លោកុប្បត្តិ​ ១១:១-៩ ប៉មបាបិល Gen. 11 Tower of Babel

The Tower of Babel pdf download

លោកុប្បត្ដិ​ ១១:១-៩

​ជា​ដំបូង​​ បទ​គម្ពីរ​នេះ​ហាក់​ដូច​ជា​​ពិបាក​ក្នុង​ការ​អធិប្បាយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​​ ពីព្រោះ​​​វា​ហាក់​ដូច​ជា​​គ្មាន​ព្រះ​គុណ​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​ទេ គឺ​មាន​តែ​សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ​ប៉ុណ្ណោះ​​​។ ​ការ​នេះ​ផ្ទុយ​​ពី​ជំពូក​មុន​ ពីព្រោះ​រឿង​មុនៗ​​ ចាប់​ពី​ជំពូក​៣មក​ មាន​​​ទាំង​ព្រះគុណ​ និង​សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ​ផង​ដែរ​។

​ដើម្បី​ជា​ប្រយោជន៍​​អធិប្បាយ​ និង​បង្រៀន​​បទ​គម្ពីរ​នេះ ​យើ​ង​​បែង​ចែក​បទ​គម្ពីរ​នេះ​ជា​ពីរ​ផ្នែក​ គឺ​សកម្ម​ភាព​របស់​មនុស្ស​ (ខ. ១-៤) និង​ការ​ឆ្លើយ​តប​របស់​ព្រះ​ (ខ. ៥-៩)។

ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​​បទ​គម្ពីរ​មុន​ៗ

ជា​ការ​សំខាន់​ដែល​យើង​អា​ន​បទ​គម្ពីរ​នេះ​នៅក្នុង​​បរិបទ​នៃ​បទ​គម្ពីរ​មុនៗ​នេះ​។ ​ព្រះ​បាន​មាន​បន្ទូល​ប្រាប់​មនុស្ស​ឲ្យ​បំពេញ​ផែនដី (១:២៨; ៩:៧)។ ​ការ​សំរេច​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​នៅ​ទីនេះ​​គឺ​ មិន​​​​បំបែក​គ្នា​ទូ​ទាំង​ផែនដី​ទេ (ខ. ៤) ដែល​ទង្វើ​ប្រឆាំង​នឹង​ផែន​ការណ៍ ​និង​​បញ្ញត្តិ​របស់​​ព្រះ​សំ​រាប់​មនុស្ស​ជាតិ​។ ​រឿង​នេះ​ជា​ផ្នែក​​នៃ​និទាន​កថា​អំពី​ពូជ​ពង្ស​របស់​ណូអេ ​ដូច្នេះ​ហើយ​​​រឿង​នេះ​​បង្ហាញ​ថា បន្ទាប់​ពី​​ការ​ចាប់​ផ្តើម​ថ្មី​​បន្ទាប់​ពី​មាន​ទឹក​ជំនន់​ អំពើ​បាប​​បន្ត​រាល​ដាល​​ ហើយ​មនុស្ស​​សម​តែ​ទទួល​សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ​របស់​ព្រះ​ប៉ុណ្ណោះ ដោយសារ​តែ​​សកម្ម​ភា​ព​របស់​ពួក​គេ។

​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​​បទ​គម្ពីរ​ក្រោយៗ​មក​ទៀត​

បាបិល​/​ បាប៊ីឡូន​ ឈ្មោះ​បាបិល​ទាក់​ទង​នឹង​​បាប៊ីឡូន​ (១០:១០) ដែល​ពេញ​ក្នុង​​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​អស់​ជា​និមិត្ត​សញ្ញា​​នៃ​អំណាច​ និង​ការ​ប្រឆាំង​ជំទាស់​ចំពោះ​ព្រះ​​ ជាពិសេស​ចាប់​ពី​​ពួក​ហោរា​ក្នុង​​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​​មក​។

កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ ​ពួក​គេ​ចង់​បង្កើត​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​ដ៏​អស្ចារ្យ​មួយ​​ (ខ. ៤)។ ការ​នេះ​ផ្ទុយ​ពី​អ័ប្រាហាំ​ ដែល​​គាត់​មិន​ព្យាយាម​​បង្កើត​ឈ្មោះ​ដ៏​អស្ចារ្យ​សំរាប់​​ខ្លួន​គាត់​ទេ ប៉ុន្តែ​​​ព្រះ​បាន​ប្រទាន​​ឈ្មោះ​ដ៏​អស្ចារ្យ​​ដល់​គាត់​តាម​រយៈ​​សេចក្តី​សន្យា​ដែល​ពេញ​ដោយ​ព្រះ​គុណ​របស់​ព្រះ​ (១២:២)។

កំចាត់​កំចាយ ការ​កំចាត់​កំចាយ​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​គឺជា​សកម្ម​ភាព​ និង​រូប​ភាព​នៃ​សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ។ ​ទង្វើ​នេះ​ផ្ទុយ​ពី​​ការ​ប្រមូល​ផ្តុំ ដែល​ជា​សកម្ម​ភាព​ និង​រូប​ភាព​មួយ​នៃ​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​។

ភាសា​  ភាសា​ផ្សេងៗ​​បាន​កំចាត់​កំចាយ​​​មនុស្ស​ចេញ​ពី​គ្នា​។ ការ​នេះ​​ផ្ទុយ​នឹង​​អ្វី​ដែល​យើង​មើល​ឃើញ​នៅក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​​សញ្ញា​ថ្មី​ ដែល​មនុស្ស​មក​ពី​គ្រប់​ភាសា​​​ត្រូវ​បាន​ប្រ​មូល​ផ្តុំ​​គ្នា​។

របៀប​អធិប្បាយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​

សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ ​ដោយ​សារ​​បទ​គម្ពីរ​នេះ​មាន​កា​រ​សង្កត់​ធ្ងន់​លើ​សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ​ នេះ​​គឺជា​ផ្ទៃ​រឿង​មួយ​ដែល​ទាក់​ទង​នឹង​ព្រះគ្រីស្ទ​ ដែល​នឹង​វិនិច្ឆ័យ​​លោកិយ​ទាំង​មូល​។ ផ្ទៃ​រឿង​នេះ​បាន​អភិវឌ្ឍ ​​​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​​សញ្ញា​ចាស់​។ ​ជា​ឧទាហរណ៍ នៅក្នុង​លោកុប្បត្ដិ​ ១៨:២០-២១ ​ព្រះ​យាង​ចុះ​មក​ទត​មើល​អ្វី​ដែល​​មនុស្ស​នៅក្នុង​ក្រុង​សូដុំម​ និង​កូម៉ូរ៉ា​កំពុង​ប្រព្រឹត្ត​ ហើយ​បន្ទាប់​មក​ទ្រង់​សំរេច​ព្រះទ័យ​​បំផ្លាញ​ពួកគេ​។ បាប៊ីឡូន​​តំណាង​ឲ្យ​​នគរ​របស់​មនុស្ស​ដែល​ព្យាយាម​​​​​ឯករាជ្យ​ពី​ព្រះ​ ហើយ​បះ​បោរ​ប្រឆាំង​នឹង​ទ្រង់​ ប៉ុន្តែ​​ជា​ចុង​បញ្ចប់​​​នគរ​របស់​មនុស្ស​នេះ​នឹង​ត្រូវ​បាន​​​បំផ្លាញ​​ដោយ​ព្រះ​យេស៊ូវ ​​(​វិវរណៈ ១៨)។

បាប៊ីឡូន(បាបិល​)នឹង​ត្រូវ​ព្រះជាម្ចាស់​វិនិច្ឆ័យ​និង​​រំលាយ​ ​​

ភាសា ​ផែន​ការណ៍​របស់​ព្រះ​គឺថា ទ្រង់​នឹង​ប្តូរ​ភាសា​របស់​មនុស្ស​ ដើម្បី​ឲ្យ​គេ​បាន​រួប​រួម​គ្នា​បំរើ​ទ្រង់​ ជាជាង​​បះ​បោរ​ប្រឆាំង​នឹង​ទ្រង់​​ (សូម​មើល​សេ​ផានា ៣:៩)។ ​ការ​នេះ​​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សំរេច​ជា​ដំបូង​នៅ​ថ្ងៃ​​បុណ្យ​ទី​៥០ (កិច្ច​ការ​ ២) ហើយ​​​​ធំ​បំផុត​ក្នុង​​​ការ​បង្ក​បង្កើត​​​ថ្មី​ពេល​ព្រះយេស៊ូវ​យាង​ត្រ​ទ្បប់​មក​វិញ​ (វិវរណៈ ៧:៩-១០)។

ឈ្មោះ ព្រះ​បាន​ប្រទាន​ឲ្យ​អ័ប្រាហាំ​នូវ​​ឈ្មោះ​ដ៏​អស្ចារ្យ​​មួយ​ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​​មាន​នាម​ដ៏​អស្ចារ្យ​ជាង​គេ​បំផុត​។ ដោយ​អំនួត​ ពួកគេ​បាន​ព្យាយាម​សាង​សង់​ផ្លូវ​ទៅ​​កាន់​ស្ថានសួគ៌​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ ​​ដើម្បី​អោយ​គេ​មាន​ឈ្មោះ​ល្បី ​ប៉ុន្តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​​​យាង​ចុះ​ពី​ស្ថានសួគ៌​​ បាន​បន្ទាប​អង្គ​ទ្រង់​​ដល់​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​ ដូច្នេះ​ហើយ​ព្រះ​បាន​ប្រទាន​​ឲ្យ​ទ្រង់​នូវ​នាម​ដ៏​ប្រសើរ​ខ្ពស់​អស់​ទាំង​នាម​ (​ភីលីព ២:៥-១១)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​សន្យា​​សរសេរ​លើ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ថា​​ ​​«នឹង​កត់​ព្រះនាម​នៃ​ព្រះ​របស់​អញ និង​ឈ្មោះ​ក្រុង​របស់​ព្រះ​នៃ​អញ នៅ​លើ​អ្នកនោះ គឺជា​ឈ្មោះ​ក្រុង​យេ​រូ​សា​ឡិ​ម​ថ្មី»​ (វិវរណៈ​ ៣:១២)។

ទីក្រុង​ នេះ​​ទាក់​ទង​នឹង​អ្វី​ដែល​យើង​បាន​មើល​​ឃើញ​ខាង​លើ​ គឺ​បាបិល​គឺជា «ទីក្រុង​របស់​មនុស្ស» ដែល​តំណាង​ឲ្យ​នគរ​របស់​លោកិយ​នេះ​។ ​យេរូសាឡឹម​គឺជា «ទីក្រុង​នៃ​ព្រះ» ដែល​តំណាង​ឲ្យ​នគរ​របស់​​ព្រះ​។ ​វា​គឺ​ជា​ទីក្រុង​ដែល​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ទ្រង់​សំរាប់​​សុវត្ថិ​ភាព​ ហើយ​ស្តាប់​បង្គាប់​ និង​បំរើ​ទ្រង់​ (សូម​មើល ​​អេសាយ ២:២-៤)។ ​មនុស្ស​​របស់​​បាបិល​​បាន​ព្យាយាម​​សាង​សង់​ទីក្រុង​សំរាប់​ខ្លួន​ឯង​ ប៉ុន្តែ​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​​ទន្ទឹង​រង់​ចាំ​ទីក្រុង​មួយ​​ ដែល​មាន​​ស្ថាបត្យករ​ និង​អ្នក​សាង​សង់​គឺជា​ព្រះ​​ (ហេព្រើរ ១១:១០, ១៦; វិវរណៈ ២១-២២)។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top