លោកុប្បត្ដិ​ ១៧:១–២៧ ព្រះជាម្ចាស់​ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​(ការតាំងសញ្ញា​)ជា​មួយ​អ័ប្រាហាំ​ Gen. 17

ព្រះជាម្ចាស់​ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​(ការតាំងសញ្ញា​)ជា​មួយ​អ័ប្រាហាំ​

ការ​ប្រកាស​ព្រះគ្រីស្ទ​ពី​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​ លោកុប្បត្ដិ​ ១៧:១–២៧

​អ្នក​និពន្ធ​ រ៉ូហ្វ លេភិឡារ

រឿង​នេះ​និយាយ​​អំពី​ព្រះ​ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ជាមួយ​នឹង​អ័ប្រាហាំ​  និង​ពូជពង្ស​របស់​លោក។​ រឿង​នេះ​​​មាន​សារៈ​សំខាន់​ណាស់​នៅ​ក្នុង​រឿង​ទាំង​មូល​អំពី​​លោក​អ័ប្រាហាំ​​ ​ដែល​បាន​ចាប់​ផ្តើម​នៅ​ក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ជំពូក​១២។

នៅក្នុង​រឿង​ស្នូល​នេះ​ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ប្រទាន​ឈ្មោះ​ថ្មី​ដល់​អាប់រ៉ាម​  ​និង​សារ៉ាយ​ ហើយ​ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ «អស់​កល្ប​ជានិច្ច​» មួយ​ជាមួយ​ពួកគេ​ (១៧:៧, ១៣, ១៩)  ដើម្បី​បញ្ជាក់​​ពី​សេចក្តី​សន្យា​ជា​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់ ​«អញ​នឹង​ធ្វើ​អោយ​ឯង​បង្កើត​កូន​សុសសាយ​សន្ធឹក អោយ​មាន​នគរ​ផ្សេងៗ​កើត​ចេញ​ពី​ឯង​មក​ ព្រម​ទាំង​ស្តេច​ជា​ច្រើន​ដែរ​» [ខ.៦] បញ្ជាក់​ច្បាស់​ថា សេចក្តី​សន្យា​ទាំង​នេះ​នឹង​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​តាមរយៈ​សារ៉ា (ខ.១៦) ហើយ​ប្រទាន​ការ​កាត់​ស្បែក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​នេះ (ខ.​៩-១៤)។​

ដោយសារ​តែ​គ្មាន​​គ្រូ​​​អធិប្បាយ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ណា​ម្នាក់ ​អធិប្បាយ​​​ថា ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ព្រះ​តម្រូវ​អោយ​មាន​ការ​កាត់​ស្បែក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់ នោះវា​​មានគុណ​ប្រយោជន៍​មួយ​នៅក្នុង​ការ​អធិប្បាយ​រឿង​នេះ​គឺ​ថា​ វា​បង្ខំ​អោយ​អ្នក​អធិប្បាយ​ (និង​អ្នក​ស្តាប់​) ពិចារណា​សួរ​ថា​ តើ​បញ្ជា​នេះ​ទាក់​ទង​នឹង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច? ​ការ​លំបាក​មួយ​ក្នុង​ការ​អធិប្បាយ​រឿង​នេះ​គឺ ការ​ស្វែង​រក​ផ្ទៃរឿង​​ខ្លី  ​ហើយ​ច្បាស់​លាស់​នៅក្នុង​​បទ​គម្ពីរ​នេះ​  ដែល​មាន​ប្រធាន​បទ​សំខាន់​ជា​ច្រើន​ ដូច​ជា​ ​ព្រះ​បង្កើត​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​របស់​ទ្រង់​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​  ព្រះ​សន្យា​ប្រទាន​ព្រះ​ពរ​ដ៏​ធំ​ដល់​អ័ប្រាហាំ​និង​សារ៉ា​  ​ព្រះ​សន្យា​ប្រទាន​ពរ​ជាច្រើន​ដល់​អ៊ីសម៉ាអែល​  ព្រះ​សន្យា​ប្រទាន​កូន​ប្រុស​ម្នាក់​ដល់​សារ៉ា​ពេល​គាត់​មាន​វ័យ​ចាស់​  ព្រះ​តម្រូវ​អោយ​មាន​ការ​កាត់​ស្បែក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់​  ហើយ​ និង​អ័ប្រាហាំ​ស្តាប់​បង្គាប់​តាម​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស​។ អញ្ចឹង​ តើ​អ្វី​គឺ​ជា​ផ្ទៃ​រឿង​ជាក់លាក់​នៅក្នុង​និទានកថា​មួយ​នេះ​?

អត្ថបទ​គម្ពីរ​ និង​បរិបទ​

​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ចំពោះ​អ័ប្រាហាំ​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ ១៧:៦ «អញ​នឹង​ធ្វើ​អោយ​ឯង​បង្កើត​កូន​សុស​សាយ​សន្ធឹក​» (ប្រៀបធៀប​ ខ.២)​ ទាក់​ទង​នឹង​រឿង​អំពី​ការ​បង្ក​បង្កើត​ «ចូរ​បង្កើត​កូន​អោយ​ចំរើន​ជាច្រើន​ឡើង» (លោកុប្បត្ដិ​ ១:២៨) ហើយ​ក៏​ទាក់​ទង​នឹង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ព្រះ​ជា​មួយលោក​​ណូអេ «​ចូរ​បង្កើត​កូន​អោយ​ចំរើន​ជាច្រើន​ឡើង​» (លោកុប្បត្ដិ​ ៩:១, ៧)។ ដូច្នេះ​អាប់រ៉ាម​ប្រៀប​ធៀប​ នឹង​អ័ដាម​  ហើយ​​និង​ណូអេ​ ​ ដែល​ព្រះ​បង្កើត​ការ​ចាប់ផ្តើម​ថ្មី​មួយ ​ដើម្បី​បង្កើត​នគរ​របស់​ព្រះ​នៅ​លើ​ផែនដី​តាមរយៈ​គាត់​។ ប៉ុន្តែ​រឿង​នេះ​ខុស​គ្នា​ ពីព្រោះ​ព្រះ​បាន​បង្គាប់​អោយ ​អ័ដាម​ និង​ណូអេ​បង្កើត​កូន​អោយ​ចម្រើន​ជាច្រើន​ឡើង​  (នៅ​ក្រោម​ព្រះ​ពរ​របស់​ព្រះ​) ប៉ុន្តែ​នៅ​ទី​នេះ​ព្រះ​សន្យា​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​ថា​ «​អញ​នឹង​ធ្វើ​អោយ​ឯង​បង្កើត​កូន​សុស​សាយ​សន្ធឹក​»។

​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ព្រះ​ជាមួយ​អាប់​រ៉ាម​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ ១៧ ក៏​ទាក់​ទង​នឹង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ព្រះ​ជាមួយ​គាត់​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ ១៥ ផង​ដែរ​។ ​ភាព​ស្រដៀង​គ្នា​ជាមួយ​ជំពូក​១៥​  មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់​៖ ព្រះ​ណែនាំ​អំពី​អង្គ​ទ្រង់​ (១៧:១ ប្រៀបធៀប​ ១៥:៧) ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​មួយ​ (១៧:២-៧ ប្រៀបធៀប​ ១៥:៩-១៨) សន្យា​ប្រទាន​ពូជ​ពង្ស​ជា​ច្រើន​សន្ធឹក (១៧:៨ ប្រៀប​ធៀប៖ ១៥:៥) ទឹក​ដី (១៧:៨ ប្រៀបធៀប៖ ១៥:១៨) និង​កូន​ប្រុស​ម្នាក់ (១៧:១៩, ២១ ប្រៀបធៀប​ ១៥:៤) ហើយ​អាប់រ៉ាម​សួរ​ទៅ​​ព្រះយេហូវ៉ា​ (១៧:១៧ ប្រៀបធៀប​ ១៥:៣, ៨)។ ​ក៏​មាន​ភាព​ខុស​គ្នា​មួយ​ចំនួន​ផង​ដែរ​ គឺ​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ ១៥ ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ផ្ដោត​ជា​សំខាន់​លើ​ទឹក​ដី​និង ​ជាតិ​សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល​ ប៉ុន្តែ​នៅ​ក្នុង​ លោកុប្បត្តិ​ ១៧ ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​ផ្ដោត​ជា​សំខាន់​លើ​ពូជ​ពង្ស​ច្រើន​សន្ធឹក​ និង​ជាតិ​សាសន៍​ច្រើន​សន្ធឹក​។

ពាក្យ​លេច​ឡើង​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត​

​ពាក្យ​លេច​ឡើង​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត​  ដែល​បង្ហាញ​អំពី​ផ្ទៃ​រឿង​សំខាន់​គឺ​ «តាំង​សញ្ញា​» ​ដែល​មាន​ដប់​បី​ដង​, «កាត់​ស្បែក​» ដែល​មាន​ដប់​ដង​, ការ​តាំង​សញ្ញា​ «ដ៏​នៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​» ដែល​មាន​បី​ដង​,​ អ័ប្រាហាំ​ «ជា​ឪពុក​នៃ​សាសន៍​ជា​ច្រើន​» ដែល​មាន​បី​ដង​ និង​ «អញ​នឹង​ធ្វើ​ជា​ព្រះ​ដល់​ឯង» ដែល​មាន​ពីរ​ដង​។

ព្រះ​គឺ​ជា​តួអង្គ​សំខាន់​បំផុត​

ទោះ​បី​ជា​អ័ប្រាហាំ​គឺ​ជា​តួអង្គ​ម្នាក់​ក្នុង​ចំណោម​តួអង្គ​ពីរ​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​ ក៏​ព្រះ​គឺជា​តួអង្គ​សំខាន់​បំផុត​។ ​យើង​អាច​មើល​ឃើញ​ចំនុច​នេះ​ដោយ​ការ​ប្រៀប​ធៀប​សេចក្តី​ថ្លែង​វែង​ចំនួន​ប្រាំ​របស់​ព្រះ​  និង​សេចក្តី​ថ្លែង​ខ្លី​ចំនួន​ពីរ​របស់​អ័ប្រាហាំ។ ​ព្រះ​អម្ចាស់​លេច​មក​ឯ​អាប់រ៉ាម​  បើក​សំដែង​អង្គ​ទ្រង់​ជា​ព្រះ​ដ៏​មាន​គ្រប់​ព្រះ​ចេស្ដា​ (ខ.១) បង្គាប់​ថា «ចូរ​អោយ​ដើរ​នៅ​មុខ​អញ​ ហើយ​អោយ​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ចុះ​» (ខ.២) ​ជា​អ្នក​ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់​ជាមួយ​អាប់រ៉ាម​ ផ្លាស់​ប្តូរ​ឈ្មោះ​របស់​គាត់​ទៅ​ជា​អ័ប្រាហាំ​  ​ប្រទាន​សេចក្តី​សន្យា​ដ៏​អស្ចារ្យ ​ប្រទាន​ការ​កាត់​ស្បែក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់​ ផ្លាស់​ប្តូរ​ឈ្មោះ​របស់​សារ៉ាយ​ទៅ​ជា​សារ៉ា​  ប្រទាន​សេចក្តី​សន្យា​ជាមួយ​សារ៉ា​ សន្យា​ប្រទាន​ពរ​  អ៊ីសម៉ាអែល​ ប៉ុន្តែ​នឹង​ពង្រីក​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់​ទៅដល់​អ៊ីសាក​ ដែល​នឹង​កើត​មក​ក្នុង​ពេល​អនាគត។ ​អ័ប្រាហាំ​ធ្វើ​តាម​សេចក្តី​បង្គាប់​របស់​ព្រះ​ «​ដូច​ជា​ព្រះ​បាន​បង្គាប់​មក​» (ខ.២៣)។ ​ដូច្នេះ ព្រះ​ពិត​ជា​តួអង្គ​សំខាន់​បំផុត​នៅក្នុង​និទាន​កថា​នេះ​។

ផ្ទៃ​រឿង និង​គោល​ដៅ​

រឿង​នេះ​គឺ​អំពី​ព្រះ​តាំង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់​ («សម្ព័ន្ធ​មេត្រី» ​ចំនួន​១៣​ដង) ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​  និង​ពូជពង្ស​របស់​គាត់​, ​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​  និង​ការ​ប្រទាន​ការ​កាត់​ស្បែក​, ហើយ​និង​  ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​របស់​អ័ប្រាហាំ​ នៅពេល​គាត់​បាន​កាត់​ស្បែក​មនុស្ស​ប្រុស​ទាំង​អស់​នៅក្នុង​គ្រួសារ​របស់​គាត់។ ​យើង​មាន​ការ​លំបាក​ក្នុង​អធិប្បាយ​ប្រធាន​បទ​ទាំង​នេះ​នៅ​ក្រោម​ផ្ទៃ​រឿង​តែ​មួយ​។ ​ប្រហែល​ «​ព្រះ​តាំង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ដ៏​នៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​មួយ​  ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​  និង​ពូជ​ពង្ស​របស់​គាត់​ ដោយ​មាន​សេចក្តី​សន្យា​ និង​កាតព្វកិច្ច» ប៉ុន្តែ​ផ្ទៃ​រឿង​នេះ​មាន​លក្ខណៈ​ទូ​ទៅ​ពេក​ គឺ​វា​មិន​និយាយ​អំពី​ការ​កាត់​ស្បែក​ (១៧:៩-១៤) ឬ​អំពី​អ័ប្រាហាំ​ដែល​ស្ដាប់​បង្គាប់​ព្រះអង្គ​ (ខ.២៣-២៧) ទេ។ ដើម្បី​បញ្ចូល​ធាតុ​សំខាន់​ទាំង​នេះ​នៅក្នុង​ផ្ទៃ​រឿង​ យើង​អាច​មាន​ផ្ទៃ​រឿង​មួយ​ថា​ «​ព្រះ​តាំង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ដ៏​នៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​មួយ​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​ និង​ពូជ​ពង្ស​របស់​គាត់​ ដែល​រួម​ទាំង​សេចក្តី​សន្យា​ ក៏​ដូច​ជា​សេចក្តី​បង្គាប់​អោយ​គោរព​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ ដោយ​ការ​កាត់​ស្បែក​មនុស្ស​ប្រុស​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​  ដែល​អ័ប្រាហាំ​ស្តាប់​បង្គាប់​ធ្វើ​តាម» ប៉ុន្តែ​ផ្ទៃ​រឿង​នេះ​វែង​ពេក​សំរាប់​សេចក្តី​អធិប្បាយ​មួយ​។

​ផ្ទៃ​រឿង​គួរ​តែ​ជា​ព្រះ​រាជសារ​ចម្បង​​ ដែល​អ៊ីស្រាអែល​បាន​ស្តាប់​លឺ​ពី​រឿង​នេះ​ ហើយ​ការ​អនុវត្ត​របស់​វា​សំរាប់​   គ្រីស្ទបរិស័ទ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ។ ​យើង​អាច​បង្រួញ​គំនិត​ចម្បង​​មក​ត្រឹម​ថា «​ព្រះ ​ដែល​មាន​គ្រប់​អំណាច​ព្រះ​ចេស្ដា​តាំង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ដ៏​នៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​មួយ​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​  និង​ពូជ​ពង្ស​របស់​គាត់​ ជាមួយ​លក្ខខ័ណ្ឌ​ថា​ ត្រូវ​តែ​កាត់​ស្បែក​មនុស្ស​ប្រុស​ទាំង​អស់​ទុក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សមាជិកភាព​នៅក្នុង​គ្រួសារ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ព្រះ​។» ផ្ទៃរឿង​នេះ​នៅ​ត្រូវ​ការ​ការ​អនុវត្ត​សំរាប់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ទៀត​។

របៀប​អធិប្បាយ​ព្រះគ្រីស្ទ​

ផ្ទៃរឿង​៖ រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​។ របៀប​មួយ​ក្នុង​ការ​អធិប្បាយ​ព្រះគ្រីស្ទ​ចេញ​ពី​រឿង​នេះ​គឺ​ដោយ​ធ្វើ​តាម​ផ្ទៃ​រឿង​ «​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​»។ នៅក្នុង​រឿង​នេះ ​ព្រះ​បាន​ចង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ទ្រង់​ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​/អ៊ីស្រាអែល​ ដើម្បី​ធ្វើ​ជា​ «​ព្រះ​របស់​ពួក​គេ​» (១៧:៧) ហើយ​រយៈពេល​រាប់​រយ​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ទៀត​ ព្រះ​សន្យា​តាម​រយៈ​ហោរា​យេរេមា​ថា​ ទ្រង់​នឹង​ «តាំង​សញ្ញា​ថ្មី​នឹង​ពួក​វង្ស​អ៊ីស្រាអែល​» ដើម្បី​ធ្វើ​ជា​ «ព្រះ​របស់​ពួកគេ​» (យេរេមា​ ៣១:៣១, ៣៣)។    ​សេចក្តី​សន្យា​នេះ​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​តាមរយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ ដែល​បាន​បង្កើត​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី​ «ពែង​នេះ​ជា​សញ្ញា​ថ្មី ដែល​តាំង​ដោយ​នូវ​ឈាម​របស់​ខ្ញុំ​ គឺ​ជា​ឈាម​ដែល​ត្រូវ​ច្រួច​ចេញ​សំរាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​» (លូកា​ ២២:២០ សូម​មើល​ហេព្រើរ​ ៩:៥)។

ផ្ទៃរឿង​៖ ការ​កាត់​ស្បែក​។ ​របៀប​មួយ​ទៀត​ ដើម្បី​ប្រកាស​ព្រះគ្រីស្ទ​ចេញ​ពី​រឿង​នេះ​គឺ​  ដោយ​ធ្វើ​តាម​ផ្ទៃ​រឿង​    «ការ​កាត់​ស្បែក​»។ នៅ​ក្នុង​កិច្ចការ​ ១៥:១-២៩ ពួក​អ្នកដឹកនាំ​ពួក​ជំនុំ​ដំបូង​ ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​ដឹកនាំ ​មិន​បាន​អោយ​ពួក​សាសន៍​ដទៃ​កាត់​ស្បែក​ទេ​ ពួក​សាសន៍​ដទៃ​មិន​ត្រូវ​ការ​កាត់​ស្បែក​ ដើម្បី​បាន​សង្គ្រោះ​ ឬ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ព្រះ​ឡើយ​។ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​បញ្ជូន​ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​ចេញ​ទៅ​មិន​មែន​ដើម្បី​កាត់​ស្បែក​អោយ​គេ​ទេ​  ប៉ុន្តែ​ដើម្បី​ធ្វើ​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ទឹក​អោយ​គេ​វិញ​៖ «​ចូរ​ទៅ​បញ្ចុះ​បញ្ចូល​ឲ្យ​មាន​សិស្ស​នៅ​គ្រប់​ទាំង​សាសន៍​ ព្រម​ទាំង​ធ្វើ​បុណ្យ​ជ្រមុជទឹក​ឲ្យ​ ដោយ​នូវ​ព្រះនាម​ព្រះវរបិតា​ ព្រះរាជបុត្រា​ និង​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ចុះ​» (ម៉ាថាយ​ ២៨:១៩)។ សាវក​ប៉ុល​បាន​សរសេរ​ទៅកាន់​ពួក​ជំនុំ​កាឡាទី​ ថា​ «ព្រោះ​អស់​អ្នក​ដែល​បាន​ទទួល​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ​ នោះ​ឈ្មោះ​ថា​បាន​ប្រដាប់​កាយ​ដោយ​ព្រះគ្រីស្ទ​ហើយ​ គ្មាន​សាសន៍​យូដា​ ឬ​សាសន៍​ក្រេក​ គ្មាន​បាវ​បំរើ​ ឬ​អ្នក​ជា​ គ្មាន​ប្រុស​ និង​ស្រី​ទៀត​ទេ​ ពី​ព្រោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទាំង​អស់​រួម​មក​តែ​មួយ​ នៅ​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទយេស៊ូវ  ហើយ​បើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​របស់​ផង​ព្រះគ្រីស្ទ​ នោះ​ក៏​ពេញ​ជា​ពូជ​របស់​លោក​អ័ប្រាហាំ​ហើយ​ ក៏​ជា​អ្នក​គ្រង​មរតក​​តាម​សេចក្តី​សន្យា​ផង​» (កាឡាទី​ ៣:២៧-២៩ ប្រៀប​ធៀប​៖ កូល៉ុស ២:១១-១៤)។

របៀប​មួយ​ទៀត​ ដែល​ផ្ទៃរឿង​អំពី​ការ​កាត់​ស្បែក​ អភិវឌ្ឍន៍​បាន​​គឺ​ដោយ​ការ​សំឡឹង​មើល​ទៅ​ឯ​ការ​កាត់​ស្បែក​ចិត្ត​។ ​ទោះ​បី​ជា​អ៊ីស្រាអែល​ត្រូវ​តែ​កាត់​ចុង​ស្រោម​ស្វាស​របស់​ពួកគេ​ ក៏​អត្ថបទ​ក្រោយ​មក​ទៀត​និយាយ​អំពី​ការ​កាត់​ស្បែក​ចិត្ត​ផង​ដែរ​ (ចោទិយកថា​ ១០:១៦ ប្រៀបធៀប​ ៣០:៦; យេរេមា​ ៤:៤)។ ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ប្រើ​ផ្ទៃរឿង​នេះ​  ដើម្បី​ជួយ​ពន្យល់​អំពី​ដំណឹងល្អ​  និង​ការ​រស់​នៅ​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ (រ៉ូម ២:២៨-២៩; កូល៉ុស ២:១១-១២)។

ការ​បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​។ រឿង​នេះ​មាន​សេចក្តី​សន្យា​ជាច្រើន​  ដែល​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​នៅក្នុង​ព្រះយេស៊ូវ​។ «ឯង​នឹង​ធ្វើ​ជា​ឪពុក​នៃ​សាសន៍​ជា​ច្រើន​» (១៧:៤) ​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​នៅក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ​ នៅពេល​ទ្រង់​បាន​បញ្ជូន​ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​អោយ​ទៅ​ «​បង្កើត​សិស្ស​ពី​គ្រប់​ទាំង​សាសន៍​» (ម៉ាថាយ​ ២៨:១៩ ប្រៀបធៀប​៖    រ៉ូម​ ៤:១៦-១៧; ១៥:៨-១២)។ «ស្តេច​ជា​ច្រើន​នឹង​ចេញ​អំពី​ឯង​មក​» (១៧:៦​ ប្រៀបធៀប​ ៤៩:៨-១២) ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​ដោយ​ពូជ​របស់​អ័ប្រាហាំ​បាន​យាង​មក​ដល់​ គឺ​ព្រះ​យេស៊ូវ ដែល​ជា​ស្តេច​លើ​អស់​ទាំង​ស្តេច​។ «ឯ​ស្រុក​កាណាន​ អញ​នឹង​អោយ​ដល់​ឯង​» (១៧:៨) ​នឹង​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​នៅក្នុង​ព្រះយេស៊ូវ​នៅ​ក្នុង​កំរិត​ដ៏​ល្អ​អស្ចារ្យ​ជាង​ នៅ​ពេល​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​នឹង​គ្រង​ផែនដី​ថ្មី​ជា​​មរតក​។ «​អញ​នឹង​ធ្វើ​ជា​ព្រះ​ដល់​គេ​» ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​នៅក្នុង​ព្រះយេស៊ូវ​ ដែល​បាន​ផ្សះផ្សា​ព្រះ​ នឹង​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ ដោយ​យញ្ញ​បូជា​របស់​ទ្រង់​។ ​សេចក្តី​សន្យា​ទាំង​នេះ​ទាក់​ទង​នឹង​សេចក្តី​សន្យា​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ ៣:១៥ ដែល​ពូជ​របស់​ស្ត្រី​ (អេវ៉ា) នឹង​កិន​ក្បាល​របស់​សាតាំង​។ ពូជ​របស់​ស្ត្រី​ (អេវ៉ា) ​ដែល​នឹង​កិន​សាតាំង​  និង​បង្កើត​នគរ​របស់​ព្រះ​ គឺ​ជា​ស្តេច​មួយ​អង្គ​ ដែល​នឹង​កើត​ពី​សារ៉ា​ (១៧:១៦ សូម​មើល​លោកុប្បត្ដិ​ ៤៩:១០)។

សេចក្តី​យោង​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​

ក្រៅ​ពី​សេចក្តី​យោង​នៅក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ ដែល​គាំ​ទ្រ​មេរៀន​ខាង​លើ​ ក៏​មាន​ទំនាក់ទំនង​ផ្សេងៗ​ពី​លោកុប្បត្ដិ​ ១៧ ទៅកាន់​អត្ថបទ​គម្ពីរ​ដូច​ត​ទៅ​ (លូកា ១:៦៨-៧៣; រ៉ូម ៤:៩-២៥; ១កូរិនថូស ៧:១៤; ១កូរិនថូស​ ៧:១៩; កាឡាទី​ ៥:៦; កាឡាទី​ ៦:១៥; ភីលីព​ ៣:៣)។

Contrast

ភាព​ផ្ទុយ​គ្នា​

​មាន​ការ​ផ្ទុយ​គ្នា​យ៉ាង​ច្បាស់លាស់​រវាង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ចាស់  ​និង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី  និង​រវាង​ការ​កាត់​ស្បែក​ទុក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ចាស់​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​  និង​បុណ្យ​ជ្រមុជទឹក​ជា​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី​សំរាប់​ពួក​ជំនុំ​។ នៅ​ពេល​មនុស្ស​សួរ​ថា​ «​ហេតុ​អ្វី​ពួក​ជំនុំ​មិន​អនុវត្ត​ការ​កាត់​ស្បែក​?» ចំលើយ​គឺ​ថា​ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​នាំការ​បញ្ចប់​ដល់​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ចាស់​ ហើយ​បាន​បង្កើត​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី​ (ហេព្រើរ​ ៨:៦, ៨, ១៣)។

គោល​ដៅ​និង​ផ្ទៃរឿង​សំរាប់​សេចក្តី​អធិប្បាយ

​យើង​បាន​មើល​ឃើញ​ខាង​លើ​ហើយ​ថា​ គំនិត​ចម្បង​​អត្ថបទ​នេះ​គឺ​ថា​ «​ព្រះ​តាំង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ដ៏​នៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​មួយ​  ជាមួយ​អ័ប្រាហាំ​  និង​ពូជ​ពង្ស​របស់​គាត់​ ដោយ​មាន​​សេចក្តី​បង្គាប់​អោយ​កាត់​ស្បែក​មនុស្ស​ប្រុស​ទាំង​អស់​ទុក​ជា​សមាជិក​ភាព​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​របស់​ព្រះ​។» ​ដើម្បី​អធិប្បាយ​រឿង​នេះ​នៅក្នុង​របៀប​មួយ ដែល​ទាក់​ទង​នឹង​សព្វថ្ងៃ​នេះ​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ​ យើង​នឹង​ត្រូវ​សម្រប​សម្រួល​ផ្ទៃរឿង​នេះ​ ដើម្បី​អោយ​វា​មាន​ទាំង​រឿង​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​  និង​ទាំង​ការ​អនុវត្ត​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​តាមរយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​  ដែល​យើង​បាន​មើល​ឃើញ​ខាង​លើ​។ ​នៅក្នុង​សេចក្តី​អធិប្បាយ​ យើង​នឹង​ចង់​បង្ហាញ​អំពី​អ្វី​ ដែល​យើង​រៀន​អំពី​ព្រះ​ ផែនការ​របស់​ទ្រង់​ សេចក្តី​សន្យា​ និង​សេចក្តី​បង្គាប់​ ហើយ​និង​របៀប​ដែល​ចំនុច​ទាំង​នេះ​នាំ​ទៅ​ដល់​ការ​ដែល​ព្រះ​រក្សា​សេចក្តី​សន្យា​ទាំង​នេះ​តាម​រយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ​។ យើង​ក្លាយ​ជា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ដោយ​យើង​ជឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ។ ​នៅពេល​យើង​មាន​ជំនឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​  នោះ​ព្រះ​កាត់​ស្បែក​ចិត្ត​របស់​យើង​  ហើយ​យើង​ត្រូវ​តែ​រស់​នៅក្នុង​ជីវិត​ថ្មី​ក្នុង​នាម​ជា​មនុស្ស​ដែល​បាន​កាត់​ស្បែក​ចិត្ត​ហើយ​។ យើង​ក៏​គួរ​តែ​ទទួល​បាន​សញ្ញា​នៃ​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី​ផង​ដែរ​  ដែល​ជា​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ទឹក​។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top