កិច្ចការ ២០:២២-២៥ Acts 20:22-25 John Piper Elders 2

Ac.20.22-25 Elders 2 pdf download

កិច្ចការ ២០:២២២៥

The following is an abridged translation of a sermon by John Piper.  If you wish to read the original English, go to

http://www.desiringgod.org/sermons/faithfulness-is-better-than-life

សាវក​ប៉ុល​បាន​ចំណាយ​រយៈ​ពេល​បី ឆ្នាំ​នៅក្នុង​ក្រុង​អេភេសូរ បង្រៀន​និង​ស្អាង​ពួកជំនុំ ហើយ​ផ្សាយ​ដំណឹងល្អ​ប្រកប​ដោយ​ភាព​ជោគ​ជ័យ​ រហូត​ដល់​មនុស្ស​នៅ​ជុំវិញ​ស្រុក​អាស៊ី​បាន​ស្តាប់​លឺ​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​ (កិច្ចការ ១៩:១០)។ ​គាត់​បាន​ចាក​ចេញ​  និង​បាន​ចំណាយ​ពេល​នៅក្នុង​ក្រុង​កូរិនថូស​នៅ​ក្នុង​រដូវ​រងា ហើយ​ឥឡូវ​នេះ​គាត់​កំពុង​ប្រញាប់​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់​ក្រុង​យេរូសាឡិម​ ​ ​អោយ​ទាន់​ពេល​ថ្ងៃ​បុណ្យ​ទី​៥០​នៅក្នុង​ឆ្នាំ​៥៦គ.ស។ ទូក​របស់​គាត់​ចូល​ចត​នៅ​មីលេត​ ចំងាយ​៣២​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ពី​ខាង​ត្បូង​ក្រុង​អេភេសូរ ហើយ​គាត់   ​អោយ​គេ​ទៅ​ហៅ​ពួក​ចាស់ទុំ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​អោយ​មក (២០:១៧)។ ​ហើយ​នៅ​ក្នុង ២០:១៨-៣៥ គាត់​ផ្តាំ​ពាក្យ​ចុង​ក្រោយ​ដល់​ពួកគេ​ ហើយ​ប្រាប់​ថា ពួកគេ​នឹង​មិន​ឃើញ​មុខ​គាត់​ទៀត​ឡើយ។ ​

​            ដូច្នេះ ​អ្វី​ដែល​យើង​មាន​នៅ​ទី​នេះ​គឺ​ជា​ពាក្យ​សំដី​ចុង​ក្រោយ​របស់​សាវក​ប៉ុល​ទៅ​កាន់​ពួក​ជំនុំ​មួយ ជា​កន្លែង​ដែល​លោក​ប៉ុល​ប្រហែល​ជា​បម្រើ​ព្រះគ្រីស្ទ​យូរ​ជាងគេ។ ពាក្យ​សំដី​នេះ​គឺ​ជា​អ្វី ដែល​គាត់​ចង់​អោយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​លឺ​ជាង​គេ​បង្អស់។ ​គាត់​បាន​ជ្រើស​រើស​មិន​និយាយ​ទៅ​កាន់​ពួក​ជំនុំ​ទាំង​មូល​ទេ​ ពីព្រោះ​គាត់​មិន​មាន​ពេល​គ្រប់គ្រាន់ (២០:១៦) ប៉ុន្តែ​គាត់​មិន​អាច​ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លង​កាត់​ដោយ​មិន​និយាយ​ទៅ​កាន់​ពួក​ចាស់​ទុំ​ឡើយ។ ​នេះ​បង្ហាញ​ថា លោក​ប៉ុល​គិត​ថា​ចាស់ទុំ​គឺ​ជា​មនុស្ស​សំខាន់​ណាស់។ ហើយ​សេចក្តី​ពិត​ដែល​ថា លោក​លូកា​ផ្អាក​នៅក្នុង​រឿង​របស់​គាត់​ ដើម្បី​ផ្តល់​អោយ​យើង​នូវ​សារ​នេះ​បង្ហាញ​ថា ​សារ​នេះ​ក៏​សំខាន់​សំរាប់​យើង​បាន ​ស្តាប់​ លឺ​ផង​ដែរ។

​            បើសិន​អ្នក​គឺ​ជា​ចាស់ទុំ​ម្នាក់ ឬ​មាន​បំណង​ចង់​ធ្វើ​ជា​ចាស់​ទុំ​ម្នាក់ ចូរ​ស្តាប់​ដោយ​អស់​ពី​ចិត្ត ហើយ​ដាក់​ការ​ទាំង​នេះ​នៅក្នុង​ជីវិត​អ្នក។ បើសិន​អ្នក​មិន​មែន​ជា​ចាស់​ទុំ នោះ​ចូរ​ធ្វើ​ការ​ពីរ គឺ​រៀន​ការ​ទាំង​នេះ​ ​ដើម្បី​អ្នក​អាច​អធិស្ឋាន​អោយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​របស់​អ្នក​មាន​ការ​ទាំង​នេះ ហើយ​យក​ការ​ទាំង​នេះ​អនុវត្ត​មក​កាន់​ខ្លួន​អ្នក ហើយ​ត្រាប់​តាម​អស់​អ្នក​ណា ដែល​ចូល​មក​ធ្វើ​តាម​សេចក្តី​បង្រៀន​របស់​សាវក​ប៉ុល​នៅ​ទី​នេះ​ (ហេព្រើរ ១៣:៧)។​

ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​របស់​សាវក​ប៉ុល​គឺ​ជា​គំរូ​មួយ​

​            ពេល​មុន​នេះ​ យើង​បាន​មើល​លើ​ខ.១៨-២១ ប៉ុន្តែ​ថ្ងៃ​នេះ​យើង​នឹង​មើល​លើ​ខ.២២-២៥។ ​ភាព​ខុស​គ្នា​មួយ​រវាង​អត្ថបទ​ទាំង​ពីរ​គឺ​ថា ​នៅក្នុង​ខ.១៨-២១ សាវក​ប៉ុល​បាន​សំឡឹង​មើល​ត្រឡប់​ទៅ​ក្រោយ ​ហើយ​នៅក្នុង​ខ.២២-២៥ គាត់​កំពុង​សំឡឹង​មើល​ទៅ​មុខ។ ​គាត់​ចាត់​ទុក​ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​គាត់​(ទាំង​ក្នុង​អតីតកាល​និង​ក្នុង​ពេល​អនាគត​)​ជា​គំរូ​មួយ​សំរាប់​ពួកគេ​ដើរ​តាម។

​ដូច​ជា​គាត់​បាន​និយាយ​ថា «​អ្នក​មើល​ឃើញ​ជីវិត​ខ្ញុំ​កាល​ពី​បី​បួន​ឆ្នាំ​ ដែល​យើង​បាន​ធ្វើ​ការ​ជា​មួយ​គ្នា​ហើយ។ ឥឡូវ​នេះ​ទុក​អោយ​ខ្ញុំ​បង្ហាញ​អ្នក​ថា ខ្ញុំ​យ៉ាង​ណា​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ នៅពេល​ខ្ញុំ​ប្រឈម​នឹង​អនាគត ហើយ​អ្វី​ដែល​សំខាន់​សំរាប់​ខ្ញុំ​នៅ​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​»។​

​សាវក​ប៉ុល​មិន​កំពុង​និយាយ​ឥត​ចុង​ឥត​ដើម​អំពី​ខ្លួន​គាត់​ដោយ​ឥត​មាន​គោល​បំណង​ឡើយ។ គាត់​កំពុង​ស្អាង​ចិត្ត​ ជីវិត​ និង​ការ​ប្ដេជ្ញា​របស់​គាត់​នៅ​ក្នុង​ពួក​ចាស់​ទុំ។ ហើយ​ការ​នេះ​ក៏​សំខាន់​ដូច​ជា​សេចក្តី​បង្រៀន​របស់​គាត់​ផង​ដែរ។​

ដូច្នេះ ​នៅក្នុង​ខ.២២-២៥ សាវក​ប៉ុល​និយាយ​អំពី​អនាគត​គាត់​ ហើយ​អ្វី​ដែល​គាត់​ជ្រើសរើស​និយាយ​គឺ​ជា​ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ដ៏​ខ្លាំង​ដល់​ពួក​ចាស់​ទុំ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ។ ​ក្នុង​នាម​ជា​ចាស់​ទុំ​ម្នាក់​នៅក្នុង​ពួក​ជំនុំ​នេះ ខ្ញុំ​អាច​និយាយ​ថា​ទីបន្ទាល់​របស់​សាវក​ប៉ុល​នេះ​ធ្វើ​អោយ​ខ្ញុំ​ចង់​លក់​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ទាំង​អស់​របស់​ខ្ញុំ​ ហើយ​ដើរ​តាម​ព្រះ​យេស៊ូវ។ ​គ្រប់​ពេល​ខ្ញុំ​ត្រឡប់​មក​ឯ​ពាក្យ​សំដី​សំខាន់ៗ​របស់​សាវក​ប៉ុល​ ​វា​ធ្វើ​អោយ​ខ្ញុំ​ចង់​បោះ​បង់​ចោល​គ្រប់​យ៉ាង​ ដើម្បី​អោយ​ខ្ញុំ​អាច​ដើរ​តាម​និង​បំរើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដោយ​ស្មោះ​ត្រង់​!

​ខ្ញុំ​បាន​ព្យាយាម​សង្ខេប​ព្រះ​រាជសារ​នៅក្នុង​ខ​ទាំង​បួន​ដោយ​ពាក្យ​ថា សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត។ ​ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា អ្នក​នឹង​យល់​ស្រប​ថា ​នេះ​គឺ​ជា​ការ​សង្ខេប​ត្រឹម​ត្រូវ​នៃ​ខ.​២៤ ដែល​និយាយ​ថា «ប៉ុន្តែ នោះ​មិន​អំពល់​អ្វី​ដល់​ខ្ញុំ​ទេ ខ្ញុំ​ក៏​មិន​រាប់​ជីវិត​នេះ ទុក​ជា​របស់​វិសេស​ដល់​ខ្ញុំ​ដែរ ឲ្យ​តែ​ខ្ញុំ​បាន​បង្ហើយ​ការ​រត់​ប្រណាំង​របស់​ខ្ញុំ ដោយ​អំណរ​ចុះ ព្រម​ទាំង​ការងារ ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ទទួល​អំពី​ព្រះអម្ចាស់យេស៊ូវ…»។ សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​ខ្ញុំ​សំខាន់​ខ្លាំង​ជាង​ជីវិត​របស់​ខ្ញុំ​ទៅ​ទៀត​!

សំនួរ​ពីរ​អំពី​សារ​របស់​សាវក​ប៉ុល​

​ដូច្នេះ ខ្ញុំ​ចង់​ឆ្លើយ​នឹង​សំនួរ​ពីរ​នេះ​ដោយ​ប្រើ​ខ​ទាំង​នេះ​ជា​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​សំរាប់​ចម្លើយ​៖

១. ​តើ​ពាក្យ​ថា ​សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច​?

២. ​ហេតុ​អ្វី​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​?

​នៅក្នុង​ខ​ទាំង​នេះ​គឺ​ជា​សារ​របស់​សាវក​ប៉ុល​ទៅ​កាន់​ពួក​ចាស់​ទុំ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ក្រុង​អេភេសូរ​និង​មក​កាន់​យើង​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ផង​ដែរ សារ​នោះ​គឺ​ថា​៖ សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត។ គ្រីស្ទបរិស័ទ​គ្រប់​គ្នា (ជា​ពិសេស ​ពួក​ចាស់​ទុំ) ​គួរ​តែ​ចាត់​ទុក​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​ប្រសើរ​ជាង​សេចក្តី​សុខ​សាន្ត​ក្នុង​ជីវិត​ ហើយ​ប្រសើរ​ជាង​ការ​មាន​ជីវិត​នៅ​រស់​ផង​ដែរ។​

. តើ​វា​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច​?

​តើ​ពាក្យ​ថា ​សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត មាន​ន័យ​ដូច​ម្តេច​?

.. ​ត្រូវ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ទាក់ទាញ​អោយ​តាម​បំណង​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ​

ខ.២២ «ឥឡូវ​នេះ ព្រះវិញ្ញាណ​បាន​ទាក់ទាញ​ចិត្ត​ខ្ញុំ​អោយ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​ក្រុង​យេរូសាឡឹម »​ តើ​ពាក្យ​ «ព្រះវិញ្ញាណ​បាន​ទាក់ទាញ​ចិត្ត​ខ្ញុំ»​ មាន​ន័យ​យ៉ាង​ម៉េច​?

​យើង​មិន​អាច​ដឹង​ជឿ​ជាក់​ថា ពាក្យ «វិញ្ញាណ» ​នេះ​ជា​វិញ្ញាណ​របស់​សាវក​ប៉ុល​ (ដូច​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​ភាសា​ខ្មែរ​បក​ប្រែ​ចាស់) ឬ​ជា​វិញ្ញាណ​របស់​ព្រះ (ដូច​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ភាសា​ខ្មែរ​បក​ប្រែ​ថ្មី) ទេ។ អ្នក​ត្រូវ​តែ​សំរេច​ចិត្ត​ដោយ​ផ្អែក​លើ​បរិបទ។ ខ្ញុំ​គិតថា ពាក្យ​នេះ​សំដៅ​ទៅ​លើ​វិញ្ញាណ​របស់​ព្រះ។​

​ប៉ុន្តែ ការ​បកប្រែ​ទាំង​ពីរ​នេះ​មិន​សូវ​ខុស​គ្នា​ទេ ពីព្រោះ​បើសិន​អ្នក​សួរ​ថា តើ​អ្នកណា​ទាក់ទាញ​វិញ្ញាណ​របស់​សាវក​ប៉ុល? ឬ​តើ​អ្នក​ណា​កំពុង​បង្គាប់​គាត់​នៅ​ក្នុង​ផ្លូវ​នេះ​?​ នោះ​ចំលើយ​ពិត​ជា វិញ្ញាណ​របស់​ព្រះ។ ដូច្នេះ  សាវក​ប៉ុល​គឺ​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់​នៅ​ក្រោម​ចិត្ត​ជឿ​ជាក់​និង​ការ​បង្គាប់ គឺ​វិញ្ញាណ​របស់​គាត់​ត្រូវ​ទាក់ទាញ​ជាប់​ដោយ​វិញ្ញាណ​របស់​ព្រះ​អោយ​ធ្វើ​តាម​បំណង​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ។​

ដូច្នេះ​ហើយ នេះ​គឺ​ជា​ចំណុច​ដំបូង​៖ ការ​ជឿ​ថា សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ មាន​ន័យ​ថា ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ទាក់​ទាញ​យើង​អោយ​ធ្វើ​តាម​បំណង​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ។ ​វិញ្ញាណ​របស់​ព្រះ​ចាប់​ជាប់​វិញ្ញាណ​របស់​អ្នក​ហើយ​គ្រប់គ្រង​លើ​អ្នក​ ដូច្នេះ​បំណង​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ​គឺ​ជា​ភាព​ឆេះ​ឆួល​របស់​អ្នក។​

.. ​ស្កប់​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​មិន​ដឹង​លំអិត​ពី​អនាគត

ទីពីរ សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ មាន​ន័យ​ថា ​អ្នក​ស្កប់​ចិត្ត​ដែល​មិន​ដឹង​សេចក្តី​លំអិត​អំពី​អ្វី​ ដែល​នឹង​កើត​ឡើង។​

ខ.២២ «ឥឡូវ​នេះ ព្រះវិញ្ញាណ​បាន​ទាក់ទាញ​ចិត្ត​ខ្ញុំ​អោយ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​ក្រុង​យេរូសាឡឹម ហើយ​ខ្ញុំ​មិន​ដឹង​ថា នឹង​មាន​ហេតុការណ៍​អ្វី​កើត​មាន​ដល់​ខ្ញុំ នៅ​ក្រុង​នោះ​ឡើយ​…»។ ​មូលហេតុ​ដែល​សាវក​ប៉ុល​និយាយ​សេចក្តី​នេះ​គឺ​ដើម្បី​បង្ហាញ​យើង​ថា បើ «សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​» នោះ​អ្នក​មិន​ចាំបាច់​ដឹង​អំពី​សេចក្តី​លំអិត​ពី​អនាគត​ឡើយ។​

នេះ​គឺ​ជា​ការ​ដោះលែង​អោយ​មាន​សេរីភាព​យ៉ាង​ខ្លាំង ។ ​បើសិន​អ្នក​ជា​មនុស្ស​ទុទ្ទិដ្ឋិនិយម​ម្នាក់ ​នោះ​អ្នក ប្រហែលជា​គិត​អំពី​រឿង​អាក្រក់​ជាច្រើន​ ដែល​អាច​មាន​កើត​ឡើង​នៅ​អនាគត ហើយ​គំនិត​ទាំង​នោះ​ធ្វើ​អោយ​អ្នក​មាន​កង្វល់ ​និង​សេចក្តី​វេទនា។ «​ខ្ញុំ​ប្រហែល​ជា​មិន​អាច​ឃាត់​ប្តី​ប្រពន្ធ​របស់​ខ្ញុំ​មិន​អោយ​ចាក​ចេញ​ទៅ​បាន​ទេ។ ខ្ញុំ​ប្រហែល​ជា​មិន​អាច​ជួយ​កូន​របស់​ខ្ញុំ​អោយ​ចេញ​ពី​បញ្ហា​បាន​ទេ។ ខ្ញុំ​ប្រហែល​ជា​មិន​អាច​រក្សា​ការងារ​របស់​ខ្ញុំ​បាន​ទេ។ ខ្ញុំ​ប្រហែល​ជា​មិន​អាច​នាំ​ឪពុក​របស់​ខ្ញុំ​អោយ​ជឿ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​ទេ។» ​ប៉ុន្តែ​អត្ថបទ​នេះ​មាន​ន័យ​ថា អ្នក​មិន​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ទាំង​អស់​ដែល​នឹង​កើត​ឡើង​នៅ​អនាគត​ទេ ប៉ុន្តែ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​តម្រូវ​អោយ​អ្នក​ធ្វើ​នៅ​អនាគត​គឺ​ថា អ្នក​ស្មោះ​ត្រង់​ចំពោះ​ទ្រង់។ ​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ដោះលែង​ខ្លួន​យ៉ាង​ខ្លាំង​ ហើយ​វា​នាំ​យើង​ទៅ​ដល់​ចំនុច​ទី​បី៖

.. ​មិន​បោះ​បង់​ព្រះគ្រីស្ទ​ចោល​នៅក្នុង​សេចក្តី​វេទនា

​សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ មានន័យ​ថា អ្នក​មិន​បោះ​បង់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ចោល​ នៅពេល​ភាព​ស្មោះត្រង់​របស់​យើង​នាំ​អោយ​យើង​មាន​សេចក្តី​វេទនា​ឡើយ។​

​នៅ​ក្នុង​ខ.២៣ សាវក​ប៉ុល​និយាយ​ថា ​មាន​សេចក្តី​មួយ​ ដែល​គាត់​ដឹង​អំពី​អនាគត​គឺ «…ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ធ្វើ​បន្ទាល់​ដល់​ខ្ញុំ នៅ​គ្រប់​ទី​ក្រុង​ថា មាន​ចំណង និង​សេចក្តី​វេទនា នៅ​រង់ចាំ​ខ្ញុំ»។​

បើ​សិន​អ្នក​អាច​និយាយ​ដោយ​ស្មោះត្រង់​ជាមួយ​សាវក​ប៉ុល​ថា «​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​» ​នោះ​មាន​ន័យ​ថា​ អ្នក​អាច​ស្កប់​ចិត្ត​ចំពោះ​ការ​ដឹង​ប្រាកដ​ជាក់​ថា ​ក្នុង​ពេល​អនាគត​នឹង​មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់​ដោយ​សារ​យើង​តាម​ព្រះគ្រីស្ទ។ ​ ​ ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ប្រាប់​សាវក​ប៉ុល​ថា ​មាន​ចំណង​និង​សេចក្តី​វេទនា​នៅ​រង់ចាំ​គាត់​នៅក្នុង​ទីក្រុង​ទាំង​អស់។​

ហេតុ​អ្វី​សាវក​ប៉ុល​ប្រាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ​ពួកជំនុំ​អេភេសូរ​ទាំង​អស់​អំពី​សេចក្តី​នេះ​? ​ដើម្បី​បង្រៀន​ពួកគេ​ថា ​រឿង​អាក្រក់​ទាំង​អស់​នោះ​មិន​មែន​ជា​បញ្ហា​ទេ។ ​ទោះជា​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ​ គាត់​នឹង​ឆ្ពោះ​ទៅ​មុខ។ ហើយ​នេះ​ជា​អ្វី​ ដែល​ពួក​ចាស់ទុំ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​របស់​យើង​គួរ​តែ​ធ្វើ​ផង​ដែរ។ ​នឹង​មាន​ទុក្ខ​លំបាក ការ​ឈឺចាប់ បញ្ហា និង​សេចក្តី វេទនា។ ​សាវក​ប៉ុល​បាន​និយាយ​ទៅ​កាន់​ពួក​ជំនុំ​ទាំង​អស់​នៅក្នុង​កិច្ចការ ១៤:២២​ថា «ត្រូវ​តែ​ទ្រាំ​រង​ទុក្ខ​វេទនា​ជា​ច្រើន​ ទើប​នឹង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​នគរ​ព្រះ​បាន​» (សូម​មើល​២ធីម៉ូថេ ៣:៣-១២​ ផង​ដែរ​)។ ទុក្ខវេទនា​ទាំង​នេះ​នឹង​ល្បង​ល​យើង​អោយ​ដឹង​ថា យើង​ជឿ​ថា​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ឬ​យ៉ាង​ណា។

 

.. ​មាន​សេចក្ដី​ប្រាថ្នា​ផ្ទុយ​នឹង​សេចក្ដី​ប្រាថ្នា​នៃ​វប្បធម៌​របស់​យើង​

​            ដូច្នេះ ​ចំលើយ​ចុងក្រោយ​នៅក្នុង​ខ​នេះ​ចំពោះ​សំនួរ​ដែល​ថា ​តើ​ពាក្យ​ថា សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច​? គឺ​ដូច្នេះ៖ ​វា​មាន​ន័យ​ថា អ្នក​ទាស់​ប្រឆាំង​នឹង​សេចក្ដីប្រាថ្នា​នៃ​វប្បធម៌​របស់​មនុស្ស​ (ទោះ​ជា​វប្បធម៌​អាមេរិក ឬ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​)។

ខ.២២ «ឥឡូវនេះ មើល ខ្ញុំ​មាន​សេចក្តី​បណ្តាល​ក្នុង​ចិត្ត​ចង់ទៅ​ឯ​ក្រុង​យេរូសាឡិម»។ មិន​ថា​មាន​រឿង​អ្វី​កើត​ឡើង​ឡើយ! ​មិន​ខ្វល់​ថា​មាន​ឥទ្ធិពល​អ្វី​មក​លើ​សុវត្ថិភាព​របស់​ខ្ញុំ​និង​ជីវភាព​រស់​នៅ​ឡើយ។​

សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត! ​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ទំនេរ​នៅ​ក្នុង​ការ​ចូល​និវត្តន៍​ ប្រសើរ​ជា​ជីវិត​ទំនេរ​នៅក្នុង​  វ័យ​កណ្តាល ហើយ​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​ទំនេរ​នៅក្នុង​យុវវ័យ​ផង​ដែរ។ ហេតុអ្វី?

. ហេតុអ្វី​វា​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​?

ហេតុអ្វី​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត? ​នេះ​គឺ​ជា​សំនួរ​ទីពីរ​របស់​យើង។​

​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​មាន​ចំលើយ​ពីរ​នៅក្នុង​ខ.២៤​និង​២៥។​

.. ការ​បង្ហើយ​ការ​រត់​ប្រណាំង

​ទីមួយ «សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត» ពីព្រោះ​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​មានន័យ​ថា​ជា​ ការ​រត់​ប្រណាំង​ដល់​ទីដៅ ហើយ​អ្នក​រត់​ប្រណាំង​ដល់​ទីដៅ​នោះ​នឹង​ទទួល​បាន​មកុដ។

​សាវក​ប៉ុល​និយាយ​នៅក្នុង​ខ.​២៤​ថា «ខ្ញុំ​ក៏​មិន​រាប់​ជីវិត​នេះ ទុក​ជា​របស់​វិសេស​ដល់​ខ្ញុំ​ដែរ ​តែ​ខ្ញុំ​បាន​បង្ហើយ​ការ​រត់​ប្រណាំង​របស់​ខ្ញុំ»។ ​សាវក​ប៉ុល​ចង់​បង្ហើយ​ការ​រត់​ប្រណាំង​របស់​គាត់​ដោយ​មិន​គេច​ពី​ការ​តប់​ប្រមល់ ឬ​ការ​ខ​ក​ចិត្ត ឬ​ការ​ឈឺ​ចាប់។​

​មាន​កន្លែង​មួយ​ទៀត​នៅក្នុង​ព្រះគម្ពីរ ដែល​ពាក្យ​នេះ​ គឺ​នៅក្នុង​សំបុត្រ​ទី​ពីរ​របស់​សាវក​ប៉ុល​ទៅ​កាន់​ធីម៉ូថេ (៤:៧-៨)។ ​នៅ​ចុង​បញ្ចប់​នៃ​ជីវិត​របស់​គាត់ ប្រហែល​ជា​ប្រាំ​មួយ​ ឬ​ប្រាំ​បី​ឆ្នាំ​បន្ទាប់​ពី​ការ​ជួប​ជាមួយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ពួក​ជំនុំ​អេភេសូរ គាត់​សរសេរ​ថា «ខ្ញុំ​បាន​តយុទ្ធ​យ៉ាង​ល្អ ខ្ញុំ​បាន​រត់​ប្រណាំង​ជា​ស្រេច [​ឃ្លា​ដូច​គ្នា] ខ្ញុំ​បាន​រក្សា​សេចក្តី​ជំនឿ​ទៅ​ហើយ ពី​នេះ​ទៅ​មុខ នឹង​មាន​មកុដ​នៃ​សេចក្តី​សុចរិត បំរុង​ទុក​ឲ្យ​ខ្ញុំ ដែល​ព្រះអម្ចាស់​ដ៏​ជា​ចៅក្រម​សុចរិត ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន​មក​ខ្ញុំ​នៅ​ថ្ងៃ​នោះ មិន​មែន​ដល់​ខ្ញុំ​តែ​ម្នាក់​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ដល់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ចូល​ចិត្ត​នឹង​ដំណើរ​ទ្រង់​យាង​មក​វិញ​នោះ​ដែរ»។

​និយាយ​តាម​ពាក្យ​ផ្សេង សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត ពីព្រោះ​លើស​ពី​ជីវិត​ដ៏​ខ្លី​នេះ​ ​យើង​មាន​ជីវិត​ពេញ​ដោយ​អំណរ​ដ៏​អស្ចារ្យ ដែល​នឹង​ស្ថិតស្ថេរ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​ ហើយ​អស់​អ្នក​ណា ដែល​ស្មោះ​ត្រង់​នៅ​ទី​នេះ នឹង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ជីវិត​នោះ ហើយ​ទទួល​បាន​មកុដ​នៃ​សេចក្តី​សុចរិត​មួយ។​

អត្ថបទ​ដែល​ទាក់​ទង​នឹង​ផ្ទៃរឿង​នេះ​មាន​រួម​ទាំង៖

«តែ​អ្នកណា​ដែល​កាន់ខ្ជាប់ ដរាប​ដល់​ចុង​បំផុត​វិញ អ្នកនោះ​នឹង​បាន​សង្គ្រោះ»​ (ម៉ាថាយ​ ២៤:១៣)

«ដ្បិត​សេចក្តី​ទុក្ខ​លំបាក​យ៉ាង​ស្រាល​របស់​យើងខ្ញុំ ដែល​នៅតែ​មួយ​ភ្លែត​នេះ នោះ​បង្កើត​ឱ្យ​យើងខ្ញុំ​មាន​សិរី​ល្អ​យ៉ាង​ធ្ងន់​លើសលប់ ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​វិញ» ​(២កូរិនថូស​ ៤:១៧)

«អ្នក​រាល់គ្នា​មាន​ពរ​ក្នុង​កាលដែល​គេ​ជេរ បៀតបៀន ហើយ​និយាយ​បង្ខុស​គ្រប់ ទាំង​សេចក្តី​អាក្រក់​ពី​អ្នក​រាល់គ្នា​ដោយ​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ចូរ​មានចិត្ត​អំណរ ហើយ​រីករាយ​ជា​ខ្លាំង​ចុះ ដ្បិត​អ្នក​រាល់គ្នា​មាន​រង្វាន់​ជាធំ​នៅ ឯ​ស្ថានសួគ៌ ពីព្រោះ​គេ​ក៏បាន​ធ្វើទុក្ខ​ដល់​ពួក​ហោរា ដែល​នៅមុន​អ្នក​រាល់គ្នា​បែប​ដូច្នោះ​ដែរ។» ​(ម៉ាថាយ​ ៥:១១-១២)

«ឯ​អស់​អ្នកណា​ដែល លះ​ចោលផ្ទះ​សំបែង ឬ​បងប្អូន​ប្រុស​ស្រី ឪពុក​ម្តាយ ប្រពន្ធ កូន ឬ​ស្រែ​ចំការ ដោយ​យល់​ដល់​ឈ្មោះ​ខ្ញុំ១ នោះ​នឹង​បានជា ១រយ​ភាគ​ឡើងវិញ ហើយ​និង​បាន​គ្រង​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច ទុកជា​មរដក​ដែរ​»​ (ម៉ាថាយ​ ១៩:២៩)

«អ្នកណា​ដែល​ស្រឡាញ់​ជីវិត​ខ្លួន នោះ​នឹង​បាត់​ជីវិត​ទៅ តែ​អ្នកណា​ដែល​ស្អប់​ជីវិត​ខ្លួន​នៅ លោកិយ​នេះ​វិញ នោះ​នឹង​រក្សា​ជីវិត​ទុក ដរាប​ដល់​អស់កល្ប​រៀង​ទៅ»​ (យ៉ូហាន​ ១២:២៥)

«ចូរ​ឱ្យ​ចូល​តាម​ទ្វារ​ចង្អៀត ដ្បិត​ទ្វារ​ដែល​នាំទៅ​ឯ សេចក្តី​ហិន​វិនាស​នោះ​ធំ ហើយ​ទូលាយ​ផង ក៏​មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​ដែល ចូល​តាម​ទ្វារ​នោះ​តែ​ឯ​ទ្វារ​ដែល​នាំទៅ​ឯ​ជីវិត​នោះ​តូច ហើយ​ចង្អៀត​វិញ ក៏​មាន​មនុស្ស​តិច​ណាស់ ដែល​រក​ផ្លូវ​នោះ​ឃើញ។»​ (ម៉ាថាយ​ ៧:១៣-១៤)

ហេតុអ្វី​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​? ពីព្រោះ​សេចក្តី​ស្មោះ​ត្រង់​គឺ​ជា​ការ​រត់​ប្រណាំង​ជា​ស្រេច ហើយ​ការ​រត់ប្រណាំង​ជា​ស្រេច​នាំ​យើង​ទៅ​កន្លែង​ដែល​យើង​មាន​អំណរ​ជា​រៀង​រហូត។ ​

​នេះ​នាំ​អោយ​មាន​សំនួរ​ចុង​ក្រោយ​គឺ តើ​អ្វី​ជា​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ទំនុកចិត្ត​របស់​សាវក​ប៉ុល​ថា «ប្រកាស​ប្រាប់​ពី​នគរ​នៃ​ព្រះ»? ហើយ​តើ​អ្វី​ជា​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​សំរាប់​ទំនុកចិត្ត​របស់​គាត់ ​និង​ទំនុក​ចិត្ត​របស់​យើង​ថា ​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ចំពោះ​ព្រះ​  នឹង​នាំ​អោយ​យើង​ទទួល​សេរី​រុង​រឿង​ក្នុង​ពេល​អនាគត?

.. ​ព្រះ​ពេញ​ដោយ​ព្រះគុណ ហើយ​ព្រះ​គឺ​ជា​ស្តេច​

​            ចំលើយ​មាន​នៅក្នុង​ឃ្លា​ពីរ៖ មួយ​នៅ​ចុង​បញ្ចប់​នៃ​ខ.២៤ ហើយ​មួ​យ​ទៀត​នៅ​ជិត​ចុង​បញ្ចប់​នៃ​ខ.២៥។  ​ឃ្លា​ទី​មួយ​គឺ «​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះគុណ​ព្រះ»។ ​កិច្ចការ​ដែល​សាវក​ប៉ុល​ចង់​សំរេច​គឺ​ជា​កិច្ចការ​ ដែល​គាត់​បាន​ទទួល​មក​ពី​ព្រះ​អម្ចាស់​យេស៊ូវ គឺ «​ធ្វើ​បន្ទាល់​សព្វ​គ្រប់ ពី​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះគុណ​ព្រះ»។

ឃ្លា​ទីពីរ​គឺ​ «ការ​ប្រកាស​ប្រាប់​ពី​នគរ» នៅក្នុង​ខ.២៥។ «ឥឡូវ​នេះ មើល ខ្ញុំ​ដឹង​ហើយ​ថា ក្នុង​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ដើរ​ទៅ​មក​ជា​មួយ ដោយ​ភប់ប្រសព្វ​គ្នា ទាំង​ប្រកាស​ប្រាប់​ពី​នគរ​នៃ​ព្រះ នោះ​គ្មាន​អ្នក​ណា​មួយ​នឹង​ឃើញ​មុខ​ខ្ញុំ​ទៀត​ឡើយ»។​

​            ដូច្នេះ ដោយ​ពីរ​ឃ្លា​សាវក​ប៉ុល​បាន​សង្ខេប​ខ្លឹមសារ​នៃ​ការ​ងារ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​គាត់។​ ទីមួយ «ធ្វើ​បន្ទាល់​សព្វ​គ្រប់​ពី​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះគុណ​ព្រះ» ហើយ​ទីពីរ «ប្រកាស​ប្រាប់​ពី​នគរ​នៃ​ព្រះ»។ ​គាត់​បាន​រស់​នៅ​ ដើម្បី​ប្រកាស​អោយ​មនុស្ស​បាន​ដឹង​អំពី​ព្រះ​គុណ​ព្រះ  ​និង​នគរ​ព្រះ។​

​            ដូច្នេះ​ នេះ​គឺ​ជា​ចំលើយ​ទៅ​នឹង​សំនួរ​របស់​យើង​៖ ​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​នៃ​ជីវិត​និង​សេចក្តី​សង្ឃឹម​របស់​គាត់​គឺ​ថា ព្រះ​ពេញ​ដោយ​ព្រះគុណ ហើយ​ថា ​ព្រះ​គឺ​ជា​ស្តេច។ ​ហើយ​នេះ​គឺ​ជា​មូល​ដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ទំនុក​ចិត្ត​របស់​យើង​ថា សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត៖ បើសិន​ព្រះ​គឺ​ជា​ស្តេច​ នោះ​ទ្រង់​អាច​ប្រទាន​រង្វាន់​ដល់​អ្នក​ស្មោះត្រង់ ហើយ​គ្មាន​អ្វី​អាច​បញ្ឈប់​អំណាច​របស់​ទ្រង់​បាន​ឡើយ។ បើសិន​ព្រះ​ពេញ​ដោយ​ព្រះ​គុណ នោះ​ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន​រង្វាន់​ដល់​អ្នក​ស្មោះត្រង់។

ដូច្នេះ ​ព្រះ​រាជសារ​នេះ​នៅ​តែ​រឹង​មាំ​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ គឺ​រឹង​មាំ​ និង​ពិតប្រាកដ​ដូច​ជា​អធិបតីភាព ​និង​ព្រះ​គុណ​របស់​ព្រះ​នៅក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ៖ សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត។ ដូច្នេះ ​ខ្ញុំ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អ្នក​ថា ចូរ​កុំ​អោយ​ពាក្យ​សំដី​របស់​លោកិយ​ជា​អ្នក​កំណត់​  តែ​ទុក​អោយ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​កំណត់​អ្វី ដែល​ប្រសើរ​ជាង​ជីវិត​អ្នក​ចុះ។​

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top