ព្រះបន្ទូល(ព្រះគម្ពីរ)នៅក្នុងជីវិតរបស់គ្រីស្ទបរិស័ទ The Bible in the Life of a Christian

The Bible in the Life of a Christian pdf download

សំនួរ​ពិភាក្សា​

តើ​ព្រះ​គម្ពីរ​ពុទ្ធសាសនា​ខុស​គ្នា​និង​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​យ៉ាងដូចម្ដេច​?

សេចក្ដី​ផ្ដើម​

តាំង​ពី​លោកុប្បត្ដិ​ជំពូក​មួយ​ព្រះជាម្ចាស់​គឺ​ជា​ព្រះ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​មនុស្ស ហើយ​ទ្រង់​ទាក់​ទង​នឹង​មនុស្ស​ដោយ​ប្រកាស​ព្រះបន្ទូល​។  មនុស្ស​ត្រូវ​ស្ដាប់​ឮ​ព្រះបន្ទូល​នោះ ហើយ​ទុក​ចិត្ត​និង​ស្ដាប់​តាម​ព្រះបន្ទូល​នោះ។  ព្រះបន្ទូល​ដែល​យើង​ត្រូវ​ទុក​ចិត្ត​និង​ស្ដាប់​តាម​គឺ​ជា​ព្រះ​គម្ពីរ​។  មេរៀន​នៅ​ខាង​​ក្រោម​និង​ជួយ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​យល់​ឲ្យបាន​ច្បាស់​អំពី​ព្រះបន្ទូល​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​យើង នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ និង​ជីវិត​នៃ​ពួកជំនុំ​។

ការ​បញ្ចេញ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បណ្ដាល​អោយ​តែង​បទ​គម្ពីរ​

តើ​យើង​បាន​រៀន​អ្វីខ្លះ​អំពី​ព្រះ​គម្ពីរ​តាម​ខ​គម្ពីរ​ខាងក្រោម​នេះ​

សូម​អាន ២ធិម៉ូថេ​ ​​៣:១៥-១៦

យោង​តាម​អត្ថបទ​​​​នេះ​គ្រប់​អត្ថបទ​គម្ពីរ សុទ្ធ​តែ​បាន​តែង​ដោយ​របៀប​ណា?

គ្រប់​អត្ថបទ​គម្ពីរ​បាន​ចែង​ទុក​ដើម្បី​ផ្ដល់​អោយ​យើង​មាន​អ្វី?

គ្រប់​អត្ថបទ​គម្ពីរ​មាន​ប្រយោជន៍​សំរាប់​អ្វី?

សូម​អាន ២ពេត្រុស​ ​ ​១:២០-២១

យោង​តាម​អត្ថបទ​​​​នេះ តើ​នរណា​បាន​ជំរុញ​ចិត្ត​ហោរា​(​ព្យាការី)​ ​ថ្លែង​ទុក​ព្រះបន្ទូល​មក​?

សូម​កំណត់​ពីរ​ចំណុច​មក​ពី​អ្វី​យើង​រៀន​ខាង​លើ។

១. គ្រប់​អត្ថបទ​គម្ពីរ​មាន​គោល​បំណង​នាំ​យើង​ទៅ​ព្រះគ្រីស្ទ​និង​ជឿ​លើ​ព្រះគ្រីស្ទ​​ ដូច្នេះ​ហើយ​យើង​ត្រូវ​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​ដោយ​យល់​ដល់​គោល​បំណង​នេះ។  ដូច្នេះ​ នៅ​ពេល​យើង​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​ និង​បង្រៀន​ព្រះ​គម្ពីរ​យើង​ត្រូវ​សួរ​សំនួរ​​ថា «តើ​អត្ថបទ​នេះ​នាំ​ខ្ញុំ​ទៅ​ជឿ​លើ​ព្រះគ្រីស្ទ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច​?

២. ព្រះវិញ្ញាណ​បំភ្លឺ​អោយ​តែង​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល​ ដូច្នេះ​ការ​ស្ដាប់​ព្រះ​គម្ពីរ​គឺ​ជា​ការ​ស្ដាប់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ។​ បើ​យើង​ចង់​ស្ដាប់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ចូរ​ស្ដាប់​ព្រះ​គម្ពីរ​។  គ្រីស្ទបរិស័ទ​ជា​ច្រើន​បាន​យល់​ច្រឡំ​អំពី​ការ​ស្ដាប់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​។  នៅ​ពេល​គេ​និយាយ​អំពី​​ការ​ស្ដាប់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ គេ​មិន​គិត​អំពី​ការ​ស្ដាប់​ព្រះ​គម្ពីរ​ទេ។  គេ​មិន​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ក្នុង​ការ​អាន​និង​សិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ​។  ទស្សនៈ​នេះ​គឺ​ខុស។​

ព្រះ​បន្ទូល​នៃ​ព្រះ​គឺជា​ការ​បើក​សំដែង​ប្រកបដោយ​ ​អំណាច​របស់​ព្រះ​

ព្រះ​គម្ពីរ​​គឺជា​ការ​បើក​សំដែង​ដោយ​ផ្ទាល់​របស់​ព្រះ​។ ដូច្នេះ​គ្រប់​ទាំង​អ្វីៗ​​ដែល​បទ​គម្ពីរ​និយាយ​ ​គឺជា​សេចក្ដី​ដែល​ព្រះ​មាន​បន្ទូល​​។  ព្រះ​ទ្រង់​ដឹកនាំ​រាស្ដ្រ​របស់​ព្រះ​អង្គ​តាម​រយៈ​បទ​គម្ពីរ

ដូច្នេះ​ហើយ​យើង​មិន​អាច​នឹង​សំរេច​ថា​ ​ខ​គម្ពីរ​នេះ​ខុស​ឬ​ក៏​ខ​គម្ពីរ​នោះ​ត្រូវ​(ខ​គម្ពីរ​នេះ​ពិត​ឬ​ក៏​ខ​គម្ពីរ​នោះ​ ​មិន​ពិត​) តាម​រយៈ​អារម្មណ៍​របស់​យើង​ ​ឬ​តាម​បទ​ពិសោធន៍​ ​ឬ​តាម​គំនិត​របស់​យើង​បាន​ទេ​។​ ​យើង​ត្រូវ​តែ​ចុះចូល​ ​នឹង​បទ​គម្ពីរ​ ​និង​ត្រូវ​ ​ស្វែងរក​ការ​ណែនាំ​របស់​ព្រះ​ដោយ​អាន​បទ​គម្ពីរ​។

ការ​និយាយ​ថា​ព្រះ​គម្ពីរ​គឺជា​ព្រះ​បន្ទូល​នៃ​ព្រះ​ ​គឺ​ដូច​គ្នា​នឹង​ការ​និយាយ​ថា​ព្រះ​គម្ពីរ​ជា​ការ​បើក​សំដែង​មក​ពី​ព្រះ​ ​ហើយ​ក៏​ដូច​គ្នា​ទៅ​នឹង​ការ​និយាយ​ថា​ព្រះ​គម្ពីរ​កាន់​អំណាច​ផង​ដែរ​។ បានជា​និយាយ​ថា​ ​ព្រះ​គម្ពីរ​គឺជា​ព្រះ​បន្ទូល​នៃ​ព្រះ​ ​ដែល​ប្រកបដោយ​អំណាច​ ​ពីព្រោះ​ព្រះ​ទ្រង់​ជា​អ្នក​នៅ​ពីក្រោយ​ដែល​បណ្ដាល​ឱ្យ​មាន​ព្រះ​គម្ពីរ​នេះ​ឡើង​។ ដូច្នេះ​ ​ការ​នេះ​បង្ហាញ​ឱ្យ​ឃើញ​ថា​ ​ព្រះ​គម្ពីរ​ខុស​ពី​ ​សៀវភៅ​ផ្សេងៗ​ទៀត​។ ព្រះ​គម្ពីរ​មិនមែន​ជា​ការ​ចងក្រង​នៃ​ពួក​សាសនា​ ​ដែល​តាម​គំនិត​របស់​មនុស្ស​សុទ្ធសាធ​ទេ​ ​ប៉ុន្ដែ​គឺ​វា​ជា​ការ​ចងក្រង​ដោយ​មនុស្ស​ដែល​ ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បើក​សំដែង​ ​ព្រះ​បន្ទូល​ទ្រង់​មក​ពួក​គេ​។

ផ្ទៃរឿង​និង​គោលបំណង​នៃ​បទ​គម្ពីរ​

បទ​គម្ពីរ​គឺជា​ព្រះ​បន្ទូល​ដែល​ប្រកបដោយ​អំណាច​របស់​ព្រះ​ ​ប៉ុន្តែ​តើ​ព្រះ​បន្ទូល​នោះ​និយាយ​អំពី​អ្វី​? ផ្ទៃរឿង​ ​(គោល​គំនិត​)ដ៏​សំខាន់​ជាងគេ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ ​គឺ​មិនមែន​មនុស្ស​ទេ​ ​តែ​ជា​ព្រះ​អង្គ​ទ្រង់​ផ្ទាល់​វិញ​ ​ហើយ​អ្វី​ដែល​ ​ជា​ចំណុចកណ្ដាល​នៃ​បទ​គម្ពីរ​នោះ​គឺជា​ព្រះ​និង​ព្រះ​គ្រី​ស្ទ​។​ ​បទ​គម្ពីរ​ជា​ព្រះរាជ​សារ​មួយ​ដែល​ពណ៌នា​អំពី​ថា​តើ​ទ្រង់​ ​ជា​នរណា​ ​និង​ថា​តើ​ផែន​ការណ៍​និង​គោលបំណង​របស់​ទ្រង់​ជា​អ្វី​។​ ​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​នេះ​ ​បទ​គម្ពីរ​ក៏​និយាយ​ផង​ដែរ​ ​អំពី​មនុស្ស​ ​ពិភពលោក​ ​ស្នា​ព្រះ​ហស្ដ​ដទៃ​ទៀត​ ​។ល។ ឧទាហរណ៍​ ​គោលបំណង​មួយ​ធំ​នៃ​លោកុប្បត្ដិ​១​គឺ​បាន​បង្រៀន​យើង​អំពី​ព្រះ​។​ ​

ភាព​គ្រប់​គ្រាន់​​នៃ​បទ​គម្ពីរ​

និយម​ន័យ​នៃ​​ភាព​គ្រប់​គ្រាន់ ​នៃ​បទ​គម្ពីរ​

ភាព​​គ្រប់​គ្រាន់​នៃ​បទ​គម្ពីរ​មាន​ន័យ​ថា​បទ​គម្ពីរ​មាន​គ្រប់​ទាំង​ព្រះ​បន្ទូល​នៃ​ព្រះ​ដែល​យើង​ត្រូវការ​សំរាប់​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​ ​សំរាប់​ជា​ការ​ទុក​ចិត្ដ​ទ្រង់​ទាំងស្រុង​ ​និង​ ​សំរាប់​ជា​ការ​ស្ដាប់បង្គាប់​ទ្រង់​ដោយ​អស់​អំពី​ចិត្ដ​។

ភស្ដុ​តាង​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​

តើ​ខ​គម្ពីរ​ទាំងនេះ​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ល្មម​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​យ៉ាងដូចម្ដេច​?

២ធីម៉ូថេ ៣:១៥-១៧

ទំនុក​ដំកើង​ ​១១៩:១

ចោទិយកថា​ ​២៩:២៨

ចោទិយកថា​ ​៣០:១១-១៤

យើង​អាច​ឃើញ​គ្រប់​ទាំង​ការ​ដែល​ព្រះ​បាន​មាន​បន្ទូល​នៅ​ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​

កាលណា​យើង​ពិចារណា​លើ​ប្រធានបទ ​ដែល​ទាក់ទង​និង​ព្រះ​គម្ពីរ​ ​នោះ​យើង​ដឹង​ថា​ ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ ​ព្រះ​ ​បាន​មាន​បន្ទូល​ប្រកបដោយ​អំណាច​ ហើយ​ប្រាប់​យើង​គ្រប់​អ្វីៗ​ដែល​យើង​ចាំបាច់​ត្រូវ​ដឹង​។ ប៉ុន្តែ​ ​នេះ​មិន​មាន​ន័យ​ថា​ ​ព្រះ​គម្ពីរ​ត្រូវ​ឆ្លើយ​គ្រប់​ទាំង​សំណួរ​របស់​យើង​ទេ​។ ឧទាហរណ៍​ ​ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​បាន​ប្រាប់​យើង​ថា​តើ​យើង​ត្រូវ​ ​រៀបចំ​កម្មវិធី​ថ្វាយបង្គំ​ព្រះ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​តាម​លំដាប់លំដោយ​ណាមួយ​នោះ​ទេ​។  ប៉ុន្តែ​ព្រះ​គម្ពីរ​ពិតជា​បាន​ប្រាប់​យើង​អំពី​ ​គោលការណ៍​និង​គោលដៅ​ទូទៅ​សំរាប់​កម្មវិធី​ថ្វាយបង្គំ​ ​ហើយ​ ​ការ​រៀបចំ​កម្មវិធី​ថ្វាយបង្គំ​គឺ​ត្រូវ​តែ​អនុវត្ដ​តាម​គោល​ការណ៍​ និង​គោលដៅ​ទាំងនោះ​ ​ហើយ​ការ​រៀបចំ​កម្មវិធី​ ​ថ្វាយបង្គំ​គឺ​ត្រូវ​រៀបចំ​អោយ​បាន​តាម​លំដាប់លំដោយ​ ​និង​មាន​សណ្ដាប់ធ្នាប់​ល្អ​។

នេះ​ខុស​ពី​ជំហរ​របស់​រ៉ូ​ម៉ាំង​កាតូលិក​ ដែល​និយាយ​ថា​ ​យើង​មិន​អាច​ស្ដាប់​លឺ​គ្រប់​ទាំង​អ្វី​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់មាន​ ​បន្ទូល​នោះ​ទេ​ ​លុះត្រាតែ​យើង​បាន​ស្ដាប់​នូវ​អ្វីៗ​ដែល​ពួក​ជំនុំ​កាតូលិក​បាន​និយាយ​ជា​មុន​សិន​។ យើង​អាច​និយាយ​ថា​ ​ទោះបីជា​ក្រុម​ជំនុំ​អាច​ជួយ​យើង​ឱ្យ​យល់​អំពី​អ្វី​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បង្រៀន​ក៏​ដោយ​ ​គង់តែ​ព្រះ​ទ្រង់​មិន​ដែល​បន្ថែម​អ្វី​ ​ផ្សេង​លើស​ពី​អត្ថបទ​ព្រះ​គម្ពីរ​ដោយសារ​ពួក​ជំនុំ​ឡើយ​។​ ​ ​គ្មាន​កន្លែង​ណាមួយ​ ​និង​គ្មាន​ពេល​ណាមួយ​ ​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​ ​បាន​បន្ថែម​ ​លើ​បទ​គម្ពីរ​ដែល​យើង​ត្រូវ​ជឿ​និ​ង​ស្ដាប់បង្គាប់​រួច​ហើយ​នោះ​ទេ​។

ការ​អនុវត្ដ​ ​

ក​. មិន​បន្ថែម​គម្ពីរ​ទៀត​

នេះ​ជា​កំហុស​របស់​ពួក​ក្រុម​ខុសឆ្គង​ ​។ ហើយ​ក៏​អាច​កើត​មាន​ផង​ដែរ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ ​របស់​យើង​។​ ​

ខ. មិន​តំរូវ​ឱ្យ​ជឿ​លើ​អ្វី​ថែម​ទៀត​ទេ​

បទ​គម្ពីរ​បាន​ផ្ដល់​អោយ​យើង​មាន​សេចក្ដី​ជឿជាក់​លើ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​ ​និង​ហាម​យើង​មិន​អោយ​ស្ដាប់​នរណា​ ​ម្នាក់​ដែល​និយាយ​ថា​ពួក​គេ​មាន​ដំណឹង​ល្អ​ផ្សេង​ទៀត​ ​ឬ​ការ​បើក​សំដែង​ថ្មី​ណាមួយ​ទៀត​ដែល​យើង​ត្រូវ​ជឿ​ឡើយ​ ​។

គ. សង្កត់​ធ្ងន់​នូវ​អ្វី​ដែល​បទ​គម្ពីរ​បាន​សង្កត់​ធ្ងន់​ហើយ​មានការ​ស្កប់​ចិត្ដ​​នូវ​អ្វីៗ​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​បើក​សម្ដែង​រួច​ហើយ​

នៅ​ក្នុង​ចោទិយកថា​ ​២៩:២៨ យើង​ឃើញ​ថា​សេចក្ដី​លាក់កំបាំង​ជា​របស់​ផង​ព្រះ​។​ ​យើង​គួរតែ​មានការ​ស្កប់​ចិត្ដ​​នូវ​អ្វី​ ​ដែល​​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បើក​សំដែង​ ​ហើយ​យើង​មិន​ត្រូវ​តវ៉ា​អំពី​សេចក្ដី​លាក់កំបាំង​ទាំងនោះ​ទេ។​ ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ប្រទាន​ ​មក​នូវ​​ភាព​ល្មម​គ្រប់គ្រាន់​​នៃ​បទ​គម្ពីរ​ ​ដូច្នេះ​រឿង​​ដែល​បទ​គម្ពីរ​​បាន​ចែង​ច្បាស់ ​នោះ​យើង​គួរតែ​ដៅ​បញ្ជាក់​បទ​គម្ពីរ​​។​ ​

ភាព​សម​នឹង​ទុក​ចិត្ដ​នៃ​បទ​គម្ពីរ​

សូម​អាន​ ​ហេ​ប្រឺ​ ​៦:១៨ យោង​តាម​ខ​គម្ពីរ​នេះ​ ​តើ​យើង​រៀន​បាន​អ្វីខ្លះ​ ​អំពី​ព្រះ​?

តើ​យើង​រៀន​បាន​អ្វីខ្លះ​ ​អំពី​ព្រះ​បន្ទូល​នៃ​ព្រះ​ ​តាម​រយៈ​ខ​គម្ពីរ​ខាងក្រោម​នេះ​?

ទំនុក​ដំកើង​ ​១២:៦

ទំនុក​ដំកើង​ ​១៩:៧

សុភាសិត​ ​៣០:៥

យ៉ូ​ហាន​ ​១០:៣៥

យើង​អាច​ទុក​ចិត្ដ​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំងស្រុង​ ​គឺ​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ចែង​។​ ​ហេតុផល​ដែល​យើង​ ​អាច​ទុក​ចិត្ដ​ព្រះ​គម្ពីរ ​ពីព្រោះ​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្មាន​កំហុស​។​ ​ដូច្នេះ​យើង​គួរ​ជឿ​តាម​ដោយ​គ្មាន​ការ​សង្ស័យ​។​ ​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្មាន​កំហុស​ ​ទាល់តែ​សោះ​ ​ពីព្រោះ​​ជា​ព្រះ​បន្ទូល​នៃ​ព្រះ​ហើយ​ព្រះ​ទ្រង់​មិន​ចេះ​កុហក​ឡើយ​។​ ​មួយទៀត​ យើង​ ​អាច​ទុក​ចិត្ដ​​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ ពីព្រោះ​ព្រះ​ទ្រង់​មិន​ដែល​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ឡើយ​។​ ​ប្រសិនបើ​ព្រះ​ទ្រង់​ផ្លាស់​ប្ដូរ​នោះ​ ​អ​ញ្ចឹ​ង​មាន​ន័យ​ថា​អ្វីៗ ​ដែល​​ទ្រង់​បាន​មាន​បន្ទូល​អំពី​អង្គ​ទ្រង់​ផ្ទាល់​កាលពី​ពីរ​ពាន់​ឆ្នាំ​មុន ​វា​ប្រហែល​លែង​ពិត​ទៀត​ហើយ។​  ​ប៉ុន្តែ​ដោយ​ព្រោះ​ ​ព្រះ​ទ្រង់​មិន​បាន​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ ​នោះ​ព្រះ​គម្ពីរ​នៅ​តែ​ពិតជា​និច្ច​ដដែល។​ ​

ទោះបីជា​បទ​គម្ពីរ​ពិតប្រាកដ​ក៏​ដោយ​ ​ក៏​យើង​អាច​យល់​ខុស​ដែរ​ ​នៅ​ពេល​យើង​កាត់​ស្រាយ​វា​មិន​បាន​ ​ត្រឹមត្រូវ​​។  ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​ ​នៅ​ពេល​ការ​នេះ​កើតឡើង​មែន​នោះ​ ​គឺ​វា​មិនមែន​ជា​កំហុស​របស់​ព្រះ​គម្ពីរ​ ​ឬ​ព្រះ​ទេ​ ​ប៉ុន្តែ​វា​ជា​កំហុស​របស់​យើង​វិញ​។ ដូច្នេះ​វា​មិន​ងាយ​នឹង​ច្រ​លំ​ទេ​ ​កាលណា​យើង​មើលទៅ​លើ​បរិបទ​ ​ទាំងមូល​នៃ​បទ​គម្ពីរ​នោះ​ ​ប៉ុន្តែ​បើ​យើង​មើល​តែ​មួយ​ខ​គម្ពីរ​ឬ​២​ខ​គម្ពីរ​ហើយ​យើង​កាត់​ស្រាយ​បទ​គម្ពីរ ​ដោយ​មិន​មើលទៅ​លើ​បរិបទ​ជុំវិញ ​ឬ​មិន​ពិចារណា​អំពី​ខ្លឹមសារ​ទាំងមូល​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​ទេ​ ​នោះ​វា​នាំ​អោយ​យើង​យល់​ខុស​ហើយ​។

គុណ​តំលៃ​និង​គោលបំណង​នៃ​បទ​គម្ពីរ​

តើ​ខ​គម្ពីរ​ខាងក្រោម​នេះ​បង្រៀន​អ្វីខ្លះ​ ​អំពី​តំលៃ​និង​គោលបំណង​នៃ​បទ​គម្ពីរ​?

ទំនុក​ដំកើង​ ​១៩:៨

ទំនុក​ដំកើង​ ​១១៩:៩

ទំនុក​ដំកើង​ ​១១៩:៧២

ទំនុក​ដំកើង​ ​១១៩:៩៧

ទំនុក​ដំកើង​ ​១១៩:១០៥

រ៉ូ​ម​ ​១៥:៤

១កូរិនថូស ១០:៩-១២

២ធីម៉ូថេ ៣:១៥-១៧

យ៉ាកុប​ ​១:២១

តាម​រយៈ​ខ​គម្ពីរ​ខាងលើ​នេះ​យើង​ឃើញ​ថា​គោលបំណង​នៃ​ការ​បើក​សំដែង​របស់​ព្រះ​ ​គឺ​ដូច​គ្នា​នឹង​គោល​ ​បំណង​នៃ​បទ​គម្ពីរ​ដែរ​ គឺ​ប្រយោជន៍​ឱ្យ​យើង​មាន​ទំនាក់ទំនង​នឹង​ព្រះ​នៅ​ក្នុង​របៀប​ណាមួយ​ដែល​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​។​ ​គោលបំណង​នោះ ​បង្រៀន​យើង​អំពី​របៀប​ស្រឡាញ់​ ​ទុក​ចិត្ដ​និង​ស្ដាប់បង្គាប់​ព្រះ​ ​រស់​ក្នុង​សេចក្ដី​ជំនឿ​សង្ឃឹម​ ​និង​ស្រឡាញ់​ ​តាម​រយៈ​ដំណឹង​ល្អ​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​។​ ​ប៉ុន្តែ​ជាមួយ​គ្នា ​គោលបំណង​នេះ​មិន​មាន​​បំណង​ដោះស្រាយ​​បញ្ហា​ទាំងឡាយ​ដែល​មាននៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​យើង​ ​ឬ​ធ្វើការ​សំរេច​ចិត្ដ​ឱ្យ​យើង​ ដូច​ជា​អ្នក​ណា​​​ដែល​ត្រូវ​​​រៀប​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ជាមួយ​ ​កន្លែង​ណា​ដែល​ត្រូវ​រស់នៅ​ ​និង​ការងារ​ឬ​អាជីព​អ្វី​ដែល​យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​នោះ​ឡើយ​។​ ​

របៀប​ខុស​ក្នុង​​ការ​ប្រើ​ព្រះ​គម្ពីរ

មាន​របៀប​ខុស​ផ្សេងៗ​ដែល​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​​​​ប្រើ​ព្រះ​គម្ពីរ​។ នៅ​ទីនេះ​យើង​នឹង​​មើល​​​លើ​របៀប​ខុស​បី​​យ៉ាង​​សង្ខេប​។

របៀប​ខុស​ទី​​មួយ​គឺ​ថា ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​​គ្រាន់​តែ​​មើល​លើ​​ខ​គម្ពីរ​​ផ្សេងៗ​ដោយ​​​ចៃដន្យ​​ មិន​មាន​រចនា​សម្ព័ន្ធ​​នៅក្នុង​របៀប​​ដែល​ពួកគេ​​អាន​ព្រះគម្ពីរ​ ហើយ​បន្ទាប់​មក​ពួកគេ​អនុវត្ត​​ខគម្ពីរ​មួយ​ដោយ​មិន​គិត​ពី​បរិ​បទ​របស់​វា​។ ​ឧទាហរណ៍ ពួក​គេ​អាច​អាន​​និក្ខមនំ​ ៣១:១២-១៧ ហើយ​គិត​ថា ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ត្រូវ​តែ​រក្សា​​ថ្ងៃ​សៅរ៍​​ជា​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក ​ (ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក ​គឺ​ជា​ថ្ងៃ​សៅរ៍​)។ យើង​ត្រូវ​​តែ​កាត់​ស្រាយ​​បទ​គម្ពីរ​ផ្សេងៗ​ដោយ​ការ​គិត​អំពី​អ្វី​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល​និយាយ​។ ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​មិន​បង្គាប់​ឲ្យ​ពួក​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​​រក្សា​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក ​​នោះ​ទេ (កូល៉ុស ២:១៦-១៧)។ ​​

របៀប​ខុស​ទីពីរ​​ក្នុង​ការ​អាន​ព្រះគម្ពីរ​គឺ ការ​គិត​ថា​ព្រះគម្ពីរ​គ្រាន់​តែ​ជា​​សៀវភៅ​ក្បួន​ច្បាប់​ ឬ​សៀវភៅ​អំពី​សីល​ធម៌​​។ ព្រះ​គម្ពីរ​ពិត​ជា​​មាន​ច្បាប់​​និង​​បង្រៀន​អំពី​សីល​ធម៌​ ប៉ុន្តែ​នោះ​មិន​មែន​ជា​​លក្ខណៈ​គ្រឹះ​របស់​ព្រះគម្ពីរ​នោះ​ឡើយ​។ ព្រះ​គម្ពីរ​គឺជា​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​​ដែល​បើក​សំដែង​ផែនការណ៍​នៃ​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​របស់​ទ្រង់​ ហើយ​ព្រះគ្រីស្ទ​គឺជា​ចំនុច​កណ្តាល​។ យើង​ត្រូវ​តែ​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​​​តាម​របៀប​នេះ​។

របៀប​ខុស​ទី​បី​គឺ គ្រាន់​តែ​អាន​ផ្នែក​ផ្សេងៗ​​របស់​ព្រះគម្ពីរ​ដើម្បី​លើក​ទឹកចិត្ត​យើង​ ប៉ុន្តែ​មិន​ជឿ​លើ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​ទេ​។ ចូរ​ស្រមៃ​ថា មាន​​ការ​រត់​ប្រណាំង​ចំងាយ​ឆ្ងាយ​មួយ​​ដែល​អ្នក​រត់​ប្រណាំង​ទាំង​អស់​ត្រូវ​តែ​រត់​តាម​ផ្លូវ​ជា​ច្រើន​។ ពួកគេ​មិន​ស្គាល់​ផ្លូវ​ទាំង​អស់​​របស់​ការ​រត់​ប្រណាំង​នោះ​ទេ ដូច្នេះ​​ពួក​គេ​ត្រូវ​​មាន​ផែនទី​​មួយ​ដើម្បី​បង្ហាញ​​​ផ្លូវ​ដែល​ពួកគេ​ត្រូវ​រត់​​តាម​។ សូម​ស្រមៃ​ថា អ្នក​រត់​ម្នាក់​ក្នុង​ចំណោម​ពួក​គេ​​ប្រើ​ផែនទី​ ប៉ុន្តែ​មិន​​ធ្វើ​​តាម​អ្វី​ដែល​​ផែនទី​ប្រាប់​នោះ​ទេ។ គាត់​គ្រាន់​តែ​គិត​ថា ផែន​ទី​នោះ​ស្អាត​ហើយ​​ផ្តល់​ឲ្យ​គាត់​មាន​​គំនិត​ល្អ​ៗ​។ ដូច្នេះ ពេល​កំពុង​រត់​ប្រណាំង​ហើយ​គាត់​ហត់​ នោះ​គាត់​យក​ផែនទី​ចេញ​មក​មើល​ គាត់​ក៏​មាន​អារម្មណ៍​សប្បាយ​ ពី​ព្រោះ​គាត់​បាន​មើល​​​ផែនទី​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​មួយ​នេះ​ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​គាត់​មាន​កំលាំង​បន្ត​រត់​ទៅ​មុខ​ទៀត​។ ប៉ុន្តែ​​គាត់​មិន​រត់​នៅក្នុង​ទិស​ដែល​ផែនទី​ប្រាប់​គាត់​ឲ្យ​រត់​នោះ​ទេ។ តើ​គាត់​នឹង​​​រត់​ទៅ​ដល់​ទី​ផ្តាច់​ព្រាត់​ដែរ​ឬ​ទេ? ទេ។

មនុស្ស​ខ្លះ​ចាត់​ទុក​ព្រះ​គម្ពីរ​​ដូច​គ្នា​អញ្ចឹង​ដែរ​។ ពួកគេ​​ប្រើ​ខ​គម្ពីរ​​ផ្សេងៗ​ចេញ​ពី​ព្រះគម្ពីរ​ ដែល​ពួកគេ​ចូល​ចិត្ត​ មក​លើក​ទឹក​ចិត្ត​​ខ្លួន​ឯង​ និង​ជួយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួកគេ​មាន​អារម្មណ៍​សប្បាយ​ ឬ​មាន​អារម្មណ៍​សុខ​សាន្ត​ ប៉ុន្តែ​ពួក​មិន​ជឿ​លើ​អ្វី​ដែល​​ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​នោះ​ឡើយ​។ សូម្បី​តែ​​គ្រូ​គង្វាល​ខ្លះ​ក៏​ធ្វើ​ដូច​នេះ​ផង​ដែរ​។ ឧទាហរណ៍ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ខ្លះ​ចូល​ចិត្ត​ស្តាប់​ឮ​​ខ​គម្ពីរ​ផ្សេងៗ​​ចេញ​ពី​ព្រះ​គម្ពីរ​ ដែល​បង្រៀន​ថា ព្រះ ស្រលាញ់​យើង​។ នោះ​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​មាន​អារម្មណ៍​សប្បាយ​សុខ​សាន្ត​ ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​មិន​ជឿ​លើ​អ្វី ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​​អំពី​ការ​ដែល​ព្រះ​​បោះ​ទំលាក់​មនុស្ស​ទៅ​ក្នុង​​ស្ថាន​នរក​នោះ​ទេ​​ ឬ​ពួកគេ​​មិន​ចង់​អាន​ឬ​ស្តាប់​ឮ​​ផ្នែក​​ខ្លះ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ដែល​ពួកគេ​មិន​ចូល​ចិត្ត​ឡើយ​​។

ដូច្នេះ មនុស្ស​ទាំង​នេះ​ប្រើ​ព្រះ​គម្ពីរ​ ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​មិន​ជឿ​ព្រះ​គម្ពីរ​នោះ​ទេ​។ គ្រាន់​តែ​ការ​​ជឿ​លើ​ផ្នែក​ខ្លះ​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​ដែល​យើង​ចូល​ចិត្ត​​មិន​មែន​ជា​ការ​ជឿ​ព្រះ​គម្ពីរ​​នោះ​ទេ​។​ ព្រះ​មិន​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​​ចំពោះ​ទង្វើ​បែប​នេះ​ឡើយ​ ពីព្រោះ​​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ប្រើ​ព្រះ មិន​មែន​ជា​ការ​ជឿ​ព្រះ​នោះ​ឡើយ​។ ទង្វើ​បែប​នេះ​មាន​លក្ខណៈ​​អំនួត អាត្មា​និយម​ និង​​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ។ ជា​លក្ខណៈ​អំនួត​ដោយ​ព្រោះ​​យើង​គិត​ថា អ្វី​ដែល​យើង​ជឿ​គឺ​ល្អ​​ប្រសើរ​ជាង​​អ្វី​ដែល​​ព្រះ​មាន​បន្ទូល។ ជា​លក្ខណៈ​អាត្មានិយម​​ដោយ​ព្រោះ​យើង​គ្រាន់​តែ​ប្រើ​​ព្រះ​សំរាប់​ផល​ប្រយោជន៍​របស់​យើង​ប៉ុណ្ណោះ​។ ជា​លក្ខណៈ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ​ដោយ​ព្រោះ​​យើង​បង្កើត​ព្រះ​ទៅ​តាម​អ្វី​ដែល​យើង​ចង់​បាន​។

ព្រះ​គម្ពីរ​និង​គ្រួសារ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​

យោង​តាម​ចោទិយកថា​ ៦:៤-៧,២០-២៤ និង​ អេភេសូរ​ ៦:៤ បង្រៀន​យើង​ថា​មាតាបិតា(ជា​ពិសេស​ឪពុក​) ត្រូវ​អប់រំ​កូន​ដោយ​ពាក្យ​ប្រៀនប្រដៅ និង​ដំបូន្មាន​ស្រប​តាម​ព្រះអម្ចាស់ ​គឺ​គេ​ត្រូវ​បង្រៀន​កូន​អំពី​ព្រះបន្ទូល​របស់​ព្រះ​រាល់​ពេលវេលា​។  ដូច្នេះ​ ​មាតាបិតា​ត្រូវ​អាន​និង​សិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ​ជា​មួយ​នឹង​កូន​រាល់​ថ្ងៃ។

ព្រះ​គម្ពីរ​និង​ពួកជំនុំ​

នៅ​ក្នុង​សញ្ញាចាស់​និង​សញ្ញា​ថ្មី​ព្រះជាម្ចាស់​បាន​ប្រមូល​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ​ប្រយោជន៍​ដើម្បី​អោយ​គេ​ឮ​ព្រះបន្ទូល​របស់​ទ្រង់។  ព្រះជាម្ចាស់​បាន​​ដឹក​នាំ​រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ​តាម​រយៈ​ព្រះបន្ទូល​ហើយ​ព្រះអង្គ​ប្រទាន​អ្នក​ដឹក​នាំ​ដែល​មាន​តួនាទី​ប្រកាស​និង​បង្រៀន​ព្រះបន្ទូល​ដើម្បី​រៀបចំ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​​​​អោយ​បំពេញ​មុខងារ​បំរើ និង​កសាង​រូបកាយ​របស់​ព្រះគ្រិស្ត​ឡើង រហូត​ដល់​យើង​ទាំង​អស់​រួម​គ្នា មាន​ជំនឿ​តែ​មួយ ក្នុង​ការ​ស្គាល់​ព្រះរាជ​បុត្រា​​របស់​ព្រះជាម្ចាស់ និង​ទៅ​ជា​មនុស្ស​ពេញ​វ័យ ឡើង​ដល់​កំពស់​របស់​​ព្រះគ្រីស្ទ​​​និង​ភ្ជាប់​គ្នា​ឡើង​យ៉ាង​មាំ (អេភេសូរ​ ៤:៧-១៦)។​  ដូច្នេះ​ជា​ការ​សំខាន់​ណាស់​ដែល​ពួកជំនុំ​មាន​គ្រូ​គង្វាល​ដែល​បាន​យល់​ព្រះ​គម្ពីរ​យ៉ាង​ល្អ​ដោយ​គាត់​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ក្នុង​ការ​សិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ​ពីព្រោះ​ព្រះជាម្ចាស់​ដឹក​នាំ​ពួកជំនុំ​ដោយ​ព្រះបន្ទូល​របស់​ព្រះ។  មួយ​វិញ​ទៀត​ សេចក្ដី​អធិប្បាយ​នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​គឺ​ជា​ការ​សំខាន់​មែន​។  ពួកជំនុំ​ខ្លះ​មិនសូវ​ចាប់​អារម្មណ៍​នឹង​ការ​អធិប្បាយ​ (ឧទាហរណ៍​ គេ​ច្រៀង​អស់​រយៈ​ពេល​យ៉ាង​យូរ​ប៉ុន្តែ​មាន​សេចក្ដី​អធិប្បាយ​ដ៏​ខ្លី​ឬ​មិន​ស្ដាប់​សេចក្ដី​អធិប្បាយ​​)។  ការ​ប្រព្រឹត្ត​នេះ​មិន​ត្រឹមត្រូវ​ទេ។  ​គ្រូ​អធិប្បាយ​មិន​អាច​យក​ព្រះ​គម្ពីរ​ដើម្បី​​គាំ​ទ្រ​យោបល់​របស់​ខ្លួន ប៉ុន្តែ​ប្រកាស​ប្រសាសន៍​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​ គឺ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ព្រះគ្រីស្ទ​។​​

សរុបសេចក្ដី​

គ្រីស្ទបរិស័ទ​ត្រូវ​អាន​ សិក្សា​ ទុក​ចិត្ត​ និង​ ស្ដាប់​តាម​​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល​​​។  គេ​ត្រូវ​ធ្វើ​នេះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​ និង​នៅ​ក្នុង​ពួកជំនុំ​។  ជា​ការ​ល្អ​ដែល​យើង​អាន​តាម​កណ្ឌ​ ឧទាហរណ៍​ អាន​ដំណឹង​ល្អ​ម៉ាកុស​មួយ​ជំពូក​រាល់​ថ្ងៃ។  បន្ទាប់​ពី​បាន​អាន​កណ្ឌ​មួយ​សព្វ​គ្រប់​ហើយ ចាប់ផ្តើម​អាន​កណ្ឌ​មួយ​ទៀត ឧទាហរណ៍​ កណ្ឌ​១កូរិនថូស​។  យើង​មិន​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​ប្រយោជន៍​ដើម្បី​អោយ​បាន​កុសល​ទេ ប៉ុន្តែ​ប្រយោជន៍​ដើម្បី​អោយ​យើង​ស្គាល់​ព្រះជាម្ចាស់​ ស្គាល់​ព្រះហឫទ័យ​របស់​ព្រះជាម្ចាស់​​និង​ទៅ​ជា​មនុស្ស​ពេញ​វ័យ ឡើង​ដល់​កំពស់​របស់​​ព្រះគ្រីស្ទ។

One comment on “ព្រះបន្ទូល(ព្រះគម្ពីរ)នៅក្នុងជីវិតរបស់គ្រីស្ទបរិស័ទ The Bible in the Life of a Christian
  1. Elizabeth says:

    អរគុណលោកគ្រូដែលបានរៀបរៀងអត្តបទនេះ។ វាពិតជាល្អហើយបានជួយខ្ញុំជាច្រើនផងដែរ។ ក្នុងឆ្នាំថ្មីនេះខ្ញុំត្រូវរៀបចំមេរៀន អំពីថ្នាក់សិក្សាមូលដ្ឋានគ្រឹះព្រះគម្ពីរ​ សំរាប់យុវជនជំទង់នៅព្រះវិហារ។ ដូច្នេះខ្ញុំនឹងយកមេរៀននេះទៅបង្រៀនដែរ។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top