លោកុប្បត្ដិ​ ២២:១–១៩ ព្រះជាម្ចាស់​​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់ Gen. 22:1-19 The Lord will provide

ព្រះជាម្ចាស់​បង្គាប់​​លោក​អ័ប្រាហាំ​​អោយ​​​បូជា​កូន​ថ្វាយ​ព្រះអម្ចាស់

ការ​ប្រកាស​ព្រះគ្រីស្ទ​ពី​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​     

​ការ​ពិបាក​មួយ​ក្នុង​ការ​​អធិប្បាយ​​រឿង​ល្បីល្បាញ​នេះ​គឺ ​​ត្រូវ​​ជ្រើស​រើស​រវាង​​ទស្សនៈ​ខុសៗគ្នា​​របស់​​​សាស្ត្រាចារ្យ​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាក់​ទង​នឹង​អត្ថន័យ​​​​អត្ថបទ​​នេះ​ និង​ទំនាក់ទំនង​ទៅ​កាន់​​ព្រះ​យេស៊ូវ​។​ ​ការពិបាក​មួយ​ទៀត​​គឺ ​ត្រូវ​ចៀស​វាង​ការ​អនុវត្ត​​ខុស​ផ្សេង​ៗ ដែល​​​អ្នក​អធិប្បាយ​ជាច្រើន​​បាន​ផ្តល់​អោយ​។ ​ឧទាហរណ៍​ ការ​អនុវត្ត​ខុស​ឆ្គង​មួយ​​​​គឺ​ «អ័ប្រាហាំ​បាន​ប្រាប់​អ្នក​បំរើ​របស់​គាត់​មិន​មក​ជាមួយ​គាត់​ (ខ.៥) ដូច្នេះ​យើង​​ឃើញ​ថា​ គាត់​មិន​​បាន​ចង់​អោយ​​មាន​គេ​រំខាន​ដល់​គាត់​ទេ​ ដូច្នេះ​ នៅពេល​យើង​ជួប​ទុក្ខ​លំបាក​ធ្ងន់ធ្ងរ​ យើង​មិន​គួរ​​មាន​មនុស្ស​ច្រើន​នៅ​​ក្បែរ​យើង​ឡើយ​​។» ​ជា​ញឹកញាប់​  អ្នក​អធិប្បាយ​ និង​អ្នក​ស្តាប់​​ព្យាយាម​ស្វែង​រក​ការ​អនុវត្ត​មួយ​​មក​ពី​​រឿង​មួយ​ដោយ​សំឡឹង​មើល​សកម្មភាព​របស់​មនុស្ស​នៅក្នុង​រឿង​ ប៉ុន្តែ​មិន​​យល់​អំពី​​​​សារ​​របស់​អត្ថបទ​នោះ​ទេ​។

ខ.១​បង្ហាញ​ថា​ ព្រះ​បាន​កំពុង​ល្បង​ល​​អ័ប្រាហាំ​ គឺ​ព្រះ​​ពិត​ជា​មិន​ត្រូវ​​អោយ​មាន​យញ្ញ​បូជា​កូន​ក្មេង​​ដូច​ជា​​ពួក​ព្រះ​ដទៃ​ឡើយ​។ ​អ័ប្រាហាំ​ពិត​ជា​មិន​ដឹង​​ការ​នេះ​ឡើយ​។ ​ពាក្យ​ថា​ «កូន​ឯង ដែល​ជា​កូន​សំឡាញ់​តែ​១»​ ​​​ត្រូវ​និយាយ​​ជា​ច្រើន​ដង​​​ពេញ​ក្នុង​រឿង​នេះ​ ដែល​បង្ហាញ​ថា​ ការល្បង​ល​​នោះ​គឺ​ជា​​ការ​ល្បង​ល​ដ៏​ធំ​ ហើយ​​វា​នឹង​មាន​ការ​លំបាក​​យ៉ាង​ខ្លាំង​សំរាប់​អ័ប្រាហាំ​ក្នុង​ការ​ថ្វាយ​កូន​នោះ​ជា​យញ្ញ​បូជា​។ ​អ្នក​និទាន​ ​​ប្រើ​ការ​លើក​ឡើង​ដដែល​ៗ​នេះ​ ដើម្បី​​សង្កត់​ធ្ងន់​លើ​​ផ្ទៃ​រឿង​។ ​ពាក្យ​ថា​ «កូន​» ​ត្រូវ​បាន​និយាយ​​ដប់​ដង​, «ដង្វាយ​ដុត​» ប្រាំមួយ​ដង​, «ឱស​» ​ប្រាំ​ដង​, «កន្លែង​» បួន​ដង,​ និង​ «ផ្គត់ផ្គង់​» បី​ដង​។ ពាក្យ​ថា​ «ផ្គត់ផ្គង់» ​​មាន​សារៈសំខាន់​ពិសេស​ណាស់​។ ​ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​​សំនួរ​របស់​អ៊ីសាក​ដែល​ថា​ «កូន​ចៀម​សំរាប់​ដង្វាយ​ដុត​ តើ​នៅ​ឯ​ណា​?» ​នោះ​អ័ប្រាហាំ​​និយាយ​ថា «កូន​អើយ​ កូនចៀម​ដែល​ជា​សំរាប់​ជា​ដង្វាយ​ដុត​ នោះ​ព្រះ​ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់​ផ្គង់​អោយ​» (ខ.៨)។ ​ព្រះ​ពិត​ជា​ផ្គត់ផ្គង់​កូនចៀម​សំរាប់​ជា​ដង្វាយ​ដុត​មែន​ គឺ​ជា​ចៀម​ឈ្មោល​មួយ​ជាប់​ស្នែង​នៅ​ព្រៃ​ (ខ.១៣)។ ​ដូច្នេះ​ អ័ប្រាហាំ​ហៅ​កន្លែង​នោះ​ថា​ «​ព្រះ​ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​» (ខ.១៤)។ ​​យើង​មើល​ឃើញ​សារៈសំខាន់​នៃ​ចំណុច​នេះ​ម្តង​ទៀត​​នៅ​ក្នុង​ខ.១៤ «​នៅ​ភ្នំ​នៃ​ព្រះ​យេហូវ៉ា គឺ​ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​»។ ការ​​ស្បថ​នៅ​ក្នុង​​ខ.១៥-១៨ គឺ​ជា​សេចក្តី​ថ្លែង​​វែង​បំផុត​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​ ហើយ​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​​​​សារៈ​សំខាន់​នៃ​សេចក្តី​សន្យា​​នេះ​។

​​ព្រះ​សំខាន់​បំផុត​

​​            ជា​រឿយ​ៗ​ មនុស្ស​អាន​អត្ថបទ​នេះ​ជា​គំរូ​ដ៏​អស្ចារ្យ​មួយ​នៃ​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​របស់​អ័ប្រាហាំ​។ ​ទោះ​បី​ជា​​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​របស់​អ័ប្រាហាំ​គឺ​ជា​ផ្ទៃរឿង​សំខាន់​មួយ​នៅក្នុង​រឿង​ ហើយ​អ៊ីសាក​គឺ​ជា​តួអង្គ​សំខាន់​ម្នាក់​​ផង​ដែរ​ ​ប៉ុន្តែ​ការពិត​ព្រះ​គឺ​ជា​តួអង្គ​សំខាន់​បំផុត​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​។ «​​ព្រះ​ទ្រង់​ល្បង​» (ខ.១) ​អ័ប្រាហាំ​​​​ប្រាប់​​​អ៊ីសាក​ថា​ «​ព្រះ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​» (ខ.៨) ​ព្រះ​បញ្ឈប់​អ័ប្រាហាំ​ពី​ការ​ថ្វាយ​អ៊ីសាក​ជា​យញ្ញ​បូជា​ (ខ.១២) ព្រះ​ផ្គត់ផ្គង់​ចៀម​ឈ្មោល​ (ខ.១៣) អ័ប្រាហាំ​ដាក់​ឈ្មោះ​កន្លែង​នោះ​ថា​ «​​​ព្រះ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​» (ខ.១៤) ​អ្នក​និទាន​ ​​បន្ថែម​ថា «ដូច​ជា​គេ​ក៏​និយាយ​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ដែរ​ថា​ (​នៅ​ភ្នំ​នៃ​ព្រះយេហូវ៉ា ​គឺ​ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​)» (ខ.១៤) ហើយ​ព្រះ​​សន្យា​​ប្រទាន​ពរ​ដល់​អ័ប្រាហាំ​ ពូជ​របស់​គាត់​ និង​ជាតិ​សាសន៍​ទាំង​អស់​ (ខ.១៥-១៨)។

ផ្ទៃរឿង​ និង​គោល​ដៅ​

ដើម្បី​​សំរេច​ជ្រើស​រើស​យក​ផ្ទៃ​រឿង​ នោះ​យើង​ត្រូវ​តែ​ជ្រើសរើស​​ក្នុង​រវាង​ផ្ទៃរឿង​ខុសគ្នា​ពីរ​។ ផ្ទៃរឿង​ទីមួយ​និង​មាន​គេ​ប្រើ​ញឹកញាប់​មក​ពី​ខ.១ «​ព្រះ​ទ្រង់​ល្បង​អ័ប្រាហាំ​»។ ​យោង​តាម​ផ្ទៃ​រឿង​នេះ​ ​ព្រះ​រាជសារ​គឺ​ថា ​​​ព្រះ​មាន​អធិបតីភាព​ ហើយ​ល្បងសេចក្តី​ជំនឿ​របស់​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ ហើយ​ថា​ ទ្រង់​រំពឹង​ចង់​បាន​​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​​ពេញលេញ​  ​និង​ការ​ទុក​ចិត្ត​ទាំង​ស្រុង​ដូច​ជា​អ័ប្រាហាំ​បាន​ធ្វើ​ផង​ដែរ​។ ​យោង​តាម​​ព្រះ​រាជសារ​នេះ​ ផ្ទៃរឿង​ក្លាយ​ជា​ «​កាលណា​​ព្រះ​ដ៏​មាន​អធិបតីភាព​​ល្បង​​សេចក្តី​ជំនឿ​របស់​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ នោះ​ទ្រង់​​តម្រូវ​អោយ​​មាន​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​ដែល​ទុក​ចិត្ត​​ទាំង​ស្រុង​។» ​ទោះ​បី​ផ្ទៃរឿង​នេះ​គឺ​ជា​សេចក្តី​ពិត​ ប៉ុន្តែ​វា​មិន​​ទាន់​ក្តោប​​​យក​​ព្រះរាជសារ​ទាំង​ស្រុង​​​​នៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​នេះ​នៅ​ឡើយ​។​

តើ​​​ព្រះ​រាជសារ​ដើម​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​គឺ​ជា​អ្វី​? ដើម្បី​ឆ្លើយ​នឹង​សំនួរ​នេះ​ សូម​គិត​អំពី​អ៊ីសាក​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​។ ​តើ​អ៊ីសាក​​ស្លាប់​  ​ឬ​នៅ​រស់​? បើសិន​គាត់​បាន​ស្លាប់​នៅ​លើ​អាសនា​ នោះ​នឹង​មិន​មាន​​​ប្រជាជន​​អ៊ីស្រាអែល​ឡើយ​ ​ចៀម​ឈ្មោល​បាន​ស្លាប់ ដើម្បី​អោយ​អ៊ីសាក​​ ដែល​ជា​អ៊ីស្រាអែល​​បាន​រស់​។ ​សូម្បី​តែ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ ពួក​យូដា​ហៅ​​រឿង​នេះ​​ថា «ខ្សែ​​ចំណង​របស់​អ៊ីសាក​» នៅ​ថ្ងៃ​​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី​​របស់​សាសន៍​យូដា​។

លើស​ពី​នេះ​ យើង​មើល​ឃើញ​ច្បាស់​ថា​ «​ព្រះ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​» គឺ​ជា​គំនិត​យ៉ាង​សំខាន់​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​។ ​ប៉ុន្តែ​​ «​ព្រះ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​» ​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​​គំនិត​យ៉ាង​សំខាន់​មួយ​នៅក្នុង​រឿង​​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​ តែ​​វា​ក៏​ជា​​ព្រះ​រាជសារ​​​សំខាន់​ចាំ​បាច់​នៅ​ក្នុង​រឿង​នេះ​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​ផង​ដែរ​។ ​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​ សេចក្តី​ស្លាប់​ ឬ​ជីវិត​របស់​អ៊ីសាក​គឺ​ជា​ស្នូល ​ដំណើរ​រឿង​​។ ​ អ៊ីសាក​​ជិត​ស្លាប់​ដោយ​កាំបិត​ចាក់​  ហើយ​បន្ទាប់​មក​​គាត់​ទទួល​​បាន​ជីវិត​របស់​គាត់​ត្រឡប់​មក​វិញ ហើយ​ក៏​​​​​ចៀម​ឈ្មោល​ត្រូវ​បាន​ថ្វាយ​​ជា​យញ្ញ​បូជា​ «ជំនួស​អោយ​» អ៊ីសាក​។ ​ផ្ទៃរឿង​នេះ​ប្រើ​​​ដំណើរ​រឿង​របស់​អ្នក​និទានកថា​នៅ​ក្នុង​ខ.២​ដល់​១៤ ហើយ​ប្រើ​​​ពាក្យគន្លឹះ​ដែល​លេច​ឡើង​ដដែល​ «​​ព្រះ​​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​»។ ​យើង​លឺ​ពាក្យ​នេះ​ដំបូង​​នៅក្នុង​​ពាក្យ​សំដី​របស់​អ័ប្រាហាំ​ទៅ​កាន់​អ៊ីសាក​ថា​ «​ព្រះ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​» (ខ.៨) បន្ទាប់​មក​ព្រះ​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​ចៀម​ឈ្មោល​មួយ​​ ដើម្បី​ធ្វើ​ជា​​ដង្វាយ​​យញ្ញ​បូជា​ «ជំនួស​អោយ​» អ៊ីសាក​ (ខ.១៣) ​បន្ទាប់​មក​​អ័ប្រាហាំ​បាន​ហៅ​កន្លែង​នោះ​ថា​ «​​ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​» (ខ.១៤) ហើយ​ជា​ចុង​ក្រោយ​​អ្នក​និទាន ​​និយាយ​ម្តង​ទៀត​ថា​ ដូចជា​គេ​ក៏​និយាយ​​ដរាប​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ដែរ​ថា​ «នៅ​ភ្នំ​នៃ​ព្រះ​យេហូវ៉ា គឺ​ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​» (ខ.១៤)។ ការ​ផ្តោត​លើ​អ៊ីសាក​នេះ​ត្រូវ​បាន​គាំ​ទ្រ​ដោយ​​ព្រះ​ពរ​បញ្ចប់​ ដែល​ ​​មិន​សូវ​ផ្តោត​លើ​អ័ប្រាហាំ​ទេ ប៉ុន្តែ​​លើ​ពូជ​របស់​គាត់​វិញ៖ «​នោះ​អញ​នឹង​អោយ​ពរ​ដល់​ឯង​ ហើយ​នឹង​ចំរើន​ពូជ​ឯង​អោយ​មាន​គ្នា​សន្ធឹក​ដូច​ជា….​ហើយ​ដូច​ជា​ខ្សាច់​នៅ​មាត់​សមុទ្រ​ ​ពូជ​ឯង​នឹង​បាន​គ្រប់គ្រង​​លើ​ទ្វារ​ក្រុង​នៃ​ពួ​ក​ខ្មាំង​សត្រូវ​ គ្រប់​ទាំង​សាសន៍​នៅ​លើ​ផែនដី​​នឹង​បាន​ពរ​ដោយ​សារ​ពូជ​ឯង​….» (ខ.១៧-១៨)។ ​ដូច្នេះ ​​​​យោង​តាម​ការ​កាត់​ស្រាយ​​នេះ​ ផ្ទៃរឿង​​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​នៅ​ក្នុង​រឿង​នេះ​គឺ៖ ​​ព្រះ​អម្ចាស់​ផ្គត់ផ្គង់​កូន​ចៀម​មួយ​​សំរាប់​ជា​ដង្វាយ​ដុត​ ដើម្បី​អោយ​​អ៊ីសាក/អ៊ីស្រាអែល​អាច​រស់​នៅ​។

​ដូច្នេះ រឿង​នេះ​បង្រៀន​​អ៊ីស្រាអែល​ថា ពួក​​​គេ​បាន​រស់​​​តាមរយៈ​ព្រះ​គុណ​របស់​​ព្រះ​ ដែល​ផ្គត់ផ្គង់​​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​​ ដូច្នេះ​ហើយ​​ពួកគេ​ត្រូវ​តែ​អរព្រះ​គុណ​​សំរាប់​​ព្រះគុណ​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ដង្វាយ​ជំនួស​មួយ​ ដើម្បី​អោយ​អ៊ីស្រាអែល​​អាច​រស់​នៅ​។ ​រឿង​​នេះ​បាន​បង្រៀន​ពួកគេ​អំពី​អ្វី ដែល​​​​រឿង​នេះ​បាន​បង្រៀន​ដល់​អ័ប្រាហាំ  ​និង​អ៊ីសាក​ដែរ​ថា ​ព្រះ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​ ហើយ​ថា​ ​សេចក្តី​សន្យា​​របស់​ទ្រង់​នឹង ​​​ស្ថិតស្ថេរ​រហូត​ត​ទៅ​។ ​ ដូច្នេះ​ រឿង​នេះ​​បាន​ធានា​ដល់​អ៊ីស្រាអែល​ឲ្យ ​​ពួកគេ​អាច​ទុក​ចិត្ត​ថា​ ព្រះ​អម្ចាស់​​ដែល​ស្មោះត្រង់​នឹង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ ​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​​អោយ ​សូម្បី​តែ​នៅ​ពេល​ពួកគេ​នៅ​ក្បែរ​សេចក្តី​ស្លាប់​ ​ចុង​ក្រោយ​  ពួកគេ​នឹង​មាន​ជ័យ​ជំនះ​​​ដែរ ពីព្រោះ​ព្រះ​សន្យា ផ្គត់ផ្គង់ និង​ប្រោស​លោះ​។

របៀប​ប្រកាស​ពី​ព្រះគ្រីស្ទ

​រឿង​នេះ​ប្រាប់​ថា​ ព្រះ​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​ចៀម​ឈ្មោល​មួយ​ជា​ដង្វាយ​ជំនួស​ ដើម្បី​អោយ​អ៊ីសាក​អាច​រស់​នៅ​។ ក្រោយ​មក​ទៀត​ នៅពេល​អ៊ីស្រា​អែល​បាន​ធ្វើ​ជា​ទាសករ​នៅ​ប្រទេស​អេស៊ីព្ទ​ ព្រះ​អម្ចាស់​​បាន​សង្គ្រោះ​កូន​ប្រុស​ច្បង​​របស់​ពួកគេ​​​ដោយ​សារ​ឈាម​របស់​ចៀម​ឈ្មោល​អាយុ​មួយ​ឆ្នាំ​៖ កូន​ចៀម​រំលង​។ ក្រោយ​មក​ទៀត​ នៅពេល​អ៊ីស្រាអែល​​បាន​នៅ​ក្នុង​ទឹក​ដី​សន្យា​ ពួក​គេ​​បាន​ថ្វាយ​​ដង្វាយ​ដុត​ ដង្វាយ​លោះ​បាប​ និង​ដង្វាយ​នៅ​ឯ​រោង​ឧបោសថ/​ព្រះ​វិហារ​ ដើម្បី​​បង់​ថ្លៃ​ទណ្ឌកម្ម​​សំរាប់​អំពើ​បាប​ (សេចក្តី​ស្លាប់) ដើម្បី​អោយ​ពួក​គេ​​អាច​រស់​នៅ​។ ជា​ចុង​ក្រោយ​ ព្រះ​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​​ព្រះ​រាជបុត្រា​​របស់​ទ្រង់​ គឺ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ ជា​​​យញ្ញបូជា​​​ជំនួស​ ដើម្បី​អោយ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​អាច​រស់​នៅ​។ យ៉ូហាន-បាទីស្ទ​​បាន​ហៅ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា «​កូន​ចៀម​នៃ​ព្រះ​ ដែល​ដោះ​បាប​មនុស្ស​លោក» (យ៉ូហាន ១:២៩)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​អង្គ​ទ្រង់​ផ្ទាល់​​ប្រកាស​ថា ទ្រង់​បាន​យាង​មក​ដើម្បី​ «​អោយ​​ជីវិត​ខ្លួន​ទុក​ជា​ថ្លៃ​លោះ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​» (ម៉ាកុស ១០:៤៥)។

​​ការ​បំពេញ​សំរេច​សេចក្តី​សន្យា​៖ ​ព្រះ​ពរ​ដែល​មក​ដោយ​​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ (ខ.១៧-១៨) ​​មាន​​​សេចក្តី​សន្យា​​សំរាប់​អ័ប្រាហាំ​និង​ពូជ​របស់​គាត់​។ ជា​ពិសេស សេចក្តី​សន្យា​ដែល​ថា​ «គ្រប់​ទាំង​សាសន៍​នៅ​ផែនដី​នឹង​បាន​ពរ​ដោយ​សារ​ពូជ​ឯង​» (ខ.១៨) ​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​​​តាមរយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​ (ប្រៀបធៀប​ ម៉ាថាយ​ ២៨:១៩)។​

ទោះ​បី​មនុស្ស​ជាច្រើន​មើល​ឃើញ​​ព្រះ​គ្រីស្ទ​​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​​ក៏​ដោយ​ ក៏​មនុស្ស​មិន​យល់​ស្រប​​ថា ​ជា​អ័ប្រាហាំ អ៊ីសាក ឬ​ក៏​ចៀម​ឈ្មោល​ ដែល​តំណាង​អោយ​ព្រះគ្រីស្ទ​។​

​ដូច​ដែល​​ព្រះ​​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​​បាន​ធានា​អ៊ីស្រាអែល​ថា ​​ពួក​គេ​អាច​ទុក​ចិត្តថា ​ព្រះ​អម្ចាស់​នឹង​ផ្គត់​ផ្គង់​​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​​​អោយ​​ពួកគេ​ នោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ក៏​​ធានា​ពួក​អ្នកដើរ​តាម​របស់​ទ្រង់​ថា​ ពួក​គេ​អាច​ទុក​ចិត្ត​ថា ព្រះ​អម្ចាស់​នឹង​ផ្គត់​ផ្គង់​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​​​​អោយ​ពួកគេ​​​ផង​ដែរ​។ ការ​ដក​ស្រង់​​​នៅក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​​​បាន​គាំ​ទ្រ​នេះ​​ ដូច​ជា​សេចក្តី​បង្រៀន​​​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែល​ថា «ខ្ញុំ​ឲ្យ​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​ដល់​វា [ចៀម​របស់​ខ្ញុំ] វា​មិន​ត្រូវ​វិនាស​នៅ​អស់​កល្ប​រៀង​ទៅ​ ក៏​គ្មាន​អ្នក​ណា​ឆក់​យក​វា​ពី​ដៃ​ខ្ញុំ​បាន​ទេ​» (យ៉ូហាន​ ១០:២៨)។

ភ្នំ​ម៉ូរីយ៉ា៖ ​ព្រះ​អម្ចាស់​បាន​ហៅ​អ័ប្រាហាំ​អោយ​ធ្វើដំណើរ​ទៅ​ឯ​ភ្នំ​ម៉ូរីយ៉ា​ ដើម្បី​ថ្វាយ​កូនប្រុស​របស់​គាត់​ជា​យញ្ញ​បូជា​។ ក្រោយ​មក​ទៀត ​ព្រះ​វិហារ​នៅក្នុង​យេរូសាឡិម​​​នឹង​ត្រូវ​បាន​សាង​សង់​នៅ​លើ​ភ្នំ​ម៉ូរីយ៉ា​។ ​នៅ​ទី​នោះ​នឹង​ជា​កន្លែង​ ដែល​គេ​ថ្វាយ​យញ្ញ​បូជា​ដល់​ព្រះ​ ហើយ​​ជា​ទីតាំង​ (យេរូសាឡិម​) ដែល​​គេ​នឹង​ថ្វាយ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​យញ្ញ​បូជា​មួយ​ដល់​ព្រះ​ ដើម្បី​អោយ​យើង​បាន​រស់​​។ ដូច្នេះ​ កន្លែង​ដែល​គេ​ហៅ​ថា​​ ​​«ព្រះ​ទ្រង់​នឹង​​ផ្គត់ផ្គង់​»​ គឺ​ជា​កន្លែង​ដែល​ព្រះអង្គ​ផ្គត់​ផ្គង់​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​តាម​រយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ​​។ ​វា​គឺ​ជា​កន្លែង​ ដែល​​ព្រះ​អម្ចាស់​​​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​សំរាប់​អ៊ីស្រាអែល​​ថ្វាយ​យញ្ញ​បូជា​។ ​យញ្ញ​បូជា​គឺ​ជា​របៀប​ ដែល​​ព្រះ​បាន​​ប្រទាន​​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​ ហើយ​​នាំ​ទៅដល់​ការ​ថែរក្សា​ផ្គត់ផ្គង់​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះ​ គឺ​​ជា​​ព្រះ​រាជបុត្រា​តែ​មួយ​​​របស់​ទ្រង់​អោយ​សុគត​ជំនួស​យើង​​​។ ​

ការ​ដក​ស្រង់​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី

​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​មាន​ការ​ដក​ស្រង់​ជាច្រើន​​​​ពី​និទាន​កថា​ល្បីល្បាញ​មួយ​នេះ​។ ​អ្នក​និពន្ធ​កណ្ឌ​ហេព្រើរ​ (១១:១៧-១៩) ​ប្រើ​​រឿង​នេះ​ ដើម្បី​​ផ្តល់​អំណះអំណាង​ថា​ «​សេចក្តី​ជំនឿ នោះ​គឺ​ជា​ចិត្ត​ដែល​ដឹង​ជាក់​ថា​នឹង​បាន​ដូច​សង្ឃឹម ជា​សំគាល់​ពី​ការ​ដែល​មើល​មិន​ឃើញ​» (១១:១) ហើយ​យ៉ាកុប​ ២:២១-២២ ប្រើ​រឿង​នេះ​ ដើម្បី​ផ្តល់​អំណះអំណាង​ថា​ សេចក្តី​ជំនឿ​ បើ​គ្មាន​ការ​ប្រព្រឹត្ត​​ នោះ​ក៏​ស្លាប់​នៅ​តែ​ឯង​ (២ :១៧)។ ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​ហេព្រើរ​ អ្នក​និពន្ធ​បាន​សរសេរ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​​​ពួក​គ្រីស្ទបរិស័ទ​អោយ​មាន​សេចក្តី​ជំនឿ​លើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ហើយ​សំឡឹង​មើល​ទៅ​អ្វី ដែល​យើង​នឹង​ទទួល​បាន​​នៅពេល​ព្រះគ្រីស្ទ​យាង​ត្រឡប់​មក​វិញ​។​

យ៉ូហាន​ ៣:១៦ ​និយាយ​ថា​ «ដ្បិត​ព្រះ​ទ្រង់​ស្រឡាញ់​មនុស្ស​លោក​ ដល់​ម៉្លេះ​បាន​ជា​ទ្រង់​ប្រទាន​ព្រះរាជបុត្រា​ទ្រង់​តែ​១»។ ​ខ​នេះ​ប្រកាស​ថា​ ដោយ​សារ​​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​​ទ្រង់​ចំពោះ​លោកិយ​ នោះ​អង្គ​ទ្រង់​ផ្ទាល់​បាន​ធ្វើ​យញ្ញ​បូជា​ដ៏​ធំ​បំផុត​​ ដែល​ទ្រង់​​បាន​​ហាម​មិន​អោយ​អ័ប្រាហាំ​ធ្វើ គឺ​ទ្រង់​បាន​​ប្រទាន​ព្រះ​រាជបុត្រា​​តែ​មួយ​របស់​ទ្រង់ ដើម្បី​សង្រ្គោះ​ពិភពលោក​និង​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​។

រ៉ូម​ ៨:៣២ «​ឯ​ព្រះ​អង្គ ​ដែល​មិន​បាន​សំចៃ​ទុក​នូវ​​ព្រះ​រាជបុត្រា​​ទ្រង់​បង្កើត​ គឺ​បាន​បញ្ជូន​ទ្រង់​ទៅ​ជំនួស​យើង​រាល់​គ្នា​» អាច​ជា​ពាក្យ​និយាយ​បញ្ឆៀង​​​​ទៅ​កាន់​លោកុប្បត្តិ​ ២២:១៦ «​ព្រោះ​ឯង​ធ្វើ​ដូច្នេះ ​គឺ​ដែល​មិន​សំចៃ​ទុក​​នូវ​កូន​ឯង​តែ​១​នេះ»។​

អ័ប្រាហាំ​​​បាន​ថ្វាយ​ចៀម​ឈ្មោល​មួយ​ «ជំនួស​កូនប្រុស​របស់​គាត់​»។ នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ យើង​លែង​ថ្វាយ​សត្វ​​ជា​យញ្ញ​បូជា​សំរាប់​ជីវិត​របស់​យើង​​ទៀត​ហើយ​ ពីព្រោះ​​ព្រះ​បាន​ថ្វាយ​ជីវិត​របស់​ទ្រង់​​ជា​យញ្ញ​បូជា «​មួយ​ដង​ជា​សំរេច​» រួច​ទៅ​ហើយ​ (ហេព្រើរ​ ១០:១-១៨)។

គោលដៅ​  និង​ផ្ទៃរឿង​សំរាប់​សេចក្តី​អធិប្បាយ​

​​នៅពេល​អធិប្បាយ​​អត្ថបទ​គម្ពីរ​នេះ​ យើង​មើល​ឃើញ​ថា​​ មាន​ទាំង​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​របស់​អ័ប្រាហាំ​  និង​ទាំង​​ការ​ដែល​ព្រះ​​ផ្គត់ផ្គង់​​ចៀម​ឈ្មោល​មួយ​ ដើម្បី​អោយ​​អ៊ីសាក​អាច​រស់​នៅ​។ ​បញ្ហា​គឺ​ថា ​ជា​រឿយ​ៗ​​អ្នក​អធិប្បាយ​ចង់​អនុវត្ត​​នៅ​ក្នុង​របៀប​​ ដែល​​ផ្ដោត​លើ​​មនុស្ស​ ហើយ​អធិប្បាយ​​​​សេចក្តី​អធិប្បាយ​​ ដែល​ផ្ដោត​លើ​អ្វី ដែល​​យើង​គួរ​ធ្វើ​ (ស្តាប់​បង្គាប់​ព្រះ) មិន​​ផ្ដោត​លើ​អ្វី​ ដែល​ព្រះ​បាន​ធ្វើ​សំរាប់​យើង​​​ដោយ​​សេចក្តី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ទ្រង់​ទេ​។ ​យើង​បាន​មើល​ឃើញ​​​ពី​ខាង​លើ​ថា​ ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ថែរក្សា​របស់​ព្រះ​គឺ​ជា​ផ្នែក​​​មួយ​យ៉ាង​សំខាន់​នៅក្នុង​រឿង​។ ដូច្នេះ​ ផ្ទៃ​រឿង​ទី​មួយ​​សំរាប់​សេចក្តី​អធិប្បាយ​​គួរ​តែ​ជា​សេចក្តី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​ការ​​ផ្គត់ផ្គង់​​កូន​ចៀម​របស់​ព្រះ​ដល់​យើង​ ដែល​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​សុគត​ជំនួស​យើង​ ដូច​ដែល​ទ្រង់​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​​ចៀម​ឈ្មោល​​​​អោយ​ស្លាប់​ជំនួស​អ៊ីសាក​ផង​ដែរ​។  ផ្ទៃ​រឿង​នេះ​គួរ​តែ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​​ពួក​អ្នក​ស្តាប់​អោយ​អរព្រះគុណ​ដល់​ព្រះ ពីព្រោះ​ទ្រង់​​​ផ្គត់ផ្គង់​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ​ ហើយ​តែង​តែ​ទុក​ចិត្ត​ទ្រង់​ ដោយ​ដឹង​ថា​ ទ្រង់​នឹង​ផ្គត់ផ្គង់​អោយ​។ ​បន្ទាប់​​ពី​ផ្ទៃរឿង​នេះ ​យើង​អាច​មាន​គំរូ​   របស់​អ័ប្រាហាំ​ដែល​ប្រតិបត្តិ​តាម​ជំនឿ​ ដូចដែល​យ៉ាកុប​ ២:២១-២២ ប្រើ​អត្ថបទ​នេះ​ផង​ដែរ​។ ប៉ុន្តែ ​យើង​​គួរ​តែ​​ប្រាកដ​ច្បាស់​​​ថា ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​នេះ​គឺ​ជា​ផល​ផ្លែ​នៃជំនឿ​នៅក្នុង​ដំណឹងល្អ​ (​សូម​មើល​រ៉ូម ១:៥)។

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top