត់​បាន​ប្រកាស​ដំណឹង​ល្អ​ ដែល​ជា​ព្រះ​ចេស្ដា​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ គាត់​បាន​ប្រាប់​ពួក​គេ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​សុគត​ជំនួស​ពួក​គេ​ហើយ។ ទ្រង់​មិន​ស្វែង​រក​មនុស្ស​ជោគ​ជ័យ​ ឬ​មនុស្ស​ដែល​ងប់ងុល​នឹង​សាសនា​នោះ​ឡើយ តែ​ទ្រង់​ស្វែង​រក​មនុស្ស​មាន​បាប​ ដែល​ចេះ​បន្ទាប​ខ្លួន និង​មនុស្ស​មាន​បាប ​ដែល​ងាក​បែរ​មក​ឯ​ព្រះ​យេស៊ូវ​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​ទទួល​និង​អត់​ទោស​បាប​ឲ្យ​ពួក​គេ។ ពួក​កូរិនថូស​ជា​ច្រើន​បាន​វិល​បែរ​មក​ឯ​ព្រះ​យេស៊ូវ ហើយ​បាន​ទទួល​ការ​អត់​ទោស​បាប និង​ជី​វិត​ថ្មី​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​របស់​ពួក​គេ។ ពួក​គេ​បាន​កើត​ជា​ថ្មី​និង​បាន​វិល​បែរ​ចេញ​ពី​ការ​អាក្រក់​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ធ្វើ​ពី​មុន។ ​ខ.​៩-១០ បាន​ពិពណ៌នា​អំពី​ជីវិត​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ខ្លះ​នៅ​ក្រុង​កូរិនថូស ​មុន​ពេល​ពួក​គេ​បាន​ជឿ​លើ​ព្រះគ្រីស្ទ​ គឺ​អ្នក​ខ្លះ​បាន​ដេក​លក់​អស់​ទៅ​ហើយ អ្នក​ខ្លះ​ទៀត​គឺ​ជា​ពួក​អ្នក​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ រួម​រ័ក​ជា​មួយ​ភេទ​ដូច​គ្នា ជា​ចោរ​លួច ជា​ជន​ប្រ​មឹក ជា​អ្នក​ជេរ​ប្រមាថ និង​បោក​ប្រាស់ គឺ​អ្នក​ទាំង​អស់នោះ​ជា​មនុស្ស​មាន​បាប​កាល​ពី​អតី​ត​កាល តែ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ដោះ​លែង​ពួក​គេ​ឲ្យ​រួច​ពី​អំពើ​បាប​អស់​ហើយ​តាមរយៈ​ព្រះ​គ្រីស្ទ។

នោះ​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា ពួក​គេ​លែង​មាន​ការ​ប្រឈម​មុខ​ចំពោះ​សេចក្តី​ល្បួង​ផ្សេងៗ​នោះ​ទេ។ តែ​ពេល​នេះ​ពួក​គេ​មាន​គំនិត​ថ្មី ពួក​គេ​មាន​ព្រះ​អង្គ​សង្គ្រោះ មាន​ព្រះ​អម្ចាស់ និង​មាន​ធន​ធាន​ថ្មី ​ដើម្បី​រស់​នៅ​សំរាប់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។

អស់​អ្នក​ ដែល​ពិត​ជា​មក​រក​ព្រះ​គ្រីស្ទ ​នឹង​មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្រែ។ ពួក​គេ​ដឹង​ប្រាកដ​ថា​ ព្រះ​គ្រីស្ទ​គឺ​ជា​ស្តេច ​ដែល​សោយ​រាជ្យ​លើ​ពួក​គេ។ ការ​ផ្លាស់​ប្រែ​នេះ​មាន​ចែង​នៅ​ក្នុង​ខ.​១១ (ជា​ខ​គម្ពីរ​ដែល​អស្ចារ្យ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ)។ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ត្រូវ​បាន​លាង​សំ​អាត ញែក​ជា​បរិ​សុទ្ធ និង​រាប់​ជា​សុចរិត។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ទត​ឃើញ​ថា យើង​រាល់​គ្នា​នៅ​ក្រោម​បន្ទុក​ដ៏​ធ្ងន់​នៃ​អំពើ​បាប ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​ទ្រង់​យាង​មក ហើយ​យក​យើង​ចេញ​ពី​អម្រែក​នោះ ​ហើយ​ទ្រង់​លាង​សំអាត​យើង អត់​ទោស​បាប​ឲ្យ​យើង កែ​ច្នៃ​យើង​ ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​អាច​ឈរ​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ហើយ​បាន​សុគត​ជំនួស​យើង។ ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​សាវក​ប៉ុល​បាន​សួរ​ថា ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​វិល​ទៅ​ដើរ​ផ្លូវ​ដ​ដែល​ដូច​ពី​មុន?​ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​វិល​ទៅ​ដើរ​ផ្លូវ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដូច​មុន? ព្រះ​បាន​សង្គ្រោះ​អ្នក​ឲ្យ​រួច​តាម​រយៈ​ព្រះ​      គ្រីស្ទ​ហើយ ហេតុ​នេះ​ មូល​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ធ្លាក់​ទៅ​ធ្វើ​ជា​ទាសករ​របស់​ទាំង​នោះ​ម្តង​ទៀត​ដូច្នេះ?​

​ជា​ញឹក​ញាប់​ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​មានការ​យល់​ច្រឡំ​នៅ​ត្រង់​ចំនុច​នេះ។ កំហុស​ទី​១ យើង​ភ្លេច​ថា ​យើង​បាន​ស្អាត​ហើយ បាន​ញែក​ជា​បរិ​សុទ្ធ នឹង​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត​ហើយ។ នៅ​ពេល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ហៅ​អ្នក​ណា​ថា​សុចរិត ​ឬ​ទុច្ចរិត នោះ​ទ្រង់​មិន​បាន​សំ​ដៅ​ទៅ​លើ​កិច្ច​ការ​ ដែល​អ្នក​នោះ​បាន​ធ្វើ​នោះ​ទេ។ មនុស្ស​ភាគ​ច្រើន​និយាយ​ថា ពួកគេ​ជា​មនុស្ស​សុចរិត។ នៅ​ពេល​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា អ្នក​នោះ​សុចរិត ​ឬ​ទុច្ចរិត​គឺ​ទ្រង់​កំពុង​មាន​បន្ទូល​ពីមុខ​តំណែង ការ​ដែល​បាន​ទទួល​ ឬ​មិន​បាន​ទទួល​ការ​អត់​ទោស​បាប។ អ្នក​ដែល​មិន​បាន​ទទួល​ការ​អត់​ទោស​បាប​គឺ​ជា​ពួក​អ្នក​ដែល​និយាយ​ទៅ​កាន់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ថា «ទេ មិន​ទាន់​ទេ» (គឺ​គេ​មិន​ព្រម​ទទួល​ព្រះគ្រីស្ទ​ទេ​) តែ​សំរាប់​ពួក​អ្នក​សុចរិត​វិញ គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​ទទួល​យក​ព្រះ​យេស៊ូវ​ និង​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស​បាប​ភ្លាមៗ​នោះ  ​ដែរ។

ដូច្នេះ​ ប្រ​សិន​បើ​អ្នក​ដាក់​ទំនុក​ចិត្ត​នៅ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ នោះ​អ្នក​នឹង​បាន​ស្អាត ​បាន​ញែក​ជា​បរិ​សុទ្ធ និង​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត មាន​ន័យ​ថា ​អ្នក​នឹង​ក្លាយ​ជា​មនុស្ស​ឥត​ខ្ចោះ​ ឥត​ស្លាក​ស្នាម​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។ យើង​ត្រូវ​អធិប្បាយ​ដំណឹង​ល្អ​មក​កាន់​ខ្លួន​ឯង ជា​ពិសេស​ ​ខ.​៦-១១។ ប៉ុន្តែ​មាន​អ្នក​ជឿ​ខ្លះ​បាន​ធ្វើ​ខុស​ ដោយ​និយាយ​ថា «ខ្ញុំ​មាន​ព្រះ​គ្រីស្ទ ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​នឹង​ដើរ​តាម​អំពើ​បាប​ដែរ»។ សាវក​ប៉ុល​បាន​បង្រៀន​ថា បាប​គឺ​ជា​ថ្នាំ​ពុល ហើយ​អ្នក​មិន​អាច​ដើរ​ជា​មួយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ផង​និង​ជា​មួយ​អំពើ​បាប​ផង​បាន​ឡើយ។

បាប​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​មិន​ស្តាប់​បង្គាប់​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​វា​ជា​ការ​មិន​គោរព​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ ហើយ​វា​ក៏​បាន​បំពុល​អ្នក​ផង​ដែរ ដូច្នេះ​ហើយ​ប៉ុល​បាន​លើក​ឡើង​ថា ព្រះ​បាន​សង្គ្រោះ​អ្នក​ហើយ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ធ្លាក់​ខ្លួន​ធ្វើ​ជា​ទាស​ករ​របស់​ទាំង​នោះ​ទៀត?

​ផ្នែក​ទី៣​និង​ផ្នែក​ចុង​ក្រោយ នៅ​ក្នុង​ខ​១២-២០ ព្រះ​បាន​ភ្ជាប់​អ្នក​ទៅ​នឹង​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដោយ​ថា ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​របស់​ដែល​មិន​គួរ​រាប់​អាន? ខ្ញុំ​នឹង​រំលឹក​អំពី​៣​ចំនុច​ម្តង​ទៀត។ អ្នក​នឹង​គ្រប់​គ្រង​ជា​មួយ​ព្រះគ្រីស្ទ អ្នក​បាន​លាង​សំ​អាត​តាម​រយៈ​ព្រះគ្រីស្ទ អ្នកមាន​ទំនាក់​ទំនង​ជា​មួយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដូច្នេះ​ហេតុ​អ្វី​បានជា​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​របស់​ដែល​មិន​គួរ​រាប់​អាន​ដូច្នេះ? នៅ​ក្នុង​ក្រុង​កូរិនថូស មនុស្ស​ម្នា​ធ្លាប់​នាំ​គ្នា​ទៅ​រក​ស្រី​ខូច​នៅ​តាម​ព្រះ​វិហារ ហើយ​បាន​រួម​ភេទ​ជា​មួយ​នឹង​ស្រី​ខូច​ទាំង​នោះ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​វិហារ​តែ​ម្តង ហើយ​គិត​ថា​ ការ​នោះ​មិន​មាន​អ្វី​ខុស​នោះ​ទេ។

ការ​សហាយ​ស្មន់​ គឺ​ប្រៀប​បាន​ទៅ​នឹង​ការ​បិទ​ភ្ជាប់​ក្រ​ដាស​ពី​សន្លឹក​ចូល​គ្នា​ ដោយ​ប្រើ​ជ័រកាវ ​ហើយ​អ្នក​នឹង​មិន​អាច​យក​ក្រ​ដាស​ទាំង​ពីរ​ចេញ​ពី​គ្នា​ ដោយ​មិន​បំផ្លាញ​ក្រ​ដាស​ទាំង​ពីរ​នោះ​បាន​ឡើយ។ អ្នក​មិន​អាច​ប្រព្រឹត្ត​ទង្វើ​នេះ(ការ​រួម​ភេទ)​ ហើយ​និយាយ​ថា​ គ្មាន​អ្វី​ខុស​កើត​ឡើង​នោះ​ទេ។ វា​នឹង​បំផ្លាញ​ ​ទំនាក់​ទំនង​ខាង​ផ្លូវ​ចិត្ត​ ព្រលឹង​វិញ្ញាណ និង​អាច​ឈាន​ដល់​ជា​និរន្ត​ផង ទោះ​បី​ជា​នៅ​ក្នុង​ប្រ​ព័ន្ធ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​បាន​ប្រ​កាស​ថា អ្នក​អាច​រួម​ភេទ​ជា​មួយ​អ្នក​ណា​ក៏​បាន​ក៏​ដោយ។ ព្រះ​គម្ពីរ​គឺជា​មគ្គុទ្ទេសក៍​ដ៏​វៃ​ឆ្លាត​របស់​យើង ចំពោះ​បញ្ហា​នេះ។ អ្នក​ណា​ ដែល​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​អសីលធម៌​ផ្លូវ​ភេទ នឹង​ប្រ​ឈម​មុខ​និង​បញ្ហា​ធំ​មិន​ខាន។​

សាវក​ប៉ុល​បាន​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ចំពោះ​បញ្ហា​នេះ។ ការ​រួម​ភេទ​គឺ​ជា​អំណោយ​ដ៏​ល្អ​មួយ ដែល​ព្រះ      ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ប្រ​ទាន​ឲ្យ ដូច្នេះ​អ្នក​មិន​អាច​បំពាន​លើ​ការ​រួម​ភេទ​ ដោយ​ទៅ​រក​ស្រី​ខូច​នោះ​បាន​ទេ។ ពួក​កូរិនថូស​បាន​លើក​ឡើង​ថា «អ្វីៗ​ទាំង​អស់​សុទ្ធ​តែ​បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ទាំង​អស់» (ខ.​១២) ហើយ​ឥរិយាបថ​បែប​នេះ​បាន​ជំរុញ​ពួក​គេ​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្តអំពើ​សហាយ​ស្មន់។ ពួក​គេ​ក៏​បាន​និយាយ​ផង​ដែរ​ថា «អាហារ​សំរាប់​ក្រ​ពះ​ហើយ​ក្រ​ពះ​ក៏​សំរាប់​អា​ហារ​ដែរ» (ខ​.១៣)។  ដូច្នេះ​គេ​គិត​ថា រូបកាយ​សំរាប់​ការ​រួម​ភេទ គឺ​គេ​គ្រាន់​តែ​ធ្វើ​អ្វី​តាម​ធម្ម​ជាតិ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ សាវក​ប៉ុល​បាន​សួរ​សំណួរ​ជ្រៅ​ជាង​ថា «តើ​ការ​រួម​ភេទ​គឺ​ជា​គោល​ដៅ​នៃ​ជីវិត​ឬ? ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​នឹង​បំ​ផ្លាញ​នូវ​របស់​ទាំង​អស់​នេះ​»។

ខ​.១៨ បាន​ចែង​ថា «គ្រប់​ទាំង​អំពើ​បាប​ណា​ ដែល​មនុស្ស​ប្រព្រឹត្ត នោះ​នៅ​ខាងក្រៅ​រូប​កាយ​ទេ តែ​អ្នកណា​ដែល​សហាយស្មន់​គ្នា នោះ​ឈ្មោះថា​ ធ្វើបាប​ដល់​រូប​កាយ​ខ្លួនឯង​ផង» ត្រង់​នេះ​សាវក​ប៉ុល​ចង់​និយាយ​ថា អំពើ​បាប​ផ្លូវ​ភេទ​គឺ​ខុស​ពី​អំពើ​បាប​ដទៃ​ទៀត ប៉ុន្តែ​នៅ​ក្នុង​ខ.​៩ អំពើ​បាប​ផ្លូវ​ភេទ​គឺ​ជា​អំពើ​បាប​មួយ​ក្នុង​តា​រាង​អំពើ​បាប​ទាំង​ឡាយ។ ដូច្នេះ​សួរ​ថា តើ​អំពើ​បាប​ផ្លូវ​ភេទ​ខុស​ពី​អំពើ​បាប​ដទៃ​ទៀត​ឬ? បើ​ដូច្នោះ ​តើ​ខុស​គ្នា​ដូច​ម្តេច​ខ្លះ?​

ទី​១ យើង​បាន​ដឹង​តាមរយៈ​ព្រះ​គម្ពីរ​និង​ព័ន្ធ​កិច្ច​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ផ្ទាល់​ថា ទ្រង់​បាន​ជួប​មនុស្ស ​ដែល​មាន​ភាព​ញៀន ​ឬ​បញ្ហា​ធ្ងន់ធ្ងរ ដោយ​ទ្រង់​បាន​ទទួល​រាក់​ទាក់​ពួក​គេ​ អត់​ទោស​និង​ផ្លាស់​ប្រែ​ពួក​គេ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​មនុស្ស​ថ្មី​ឡើង​វិញ។ អំពើ​បាប​ផ្លូវ​ភេទ​មិន​មែន​ជា​បាប​ធ្ងន់ធ្ងរ​ជាង​គេ​នៅ​ចំពោះ​ទ្រង់​ឡើយ។ តែ​យើង​បាន​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​១​កូរិនថូស​ ៦:១៥-១៦ បាន​ចែង​ពី​របៀប ​ដែល​អំពើ​បាប​ផ្លូវ​ភេទ​ខុស​ពី​អំពើ​បាប​ផ្សេង​ទៀត ហើយ​វា​ជា​អំពើ​បាប​មួយ ​ដែល​បំផ្លាញ​ខ្លួន​ឯង ​និង​មិន​បាន​ថ្វាយ​សិរី​រុង​រឿង​ដល់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ឡើយ។​

អ្វី​ដែល​សាវក​ប៉ុល​បាន​បង្រៀន​ត្រង់​នេះ​គឺ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ត្រូវ​ដឹង​ថា រូប​កាយ​របស់​ពួក​គេ​គឺ​ជា​អំណោយ​ទាន​មួយ ​ដែល​យើង​ត្រូវ​ថ្វាយ​ដល់​ព្រះ​អង្គ​វិញ។ យើង​ត្រូវ​និយាយ​ថា «ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​ចេញ​ថ្លៃ​លោះ​ខ្ញុំ»  (ខ​.២០)។ សាវក​ប៉ុល​បាន​លើក​ឡើង​ថា ទ្រង់​ជា​ម្ចាស់​របស់​អ្នក​ ពីព្រោះ​ព្រះអង្គ​ចេញ​ថ្លៃ​លោះ​អ្នក​ ​ហើយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិ​សុទ្ធ​គង់​នៅ​ជា​មួយ​អ្នក​ជឿ។ ដូច្នេះ​ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ត្រូវ​ដើរ​តាម​អំពើ​បាប​ទាំង​អស់​នេះ?

អ្នក​បាន​មើល​ឃើញ​រួច​ហើយ​នៅ​ក្នុ​ងជំពូក៦​ថា ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​អនាគត អតីត​កាល និង​បច្ចុប្បន្ន។      ព្រះ​គ្រីស្ទ​ ដែល​ជា​អង្គ​តែ​មួយ​គត់​ដែល​បាន​រស់​ឡើង​វិញ​ហើយ​បាន​ទទួល​នូវ​សិរីរុងរឿង ហើយ​ទ្រង់​តែ​មួយ​ដែល​អាច​នាំ​មនុស្ស​ទៅ​កាន់​សិរីរុងរឿង​បាន តែ​បែរ​ជា​ត្រូវ​លោកិយ​មិន​ទទួល​ស្គាល់​ទ្រង់​វិញ។ នោះ​មាន​ន័យ​ថា​ លោកិយ​បាន​បន្ត​ធ្វើ​កិច្ច​ការ​ ដែល​នាំ​ទៅ​កាន់​សេចក្តី​ស្លាប់​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច។

ព្រះ​គ្រីស្ទ​ជ្រាប ហើយ​ក៏​បាន​គ្រប់​គ្រង​ថ្ងៃ​អនាគត ហើយ​បាន​មាន​បន្ទូល​មក​កាន់​យើង​ថា ប្រ​សិន​បើ​អ្នក​ចង់​ក្លាយ​ជា​មនុស្ស​ឆ្លាត នោះ​ត្រូវ​យក​សិរី​រុង​រឿង​ជា​គោល​ដៅ​របស់​អ្នក។

មនុស្ស​ជា​ធម្មតា​តែង​ភ្លេច​អំពើ​បាប​កាល​ពី​អតីត​របស់​ខ្លួន គឺ​ពួក​គេ​គិត​ថា វា​មិន​មាន​បញ្ហា​អ្វី​ទេ តែ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​មើល​ឃើញ​និង​ចង​ចាំ​គ្រប់​រឿង​ទាំង​អស់​ ដែល​យើង​បាន​ធ្វើ ហើយ​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ចែង​ថា​ យើង​ត្រូវ​ការ​ការ​លាង​សំ​អាត​បាប ហើយ​វិធី​តែ​មួយ​ ដើម្បី​ទទួល​បាន​កា​រ​លាង​សំ​អាត​នេះ​គឺ ​តាម​រយៈ​ព្រះ​គ្រីស្ទ។

មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​មួយ ​ដែល​មាន​សភាព​ធំ​ជាង​ការ​ស្លាប់​គឺ​ការ​ស្លាប់​ដោយ​គ្មាន​ជំនឿ​ជឿ​លើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ។ តែ​ចាប់តាំង​ពី​ពេល​ ដែល​អ្នក​ក្លាយ​ជា​កម្ម​សិទ្ធិ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ នោះ​អនាគត​នឹង​ប្រកប​ដោយ​សុ​វត្ថិ​ភាព អតីតកាល​នឹង​ត្រូវ​បាន​លាង​សំ​អាត ហើយ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​អ្នក​មាន​មិត្ត​ម្នាក់​ ដែល​អ្នក​តែង​តែ​ប្រា​ស្រ័យ​ទាក់​ទង​ជា​មួយ ដែល​អ្នក​នោះ​ជា​មនុស្ស​សំខាន់ ​និង​មាន​តំលៃ​ជាង​អ្វីៗ​ទាំង​អស់​នៅ​ក្នុង​លោកិយ​នេះ។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top