លោកុប្បត្ដិ ៣៩ លោកយ៉ូសែប និង ប្រពន្ធប៉ូទីផារ Genesis 39 Joseph and Potiphar’s Wife

Gen. 39 Joseph and Potiphar_s wife pdf download

​លោក​យ៉ូសែប​ និង ប្រពន្ធ​ប៉ូទីផារ​

ការ​ប្រកាស​ព្រះគ្រីស្ទ​ពី​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​ លោកុប្បត្ដិ​ ៣៩

ជា​រឿយ​ៗ​ មនុស្ស​ឆាប់​អាន​រឿង​នេះ​ដោយ​គិត​ថា វា​ជា​រឿង​មាន​មេរៀន​សីលធម៌​បង្រៀន​ដល់​យើង​ថា​ យើង​ត្រូវ​ចៀស​វាង​ការ​ល្បួង​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ​ ហើយ​យ៉ូសែប​គឺ​ជា​គំរូ​ល្អ​សម្រាប់​អោយ​យើង​ធ្វើ​តាម។ វា​ជា​ការ​ពិត​ដែល​យ៉ូសែប​ជា​គំរូ​ល្អ​សម្រាប់​អោយ​មនុស្ស​ធ្វើ​តាម​ ប៉ុន្តែ​បើ​សិន​យើង​គ្រាន់​តែ​អាន​រឿង​នេះ​ ហើយ​អនុវត្តន៍​តាម​របៀប​នេះ​ ​នោះ​យើង​បាត់​បង់​គំនិត​ចម្បង​របស់​សារ​ហើយ។ ដើម្បី​អាន​រឿង​នេះ​ដោយ​ត្រឹម​ត្រូវ​ យើង​ត្រូវ​មើល​ដោយ​លម្អិត​នៅ​ក្នុង​រឿង​ និង​យល់​រឿង​នេះ​ជា​មួយ​បរិបទ​រឿង​វែង​នៃ​កណ្ឌ​លោកុប្បត្ដិ​និង​ព្រះគម្ពីរ​ទាំង​មូល។

ពាក្យ​ផ្ទួន​គឺ​ជា​មធ្យោបាយ​សំខាន់​មួយ​ ដែល​អ្នក​និពន្ធ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ប្រើ​ ដើម្បី​បង្ហាញ​គំនិត​ចម្បង​របស់​ពួក​គេ។ អ្នក​និពន្ធ​និយាយ​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត​ថា ព្រះយេហូវ៉ា​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​ ​ចំនួន​បួន​ដង ​(៣៩:២, ៣, ២១, ២៣) ពីរ​ដង​នៅ​ដើម​ដំបូង​នៃ​រឿង​ និង​ពីរ​ដង​ទៀត​នៅ​ចុង​បញ្ចប់​នៃ​រឿង។ ​នេះ​បង្ហាញ​ថា​ «ព្រះយេហូវ៉ា​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប» នេះ​គឺ​ជា​ផ្ទៃរឿង​សំខាន់​ជាង​គេ​នៅ​ក្នុង​រឿង​នេះ។ ​ផ្ទៃរឿង ​ព្រះជាម្ចាស់​ប្រទាន​ពរ​យ៉ូសែប​ និង​តាមរយៈ​គាត់​ «ផ្ទះ​នៃ​សាសន៍​អេស៊ីព្ទ​» (៣៩:៥) គឺ​ទាក់ទង​ជាមួយ​នឹង​សេចក្តី​សន្យា​ដើម​របស់​ព្រះ​ចំពោះ​អ័ប្រាហាំ​ដែល​ថា​ «គ្រប់​ទាំង​គ្រួ​នៃ​ផែនដី​នឹង​បាន​ពរ​ដោយ​សារ​ឯង​» (១២:៣)។ ផ្ទៃរឿង​ទាំង​នេះ​លេច​ឡើង​ផ្ទួន​ៗ​ជា​ពិសេស​ជា​មួយ​យ៉ាកុប​ ​នៅ​ពេល​គាត់​ចាកចេញ​ពី​ទឹកដី​សន្យា​ (នៅ​ឯ​បេតអែល​ ព្រះជាម្ចាស់​បាន​សន្យា​គង់​ជា​មួយ​យ៉ាកុប​ ពេល​គាត់​នៅ​ក្រៅ​ទឹកដី​សន្យា​ (២៨:១៥; ប្រៀបធៀប​ ៣១:៣) និង​តាមរយៈ​គាត់​ ព្រះជាម្ចាស់​ក៏​ប្រទាន​ពរ​ដល់​ផ្ទះ​ឡាបាន់​ផង​ដែរ​ (៣០:២៧)។

នៅ​ក្នុង​រឿង​នេះ​ យ៉ូសែប​នៅ​ក្នុង​អេស៊ីព្ទ​ នោះ​គឺ​គាត់​នៅ​ក្រៅ​ទឹក​ដី​សន្យា​ ប៉ុន្តែ​អ្នក​និពន្ធ​បញ្ជាក់​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​គាត់​ ទោះបី​គាត់​នៅ​ក្រៅ​ទឹក​ដី​សន្យា​ក៏ដោយ​ គឺ​ទ្រង់​ប្រទាន​ពរ​ដល់​គាត់​ ​ហើយ​តាមរយៈ​គាត់ ទ្រង់​នាំ​ព្រះពរ​មក​ជា​ច្រើន។ មាន​ពាក្យ​ផ្ទួន​នៅ​កន្លែង​ផ្សេង​ទៀត​ បី​ដង​ដែល​វត្តមាន​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​គឺ​ មាន​ទំនាក់​ទំនង​ជា​មួយ​ភាព​ជោគជ័យ​របស់​យ៉ូសែប គឺ​អ្វី​ដែល​លោក​ធ្វើសុទ្ធ​តែ​បាន​លទ្ធផល​ល្អ ​ពីព្រោះ​ព្រះជាម្ចាស់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​គាត់ ​ (ខ ២,​ ៣, ២៣)។ ចំនួន​ពីរ​ដង​ ដែល​អ្នក​និពន្ធ​សរសេរ​ថា ​ព្រះពរ​ព្រះជាម្ចាស់ ​«លើ​ផ្ទះ​សាសន៍​អេស៊ីព្ទ​» (ខ ៥)។

យើង​គួរ​គិត​បន្ថែម​ទៀត​អំពី​ «ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​»។ ព្រះ​នាម​ព្រះយេហូវ៉ា​ កើត​ឡើង​ទី​នេះ​ គឺ​ស្ថិត​ក្នុង​ពេល​ពិបាក​នៃ​ជីវិត​របស់​យ៉ូសែប។ អនាគត​របស់​គាត់​គឺ​មិន​មាន​ភាព​ច្បាស់លាស់​ទេ។ គាត់​នៅ​តែ​ម្នាក់​ឯង​នៅ​ក្នុង​អេស៊ីព្ទ​ បែក​ពី​គ្រួសារ​ និង​ងាយ​រង​ទុក្ខ​វេទនា​ណាស់។ ប៉ុន្តែ​គាត់​មិន​នៅ​តែ​ម្នាក់​ឯង​ទេ​ គឺ​ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​គាត់​ ទោះ​បី​នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​លំបាក​ក៏​ដោយ។ ព្រះ​នាម​ ព្រះយេហូវ៉ា​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ចំនួន​ប្រាំ​បី​ដង​នៅ​ក្នុង​ជំពូក​នេះ​ (ខ ២, ៣ [ពីរ​ដង​], ៥ [ពីរ​ដង​], ២១, ២៣ [ពីរ​ដង​])។ យើង​ត្រូវ​ចាំ​ថា​ ទីនេះ​ ព្រះ​នាម​ព្រះជាម្ចាស់​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ចំនួន​ប្រាំ​បី​ដង​ ​ពី​ព្រោះ​រឿង​យ៉ូសែប​ទាំង​មូល​ វា​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​តែ​ម្តង​ទៀត ​(៤៩:១៨) ប៉ុណ្ណោះ។ នេះ​ជា​ភស្តុតាង​បន្ថែម​ទៀត​ដែល​បង្ហាញ​ថា ​ផ្ទៃរឿង​សំខាន់​នៅ​ក្នុង​រឿង​គឺ ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប។

អត្ថបទសារផ្ទៃរឿងនិងគោលដៅ

ដោយ​មាន​ពាក្យ​ផ្ទួន​ «ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​»  គំនិត​ចម្បង​គឺ​ច្បាស់លាស់​៖ ព្រះជាម្ចាស់គង់ជាមួយយ៉ូសែបនៅក្នុង​ស្ថានភាព​ឡើង​ត្រដែត​ និង​ស្ថាន​ភាព​ធ្លាក់ចុះនៅ​ក្នុងផ្ទះរបស់ប៉ូទីផារ។

ការ​អនុវត្ត​សម្រាប់​អ៊ីស្រាអែល​គឺថា​ ដើម្បី​ធានា​ដល់​អ៊ីស្រាអែល​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​ពួក​គេ​ ​នៅ​ពេល​ពួក​គេ​បាន​រីក​ចម្រើន​  ក៏​ដូច​ជា​នៅ​ពេល​ពួក​ប្រឈម​នឹង​ការ​ខ្វះ​ខាត​និង​សេចក្ដី​ទុក្ខ​លំបាក​ផង​ដែរ។

មធ្យោបាយអធិប្បាយពីព្រះគ្រីស្ទ

យើង​បាន​ឃើញ​ថា​ ផ្ទៃរឿង​ចម្បង​គឺ​ «ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​ឡើង​ត្រដែត​ និង​ស្ថាន​ភាព​ធ្លាក់ចុះនៅ​ក្នុង​ផ្ទះ​របស់​ប៉ូទីផារ» តើ​មធ្យោបាយ​ត្រឹមត្រូវ​អ្វី​ ដើម្បី​ឆ្ពោះ​ទៅ​ព្រះគ្រីស្ទ​នៅ​ក្នុង​សញ្ញា​ថ្មី?

ព្រះជាម្ចាស់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​គឺ​ជា​ផ្ទៃរឿង​សំខាន់​នៅ​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​ទាំង​មូល។ យើង​ឃើញ​ផ្ទៃរឿង​នេះ​នៅ​ក្នុង​រឿង​នេះ។ ក្រោយ​មក​ព្រះជាម្ចាស់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​អ៊ីស្រាអែល​ ខណៈ​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ចំរើន​ក្នុង​អេស៊ីព្ទ​ (កូសីន) និង​បន្ទាប់​មក​រងទុក្ខ​ជា​ទាសករ។ ក្រោយ​មក​ព្រះជាម្ចាស់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​អ៊ីស្រាអែល​ ខណៈ​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ចំរើន​ក្នុង​កាណាន ​ក្រោម​ការ​គ្រប់គ្រង​ស្តេច​ដាវីឌ​ និង​ក្រោយ​មក​ ខណៈ​ដែល​ពួក​គេ​រង​ទុក្ខ​ជា​ទាសករ​ក្នុង​ការ​និរទេស​នៅ​បាប៊ីឡូន​ (អេសាយ​ ៤១:១០; ៤៣:២)។ នៅ​ក្នុង​គ្រា​សញ្ញា​ថ្មី​ ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​ព្រះយេស៊ូវ​នៅ​ពេល​ដែល​ «ទេវតា​នៃ​ព្រះជាម្ចាស់​» ព្រមាន​ឲ្យ​យ៉ូសែប​ភៀស​ខ្លួន​ជា​មួយ​ម៉ារា​និង​ព្រះយេស៊ូវ​ទៅ​អេស៊ីព្ទ​ គេច​ចេញ​ពី​កំហឹង​របស់​ហេរ៉ូឌ ​(ម៉ាថាយ​ ២:១៣-១៥)។  ព្រះយេស៊ូវ​សន្យា​នឹង​គង់​ជា​មួយ​អ្នក​ដើរ​តាម​ទ្រង់​គ្រប់​ពេល​វេលា​ (ម៉ាថាយ​ ២៨:២០) នៅ​ពេល​រីក​ចំរើន​ ​និង​នៅ​ពេល​ខ្វះខាត​ផង​ដែរ​ (រ៉ូម​ ៨:៣៥-៣៩)។  ព្រះយេស៊ូវ​គង់​នៅ​ជា​មួយ​យើង​មិន​មាន​ន័យ​ថា​ យើង​មិន​ជួប​ស្ថានភាព​លំបាក​នោះ​ទេ ដូច​ជា​ព្រះយេហូវ៉ា​គង់​នៅ​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​មិន​មាន​ន័យ​ថា​ យ៉ូសែប​មិន​ជួប​ពេល​លំបាក​នោះ​ដែរ។ ប៉ុន្តែ​ព្រះយេស៊ូវ​រស់​នៅ​ជា​មួយ​យើង​ មាន​ន័យ​ថា​ ទ្រង់​នឹង​ជួយ​យើង​ បំពេញ​កិច្ចការ​ដែល​ទ្រង់​ប្រទាន​នៅ​ក្នុង​ ម៉ាថាយ​ ២៨ ហើយ​នឹង​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​យើង​ ដែល​អាច​ខុស​ពី​អ្វី​ដែល​យើង​ខ្លួន​ឯង​គិត​ថា​ ប្រសើរ​សម្រាប់​យើង។ ការ​បំពេញ​សម្រេច​ចុង​ក្រោយ​នៃ​ការ​រស់​នៅ​ជា​មួយ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​ គឺ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ផ្ទៃមេឃ​ថ្មី​ និង​ផែនដី​ថ្មី។

ការបំពេញសម្រេចសេចក្តីសន្យាចំពោះអ័ប្រាហាំ។

«នោះ​ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​ប្រទាន​ពរ​ដល់​ផ្ទះ​នៃ​សាសន៍​អេស៊ីព្ទ​ ដោយ​ព្រោះ​យ៉ូសែប​» (ខ ៥) គឺ​ជា​ការ​បំពេញ​សេចក្តី​សន្យា​ព្រះជាម្ចាស់​ចំពោះ​អ័ប្រាហាំ​ «គ្រប់​ទាំង​គ្រួ​នៅ​ផែន​ដី​ នឹង​បាន​ពរ​ដោយ​សារ​ឯង​» (១២:៣)។ តាមរយៈ​យ៉ូសែប​  គ្រួសារ​មួយ​បាន​ពរ​ ប៉ុន្តែ​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​បាន​ឲ្យ​មក​ដល់​អ័ប្រាហាំ​ នឹង​បាន​បំពេញ​សម្រេច​អស្ចារ្យ​ជាង។ តាមរយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​ «គ្រប់​ទាំង​គ្រួ​នៅ​ផែន​ដី​នឹង​បាន​ពរ​ (កាឡាទី​ ៣:១៣-១៤)។

នៅ​ក្នុង​រឿង​នេះ​យើង​អាច​ឃើញ​ភាព​ស្រដៀង​គ្នា​មួយ​ចំនួន​រវាង​យ៉ូសែប​និង​ព្រះយេស៊ូវ​៖ ដូច​ជា​យ៉ូសែប​បាន​ប្តូរ​ចេញ​ពី​តំណែង​ខ្ពស់​ ដែល​ឪពុក​របស់​គាត់​កំណត់​ឲ្យ​ទទួល​ ទៅ​ធ្វើ​ជា​ទាសករ​នៅ​អេស៊ីព្ទ​ តំឡើង​ទៅ​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​អេស៊ីព្ទ​  ដូច​គ្នា​ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ប្តូរ​ពី​តំណែង​ថ្កើង​ឡើង​ជា​មួយ​បិតា​ទ្រង់​ មក​រង​ភាព​អាម៉ាស់​នៅ​លើ​ផែនដី​ ទៅ​ថ្កើង​ឡើង​នៅ​ខាង​ស្តាំ​ព្រះ​ហស្ត​នៃ​ព្រះ​បិតា​ទ្រង់។ ​ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​ ​ហើយ​ព្រះជាម្ចាស់​ក៏​គង់​ជា​មួយ​ព្រះយេស៊ូវ​ដែរ​ (លូកា​ ២:៤០; យ៉ូហាន​ ១:៣២) ​យ៉ូសែប​ជា​ម្នាក់​នាំ​ព្រះ​ពរ​មក​គ្រួសារ​មួយ​ ​ហើយ​ព្រះយេស៊ូវ​ជា​អ្នក​នាំ​ព្រះពរ​ដល់​គ្រប់​ទាំង​គ្រួ​នៅ​លើ​ផែនដី​ ​ហើយ​យ៉ូសែប​ត្រូវ​សេចក្តី​ល្បួង​ និង​បាន​យក​ឈ្នះ​សេចក្តី​ល្បួង​នោះ​ ​ឯ​ព្រះយេស៊ូវ​ត្រូវ​បាន​សាតាំង​ល្បួង​ (ម៉ាថាយ​ ៤:៩) ​ហើយ​ទ្រង់​បាន​យក​ឈ្នះ​សាតាំង។

ដូច​ជា​យ៉ូសែប​ស្ងៀមស្ងាត់​ នៅ​ពេល​គាត់​រង​ការ​ចោទ​ប្រកាន់​ខុស​ ​នោះ​ព្រះយេស៊ូវ​ក៏​ស្ងៀមស្ងាត់​ នៅ​ពេល​ទ្រង់​រង​ការ​ចោទ​ប្រកាន់​ខុស​ផង​ដែរ​ (ម៉ាថាយ​ ២៦:៦៣) ​ហើយ​យ៉ូសែប​គ្មាន​ទោស​អំពី​អ្វី​ដែល​គេ​ចោទ​ប្រកាន់​ទេ​  តែ​គាត់​ត្រូវ​ទទួល​ទោស​ជាប់​គុក​ ចំណែក​ឯ​ព្រះយេស៊ូវ​វិញ គឺ​ទ្រង់​គ្មាន​ទោស​អ្វី​សោះ​ តែ​ទ្រង់​ត្រូវ​ទទួល​ទោស​ដល់​បាន​សោយ​ទិវង្គត​ ។ ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា​ ​មាន​សេចក្តី​សំខាន់​ខុស​គ្នា​រវាង​យ៉ូសែប​និង​ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ។ ព្រះជាម្ចាស់​នៅ​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​ ទោះ​បី​ជា​ក្នុង​ពេល​វេលា​អាក្រក់​បំផុត ​ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ព្រះយេស៊ូវ​ទទួល​ការ​រង​ទុក្ខ​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​ ព្រះជាម្ចាស់​បាន​លះបង់​ទ្រង់​មួយ​ស្របក់​ (ម៉ាកុស​ ១៥:៣៤។ ព្រះជាម្ចាស់​បាន​លះបង់​ព្រះយេស៊ូវ​ប្រយោជន៍​ដើម្បី​អោយ​ទ្រង់​នឹង​មិន​លះបង់​យើង​ចោល​ជា​រៀង​រហូត។

ផ្ទៃរឿងនិងគោលដៅអធិប្បាយ

យើង​បាន​រៀន​ផ្ទៃរឿង​សម្រាប់​អត្ថបទ​នេះ​ហើយ​គឺ ​«ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​នៅ​ក្នុង​ស្ថាន​ភាព​ឡើង​ត្រដែត និង​ស្ថាន​ភាព​ធ្លាក់​ចុះ​នៅ​ក្នុង​ផ្ទះ​របស់​ប៉ូទីផារ​»។ ដោយ​មាន​ពន្លឺ​ពី​ការ​បើក​សំដែង​បន្ថែម​ទៀត​នៅ​ក្នុង​សញ្ញា​ចាស់​ ក៏​ដូច​ជា​សញ្ញា​ថ្មី​ យើង​អាច​ពង្រីក​ផ្ទៃរឿង​អត្ថបទ​នេះ​អោយ​ទៅ​ជា​ផ្ទៃរឿង​អធិប្បាយ​បាន​ថា​ ទងពេលបានចំរើននិងពេលខ្វះខាត​និងទុក្ខលំបាកព្រះជាម្ចាស់គឺគង់នៅជាមួយរាស្រ្តរបស់​ទ្រង់​ជា​និច្ច។ នេះ​ធានា​យើង​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​តែង​តែ​គង់​នៅ​ជា​មួយ​យើង​ នៅ​ពេល​យើង​បាន​ចំរើន​ ក៏​ដូច​ជា​ពេល​យើង​ប្រឈម​នឹង​ការ​ខ្វះខាត​និង​សេចក្ដី​ទុក្ខ​លំបាក​ផង​ដែរ។ ការ​អនុវត្ត​ទាក់ទង​នឹង​មនុស្ស​ខ្វះខាត​ ដែល​ជា​រឿយ​ៗ​ មាន​អារម្មណ៍​អស់​សង្ឃឹម​ចំពោះ​ព្រះជាម្ចាស់។ ព្រះជាម្ចាស់​រស់​នៅ​ជា​មួយ​យ៉ូសែប​ ហើយ​ជួយ​គាត់​ឲ្យ​ស្មោះត្រង់​ និង​យក​ឈ្នះ​ការ​ល្បួង​ ហើយ​យើង​ត្រូវ​ការ​ព្រះជាម្ចាស់​ គង់​ជា​មួយ​យើង ​ដើម្បី​ជួយ​យើង​អោយ​ដើរ​តាម​ទ្រង់។ ម្តង​ទៀត​ នេះ​គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​ព្រះយេស៊ូវ​សន្យា​នឹង​ធ្វើ​ហើយ​បាន​ធ្វើ​សម្រាប់​យើង​តាមរយៈ​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top