ពាក្យលំនាំ៖ ម៉ាឡាគី Introduction to Malachi

Malachi Intro pdf download

ម៉ាឡាគី​ Malachi

កាលៈទេសៈ​តាម​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​នៅ​សម័យ​ម៉ាឡាគី​និង​ខ្លឹម​សារ​នៃ​ប្រសាសន៍​របស់​ម៉ាឡាគី​ Historical background to Malachi and basic message

​ហោរា​ម៉ាឡាគី (ដែល​ឈ្មោះ​របស់​គាត់​មាន​ន័យ​ថា «​អ្នកនាំ​សារ​របស់​អញ» គឺ​ប្រហែល​ជា​បាន​រស់​នៅ​ក្នុង​សម័យ​កាល​តែមួយ​​នឹង​ហោរា​អែសរ៉ា​និង​ហោរា​នេហេមា​ដែរ ​គឺ​ប្រហែល​ឆ្នាំ​៤៦០​មុន​គ.ស ប្រហែល​ជា​សម័យ​នៃ​កំណែ​ទម្រង់​របស់នេហេមា។ ការ​សាង​សង់​ព្រះ​វិហារ​ឡើង​វិញ​ត្រូវ​បាន​បញ្ចប់​សព្វ​គ្រប់ ហើយ​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​របស់​បណ្តាជន​បាន​ក្លាយ​ជា​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​ដែល​មិន​អស់​អំពី​ចិត្ត។ ​ពួក​សង្ឃ ​(បូជាចារ្យ​) បាន​បង្កើត​គំរូ​មិន​ល្អ ដោយ​ថ្វាយ​យញ្ញ​បូជា​ ដែល​ព្រះ​មិន​អាច​ទទួល​យក​បាន។ ​ពួក​ប្រុស​ៗ​​សាសន៍​យូដា​បាន​រៀប​ការ​ជាមួយ​ពួក​ស្រី​មិន​ជឿ​ ដែល​បាន​លាយ​ឡំ​សាសនា​ពិត​ប្រាកដ​របស់​ពួកគេ​ជាមួយ​សាសនា​សាសន៍​ដទៃ​ និង​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ។ ​មាន​អត្រា​ការ​លែង​លះ​កើន​ឡើង​ ដោយ​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ដំបូង​ត្រូវ​បាន​គេ​បោះបង់​ចោល។​ រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​បាន​បាត់​បង់​សេចក្តី​សាទរ​របស់​ពួក​គេ។ ពួក​គេ​គិត​ថា ការ​បម្រើ​ព្រះជាម្ចាស់​មិន​មាន​ប្រយោជន៍​ទេ ពីព្រោះ​ពួកគេ​គិត​ថា មនុស្ស​​ដែល​មាន​អំនួត​និង​មិន​គោរព​កោត​ខ្លាច​ឬ​បម្រើ​ព្រះ​អម្ចាស់​ហាក់​ដូច​ជា​មាន​ជីវិត​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​មនុស្ស​ដែល​បម្រើ​ព្រះជាម្ចាស់​។​

កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​មាន​សេចក្ដី​ប្រកាស​ចំនួន​ប្រាំ​មួយ ដែល​សេចក្ដី​ប្រកាស​នីមួយៗ​ត្រូវ​បាន​សរសេរ​ឡើង​ ជា​លក្ខណៈ​ការ​សន្ទនា​មួយ​រវាង​ព្រះជា​ម្ចាស់​​និង​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​។ ​សេចក្ដី​ប្រកាស​ភាគ​ច្រើន​គឺ​ជា​ការ​ស្តី​បន្ទោស។​ ប៉ុន្តែ មុន​ពេល​ព្រះ​ស្តី​បន្ទោស​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ ទ្រង់​បាន​ចាប់​ផ្តើម​ដោយ​ការ​បញ្ជាក់​អំពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ទ្រង់​សំរាប់​ពួកគេ​ ដែល​បាន​បង្ហាញ​ដោយ​ការ​ដែល​ទ្រង់​បាន​ជ្រើស​រើស​ពួកគេ​ ហើយ​នេះ​គឺ​ជា​មូល​ហេតុ​ ដែល​ពួក​គេ​បន្ត​មាន​នៅ​បន្ទាប់​ពី​ការ​វិនិច្ឆ័យ​ដោយ​ការ​និរទេស​ (១:២)។ ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ស្តី​បន្ទោស​ពួក​គេ ​ចំពោះ​ភាព​មិន​ស្មោះ​ត្រង់​ និង​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​មិន​អស់​អំពី​ចិត្ត​របស់​ពួកគេ​ ហើយ​ព្រមាន​អំពី​ការ​វិនិច្ឆ័យ​ដែល​នឹង​ត្រូវ​មក​ដល់​នៅ​ថ្ងៃ​នៃ​ព្រះ​អម្ចាស់។ ​ផ្ទៃ​រឿង​សំខាន់​មួយ​គឺ​ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះ (១:៦,១១,១៤; ២:២,៥; ៣:១៦; ៤:២) ​ហើយ​ពួកគេ​បាន​ប្រមាថ​ដល់​ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះ​ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​ក៏​បាន​សន្យា​ថា ទ្រង់​នឹង​សង្គ្រោះ​​ព្រម​ទាំង​​សំអាត​ពួកគេ​ផង​ដែរ។

គម្រោង Outline

​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​ចំពោះ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ (១:១-៥)

ភាព​ព្រងើយ​កន្តើយ​របស់​អ៊ីស្រាអែល​ចំពោះ​ព្រះ (១:៦-១៤)

​ការ​ព្រមាន​ចុង​ក្រោយ​សំរាប់​ពួក​សង្ឃ (បូជាចារ្យ​) (២:១-៩)

​ព្រះ​មិន​អាច​ទ្រាំ​ទ្រ​ជាមួយ​ភាព​មិន​ស្មោះ​ត្រង់ (២:១០-១៦)

​ការ​វិនិច្ឆ័យ​សំរាប់​មនុស្ស​អាក្រក់​! (៣:១-៥)

​ការ​ល្បង​ល​ព្រះ​ដោយ​ការ​ថ្វាយ​ដង្វាយ​មួយ​ភាគ​ដប់ (៣:៦-១២)

​មនុស្ស​មិន​ស្មោះ​ត្រង់​ និង​មនុស្ស​ស្មោះត្រង់ (៣:១៣-១៨)

​ថ្ងៃ​នៃ​ព្រះ​អម្ចាស់ (៤:១-៦)

របៀប​អាន​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ ​How to read Malachi

ដើម្បី​យល់​និង​អនុវត្ត​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​អោយ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ សំខាន់​យើង​ត្រូវ​យល់​កណ្ឌ​នេះ​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​ដើម​របស់​វា​នៅក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ និង​នៅក្នុង​បរិបទ​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល។ ដើម្បី​យល់​បែប​នេះ​បាន យើង​ត្រូវ​ឆ្លើយ​នឹង​សំនួរ​ប្រាំ​មួយ​ដូច​ខាង​ក្រោម។

១. តើ​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​មុន​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

២. តើ​គោល​បំណង​របស់​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​សំរាប់​អ្នក​អាន​ដើម​ដំបូង​ក្នុង​សម័យ​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​គឺ​ជា​អ្វី?

៣. តើ​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​បន្ទាប់​ពី​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

៤. តើ​កណ្ឌ​នេះ​បង្រៀន​យើង​អ្វី​អំពី​ព្រះ?

៥. តើ​កណ្ឌ​នេះ​បង្រៀន​យើង​អ្វី​អំពី​មនុស្ស?

៦. តើ​កណ្ឌ​នេះ​អនុវត្ត​មក​កាន់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​សព្វ​ថ្ងៃ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

១. តើ​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​មុន​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

ព្រះ​គម្ពីរ​គឺ​ជា​រឿង​ធំ​មួយ​ ដែល​ពន្យល់​អំពី​ផែនការ​របស់​ព្រះ​ចាប់​តាំង​ពី​ការ​បង្កបង្កើត​ដល់​ការ​បង្ក​បង្កើត​ថ្មី។ ដំបូង​ទ្រង់​បាន​បង្កើត​សព្វ​គ្រប់​យ៉ាង​ល្អ​ ដោយ​មាន​អ័ដាម ​និង​អេវ៉ា​នៅក្នុង​សួន​ច្បារ​អេដែន។ ពួកគេ​គឺជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ នៅក្នុង​ទីកន្លែង​របស់​ព្រះ ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​ និង​ព្រះ​ពរ​របស់​ព្រះ។ នេះ​គឺ​ជា​គោល​ដៅ​របស់​ព្រះ​សំរាប់​ការ​បង្ក​បង្កើត។ ពួក​គេ​ មិនបាន​ស្តាប់​បង្គាប់​ ហើយ​ត្រូវ​បាន​បណ្តេញ​ចេញ​ពី​សួនច្បារ ដែល​ជា​ទី​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះ។ កន្លែង​ផ្សេងៗ​ទាំង​អស់​ទៀត​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​និយាយ​អំពី​ផែនការ​របស់​ព្រះ​ ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ​មនុស្ស​​ចេញ​ពី​លទ្ធផល​នៃ​ការ​បះ​បោរ​នេះ ហើយ​ស្តា ​​នគរ​របស់​ទ្រង់​ឡើង​វិញ​ ដែល​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ នៅក្នុង​ទីកន្លែង​របស់​ព្រះ ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​និង​ព្រះពរ​របស់​ព្រះ។ ដូច្នេះ ព្រះ​បាន​ជ្រើស​រើស​លោក​អ័ប្រាហាំ ហើយ​បាន​សន្យា​ថា ទ្រង់​នឹង​ធ្វើ​អោយ​គាត់​ក្លាយ​ជា​ជាតិ​សាសន៍​មួយ​ដ៏​ធំ ហើយ​ពួកគេ​នឹង​ទទួល​បាន​ទឹក​ដី​សន្យា។ តាម​រយៈ​ពូជពង្ស​របស់​អ័ប្រាហាំ ព្រះ​នឹង​ប្រទាន​ពរ​ដល់​លោកិយ (លោកុប្បត្ដិ​ ១២:៣)។ ពួកគេ​ត្រូវ​តែ​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ នៅក្នុង​ទីកន្លែង​របស់​ព្រះ ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​និង​ព្រះ​ពរ​របស់​ព្រះ ។ ​ ទ្រង់​នឹង​គង់​ក្នុង​ចំណោម​ពួកគេ ដូច្នេះ​អ៊ីស្រាអែល​នៅក្នុង​ទឹក​ដី​សន្យា​គឺ​     អេដែន​ថ្មី ដែល​ជា​ទី​បរិសុទ្ធ​ថ្មី (សូម​មើល លោកុប្បត្ដិ​ ១៣:១០)។  ព្រះ​បាន​មាន​បន្ទូល​នៅក្នុង​និក្ខមនំ ១៩:៤-៦ ថា ​ទ្រង់​បាន​ជ្រើស​រើស​អ៊ីស្រាអែលឲ្យ​​ធ្វើ​ជា​រាស្ត្រ​ដ៏​ពិសេស​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ក្នុង​ចោទិយកថា ៤ ចែង​ថា ​ពួកគេ​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​ពន្លឺ​ដល់​ជាតិសាសន៍​ដទៃ​ទាំង​អស់។ ​ចោទិយកថា ២៨ ប្រកាស​បណ្តាសា​ក្នុង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថា បើសិន​អ៊ីស្រាអែល​មិន​ស្មោះ​ត្រង់​ចំពោះ​ព្រះ​ និង​ធ្វើ​តាម​ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​ខ្លួន​ទេ នោះ​ព្រះ​នឹង​បញ្ជូន​ពួកគេ​ចេញ​ពី​ទឹក​ដី។  នៅក្នុង​២សាំយូអែល ៧ ​ព្រះ​បាន​មាន​ព្រះបន្ទូល​សន្យា​ដ៏​អស្ចារ្យ​នឹង​ស្តេច​ដាវីឌ​ថា ពូជពង្ស​មួយ​របស់​ស្តេច​ដាវីឌ​នឹង​សោយរាជ្យ​នៅ​លើ​បល្ល័ង្ក​ជា​រៀង​រហូត។  ទ្រង់​ក៏​បាន​សន្យា​ផង​ដែរ​ថា ​ពូជ​ពង្ស​របស់​ស្តេច​ដាវីឌ​នឹង​សាង​សង់​ព្រះវិហារ​របស់​ព្រះ​នៅ​ក្នុង​យេរូសាឡិម។​  មុន​ដំបូង​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​ជា​ដំបូង​តាម​រយៈ​ស្តេច​សាឡូម៉ូន ដែល​បាន​សាង​សង់​ព្រះ​វិហារ។ បន្ទាប់​ពី​ស្តេច​សាឡូម៉ូន​មក នគរ​ត្រូវ​បែង​ចែក​ជា​ពីរ​ផ្នែក គឺ​នគរ​ខាង​ជើង​ហៅ​ថា “អ៊ីស្រាអែល” ហើយ​នគរ​ខាង​ត្បូង​ហៅ​ថា “យូដា” ដែល​មាន​យេរូសាឡិម​ជា​រាជធានី។ ​ការ​ផ្ដាច់​សម្ព័ន្ធមេត្រី​និង​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ​នាំ​ទៅ​ដល់​ពេលវេលា ​ដែល​អ៊ីស្រាអែល​ធ្លាក់​ចុះ។​ ព្រះ​បាន​បំផ្លាញ​ព្រះវិហារ​និង​ទីក្រុង​យេរូសាឡិម​ ហើយ​បាន​បញ្ជូន​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​នៅក្នុង​ការ​និរទេស​ ប៉ុន្តែ​ក្រោយ​មក​ព្រះ​បាន​សង្គ្រោះ​ពួកគេ ហើយ​ពួកគេ​បាន​វិល​ត្រឡប់​មក​វិញ។ ​ព្រះ​បាន​សន្យា​នៅមុន​ពេល​ការ​និរទេស​ថា ​នៅ​ពេល​អនាគត​នៅ​ពេល​ពួក​ ​និរទេស​បាន​វិល​ត្រឡប់​មកពី​ការ​និរ​ទេស​​វិញ ព្រះ​នឹង​បំផ្លាស់​បំប្រែ​ពួកគេ​ ហើយ​ពួកគេ​នឹង​ធ្វើ​ជា​រាស្ត្រ​ដ៏​បរិសុទ្ធ ដែល​នឹង​​បំពេញ​តួនាទី ដែល​ព្រះ​បាន​ប្រទាន​អោយ​អ៊ីស្រាអែល​តាំង​ពី​ពេល​មុនមក។​

ចំនុច​ទាំង​នេះ​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ ដើម្បី​យល់អំពី​​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី។  ហោរា​ម៉ាឡាគី​បាន​រស់​នៅក្នុង​ពេល​វេលា​ដែល​ពួកគេ​បាន​វិល​ត្រឡប់​មក​ពី​ការ​និរទេស​វិញ​ហើយ ប៉ុន្តែ​ស្ថានភាព​ពេល​នោះ​ហាក់​ដូច​ជា​មិន​ទាន់​បាន​ល្អ​ទេ។ មនុស្ស​នៅ​តែ​មិន​បរិសុទ្ធ​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​ ​រស់​នៅក្នុង​របៀប​មួយ ដែល​មិន​ផ្គាប់​ព្រះហឫទ័យ​ដល់​ទ្រង់​ទេ។ អញ្ចឹង​ តើ​មាន​រឿង​អ្វី​កើត​ឡើង​ចំពោះ​សេចក្តី​សន្យា​ដែល​ថា ​បន្ទាប់​ពី​ការ​និរទេស​ ពួក​ជ្រើស​តាំង​របស់​ព្រះ​នឹង​ត្រូវ​បាន​កែ​ជា​ថ្មី​និង​បំផ្លាស់​បំប្រែ? តើ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​នឹង​ក្លាយ​ជា​ការ​ពិត​ដែរ​ឬ​ទេ? សំនួរ​ទាំង​នេះ​នាំ​យើង​ទៅ​ឯ​ចំណង​ជើង​បន្ទាប់​ខាង​ក្រោម។​

 

២. តើ​គោល​បំណង​របស់​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​សំរាប់​អ្នក​អាន​ដើម​ដំបូង​ក្នុង​សម័យ​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​គឺ​ជា​អ្វី?

​ម៉ាឡាគីបាន​​ប្រកាស​ទៅកាន់​មនុស្ស​ ដែល​បាន​វិល​ត្រឡប់​មក​ពី​ការ​និរទេស​វិញ​ថា ព្រះ​នឹក​ចាំ​អំពី​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់​តាំង​ពី​ពេល​មុន​ ហើយ​ទ្រង់​នឹង​រក្សា​សេចក្តី​សន្យា​ទាំង​អស់​នោះ​ (ឧទាហរណ៍ ទ្រង់​នឹង​បង្កើត​រាស្ត្រ​បរិសុទ្ធ​មួយ​ក្រុម​សំរាប់​អង្គ​ទ្រង់​ ៣:១-៤)។ ​មនុស្ស​នៅ​សម័យ​ហោរា​ម៉ាឡាគី​បាន​មាន​សេចក្តី​ជំនឿ​ខុស​អំពី​ព្រះ​ (​ពួក​គេ​បាន​គិត​ថា ព្រះ​មិន​បាន​ស្រឡាញ់​ពួកគេ​ទេ ហើយ​ការ​បំរើ​ព្រះ​គឺ​ជាការ​ឥត​ប្រយោជន៍​សំរាប់​ពួកគេ (១:២; ៣:១៤) និង​សាសនា​ខុស​ឆ្គង។ ​ហោរា​ម៉ាឡាគី​បាន​ប្រកាស​ថា ​ពួកគេ​មិន​គួរ​សង្ស័យ​អំពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​ចំពោះ​ពួកគេ​ទេ ​ពួកគេ​គួរ​តែ​បញ្ឈប់​ការ​ប្រមាថ​ដល់​ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះ​ (១:១១-១២) ​ និង​ថា ​ការ​វិនិច្ឆ័យ​នឹង​មក​ដល់​ ហើយ​ថា ​ពួកគេ​គួរ​តែ​ប្រែ​ចិត្ត។​

៣. តើ​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ទាក់​ទង​នឹង​កណ្ឌ​ផ្សេងៗ​ទៀត ​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​បន្ទាប់​ពី​កណ្ឌ​នេះ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច?

កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​គឺ​ជា​កណ្ឌ​ចុង​ក្រោយ​បំផុត​ក្នុង​​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ ហើយ​ផ្តល់​នូវ​ស្ពាន​ល្អ​មួយ​ភ្ជាប់​ពី​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​មក​កាន់​​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី។ ​កណ្ឌ​នេះ​បញ្ចប់​ដោយ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ថា ​ទ្រង់​នឹង​បញ្ជូន​ហោរា​អេលីយ៉ា​មក​ នៅមុន​ថ្ងៃ​នៃ​ព្រះអម្ចាស់​មក​ដល់ (៤:៥-៦)។ ​គាត់​គឺ​ជា​អ្នក​នាំ​សារ​តែ​មួយ ដែល​នឹង​រៀប​ចំ​ផ្លូវ​នៅ​មុខ​ព្រះ​ (៣:១)។ ​ចំនុច​នេះ​ភ្ជាប់​ទៅ​នឹង​ការ​ចាប់​ផ្តើម​នៃ​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី ដែល​យ៉ូហាន-បាទីស្ទ​មក​បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​ ហើយ​រៀប​ចំ​មនុស្ស​សំរាប់​ព្រះ​យេស៊ូវ។ ​សេចក្តី​សន្យា​ដែល​ថា ​ទូត​នៃ​សម្ព័ន្ធមេត្រី​នឹង​មក​ដល់​ព្រះ​វិហារ​របស់​ទ្រង់​ (៣:១) ​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំ​រេច​(ជា​ផ្នែក)​ នៅពេល​ស៊ីម្មាន​បាន​ជួប​ទា​រក​យេស៊ូវ​នៅក្នុង​ព្រះ​វិហារ​ ហើយ​បាន​និយាយ​ថា ទ្រង់​គឺ​ជា​ម្នាក់​ ដែល​បាន​យាង​មក​ធ្វើ​ជា «ពន្លឺ…​ហើយ​ជា​សិរីល្អ​របស់​អ៊ីស្រាអែល ជា​រាស្ត្រ​ទ្រង់» (លូកា ២:៣២)។

​នៅពេល​ព្រះអម្ចាស់​យាង​មក​ ទ្រង់​នឹង​ធ្វើ​កិច្ចការ​ពីរយ៉ាង​ គឺ​ទ្រង់​នឹង​បន្សុទ្ធ​មនុស្ស​មាន​បាប​មួយ​ចំនួន​ (៣:២-៤) និង​វិនិច្ឆ័យ​អ្នក​ដទៃ​ទៀត​ (៣:៥)។ ​រូប​ភាព​ប្រើ​សំរាប់​ការ​ងារ​បន្សុទ្ធ​នោះគឺជា​ ភ្លើង​របស់​ជាង​សំរង​ និង​ក្បុង​របស់​ជាង​ប្រមោក ​សង្កត់​ធ្ងន់​អំពី​ភាព​ម៉ត់​ចត់​និង​ការ​ប្រិតប្រៀន​របស់​ការ​ងារ​នោះ។​ ម្តង​ទៀត ​ចំនុច​នេះ​ចង្អុល​ទៅ​កាន់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដែល​បន្សុទ្ធ​មនុស្ស​មួយ​ចំនួន ហើយ​វិនិច្ឆ័យ​មនុស្ស​ផ្សេង​ទៀត។ ការ​ពិត​ ​ទាំង​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ងារ​ពីរ​ ដែល​យ៉ូហាន-បាទីស្ទ​បាន​ប្រកាស​ថា​ ព្រះ​យេស៊ូវ​នឹង​ធ្វើ (ម៉ាថាយ ៣:១១)។​

៤. តើ​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​បង្រៀន​យើង​អ្វីខ្លះ​អំពី​ព្រះ?

​តាម​ការ​រៀប​រាប់​ខាង​លើ​នេះ​ យើង​មើល​ឃើញ​ថា កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​បង្រៀន​ថា

  • ព្រះអង្គ​ស្រឡាញ់​និង​ជ្រើស​រើស​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ​ (១:២)។
  • ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះអង្គ​ប្រសើរ​ឧត្ដុង្គឧត្ដម​ក្នុង​ចំណោម​ប្រជាជាតិ​នានា (១:១១)។
  • ព្រះ​ទ្រង់​មិន​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ​នៅ​ពេល​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ​បង្អាប់បង្អោន​នាម​របស់​ព្រះអង្គ​ ហើយ​មិន​យក​ចិត្ត​ទុកដាក់​លើក​តម្កើង​សិរីរុងរឿង​នាម​របស់​ទ្រង់ (១:៦-៧,១២; ២:១)។
  • ព្រះ​ទ្រង់​បរិសុទ្ធ និង​ទត​ឃើញ​គ្រប់​ទាំង​អស់ ហើយ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​ចំពោះ​អំពើ​បាប។
  • ព្រះអង្គ​មិន​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ​នឹង​ការ​លែងលះ​គ្នា​ទេ (២:១៦)។
  • ព្រះ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​មកកាន់​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ពន្យល់​អំពី​ផែនការ​របស់​ទ្រង់​សំរាប់​លោកិយ។
  • ដោយ​សេចក្តី​មេត្តាករុណា​របស់​ទ្រង់ ព្រះ​បាន​បញ្ជូន​ពួក​ហោរា​របស់​ទ្រង់​មក​ឯ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ ដើម្បី​ប្រាប់​ពួកគេ​អោយ​ប្រែចិត្ត។ ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ សព្វថ្ងៃ​នេះ​ ដោយ​សេចក្តី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ទ្រង់ ព្រះ​បញ្ជូន​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ទៅ​ក្នុង​លោកិយ​ ដើម្បី​ប្រកាស​ដំណឹងល្អ​អោយ​មនុស្ស​បាន​ជឿ​លើ​ព្រះយេស៊ូវ និង​ងាក​បែរ​មក​រក​ទ្រង់​វិញ។
  • ព្រះ​រំឭក​​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​អំពី​អ្វី ដែល​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​នៅ​អតីតកាល (១:២)។ (យើង​គួរ​តែ​បន្ត​រំឭ​ក​ខ្លួន​ យើង​អំពី​អ្វី ដែល​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​សំរាប់​យើង​តាមរយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ​)។
  • ព្រះ​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ទ្រង់ (សូម​មើល​ចំណង​ជើង​ទី៣​ខាង​លើ)។
  • ព្រះអង្គ​សង្គ្រោះ​និង​ជំនុំជំរះ​ពួក​គេ។
  • ព្រះអង្គ​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ​នឹង​សេចក្ដី​យុត្តិធម៌​ (៣:៥)។
  • មនុស្ស​ត្រូវ​ការ​ព្រះអង្គ​ដក​បាប​ចេញ​ពី​គេ។
  • មនុស្ស​បះ​បោរ​ប្រឆាំង​នឹង​ព្រះ ហើយ​សម​នឹង​ទទួល​ទណ្ឌកម្ម​ពី​ទ្រង់។
  • ​ជារឿយៗ ​មនុស្ស​គិត​ថា មនុស្ស​អាក្រក់​មាន​ពរ​ជាង​អស់​អ្នក​ដែល​បំពេញ​តាម​សេចក្តី​តម្រូវ​ការ​របស់​ព្រះ (២:១៧; ៣:១៤-១៥)។
  • ​ជារឿយៗ មនុស្ស​​ថ្វាយ​ដង្វាយ​ដល់​ព្រះ​ ប៉ុន្តែ​ព្រះជាម្ចាស់​មិន​អាច​ទទួល​ដង្វាយ​នោះ ​បាន​ទេ ពីព្រោះ​យើង​មិន​គោរព​ដល់​ព្រះនាម​របស់​ព្រះ​ ហើយ​យើង​បង្ហាញ​ថា យើង​មិន​គោរព​ដល់​ព្រះ​នាម​របស់​ទ្រង់​ដោយ​ការ​ថ្វាយ​ដង្វាយ​ដែល​ព្រះអង្គ​មិន​អាច​ទទួល​យក​បាន។​
  • មនុស្ស​មាន​ចិត្ត​សាហាវ ហើយ​​សង្កត់​សង្កិន​​​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ជា​ញឹក​ញាប់ (៣:៥)។

៥. តើ​កណ្ឌ​នេះ​បង្រៀន​យើង​អ្វី​ខ្លះ​អំពី​មនុស្ស?

៦. តើ​កណ្ឌ​នេះ​អនុវត្ត​មកកាន់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​សព្វ​ថ្ងៃ​យ៉ាង​ដូចម្តេច?

កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ទាក់​ទង​នឹង​ជីវិត​របស់​យើង​នៅ​សព្វថ្ងៃ​នេះ​នៅ​ក្នុង​របៀប​ជាច្រើន។

១. ជា​ដំបូង យើង​ត្រូវ​តែ​មើល​ឃើញ​ថា​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ទាក់​ទង​នឹង​ជីវិត​របស់​យើង​តាមរយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ។​ គ្រប់​ទំនាយ​និង​សេចក្តី​សន្យា​ទាំងអស់​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ​ ដែល​បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ចំណង​ជើង​ទី​៣​ខាង​លើ បង្ហាញ​អំពី​របៀប​ដែល​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​មាន​ការ​អនុវត្ត​ចំពោះ​យើង។ ​យើង​មាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម​និង​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​តាមរយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ ដែល​ជា​បុត្រា​របស់​ស្តេច​ដាវីឌ ដែល​គ្រប់គ្រង​លើ​យើង។

២. ​ព្រះ​រាជសារ​តាមរយៈ​ហោរា​ម៉ាឡាគី​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​គឺ​ដូច​ជា​ព្រះ​រាជសារ​សំរាប់​អស់​អ្នក​នៅក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ផង​ដែរ។ ​ព្រះ​មិន​បាន​ជ្រើស​រើស​ព្ធយុកោ​យ៉ាកុប​ដោយ​ព្រោះ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ល្អ​របស់​គាត់​នោះ​ទេ ដូច្នេះ ​អំពើ​បាប​របស់​ពួកគេ​ក៏​មិន​អាច​ធ្វើ​អោយ​ព្រះ​ឈប់​ស្រឡាញ់​ពួកគេ​បាន​ផង​ដែរ។ ប៉ុន្តែ​ ​ព្រះ​នឹង​វិនិច្ឆ័យ​មនុស្ស​មិនមែន​ជា​ពួក​ជ្រើស​តាំង​ ហើយ​ពួក​គេ​នឹង​គ្មាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម​ ដូច​ដែល​ពូជ​ពង្ស​របស់​អេសាវ​ (អេដំម) បញ្ជាក់​ច្បាស់​ហើយ។ ​ព្រះ​ក៏​បាន​ជ្រើស​រើស​យើង​អោយ​ធ្វើ​ជា​របស់​ទ្រង់​ ដោយ​មិន​ផ្អែក​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​យើង​ទេ ប៉ុន្តែ​ដោយ​ព្រះគុណ​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​វិញ (អេភេសូរ ១:៤-៦)។ គ្មាន​អ្វី​អាច​បំបែក​យើង​ចេញ​ពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ​បាន​ឡើយ (រ៉ូម ៨:៣១-៣៩) ប៉ុន្តែ​ព្រះ​បាន​ជ្រើស​រើស​យើង​អោយ​បាន​បរិសុទ្ធ​និង​ឥត​មាន​កន្លែង​បន្ទោស​បាន​ (អេភេសូរ ១:៤)។ ដូច្នេះ ព្រះ​ស្តី​បន្ទោស​អំពើ​បាប​របស់​យើង​តាមរយៈ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ទ្រង់​ ហើយ​ហៅ​យើង​អោយ​ប្រែ​ចិត្ត​ដោយ​ស្មោះ​ត្រង់​ និង​ងាក​បែរ​មក​ឯ​ទ្រង់​សំរាប់​ការ​អត់​ទោស។​

​៣. ការ​ស្តី​បន្ទោស​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​ម៉ាឡាគី​ចំពោះ​ការ​បំរើ​ទ្រង់​ដែល​មិន​អស់​អំពី​ចិត្ត​គឺ​ជា​ការ​ស្តី​បន្ទោស​យ៉ាង​ខ្លាំង​សំរាប់​យើង​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ។​

៤. ​ព្រះ​នៅ​តែ​ស្អប់​ការ​លែង​លះ ដូច្នេះ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ត្រូវ​ធ្វើ​ដូច​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ​ផង​ដែរ គឺ​មិន​ត្រូវ​ធ្វើ​អោយ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​អំពី​អាពាហ៍ពិពាហ៍​និង​ការ​លែង​លះ​មាន​ភាព​ទន់​ខ្សោយ​ទេ។​

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top