ដានីយ៉ែល​ ៣ មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​ក្នុង​គុក​ភ្លើង Daniel 3

មិត្តភក្ដិរបស់ដានីយ៉ែល​ក្នុងគុកភ្លើង

ការប្រកាសព្រះគ្រីស្ទពីគម្ពីរសញ្ញាចាស់ដានីយ៉ែល

អ្នក​និពន្ធ​ រុហ្វលេភិឡារ

 

ដានីយ៉ែល​ ៣​ និទាន​រឿង​អស្ចារ្យ​មួយ​អំពី​សមត្ថភាព​ព្រះជាម្ចាស់​ក្នុង​ការ​រំ​ដោះ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​អោយ​រួច​ពី​សេចក្តី​ស្លាប់។  រឿង​នេះ​ផ្តល់​ការ​កំសាន្ត​ចិត្ត​ដល់​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​នៅ​សព្វថ្ងៃ​នេះ​ដែល​កំពុង​រង​ទុក្ខ​  ដូច​ដែល​បាន​កំសាន្ត​ចិត្ត​ដល់​អ៊ីស្រាអែល​នៅ​ក្នុង​ការ​និរទេស។ រឿង​នេះ​ក៏​បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​អោយ​រក្សា​ភាព​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​ព្រះ​ ទោះ​បី​ជា​ពួក​គេ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​គំរាម​កំហែង​បែប​ណា​ក៏​ដោយ។​

ដានីយ៉ែល​ ៣:៥ «អ្នក​ត្រូវ​ក្រាប​ថ្វាយ​បង្គំ​ដល់​រូប​មាស​» បាន​រំលឹក​យើង​អំពី​បញ្ញា​១០​ប្រការ​ ​គឺ «កុំ​ឲ្យ​ក្រាប​សំពះ​នឹង​របស់​ទាំង​នោះ​ ឬ​ថ្វាយបង្គំ​នោះ​ឡើយ​» (និក្ខមនំ​ ២០:៥)។ ពី​មុន​ពួក​អ៊ីស្រាអែល​មិន​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​ព្រះយេហូវ៉ា​ទេ​ ​ពីព្រោះ​ពួក​គេ​បាន​លុត​ជង្គង់​ថ្វាយបង្គំ​រូប​ព្រះ​ ហើយ​អំពើ​នេះ​បាន​នាំ​អោយ​ពួក​គេ​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​ការ​និរទេស​ (ឧ. ចោទិយកថា​ ៤:២៥-២៧; ២៩:២៥-២៨; អេសេគាល ​២២:៣-៤; អេម៉ុស​៥:២៦-២៧)។ មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​បាន​បដិសេធ​មិន​លុត​ជង្គង់​ចំពោះ​មុខ​រូប​ចម្លាក់​របស់​ស្តេច​ និង​ថ្វាយបង្គំ​រូប​ព្រះ​ឡើយ​ ហើយ​ការ​នេះ​បង្ហាញ​ថា​ ​ពួក​គេ​ជា​ជនជាតិ​អ៊ីស្រាអែល​ពិត​ ​ គេ​ជា​ពួក​អ្នក​ក្លាហាន​ចំពោះ​ផលវិបាក​ដែល​មក​ពី​ការ​ស្តាប់​បង្គាប់​ព្រះ។ ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​បោះ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​គុក​ភ្លើង​ ជាប់​ទាំង​ខោ​អាវ​ និង​ឈ្នូត​ ព្រម​ទាំង​សំលៀក​បំពាក់​ផង​ (ខ.​២១) ដែល​បង្ក​ឲ្យ​ខ្លួន​ពួក​គេ​ងាយ​ស្រួល​នឹង​ឆេះ​ ប៉ុន្តែ​សក់​ក្បាល​គេ​ក៏​មិន​បាន​រួញ​ដែរ​  ឯ​ខោ​អាវ​ក៏​មិន​បាន​ឆេះ​ ​ហើយ​ក៏​ឥត​មាន​ក្លិន​ឈ្ងៀម​ជាប់​នឹង​គេ​ផង​ (ខ. ២៧)។ ​ស្តេច​បាន​ហៅ​ពួក​គេ​ថា​ ជា​អ្នក​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​ព្រះ​របស់​គេ​ ​ហើយ​មិន​ស្តាប់​បង្គាប់​បញ្ជា​របស់​ស្តេច​ក្នុង​ការ​ប្រថុយ​ខ្លួន​មិន​គោរព​ ឬ​ថ្វាយបង្គំ​ដល់​ព្រះ​ឯ​ណា​ក្រៅ​ពី​ព្រះ​របស់​ខ្លួន​ឡើយ​ (ខ. ២៨)។

ពាក្យផ្ទួន

​ពាក្យ​ផ្ទួន​អាច​ជួយ​យើង​ឲ្យ​ឃើញ​ពី​អ្វី​ដែល​អ្នក​និទាន​សង្កត់​ធ្ងន់។ ​ចំនួន​ប្រាំ​បួន​ដង ​គាត់​សរសេរ​ថា​ នេប៊ូក្នេសា  តាំង​រូប​ចម្លាក់​មាស​ឡើយ​ (ខ. ១, ២, ៣ [2x], ៥, ៧, ១២, ១៤, ១៨)។ ​ចំនួន​បី​ដង ​គាត់​សរសេរ​ឃ្លា​ថា​ «មនុស្ស ប្រជាជាតិ និង​ ភាសា​» (ខ. ៤, ៧, និង ខ. ២៩) ​ហើយ នេប៊ូក្នេសា​ចង់​ឲ្យ​គ្រប់​គ្នា​ចុះចូល​ «ក្រាប​ចុះ​ និង​ថ្វាយបង្គំ» ​មាន​ចំនួន​ប្រាំ​ដង​ (ខ. ៥, ៦, ១០, ១១, ១៥)។ អ្នក​និពន្ធ​ប្រាប់​យ៉ាង​ច្បាស់​លាស់​ពី​អត្ថន័យ​នៃ​ការ​ក្រាប​ចុះ​ចំពោះ​រូប​ចម្លាក់​ដោយ​បាន​បញ្ជាក់​បួន​ដង​ថា ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​ចំពោះ​រូប​ចម្លាក់​មាស​គឺ​ជា​ការ​បំរើ​ដល់​រូប​ព្រះ​របស់​ស្តេច (ខ. ១២, ១៤, ១៨, ២៨)។ គាត់​បាន​សរសេរ​អំពី​គុក​ភ្លើង​ដែល​ឆេះ​យ៉ាង​សន្ធៅ​ចំនួន​ប្រាំ​បួន​ដង (ខ. ៦, ១១, ១៥, ១៧, ២០, ២១, ២២, ២៣, ២៦)។ ​ចំនួន​ដប់​បី​ដង ​គាត់​ហៅ​ឈ្មោះ​ «សាដ្រាក់​ មែសាក់​ និង​ អ័របេឌ​-នេកោ​» (ខ. ១២, ១៣, ១៤, ១៦, ១៩, ២០, ២២, ២៣, ២៦ [2x], ២៨, ២៩, ៣០)។ ​ចំនួន​បី​ដង​ អ្នក​និទាន​រឿង​ប្រាប់​ព័ត៌មាន​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ «ជាប់​ចំណង​» (ខ. ២១, ២៣, ២៤)​ ហើយ​ភាព​លម្អិត​នេះ​ជួយ​យើង​អោយ​ឃើញ​ការ​អស្ចារ្យ​គេ​នៅ​ក្នុង​ភ្លើង​ដោយ​ឥត​ជាប់​ចំណង​ (ខ. ២៥)។ ការ​សំខាន់​បំផុត​ក្នុង​ការ​រក​ឲ្យ​ឃើញ​ពី​ផ្ទៃរឿង​នៃ​ការ​និទាន​នេះ​គឺ​ជា​ការ​និយាយ​ផ្ទួន​គ្នា​នៃ​ពាក្យ​ «រំដោះ​» ៖ស្តេច​បាន​សួរ​ថា​ «តើ​ព្រះ​ណា​ដែល​នឹង​ដោះ​អ្នក​ពី​កណ្តាប់​ដៃ​យើង​?»  (ខ.​ ១៥) មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​និយាយ​ពាក្យ​ផ្ទួន​គ្នា​ពីរ​ដង ​«រំដោះ» «បើ​ព្រះជាម្ចាស់​ជា​អ្នក​ដែល​យើង​បំរើ​អាច​ដោះលែង​យើង​ពី​គុក​ភ្លើង​…សូម​ឲ្យ​ទ្រង់​ដោះលែង​យើង» (ខ. ១៧)។ ទីបំផុត​ស្តេច​បាន​និយាយ​ថា​ «គ្មាន​ព្រះ​ឯ​ណា​ទៀត​ដែល​អាច​នឹង​ជួយ​ឲ្យ​រួច​យ៉ាង​ដូច្នេះ​បាន​ឡើយ» (ខ. ២៩)។

ព្រះជាម្ចាស់ក្នុងសាច់រឿង

កាល​ពី​សាច់​រឿង​មុន​នៅ​ក្នុង​ជំពូក​២ ស្តេច​នេប៊ូក្នេសា​បាន​និយាយ​ទៅ​កាន់​ដានីយ៉ែល​ថា​ «ពិត​ប្រាដ​ជា​ព្រះ​នៃ​អ្នក​ ជា​ព្រះ​លើ​អស់​ទាំង​ព្រះ​ ទ្រង់​ជា​ព្រះអម្ចាស់​លើ​អស់​ទាំង​ស្តេច​» (២:៤៧)។ ស្តេច​បាន​ភ្លេច​សេចក្តី​ពិត​នេះ ប្រហែល​ជា​ពីព្រោះ​រឿង​នេះ​កើត​ឡើងជា​យូរ​អង្វែង​ក្រោយ​មក​ទៀត។ ​ដោយសារ​ភាព​ក្រអឺត​របស់​ស្តេច ​ដែល​ទ្រង់​បាន​សាងសង់​រូប​ចម្លាក់​មាស​ ​ហើយ​បង្គាប់​ឲ្យ​គ្រប់​ «មនុស្ស​ ប្រជាជាតិ​ និង​ ភាសា​» ក្រាប​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ចម្លាក់​ហើយ​នេះ​ជា​ការ​បង្គាប់​គ្រប់គ្នា​អោយ​បំរើ​រូប​ព្រះ​របស់​ខ្លួន​ ជំនួស​អោយ​ព្រះអង្គ​ ដែល​ស្តេច​ទ្រង់​ទទួល​ស្គាល់​នៅ​ក្នុង​ ២:៤ (​សូម​មើល​ ៣:១២, ១៤, ១៨, ២៨)។ គ្រប់​ទាំង​មន្ត្រី​មក​ពី​គ្រប់​បណ្តា​ខេត្ត​ក្នុង​បាប៊ីឡូន​បាន​យល់​ព្រម​ធ្វើ​តាម​ស្តេច​ លើក​លែង​តែ​មិត្តភក្ដិ​ទាំង​បី​នាក់​របស់​ដានីយ៉ែល​បាន​បដិសេធ​មិន​បំរើ​រូប​ព្រះ​របស់​ស្តេច​ឡើយ​ ​(៣:១២, ១៤)។ ស្តេច​បាន​សួរ​យ៉ាង​អួត​អាង​ថា​ «តើ​ព្រះ​ណា​ដែល​នឹង​រំដោះ​អ្នក​ពី​កណ្តាប់​ដៃ​យើង​?» (៣:១៥)។ ​ស្តេច​នេប៊ូក្នេសា​បាន​យក​ឈ្នះ​លើ​អ៊ីស្រាអែល​ ​(១:២) ដូច្នេះ​គាត់​គិត​ថា​ គាត់ (និង​ ព្រះ​របស់​គាត់) មាន​អំណាច​ជាង​ព្រះ​របស់​អ៊ីស្រាអែល។ មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​បាន​ឆ្លើយតប​ «បើ​ព្រះ​នៃ​យើង​ខ្ញុំ​ ដែល​យើង​ខ្ញុំ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​តាម​ ទ្រង់​អាច​ជួយ​ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​រួច​ពី​គុក​ភ្លើង​ដែល​ឆេះ​យ៉ាង​សន្ធៅ​បាន​ហើយ​ បពិត្រ​ព្រះករុណា​  ព្រះអង្គ​នឹង​ជួយ​យើង​ខ្ញុំ​ឲ្យ​រួច​ពី​ព្រះហស្ត​ទ្រង់​ដែរ​  តើ​បើ​មិន​ជួយ​ទេ​នោះ​ សូម​ឲ្យ​ទ្រង់​ព្រះករុណា​ជ្រាប​ថា​ យើង​ខ្ញុំ​មិន​ព្រម​គោរព​តាម​ព្រះ​របស់​ទ្រង់​ឡើយ​ ក៏​មិន​ព្រម​ថ្វាយបង្គំ​រូប​មាស​ដែល​ទ្រង់​តំឡើង​នោះ​ដែរ​»  (៣:១៧-១៨)។

ប៉ុន្តែ​ស្តេច​នៅ​តែ​ជឿជាក់​ថា​ ទ្រង់​និង​រូប​ព្រះ​របស់​ទ្រង់​មាន​អំណាច​ជាង​ព្រះជាម្ចាស់​នៃ​អ៊ីស្រាអែល​ដដែល។ ដូច្នេះ​ទ្រង់​បញ្ជា​ឲ្យ​គេ​បោះ​អ្នក​បំរើ​ព្រះជាម្ចាស់​ចូល​ទៅ​ក្នុង​គុក​ភ្លើង។ ​នៅ​ពេល​ឃើញ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​រក្សា​ជីវិត​របស់​ពួក​គេ ​ស្តេច​បាន​ពោល​ថា​ «សាដ្រាក់​ មែសាក់​ និង​ អ័របេឌ​-នេកោ ជា​អ្នក​បំរើ​ ព្រះជាម្ចាស់ដ៏ខ្ពស់បំផុតអើយ ចេញ​មក​!» (៣:២៦) ហើយ​ទ្រង់​ថ្វាយ​ពរ​ដល់​ព្រះជាម្ចាស់​របស់​ពួក​គេ​ «ជា​អ្នក​ដែល​បាន​ចាត់​ទេវតា​ទ្រង់​ឲ្យ​មក​ ប្រោស​ពួក​បំរើ​ទ្រង់​ដែល​ទុក​ចិត្ត​ដល់​ទ្រង់​» (៣:២៨)។ បន្ទាប់​មក​ទ្រង់​ចេញ​រាជ​បំរាម​ថា​ «បណ្តា​ជន​ទាំងឡាយ​ ព្រម​ទាំង​សាសន៍​ដទៃ​ និង​មនុស្ស​គ្រប់​ភាសា​ បើ​អ្នកណា​និយាយ​បង្ខុស​ពី​ព្រះ​នៃ​ ​សាដ្រាក់​ មែសាក់​ និង​ អ័របេឌ​-នេកោ នោះ​នឹង​ត្រូវ​កាត់​ដាច់​ជា​ដុំ​ៗ ហើយ​ផ្ទះ​គេ​នឹង​ត្រូវ​ទុក​ជា​ទី​បន្ទោបង់​លាមក​ ពីព្រោះ​គ្មាន​ព្រះ​ឯណា​ទៀត​ដែល​នឹង​អាច​ជួយ​ឲ្យ​រួច​យ៉ាង​ដូច្នេះ​បាន​ឡើយ​» (៣:២៩)។ ទោះបី​ជា​ស្តេច​នៅ​តែ​ជឿជាក់​ថា​ មាន​ព្រះ​ជា​ច្រើន​ក៏​ដោយ​ ​ក៏​ស្តេច​បាន​សារភាព​ថា​ «មិន​មាន​ព្រះ​ណា​ដែល​ អាចជួយឲ្យរួចយ៉ាងដូច្នេះបានឡើយ​» គឺ​ព្រះជាម្ចាស់​នៃ​អ៊ីស្រាអែល​ជា​ព្រះជាម្ចាស់​លើ​អស់​ទាំង​ព្រះ​ ហើយ​ទ្រង់​ជា​អង្គ​តែ​មួយ​គត់ ​ដែល​អាច​រំដោះ​មនុស្ស​ចេញ​ពី​គុក​ភ្លើង​បាន។

ផ្ទៃរឿងនិងគោលដៅអត្ថបទ

​ការ​មើល​ទៅ​ឯ​សាច់​រឿង​ ពាក្យ​ផ្ទួន​ និង​ប្រយោគ​អំពី​ព្រះជាម្ចាស់​ ​ជួយ​ឲ្យ​យើង​ងាយ​ស្រួល​ស្វែង​រក​សារ​នៃ​ការ​និទាន ​៖ «ដោយ​មាន​ទេវតា​  ព្រះជាម្ចាស់​ដោះលែង​កូន​ដែល​ស្មោះត្រង់​ពី​ការ​ស្លាប់​ ក្នុង​គុក​ភ្លើង​ស្តេច​នេប៊ូក្នេសា​»។ នេះ​ជា​ការ​សង្ខេប​ល្អ​មួយ​ចេញ​ពី​អត្ថបទ​ ប៉ុន្តែ​វា​មិនមែន​ជា​ សារ សម្រាប់​អ៊ីស្រាអែល​ស្តាប់​លឺ​នោះ​ទេ។ ការ​សង្ខេប​នេះ​ក៏​មិន​បាន​ចាប់​យក​ការ​តានតឹង​នៅ​ក្នុង​រឿង​បាន​ដែរ​ ​៖ «បើព្រះនៃយើង​…អាចដោះលែង​យើង​ចេញ​ពី​គុក​ភ្លើង​សន្ធៅ​…សូម​ទ្រង់​រំដោះ​យើង​  ប៉ុន្តែបើទ្រង់មិន​…យើង​នឹង​មិន​បម្រើ​រូប​ព្រះ​ស្តេច​នោះ​ទេ​ …»  (៣:១៧-១៨)។

មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​បាន​ប្រកាស​យ៉ាង​ខ្លាំង​ថា​ ទោះ​បី​ជា​ព្រះជាម្ចាស់​មិន​រំដោះ​ពួកគេ​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ​ក៏​គេ​នឹង​មិន​បំរើ​រូប​ព្រះ​របស់​បាប៊ីឡូន​ដែរ​គឺ​ពួក​គេ​បដិសេធ​មិន​បម្រើ​ព្រះ​ដទៃ​ឡើយ។ សេចក្តី​សំខាន់​ក្នុង​សារ​នេះ​គឺ​និយាយ​ទៅ​កាន់​អ៊ីស្រាអែល​ ជា​អ្នក​ដែល​រងទុក្ខ​ក្នុង​ការ​និរទេស​ ព្រោះ​ពួក​គេ​បាន​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ​ដទៃ។ ដូច្នេះ​ សារ​ចំ​ៗ​មួយ​ទៀត​អាច​ជា​ ព្រះជាម្ចាស់ជាព្រះមហាក្សត្រនៃយើងអាចរំដោះកូនរបស់ទ្រង់ដែលស្ថិតក្នុងការសង្កត់សង្កិនដោយ​ព្រោះ​គេ​មិន​ព្រម​បំរើព្រះដទៃ​  ដើម្បី​រក​ឃើញ​គោលដៅ​របស់​អ្នក​និពន្ធ​ក្នុង​ការ​ប្រកាស​សារ​នេះ​ យើង​ត្រូវ​ពិចារណា​ពី​ស្ថានភាព​ដើម​របស់​អ្នក​ស្តាប់​សារ​នេះ​សិន។ អ៊ីស្រាអែល​ក្នុង​ការ​និរទេស​បាន​រងទុក្ខ​ដោយ​អ្វី​ដែល​ព្រះជាម្ចាស់​ហៅ​ថា​ គុក​នៃ​សេចក្តី​វេទនា​ (អេសាយ​ ៤៨​:១០; ប្រៀប​ធៀប​ ៖ ចោទិយកថា​ ៤:២០)។ មនុស្ស​ទាំង​នេះ​បាន​លឺ​អំពី​ស្តេច​នេប៊ូក្នេសា​យក​គ្រឿង​ប្រដាប់​ព្រះវិហារ​នៃ​ព្រះជាម្ចាស់​ក្នុង​យេរូសាឡិម​ ហើយ​ដាក់​វា​ទៅ​ «ក្នុង​ឃ្លាំង​របស់​ព្រះ​នៃ​ខ្លួន​» (១:២, ៦០៥ មុន​ គ.ស)។ ពួក​គេ​ក៏​បាន​លឺ​អំពី​ស្តេច​ដែល​ត្រឡប់​មក​ក្នុង​ ៥៨៧ មុន​ គ.ស ដើម្បី​វាយ​រំលំ​កំផែង​ក្រុង​យេរូសាឡិម​ ដុត​បំផ្លាញ​ព្រះវិហារ​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះ​ និង​ចាប់​យក​អ្នកស្រុក​ទៅ​ក្នុង​ការ​និរទេស។ បើ​សិន​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ជឿ​ ​និង​បាន​ធ្វើ​តាម​បទ​ពិសោធន៍​ពួក​គេ​កន្លង​មក នោះ​ព្រះ​នៃ​បាប៊ីឡូន​ បាន​ឈ្នះ​ព្រះជាម្ចាស់​របស់​អ៊ីស្រាអែល​ ​ពីព្រោះ​ព្រះ​របស់​បាប៊ីឡូន​មាន​អំណាច​ខ្លាំង​ជាង​ព្រះជាម្ចាស់​របស់​អ៊ីស្រាអែល​ឆ្ងាយ​ណាស់។ ដូច្នេះ​ គោលបំណង​ដំបូង​របស់​អ្នក​និពន្ធ​ក្នុង​ការ​និទាន​រឿង​នេះ​គឺ​ ដើម្បីធានាដល់រាស្រ្តរបស់ព្រះជាម្ចាស់ដែលត្រូវគេសង្កត់សង្កិនក្នុងការនិរទេសថាទ្រង់ជាមហាក្សត្ររបស់ពួកគេហើយទ្រង់​អាចរំដោះពួកគេចេញ​ពីគុកនៃការនិរទេស​បាន។

ប៉ុន្តែ​ប្រហែល​ជា​អ្នក​និពន្ធ​មាន​គោលបំណង​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​ផង​ដែរ។ គាត់​បាន​បង្ហាញ​ថា ​មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​ជា​អ៊ីស្រាអែល​ដ៏​ពិត។ ទោះ​បី​ជា​ពួក​គេ​មិន​ដឹង​ប្រាកដ​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​នឹង​សង្គ្រោះ​ពួកគេ​ចេញ​ពី​គុក​ភ្លើង​ដ៏​សន្ធៅ​ក៏​ដោយ​ ​ក៏​ពួកគេ​នៅ​តែ​ក្លាហាន​ហ៊ាន​ប្រាប់​ស្តេច​ថា​ «តែ​បើ​មិន​ជួយ​ទេ​នោះ​ សូម​ព្រះករុណា​ទ្រង់​ជ្រាប​ថា​យើង​ខ្ញុំ​មិន​គោរព​តាម​ព្រះ​របស់​ទ្រង់​ឡើយ​» (៣:១៨)។ ពួកគេ​បាន​ស្មោះត្រង់​នឹង​ព្រះជាម្ចាស់​ និង​ស្តាប់​បង្គាប់​បញ្ញត្ត​ទ្រង់ «កុំ​ឲ្យ​ក្រាប​សំពះ​នៅ​ចំពោះ​របស់​ទាំង​នោះ​ ឬ​ គោរព​ប្រតិបត្តិ​តាម​នោះ​ឡើយ​» (​និក្ខមនំ​ ២០:៥)។ ទោះ​បី​ជា​អាច​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​ជីវិត​ក៏​ដោយ​ ​ក៏​ពួក​គេ​នៅ​តែ​រក្សា​ភាព​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​ព្រះ​របស់​ខ្លួន​ជា​និច្ច។ បណ្តាជន​អ៊ីស្រាអែល​ ដែល​បាន​លឺ​រឿង​នេះ​ក្នុង​ការ​និរទេស ​បាន​ទទួល​ការ​លើក​ទឹកចិត្ត​ និង​មាន​ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ដោយ​ភាព​ជា​អ៊ីស្រាអែល​ដ៏​ពិត​នេះ។ ដូច្នេះ​ គោលដៅ​ទី​ពីរ​សម្រាប់​ការ​និទាន​រឿង​នេះ​គឺ​ដើម្បីលើកទឹកចិត្តរាស្រ្តរបស់​ព្រះជាម្ចាស់ ដែល​ស្ថិត​ក្នុងការនិរទេសមិនអោយ​បំរើព្រះដ៏ទៃ​  ទោះបីជាការបដិសេធនោះមាន​លទ្ធផលដល់​ស្លាប់​ក៏​ដោយ។

មធ្យោបាយអធិប្បាយពីព្រះគ្រីស្ទ

ដើម្បី​អធិប្បាយ​ពី​ព្រះគ្រីស្ទ​ចេញ​ពី​អត្ថបទ​នេះ​ យើង​ត្រូវ​ការ​បញ្ចូល​សារ​នៃ​រឿង​ក្នុង​សញ្ញា​ចាស់​ជា​មួយ​នឹង​ការ​បើក​សំដែង​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​តាម​រយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​នៅ​ក្នុង​សញ្ញា​ថ្មី។ តើ​យើង​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​សារ​នេះ​ប្តូរ​ឆ្ពោះ​ទៅ​ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ​ក្នុង​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​យ៉ាង​ដូចម្តេច? រឿង​នេះ​មិន​មាន​សេចក្តី​សន្យា​អំពី​ការ​មក​ដល់​របស់​ព្រះមែស៊ី​ទេ​ ដូច្នេះ​ដើម្បី​អោយ​យើង​អាច​ប្រកាស​ពី​ព្រះគ្រីស្ទ​ចេញ​ពី​អត្ថបទ​នេះ​បាន​ ​យើង​ត្រូវ​តែ​គិត​ពី​រូបភាព​ធំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ។​

តាំង​ពី​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ដំបូង​ ព្រះជាម្ចាស់​បាន​បញ្ជូន​ទេវតា ​ដើម្បី​រំដោះ​រាស្រ្ត​អ៊ីស្រាអែល​ចេញ​ពី​ទាស​ភាព​នៅ​ក្នុង​អេស៊ីព្ទ​ (និក្ខមនំ​ ១៤:១៩)។ ម៉ូសេ​បាន​ហៅ​អេស៊ីព្ទ​ថា​ «គុក​ភ្លើង​រំលាយ​ដែក​» (ចោទិយកថា​ ៤:២០) ប្រៀប​ធៀប​ ៖ ១ពង្សាវតារក្សត្រ​ ៨:៥១​ និង​ យេរេមា ​១១:៤)។ ក្រោយ​មក​ព្រះជាម្ចាស់​បាន​សន្យា​រំដោះ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​ចេញ​ពី​ការ​និរទេស​នៅ​បាប៊ីឡូន ​(អេសាយ​ ៤៣:១-៧) ដែល​ទ្រង់​បាន​ហៅ​ថា​ «ឡ​នៃ​សេចក្តី​វេទនា​» (អេសាយ​ ៤៨:១០, ២០)។ ពេល​ដែល​អ៊ីស្រាអែល​ស្ថិត​ក្នុង​ការ​និរទេស​ ព្រះជាម្ចាស់​បាន​បញ្ជូន​ទេវតា​របស់​ទ្រង់​មក​រំដោះ​ សាដ្រាក់​ មែសាក់​ និង​ អ័របេឌ​-នេកោ ​ចេញ​ពី​គុក​ភ្លើង​ដ៏​សន្ធៅ។ ក្រោយ​មក​ទ្រង់​បញ្ជូន​រាជ​បុត្រា​ទ្រង់​អោយ​មក​រំដោះ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​ពី​ចេញ​គុក​ភ្លើង​នៃ​ស្ថាន​នរក។ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា នៅ​ពេល​ចុង​ក្រោយ​ «បុត្រ​មនុស្ស​នឹង​បញ្ជូន​ទេវតា​ទ្រង់​ ទៅ​ច្រូត​យក​អស់​ទាំង​ក្បូន​ដែល​នាំ​ឲ្យ​មនុស្ស​រវាត​ចិត្ត​ និង​ពួក​អ្នក​ដែល​ទទឹង​ច្បាប់​ចេញ​ពី​នគរ​ ហើយ​នឹង​បោះ​គេ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ គុកភ្លើង​  នៅ​ទី​នោះ​គេ​នឹង​យំ​ហើយ​សង្កៀត​ធ្មេញ​  គ្រា​នោះ​ពួក​សុចរិត​នឹង​ភ្លឺ​ដូច​ជា​ថ្ងៃ​ក្នុង​នគរ​របស់​ព្រះវរបិតា​»  (ម៉ាថាយ​ ១៣:៤១-៤៣)។​

​ការ​កាត់​ស្រាយ​និង​ការ​អធិប្បាយ​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​នៅ​ក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​  មនុស្ស​ទី​បួន​ដែល​បាន​ចូលរួម​ជាមួយ​មិត្តភក្ដិ​ទាំង​បី​នាក់​នៅ​ក្នុង​គុក​ភ្លើង​ដ៏​សន្ធៅ​នោះ​  ជា​រឿយ​ៗ​គេ​ជឿ​ថា​ ជា​ព្រះយេស៊ូវ។ ប៉ុន្តែ​មាន​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ជា​ច្រើន​គិត​ថា​ ការ​កំណត់​អត្តសញ្ញាណ​នេះ​នៅ​មាន​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​ខ្សោយ​នៅ​ឡើយ។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ​ទេវតា​បង្ហាញ​ពី​វត្តមាន​ព្រះជាម្ចាស់​ជា​មួយ​រាស្រ្ត​ទ្រង់ ​ដើម្បី​សង្គ្រោះ​ពួក​គេ។ ​ព្រះយេស៊ូវ​គឺ​ជា​វត្តមាន​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​ជា​មួយ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​ក្នុង​លក្ខណៈ​ត្រង់​ជាង​នេះ​ ​គឺ​ទ្រង់​ពិត​ជា​បុត្រា​ព្រះជាម្ចាស់​គង់​ជាមួយ​យើង​ ​ហើយ​ទ្រង់​ជា​អេម៉ាញូអែល «ព្រះ​គង់​ជា​មួយ​យើង​» (ម៉ាថាយ​ ១:២៣) ដើម្បី​សង្គ្រោះ​យើង។ ដូច​ជា​ទេវតា​បាន​សង្គ្រោះ​មិត្តភក្ដិ​ទាំង​បី​នាក់​ចេញ​ពី​ការ​ឆេះ​ក្នុង​ «គុក​ភ្លើង​ដ៏​សន្ធៅ​» ព្រះយេស៊ូវ​ក៏​សង្គ្រោះ​រាស្រ្ត​របស់​ទ្រង់​ចេញ​ពី​ការ​ឆេះ​ដ៏​អស់កល្ប   ក្នុង​គុក​ភ្លើង​ផង​ដែរ​ (ម៉ាថាយ ​១៣:៤២-៤៣; ប្រៀប​ធៀប​ ៖ យ៉ូហាន​ ៣:១៦​)។

នេប៊ូក្នេសា​ល្បួង​ឲ្យ​មិត្ត​ភក្តិ​របស់​ដានីយ៉ែល​ «ក្រាប​និង​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​មាស​» ដូចជា​អារក្ស​បាន​ល្បួង​ព្រះយេស៊ូវ​ថា​ «បើ​សិន​ជា​អ្នក​ក្រាប​ថ្វាយបង្គំ​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​នឹង​ឲ្យ​របស់​ទាំង​នេះ​ដល់​អ្នក​»។ មិត្ត​ភក្តិ​របស់​ដានីយ៉ែល​បាន​ឆ្លើយ​ទៅ​ស្តេច​ថា​ «យើង​នឹង​មិន​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ​របស់​ទ្រង់​ឡើយ​» (ដានីយ៉ែល​ ៣:១៨)​ចំណែក​ព្រះយេស៊ូវ​វិញ​ ទ្រង់​ឆ្លើយ​ទៅ​អារក្ស​ថា​ «នែ​សាតាំង ​ចូរ​ឯង​ថយ​ចេញ​ពី​អញ​ទៅ​! ឯង​ត្រូវ​ថ្វាយបង្គំ​ដល់​ព្រះជាម្ចាស់​នៃ​ឯង​ ហើយ​ត្រូវ​គោរព​ដល់​ទ្រង់​តែ​មួយ​អង្គ​ប៉ុណ្ណោះ​» (ម៉ាថាយ​ ៤:៩-១០)។ មិត្ត​ភក្តិ​របស់​ដានីយ៉ែល​ជា​ជនជាតិ​អ៊ីស្រាអែល​ដែល​ស្មោះត្រង់​  ​ឯ​ព្រះយេស៊ូវ​ជា​អ៊ីស្រាអែល​ដ៏​ឥត​ខ្ចោះ។

​គោលដៅ​របស់​អ្នក​និពន្ធ​គឺ​ជា​ ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ ដែល​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ការ​និរទេស​ កុំ​ឲ្យ​បំរើ​ព្រះ​ដ៏​ដទៃ​ ទោះ​បី​ជា​ការ​បដិសេធ​មាន​លទ្ធផល​ដល់​ស្លាប់​ក៏​ដោយ​ ដូច​គ្នា​ដែរ​ ​ព្រះយេស៊ូវ​ដាស់តឿន​អ្នក​ដើរ​តាម​ទ្រង់​ឲ្យ​មាន​ភាព​ស្មោះត្រង់​រហូត​ដល់​ស្លាប់​ និង​កុំ​ឲ្យ​ខ្លាច​អ្នក​ដែល​សម្លាប់​បាន​តែ​រូបកាយ​ ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​កោតខ្លាច​ព្រះជាម្ចាស់​វិញ​ (ឧ. ម៉ាថាយ​ ១០:១៦-២២; លូកា ១២:៤-៧; វិវរណៈ ​២:១០-១១; សូម​មើល​ យ៉ូហាន​ ១២:២៥-២៦ និង​ ភីលីព​ ១:២០-២១; ១ពេត្រុស ​៤:១២-១៤; ប្រៀប​ធៀប​ ៖ ១ពេត្រុស​១:៦-៧)។​

ផ្ទៃរឿងអធិប្បាយនិងគោលដៅ

យើង​បាន​និយាយ​ថា ​ផ្ទៃ​រឿង​នៃ​អត្ថបទ​នេះ​គឺ​ ព្រះជាម្ចាស់ជាព្រះមហាក្សត្រនៃយើងអាចរំដោះកូនរបស់ទ្រង់ដែលស្ថិតក្នុងការសង្កត់សង្កិនដោយ​ព្រោះ​គេ​មិន​ព្រម​បំរើព្រះដទៃ​  ។ ដោយ​ហេតុ​ថា​ សញ្ញា​ថ្មី​បន្ត​បង្រៀន​ពី​អំណាច​ព្រះជាម្ចាស់​ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ​តាម​រយៈ​ព្រះយេស៊ូវ​  ​នោះ​យើង​អាច​រក្សា​ផ្ទៃរឿង​ដដែល​សម្រាប់​ការ​អធិប្បាយ​បាន​  តាមរយៈព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ ដែល​ជាព្រះមហាក្សត្រនៃយើងគឺទ្រង់អាចរំដោះកូនរបស់​ទ្រង់​  ដែលត្រូវគេសង្កត់សង្កិន​និង​ជាអ្នកដែលបដិសេធបំរើព្រះដទៃ

យើង​បាន​និយាយ​នៅ​ខាងលើ​ថា​ អ្នក​និពន្ធ​ប្រហែល​មាន​គោលដៅ​ពីរ​ក្នុង​អត្ថបទ​នេះ ​៖ «ដើម្បី​ធានា​រាស្រ្ត​ព្រះជាម្ចាស់​ ដែល​ត្រូវ​គេ​សង្កត់​សង្កិន​ក្នុង​ការ​និរទេស​ ​ថា​ព្រះ​នៃ​អ៊ីស្រាអែល​ជា​មហាក្សត្រ​អាច​រំដោះ​ពួក​គេ​ចេញ​ពី​គុក​ភ្លើង​នៃ​ការ​និរទេស​បាន​» និង ​«ដើម្បី​លើក​ទឹកចិត្ត​រាស្រ្ត​ព្រះជាម្ចាស់ ដែល​ស្ថិត​ក្នុង​ការ​និរទេស​កុំ​អោយ​បំរើ​ដល់​ព្រះ​ដ៏ទៃ​ ទោះ​បី​ជា​ការ​បដិសេធ​មាន​លទ្ធផល​ដល់​ស្លាប់​ក៏​ដោយ​»។  ​ក្រុមជំនុំ​ព្រះគ្រីស្ទ​សព្វថ្ងៃ​នេះ​ក៏​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ការ​និរទេស​ដែរ​ ​ពីព្រោះ​នគរ​នៃ​លោកិយ​នេះ​មិន​មែន​ជា​ផ្ទះ​របស់​យើង​ទេ​ ប៉ុន្តែ​ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ថ្លែង​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា​ «នគរ​ខ្ញុំ​មិនមែន​មក​ពី​លោកិយ​នេះ​ទេ​» (យ៉ូហាន​ ១៨:៣៦) និង ​«ពួកគេ ​[សាវក​របស់​ខ្ញុំ​] មិនមែន​ជា​កម្មសិទ្ធិ​របស់​លោកិយ​  ដូច​ជា​ទូលបង្គំ​ក៏​មិនមែន​ជា​របស់​លោកិយ​ដែរ​» (យ៉ូហាន​ ១៧:១៦)។ លោក​ប៉ុល​សរសេរ​ថា​ «យើង​រាល់​គ្នា​ជា​សាសន៍​ស្ថានសួគ៌​ ក៏​នៅ​រង់ចាំ​ព្រះអម្ចាស់​ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ​ ជា​ព្រះអង្គ​សង្គ្រោះ​» ​(ភីលីព​ ៣:២០; ប្រៀប​ធៀប ៖ រ៉ូម​ ១២:២ និង​ ២កូរិនថូស​ ៥:១-៩)។ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​សន្យា​ថា​ «នៅ​ក្នុង​ដំណាក់​នៃ​ព្រះវរបិតា​ខ្ញុំ​ មាន​ទីលំនៅ​ជា​ច្រើន​…បើ​ខ្ញុំ​ទៅ​រៀប​កន្លែង​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​ត្រលប់​មក​វិញ​ និង​ទទួល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទៅ​ឯ​ខ្ញុំ​ ប្រយោជន៍​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​នៅ​កន្លែង​ដែល​ខ្ញុំ​នៅ​នោះ​ដែរ​» (យ៉ូហាន ​១៤:១-៣)។ ដោយ​ហេតុ​ថា ​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​នៅ​ក្នុង​លោកិយ​នេះ​នៅ​តែ​ស្ថិត​ក្នុង​ការ​ «និរទេស​» នៅ​ឡើយ​ (​សូម​មើល​ ១ពេត្រុស​ ១:១) ​នោះ​យើង​អាច​បង្កើត​គោល​ដៅ​ពីរ​នៃ​អត្ថបទ​សំរាប់​ធ្វើ​ជា​គោល​ដៅ​ពីរ​នៃ​ ​ការ​អធិប្បាយ​បាន​ ៖ ដើម្បីធានារាស្រ្តព្រះជាម្ចាស់សព្វថ្ងៃថាព្រះនៃ​យើងជាមហាក្សត្រនិងតាមរយៈព្រះយេស៊ូវនោះទ្រង់អាចរំដោះគ្រីស្ទបរិស័ទ​ចេញ​ពីគុកនៃ «ការនិរទេស​» ​នៅ​សព្វថ្ងៃ​នេះ​បាន​ និងដើម្បីលើកទឹកចិត្តរាស្រ្តរបស់​ព្រះជាម្ចាស់​កុំឲ្យបំរើព្រះដទៃទោះបីការបដិសេធនោះអាចមាន​លទ្ធផលជាការស្លាប់​ក៏​ដោយ។

នេះ​ជា​សារៈសំខាន់​មួយ ​ពីព្រោះ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​អាច​គិត​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​តូច​ណាស់​  ​ហើយ​ពួកគេ​អាច​សង្ស័យ​លើ​ព្រះ​ «អនុភាព​ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ​» របស់​ព្រះជាម្ចាស់​ឲ្យ​រួច​ពី​សេចក្តី​ស្លាប់។ ពួកគេ​ត្រូវ​ដឹង​ថា​រឿង​នេះ​ពិត​ជា​បាន​កើត​ឡើង​ក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ពី​អំណាច​ព្រះជាម្ចាស់ ហើយ​ទ្រង់​នៅ​តែ​មាន​អំណាច​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​ ​ដូច​ដែល​យើង​ឃើញ​ក្នុង​ការ​ដែល​ព្រះយេស៊ូវ​រស់​ឡើង​វិញ។ ម្យ៉ាង​ទៀត​ មនុស្ស​អាច​មើល​មិន​ឃើញ​អំពី​គ្រោះថ្នាក់​នៃ​ការ​យក​រូប​ព្រះ​ក្លែង​ក្លាយ​អោយ​ខ្ពស់​ជា​ព្រះជាម្ចាស់​ដ៏​ពិត​នោះ​ឡើយ។ ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​គ្មាន​សង្ឃឹម​ក្នុង​ព្រះជាម្ចាស់​សម្រាប់​អនាគត​ឡើយ​ ​បាន​ជា​គេ​តែង​តែ​រស់​សម្រាប់​សេចក្ដី​រីករាយ​បច្ចុប្បន្ន​កាល​ប៉ុណ្ណោះ។ ពួកគេ​ត្រូវ​ការ​នឹក​ចាំ​អំពី​អ៊ីស្រាអែល​ ដែល​បាន​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​ការ​និរទេស​ ដោយ​សារ​តែ​ពួក​គេ​បាន​បំរើ​ព្រះ​ដទៃ។

យើង​អាច​ពន្យល់​ពី​អ៊ីស្រាអែល​ ដែល​បាន​ជាប់​ក្នុង​ការ​និរទេស​ ហើយ​ពួក​គេ​យល់​ខុស​ថា ព្រឹត្តិ​ការណ៍​នេះ​បាន​កើត​ឡើង​ ដោយ​សារ​តែ​ព្រះ​នៃ​បាប៊ីឡូន​បាន​យក​ឈ្នះ​ព្រះជាម្ចាស់​ (ព្រះជាម្ចាស់​របស់​ពួក​គេ​តូច​ណាស់​) ​ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ពួក​គេ​ត្រូវ​ល្បួង​ឲ្យ​ថ្វាយ​បង្គំ​ព្រះ​នៃ​បាប៊ីឡូន​ទាំង​នេះ។ អ្វី​ដែល​គេ​បាន​ជឿ​អំពី​ព្រះជាម្ចាស់​បាន​ផ្អែក​លើ​បទ​ពិសោធន៍​ជាង​ផ្អែក​លើ​ព្រះបន្ទូល​ព្រះ។ ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ក៏​មាន​កំហុស​ដូច​គ្នា​ដែរ។ រឿង​នៃ​មិត្តភក្ដិ​របស់​ដានីយ៉ែល​បង្ហាញ​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​គង់​នៅ​ជាមួយ​រាស្រ្ត​ទ្រង់​ដើម្បី​សង្គ្រោះ​ពួក​គេ​ ហើយ​ដំណឹងល្អ​នៃ​ការ​សុគត​និង​ការ​រស់​ឡើង​វិញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ក៏​បាន​បញ្ជាក់​ថា​ ព្រះជាម្ចាស់​គង់​នៅ​ជាមួយ​យើង​ ​ហើយ​ទ្រង់​មាន​អំណាច​សង្គ្រោះ​យើង​ចេញ​ពី​បាប​និង​ភ្លើង​អស់កល្ប​ជានិច្ច។​

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top