កិច្ចការ ២០:២៨-៣១ Acts 20:28-31 John Piper Elders 4

The following is an abridged translation of a sermon by john Piper at http://www.desiringgod.org/sermons/watch-out-for-the-wolves-within

កិច្ចការ​ ២០:២៨-៣១ Acts 20:28-31

យើង​អាច​សង្ខេប​ផ្នែក​ទី​មួយ​នៃ​​សារ​​របស់​សាវក​ប៉ុល​ទៅ​កាន់​ពួក​ចាស់​ទុំ​នៅ​អេភេសូរ ​ គឺ​ដូចនេះ៖ ​គាត់​កំពុង​សង្កត់​ធ្ងន់​ថា​ គាត់​បាន​ធ្វើ​អ្វី​ៗ​ទាំង​អស់​ដោយ​អស់​ពី​សមត្ថភាព​របស់​គាត់​  ​សម្រាប់​​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​របស់​ពួកគេ​។ ​ហើយ​គាត់​បាន​បង្រៀន​ពួកគេ​ពី​គ្រប់​ទាំង​គំនិតព្រះហឫទ័យ​​របស់​ព្រះ​។ ​គាត់​មិន​បាន​ខាន​នឹង​ប្រាប់​អំពី​សេចក្តី​បង្គាប់​ណា​មួយ ឬ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ណា​មួយ​ ឬ​គោលលទ្ធិ​ណា​ដល់​ពួកគេ​ឡើយ​។ ​គាត់​បាន​ធ្វើ​អ្វី​ៗ​គ្រប់​យ៉ាង​អស់​ពី​សមត្ថភាព​របស់​គាត់​ដើម្បី​រំដោះ​ពួកគេ​ចេញ​ពី​សេចក្តី​វិនាស​  ដែល​ចេញ​មក​ពី​ការ​មិន​ជឿ​  និង​ការ​មិន​ស្តាប់​បង្គាប់​ ហើយ​ដឹកនាំ​ពួកគេ​ទៅ​ឯ​ជីវិត​  និង​សេចក្តី​អំណរ​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច​។

ការ​ស៊ូទ្រាំ​  និង​តួនាទី​របស់​ពួក​ចាស់​ទុំ

​            ប៉ុន្តែ​សាវក​ប៉ុល​ដឹង​ថា​  ដើម្បី​បាន​សង្គ្រោះ​នៅ​គ្រា​ចុង​ក្រោយ​ ​ហើយ​ដើម្បី​គ្រង​នគរ  ​និង​​​ចូល​ទៅ​ក្នុង ​ជីវិត​បាន​ អ្នក​ជឿ​ត្រូវ​តែ​មាន​ការ​ស៊ូទ្រាំ​។ ជា​ឧទាហរណ៍​  នៅ​ក្នុង​១កូរិនថូស ១៥:២១-២ ​សាវក​ប៉ុល​បាន​និយាយ​ថា​ «​ខ្ញុំ​បាន​ផ្សាយ​រួច​មក​ហើយ​ ជា​ដំណឹង​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ទទួល​ ក៏​ឈរ​ជាប់​ក្នុង​នោះ​ផង  អ្នក​រាល់​គ្នា​កំពុង​តែ​បាន​សង្គ្រោះ​ ដោយសារ​ដំណឹង​ល្អ​នោះ​ផង​ គឺ​បើ​សិន​ជា​កាន់​ខ្ជាប់​តាម​ព្រះបន្ទូល ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ថ្លែង​ ប្រាប់​មក​ លើក​តែ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ជឿ​ ដោយ​ឥត​បើ​គិត​»។ ​ នេះ​មាន​ន័យ​ថា​ កាល​ណា​អ្នក​បាន​បម្រើ​  និង​បង្រៀន​មនុស្ស​មួយ​ក្រុម​ នោះ​អ្នក​មិន​អាច​ដើរ​ចេញ​ ហើយ​និយាយ​ថា​ «​ខ្ញុំ​បាន​បង្រៀន​ពួកគេ​គ្រប់​ទាំង​អ្វី ដែល​ពួកគេ​ត្រូវ​ការ​ដឹង​រួច​រាល់​ហើយ​ ហើយ​ពួកគេ​បាន​ទទួល​យក​សេចក្តី​បង្រៀន​ទាំង​នោះ​។ ដូច្នេះ​ ​ឥឡូវ​នេះ​ពួកគេ​មាន​សុវត្ថិភាព​ហើយ​ បើ​អញ្ចឹង​ខ្ញុំ​ទៅ​ធ្វើ​ការ​ងារ​ថ្មី​មួយ​ទៀត​»។

មូល​ហេតុ​ដែល​អ្នក​មិន​អាច​និយាយ​ដូច្នេះ​បាន​គឺ​  ដោយ​ព្រោះ​ព្រះ​មាន​បំណង​ព្រះ​ហឫទ័យ​ចង់​អោយ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​បាន​ស៊ូ​ទ្រាំ​រហូត​ដល់​ទី​បញ្ចប់​  តាមរយៈ​ការ​បំរើ​ស្មោះ​ត្រង់​ខាង​បង្រៀន​ ខាង​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​ និង​ខាង​ការ​ថែរក្សា​។ ដូច្នេះ​ហើយ​  ​នៅ​ពេល​សាវក​ប៉ុល​បាន​បញ្ចប់​ការ​បំរើ​រយៈ​ពេល​បី​ឆ្នាំ​របស់​គាត់​  នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ក្រុង​អេភេសូរ​ ដោយ​បង្រៀន​ អធិស្ឋាន​ និង​ថែរក្សា​ទាំង​យប់​ទាំង​ថ្ងៃ​ដោយ​ទឹក​ភ្នែក​ នោះ​គាត់​មិន​និយាយ​ថា​ «លា​ហើយ​ ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា​ អ្នក​នឹង​បាន​ទៅ​ស្ថានសួគ៌​» ឡើយ​។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ​គាត់​ត្រូវ​ប្រាកដ​ច្បាស់​ថា ​មាន​ពួក​ចាស់​ទុំដែល​នឹង​បន្ត​ការ​ងារ​  ហើយ​បង្រៀន​ អធិស្ឋាន​ និង​ថែរក្សា​ពួកគេ​តាម​របៀប​ដែល​គាត់​បាន​ធ្វើ​ផង​ដែរ​។ ​ដោយ​សារ​បើសិន​ពួក​ចាស់​ទុំ​មិន​ធ្វើ​ដូច្នោះ​ទេ​  នោះ​ពួក​ជំនុំ​នឹង​មិន​អាច​បន្ត​មាន​ជីវិត​ទៀត​ទេ​ ហើយ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​នឹង​ត្រូវ​វិនាស​ (សូម​មើល​  ​វិវរណៈ​ ២:៥-៧)។ ​

​ដូច្នេះ​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​បន្ទាប់​នៃ​សារ​របស់​គាត់​ទៅ​កាន់​ពួកគេ​ចាស់​នៅ​អេភេសូរ​ (ខ.២៨-៣១) សាវក​ប៉ុល​ប្រាប់​ពួកគេ​អំពី​សារៈសំខាន់​នៃ​តួនាទី​របស់​ពួកគេ​  សម្រាប់​ការ​បន្ត​មាន​ជីវិត​  និង​ការ​រីកចម្រើន​របស់​ពួកជំនុំ។​ ​គាត់​បាន​ផ្តល់​សេចក្តី​បង្គាប់​ទូទៅ​មួយ​ដល់​ពួកគេ​។ ​បន្ទាប់​មក​គាត់​អនុវត្ត​សេចក្តី​បង្គាប់​នោះ​ទៅ​កាន់ពួកគេ​ ហើយ​ទៅ​កាន់​ហ្វូង​ចៀម​។​ ​ក្រោយ​មក​គាត់​ផ្តល់​អោយ​ពួកគេ​នូវ​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​បួនយ៉ាង​​ ដើម្បី​ប្ដេជ្ញា​ជាមួយ​ការ​ងារ​នេះ​តាម​ការ​លះ​បង់ ​ដែល​គាត់​បាន​ធ្វើ​ដែរ​។

​            ខ្ញុំ​គិត​ថា ពិត​ជា​គ្មាន​អ្វី​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​រវាង​សម័យ​កណ្ឌ​កិច្ចការ​  ​ដែល​ត្រូវ​បាន​សរសេរ​ឡើង​  និង​​សម័យ​​បច្ចុប្បន្ន​​នេះ​  ដែល​​នឹង​ផ្លាស់​ប្តូរ​​សេចក្តី​បង្រៀន​សំរាប់​​ពួក​ចាស់​ទុំ​របស់​យើង​ផ្ទាល់​​នោះ​ឡើយ។ ដូច្នេះ ចូរ​ស្តាប់​ដោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​នូវ​អ្វី​  ដែល​នឹង​បង្រៀន​ពួក​ជំនុំ​របស់​យើង​។

សេចក្តី​បង្គាប់​អោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​

​ទីមួយ ចូរ​កត់​សំគាល់​សេចក្តី​បង្គាប់​ទូទៅ​។                                                                                                 ខ.២៨​ ចាប់​ផ្តើម​ដោយ​ «​ចូរ​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន​…» ឬ «​ចូរ​ដឹង​ខ្លួន​» បន្ទាប់​មក​ ខ.៣១ (​នៅ​ចុង​បញ្ចប់​កថាខណ្ឌ​នេះ​) ​ចាប់​ផ្តើម​ដោយ​ «​ដូច្នេះ អោយ​ចាំ​យាម​ចុះ​…» ឬ «​ចូរ​អោយ​ដឹង​ខ្លួន​ចុះ…»។ ដូច្នេះ​កថាខណ្ឌ​ចាប់​ផ្តើម​  ​និង​បញ្ចប់​ដោយ​ការ​ហៅ​អោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​។ ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ត្រូវ​តែ​ដឹង​ខ្លួន​ ប្រយ័ត្ន​ បើក​ភ្នែក​ និង​ចាំ​យាម​។ នេះ​គឺ​ជា​របៀប​របស់​សាវក​ប៉ុល​ក្នុង​ការ​និយាយ​ថា​ ពួក​ជំនុំ​តែ​ង​តែ​ជា​ពួក​ជំនុំ​ដែល​រង​ការ​គំរាម​កំហែង​។ ​សាតាំង​មិន​ដែល​មាន​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក​ឡើយ​។ អំពើ​បាប​ចាំ​ឆ្មក់​នៅ​មាត់​ទ្វារ​រង់​ចាំ​ឱកាស​ដែល​មាន​ការ​ធ្វេស​ប្រហែស​ខាង​គោលលទ្ធិ​  និង​សីលធម៌​។ ​ដូច្នេះ សេចក្តី​បង្គាប់​សំរាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ត្រូវ​ ​ដឹង​ខ្លួន ​ប្រយ័ត្ន​ និង​ចាំយាម​។ ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​ចាំ​យាម​អ្វី​? ​យើង​ត្រូវ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​នៅក្នុង​របៀប​ពីរ​គឺ ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ត្រូវ​តែ​មើល​ខ្លួន​ឯង​ ហើយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ត្រូវ​តែ​មើល​ពួក​ជំនុំ​។ ខ.២៨​ចាប់​ផ្តើម​ដោយ​ «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន​»។ ឃ្លា​នេះ​អាច​មាន​ន័យ​ពីរ​យ៉ាង​ គឺ​វា​អាច​មានន័យ​ថា «​ពួក​ចាស់ទុំ ចូរ​ប្រយ័ត្ន​ចំពោះ​សេចក្តី​ត្រូវ​ការ​  និង​ភាព​ខ្សោយ  ​និង​កំហុស​របស់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​» ឬ​វា​អាច​មាន​ន័យ​ថា «​ពួក​ចាស់​ទុំ​ ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ត្រូវ​ប្រយ័ត្ន​ចំពោះ​ចិត្ត​  និង​គោលលទ្ធិ  ​និង​អត្តចរិត​របស់​ខ្លួន​ឯង​» ហើយ​ប្រហែល​ជា​វា​អាច​មានន័យ​ទាំង​ពីរ​។ យើង​មិន​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ទេ​ ពេល​​សាវក​  ប៉ុល​និយាយ​ឃ្លា​នេះ​មុន​គេ​ មែន​ទេ​? ​គាត់​បាន​ចំណាយ​ពាក់​កណ្តាល​សារ​របស់​គាត់​និយាយ​អំពី​ជីវិត​និង​ការ​បំរើ​របស់​គាត់​ផ្ទាល់​។ ​គំនិត​របស់​គាត់​គឺ​ថា ​ចរិតលក្ខណៈ​របស់​ចាស់ទុំ​គឺ​ជា​រឿង​សំខាន់​ មិន​មែន​សំខាន់​តែ​អ្វី​ដែល​​ពួក​ចាស់​ទុំ​ជឿ​នោះ​ទេ​។ ​ដូច្នេះ សេចក្តី​បង្គាប់​ទី​មួយ​  ​សំរាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ត្រូវ​  ​ប្រយ័ត្ន​ចំពោះ​ខ្លួន​ឯង​ «​ពួក​ចាស់​ទុំ ​ចូរ​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន​ ពីព្រោះ​តួនាទី​ដំបូង​របស់​អ្នក​ចំពោះ​ពួកជំនុំ​គឺ​អ្នក​ត្រូវ​តែ​បរិសុទ្ធ​»។

ការ​អនុវត្ត​ចំពោះ​ការ​ថែរក្សា​របស់​ពួក​ចាស់​ទុំ​ដល់​ហ្វូង​ចៀម​

​            បន្ទាប់​មក​សាវក​ប៉ុល​អនុវត្ត​ថា ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ត្រូវ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​នៅ​ក្នុង​ការ​ថែរក្សា​ហ្វូង​ចៀម។ ​ខ.២៨​  បន្ត​ថា «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន ហើយ​ខំ​ថែរក្សា​ហ្វូង​សិស្ស​»។ ​ចូរ​កត់​សំគាល់​ការ​បី​យ៉ាង​នៅ​ទី​នេះ​ ដែល​មាន​សារៈសំខាន់​យ៉ាង​ខ្លាំង​សំរាប់​ជីវិត​របស់​យើង​ ក្នុង​នាម​ជា​ពួក​ជំនុំ​។

១. ​ទីមួយ ​ពួក​ជំនុំ​គឺ​ដូច​ជា​ហ្វូង​ចៀម​ ដែល​ត្រូវ​ការ​ពួក​អ្នក​គង្វាល​។

២. ទី​ពីរ ​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ជា​ពួក​អ្នក​គង្វាល។​

៣. ទីបី ​ពួក​អ្នក​គង្វាល​មាន​តួនាទី​មើល​ថែរក្សា​ចៀម។​

​ទាំង​បី​ចំនុច​នេះ​មាន​នៅ​ក្នុង​  ខ.២៨ «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន​ ហើយ​ខំ​ថែ​រក្សា​ហ្វូង​សិស្ស​ [​ដូច្នេះ​ពួក​ជំនុំ​គឺ​ដូច​ជា​ហ្វូង​សិស្ស] ដែល​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​តាំង​អ្នក​រាល់​គ្នា ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដល់​គេ [​ដូច្នេះ​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ជា​អ្នក​គង្វាល​ ឬ​ពួក​អ្នក​គង្វាល​ហ្វូង​ចៀម​] ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ឃ្វាល​ពួក​ជំនុំ​របស់​ព្រះអម្ចាស់​ [​ដូច្នេះ​តួនាទី​របស់​អ្នក​គង្វាល ឬ​ពួក​អ្នក​គង្វាល​គឺ​ត្រូវ​ថែរក្សា​ ឬ​ឃ្វាល​ចៀម​]​ ​ដើម្បី​អោយ​ដឹង​ថា ហ្វូង​ចៀម​មាន​ចំណី​គ្រប់គ្រាន់​ [ដូច​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា «ចូរ​អោយ​ចំណី​ចៀម​របស់​ខ្ញុំ​ »​ ហើយ​ការ​ពារ​ពួកជំនុំ​ពី​ឆ្កែចចក​]។​

​បើសិន​យើង​មាន​ពេល​ យើង​អាច​បង្ហាញ​ពី​បទ​គម្ពីរ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ (ឧទាហរណ៍​ដូច​ជា​ ១ពេត្រុស ៥:១-៣; ទីតុស ១:៥, ៧; និង ១ធីម៉ូថេ ៣:១; ៥:១៧;ភីលីព ១:១; កិច្ចការ ១៥:២២…ល) ​ថា ​សេចក្តី​បង្គាប់​សំរាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ​នេះ​គឺ​មិន​គ្រាន់​តែ​សំរាប់​ពួក​ជំនុំ​នៅ​ក្រុង​អេភេសូរ​នោះ​ទេ​។

ពួក​គ្រូ​គង្វាល​/ ​ពួក​ចាស់​ទុំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី

​            ពាក្យ​ថា​ «គ្រូ​គង្វាល​» មាន​ន័យ​ថា ​អ្នក​គង្វាល​។ ​នៅ​ទីនេះ​បាន​និយាយ​ថា ​ពួក​គ្រូ​គង្វាល​គឺ​ជា​ពួក​អ្នក​គង្វាល។ ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​មិន​បែង​ចែង​រវាង​ពួក​ចាស់​ទុំ  ​និង​ពួក​គ្រូ​គង្វាល​ គឺ​ពួកគេ​ដូច​គ្នា។ ​ពាក្យ​ «​ចាស់ទុំ» ​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ចាស់​ទុំ​និង​ការ​គោរព​របស់​ពួកគេ​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ ហើយ​ពាក្យ​ «​អ្នក​គង្វាល​» ឬ​ «​គ្រូគង្វាល» ​បង្ហាញ​អំពី​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ចំពោះ​ពួក​ជំនុំ​ជា​ហ្វូង​ចៀម​មួយហ្វូង​។ ​ហើយ​ពាក្យ​ «អ្នក​ថែរក្សា​» ​បញ្ជាក់​កាន់​តែ​ច្បាស់​ដោយ​មិន​ចាំបាច់​ប្រើ​រូប​ភាព​ចៀម​  និង​អ្នក​គង្វាល​ទេ​។ ដូច្នេះ​សង្ខេប​មក​ ទាំង​ «​ចាស់​ទុំ» ទាំង​«គ្រូ​គង្វាល​» និង​ទាំង​ «អ្នក​ថែរក្សា​» (១ធីម៉ូថេ ៣:១) សុទ្ធ​តែ​សំដៅ​ទៅ​លើ​មនុស្ស​ដូច​គ្នា​នៅក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ គឺ​ពួកគេ​មិន​មែន​ជា​មនុស្ស​ផ្សេង​ៗ​ពី​គ្នា​ ឬ​មាន​តួនាទី​ផ្សេង​ៗ​ពី​គ្នា​នោះ​ទេ​។  ហើយ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ ពួក​ជំនុំ​តែង​តែ​មាន​ចាស់ទុំ​ ឬ​គ្រូ​គង្វាល​ ឬ​អ្នក​ថែរក្សា​លើស​ពី ​ម្នាក់​។ ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​គ្មាន​ពួក​ជំនុំ​ណា​មួយ​ ដែល​មាន​តែ​គ្រូ​គង្វាល​ម្នាក់​ ហើយ​នេះ​ជា​ការ​ពិត​ ទោះ​ជា​ពួក​ជំនុំ​នោះ​តូច ​និង​ថ្មី  ឬ​ធំ​ និង​ចាស់​ក៏​ដោយ​។ ​នៅ​ពេល​សាវក​ប៉ុល​  និង​លោក​បាណាបាស​  ​បាន​វិល​ត្រឡប់​ពី​ដំណើរ​បេសកកម្ម​លើក​ទី​មួយ​របស់​ពួក​គាត់ នៅ​ក្នុង​កិច្ចការ​ ១៤:២៣ និយាយ​ថា​ «កាល​បាន​រើស​ពួក​ចាស់​ទុំ​ [​ពហុវចនៈ] តាំង​ឡើង​ក្នុង​គ្រប់​ទាំង​ពួក​ជំនុំ ហើយ​អធិស្ឋាន​ទាំង​តម នោះ​ក៏​ប្រគល់​គេ​ទុក​នឹង​ព្រះអម្ចាស់ ដែល​គេ​បាន​ជឿ​ដល់​ទ្រង់​ហើយ​»។

តួនាទី ​៖ ​ថែរក្សា​ចៀម​ទាំង​អស់​

​            ខ្ញុំ​លើក​ចំនុច​នេះ​ឡើង​ ពីព្រោះ​តួនាទី​របស់​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ត្រូវ​ «ថែរក្សា​ហ្វូង​សិស្ស​»។ ចូរ​កត់​សំគាល់​ថា​ ហ្វូង​សិស្ស​ មាន​ន័យ​ថា ទាំង​ចៀម​មាន​សុខភាព​ល្អ  ​និង​ចៀម​ឈឺ​ផង​ដែរ​ ទាំង​ចៀម​ខ្លាំង​  និង​ចៀម​ខ្សោយ​ផង​ដែរ ហើយ​ទាំង​ចៀម​ស្មោះត្រង់​  ​និង​ចៀម​រឹង​ចចេស​ផង​ដែរ។

ចំនួន​ពួក​ចាស់​ទុំ​ត្រូវ​ស៊ី​នឹង​ចំនួន​ចៀម​

​            តើ​ពួក​ចាស់​ទុំ​អាច​ធ្វើ​ការ​នេះ​សំរាប់​ហ្វូង​ចៀម​ទាំង​​អស់​​បាន​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច​? ​ជា​ការ​ពិត ​ពួក​ជំនុំ​ធំ​ដូច​ជា​ពួក​ជំនុំ​របស់​យើង​នេះ​គួរ​តែ​ឆ្លើយ​ថា ​យើង​ត្រូវ​មាន​ពួក​ចាស់​ទុំ​គ្រប់​គ្រាន់​ ដើម្បី​អោយ​បាន​ស្គាល់​ឈ្មោះ​របស់​សមាជិក​ពួក​ជំនុំ​ម្នាក់​ៗ​ ហើយ​បាន​ផ្តល់​ចំណី ​បាន​ជួយ​ និង​បាន​ផ្តល់​វិន័យ​ទៅ​តាម​សេចក្តី​ត្រូវ​ការ​ជាក់​ស្តែង​របស់​ពួក​គាត់​។ ​ដូច្នេះ​ កន្លង​មក​យើង​បាន​មើល​ឃើញ​ថា​ សាវក​ប៉ុល​ផ្តល់​អោយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​នូវ​សេចក្តី​បង្គាប់​ទូទៅ​មួយ​ ដើម្បី​អោយ​ដឹង​ខ្លួន​ ចាំយាម​ និង​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​ខាង​វិញ្ញាណ​  ​និង​ការ​បំរើ​របស់​ពួកគេ​។ បន្ទាប់​មក​គាត់​អនុវត្ត​សេចក្តី​បង្គាប់​ទូទៅ​នោះ​  ​ដោយ​ជាក់លាក់​ទៅ​លើ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ផ្ទាល់ គឺ​ពួកគេ​គួរ​ប្រយ័ត្ន​ចំពោះ​ខ្លួន​ឯង​  ចំពោះ​គោលលទ្ធិ​របស់​ពួកគេ​  និង​ជីវិត​របស់​ពួកគេ​ ហើយ​បន្ទាប់​មក​ប្រយ័ត្ន​ចំពោះ​ចៀម​នៃ​ព្រះ គឺ​ចៀម​ទាំង​អស់​។

ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​និង​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​បួន​យ៉ាង​សំរាប់​ការ​ឃ្វាល​ហ្វូង​ចៀម​

​            ឥឡូវ​នេះ​ សាវក​ប៉ុលផ្តល់ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​  ​និង​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​បួន​យ៉ាង​ដល់​ពួក​ចាស់ទុំ​ ដើម្បី​អោយ​ធ្វើការ​ងារ​របស់​ពួកគេ​ដោយ​ឧស្សាហ៍​  និង​ម៉ត់​ចត់​។ ​នេះ​មិន​គ្រាន់តែ​ជា​ការ​ងារ​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​   នេះ​មិន​មែន​ជា​ការ​ងារ​អាជីព​ដូច​ជា​ មេធាវី​ វេជ្ជបណ្ឌិត​ វិស្វករ​…ល​.​នោះ​ទេ​  ប៉ុន្តែ​ការ​ងារ​នេះ​ផ្តល់​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ពិសេស​ដល់​ពួក​ចាស់​ទុំ​នៃ​ពួក​ជំនុំ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​។ ហើយ​សាវក​ប៉ុល​សង្កត់​ធ្ងន់​លើ​សារៈ​សំខាន់​នៃ​ការ​ងារ​នេះ​ដល់​ពួកគេ​។

. ​ហ្វូង​ចៀម​ត្រូវ​បាន​ទិញ​ដោយ​លោហិត​របស់​ព្រះ​រាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ​

​            ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ទី​មួយ​សំរាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ថា​ ហ្វូង​ចៀម​ ដែល​ពួកគេ​ត្រូវ​តែ​បំរើ​នោះ ​គឺ​ជា​មនុស្ស​ដែល​ព្រះអង្គ​បាន​លោះ​មក ដោយ​សារ​ព្រះ​លោហិត​របស់​ព្រះអង្គ​ផ្ទាល់​។

បើសិន​ព្រះ​ ដែល​មាន​អំណាច​ព្រះ​ចេស្ដា ​ គ្មាន​អំពើ​បាប​ និង​មាន​សេរីភាព​ខ្ពស់​ជាង​អ្វី​ៗ​ទាំង​អស់​ ស្ម័គ្រ​ព្រះទ័យ​សម្រក់​លោហិត​របស់​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​​​ទ្រង់​សំរាប់​ពួក​ជំនុំ​មាន​បាប​  ​នោះ​ពួក​អ្នក​គង្វាល​ត្រូវ​តែ​ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​លះ​បង់​ញើស​ ឈាម​ និង​ទឹក​ភ្នែក​សំរាប់​ហ្វូង​ចៀម​របស់​ព្រះ​ផង​ដែរ​។ ឧបមា​ថា ​ខ្ញុំ​គឺ​ជា​ពោះ​ម៉ាយ​មាន​​កូន​​ប្រុស​បួន​នាក់​  ហើយ​អ្នក​  ​និង​ប្រពន្ធ​របស់​អ្នក​  និង​គ្រួសារ​របស់​ខ្ញុំ​កំពុង​ស្ទូច​ត្រី​នៅ​សមុទ្រ​។ ​កូនប្រុស​ពៅ​របស់​ខ្ញុំ​អង្គុយ​នៅ​ជិត​គែម​ទូក​ពេក​ ហើយ​នៅពេល​រលក​​បោក​ត្រូវ​ទូក គាត់​បាត់​បង់​តុល្យភាព​ ហើយ​ក៏​ធ្លាក់​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទឹក​ ហើយ​បាត់​ខ្លួន​នៅ​ខាង​ក្នុង​​ទឹក​ទៅ​។ ​មួយ​វិនាទី​ក្រោយ​មក ខ្ញុំ​មុជ​ចុះ​ទៅ​ក្នុង​ទឹក​តាម​រក​គាត់​​ ហើយ​បន្ទាប់​ពី​ដប់​វិនាទី​លែង​មាន​ដង្ហើម​ដក​ ខ្ញុំ​ក៏​ងើប​ឡើង​ពី​ទឹក​ ហើយ​ខ្ញុំ​ចាប់​គាត់​បាន។ ​ខ្ញុំ​ហុច​គាត់​ទៅ​ម្ខាង​ ហើយ​នៅពេល​ខ្ញុំ​ព្យាយាម​ឡើង​ទូក​វិញ​ ស្រាប់​តែ​មាន​ត្រី​ឆ្លាម​មួយ​វាយ​ប្រហារ​ខ្ញុំ​ពី​ក្រោយ​ ហើយ​បាន​ត្របាក់​យក​ខ្លួន​របស់​ខ្ញុំ​មួយ​​ចំហៀង​។ អ្នក​ទាញ​ខ្ញុំ​ឡើង​ទូក​វិញ​ ហើយ​នៅ​មុន​ពេល​ខ្ញុំ​ហូរឈាម​រហូត​ដល់​ស្លាប់​ ខ្ញុំ​មើល​មុខ​របស់​អ្នក​ ហើយ​និយាយ​ថា​ «​សូម​ថែរក្សា​កូន​ប្រុស​របស់​ខ្ញុំ​ជំនួស​ខ្ញុំ​ផង​»។                          នេះ​គឺ​ជា​ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ខ្លាំង​មួយ​។ ព្រះ​យេស៊ូវ​ «​បាន​ស្រឡាញ់​ដល់​ពួកជំនុំ​ ហើយ​បាន​ប្រគល់​ព្រះ​អង្គ​ទ្រង់​ជំនួស​ផង​» (អេភេសូរ​ ៥:២៥)។ ​ចាស់​ទុំ​ណា​ ដែល​មិន​ស្ម័គ្រ​ចិត្ត​លះ​បង់​ញើស​ ឈាម​ និង​ទឹក​ភ្នែក​សំរាប់​សេចក្តី​ជំនឿ​  និង​ភាព​បរិសុទ្ធ​របស់​ពួក​ជំនុំ​​ព្រះគ្រីស្ទ​ទេ​ នោះ​គាត់​មិន​ស្គាល់​តំលៃ​​​លោហិត​របស់​ព្រះ​រាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ​ឡើយ​។

. ​ព្រះ​តាំង​ពួក​អ្នក​គង្វាល​ឡើង​សំរាប់​ការ​បំរើ​នេះ​

​            ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ទីពីរ​ ដែល​សាវក​ប៉ុល​ផ្តល់​អោយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ថា​ ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​ព្រះ​តាំង​ឡើង​សំរាប់​ការ​បំរើ​នេះ​។ ខ.២៨​និយាយ​ថា​ «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន​ ហើយ​ខំ​ថែ​រក្សា​ហ្វូង​សិស្ស​ ដែល​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​តាំង​អ្នក​រាល់​គ្នា ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដល់​គេ»។ វា​ពិបាក​រក​ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ដែល​ធំ​អស្ចារ្យ  ​និង​មាន​ប្រសិទ្ធិ​ភាព​ជាង​ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ទាំង​ពីរ​នេះ​។ ​លោហិត​របស់​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​នៃ​ព្រះ​បាន​ប្រមូល​ផ្តុំ​ចៀម​ ហើយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​ត្រាស់​ហៅ​ពួក​អ្នក​គង្វាល​។ ដូច្នេះ ​ពួក​គេ​ត្រូវ​តែ​លះ​បង់​ខ្លួន​ឯង​ គឺ​កំឡាំង  ​និង​ជីវិត​របស់​ពួកគេ​ សំរាប់​សេចក្តី​ជំនឿ​  និង​ភាព​បរិសុទ្ធ​របស់​ពួកជំនុំ​!។

. ពួក​ជំនុំ​តែង​តែ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដ៏​ធំ

          ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​ទី​បី​ ដែល​សាវក​ប៉ុល​ផ្តល់​អោយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​គឺ​ថា ​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដ៏​ធំ​តែង​តែ​រង់​ចាំ​ពួក​ជំនុំ។ ​គាត់​និយាយ​នៅក្នុង​  ខ.២៩-៣០ ថា​ «ដ្បិត​ខ្ញុំ​ដឹង​ថា ក្រោយ​ដែល​ខ្ញុំ​ទៅ​បាត់ នោះ​នឹង​មាន​ឆ្កែ​ព្រៃ​ដ៏​សាហាវ ដែល​មិន​ចេះ​ប្រណី​ដល់​ហ្វូង​ វា​នឹង​ចូល​មក​ក្នុង​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា​ហើយ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ រាល់​គ្នា ក៏​នឹង​កើត​មាន​មនុស្ស ដែល​នឹង​អធិប្បាយ​សេចក្តី​ទំនាស់​ខុស​ដែរ​ ដើម្បី​នឹង​ទាញ​នាំ​ពួក​សិស្ស​ទៅ​តាម​គេ​វិញ​»។​

​ការ​ជំរុញ​ចិត្ត​អោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​នៅ​ទី​នេះ​គឺ​ជា​គ្រោះ​ថ្នាក់​ ដែល​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​នឹង​មាន​មនុស្ស​​​ប្រាថ្នា​ធ្វើ​ជា​ចាស់​ទុំ​ ដែល​ជា​ឆ្កែចចក​ពាក់​ស្បែក​ចៀម​ (ម៉ាថាយ​ ៧:១៥)។ ​ពួក​គេ​នឹង​ចាប់​ផ្តើម​និយាយ​បង្ខូច​បន្តិច​ម្តង​ៗ​អំពី​សេចក្តី​ពិត​អំពី​ព្រះ​គម្ពីរ​។ ហើយ​បើសិន​ពួក​ចាស់​ទុំ​មិន​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ខាង​វិញ្ញាណ​បាន​ល្អ​ទេ នោះ​ឆ្កែ​ចចក​អាច​នឹង​បំផ្លាញ​ហ្វូង​ចៀម​បាន​។

សូម​​អោយ​ខ្ញុំ​និយាយ​អំពី​សណ្ឋាន​មួយ​ដែល​សំដែង​អំពី​ឆ្កែ​ចចក​។ ​នៅពេល​ខ្ញុំ​បាន​សំឡឹង​មើល​ពួក​គ្រីស្ទបរិស័ទ​  សាលារៀន​ ​និង​វិទ្យាស្ថាន​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ងាក​ចេញ​ពី​សេចក្តី​ស្មោះត្រង់​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ​  ហើយ​ទៅ​​​មិន​ជឿ​លើ​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​ស្រុង​ គឺ​ខ្ញុំ​បាន​មើល​ឃើញ​ថា​ កត្តា​រួម​មួយ​គឺ​ថា​ មនុស្ស​  ​និង​វិទ្យាស្ថាន​បាន​បាត់​បង់​បំណង​ចិត្ត​ខ្ជាប់​ខ្ជួន​ទៅ​នឹង​សេចក្តី​ពិត​ពី​បុរាណ​មក​ ហើយ​បែរ​ជា​មាន​បំណង​ចង់​ដើរ​តាម​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ ឬ​ស្រប​ទៅ​តាម​លោកិយ​វិញ​។  ​​យើងអាច​​ព្យាយាម​និយាយ​តាម​របៀប​ផ្សេងថា​​៖ ​នៅ​ពេល​ការ​នេះ​កើត​ឡើង​ មនុស្ស​មិន​មាន​បំណង​ចិត្ត​ដឹក​នាំ​ចិត្ត​គំនិត​របស់​ខ្លួន​អោយ​ស្រប​តាម​សេចក្តី​ពិត​របស់​ព្រះ​គម្ពីរ​ទេ។​ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ពួកគេ​ព្យាយាម​ផ្លាស់​ប្តូរ​អ្វី ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​អោយ​ត្រូវ​តាម​អ្វី​ ដែល​ពួក​គេ​ចូល​ចិត្ត​ហើយ​មនុស្ស​ចង់​ស្តាប់​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​។

ដូច្នេះ​មនុស្ស​ម្នាក់​អាច​ត្រឡប់​ជា​ឆ្កែចចក​មិន​គ្រាន់​តែ​ដោយ​សារ​គាត់​បដិសេធ​សេចក្តី​ពិត​របស់​ព្រះ​គម្ពីរ​ណា​មួយ​ទៀត​  ប៉ុន្តែ​ដោយសារ​គាត់​មិន​យល់​ព្រះ​គម្ពីរ​អោយ​បាន​ស៊ី​ជម្រៅ​។ ​គាត់​​​​​​​ចាប់មិន​​បាន​សេចក្តី​ជំនឿ​អស្ចារ្យ​ពី​បុរាណ​  ដែល​ត្រូវ​បាន​ផ្តល់​អោយ​ពួក​បរិសុទ្ធ​តាំង​ពី​បុរាណ​ទេ​ (​យូដាស​ ៣)។ ​ចាស់​ទុំ​ល្អ​ត្រូវ​ចុះ​ចូល​ដោយ​បន្ទាប​ខ្លួន​ចំពោះ​សេចក្តី​ពិត​ដែល​មិន​ចេះ​ប្រួល​ប្រែ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ គឺ​គាត់​ត្រូវ​តែ​សិក្សា​  និង​ពន្យល់​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​ដោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​។ ​នៅពេល​ណា​ចាស់​ទុំ​លែង​មាន​ឥរិយាបថ​បែប​នេះ​ហើយ​ នោះ​គាត់​អាច​ត្រឡប់​ជា​វិញ​ឆ្កែចចក​បាន​។ ដូច្នេះ ​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ទីបី​សំរាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ  ​គឺ​ជា​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដែល​តែង​តែ​មាន​របស់​ឆ្កែចចក​ពាក់​ស្បែក​ចៀម​ ដែល​បង្ខូច​សេចក្តី​ពិត​ ហើយ​ដឹក​នាំ​មនុស្ស​ទៅ​ក្នុង​សេចក្តី​វិនាស​។

. គំរូ​ផ្ទាល់​ខ្លួន​របស់​សាវក​ប៉ុល​

​            ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អោយ​ពួក​ចាស់​ទុំ​ប្រយ័ត្ន​  គឺ​ជា​គំរូ​ផ្ទាល់​ខ្លួន​របស់​សាវក​ប៉ុល​។ ខ.៣១ «ដូច្នេះ ឲ្យ​ចាំ​យាម​ចុះ​ ចូរ​នឹក​ចាំ​ថា​ ក្នុង​រវាង​៣​ឆ្នាំ ខ្ញុំ​ចេះ​តែ​ប្រដៅ​ទូន្មាន​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​នីមួយ​ៗ ដោយ​ទឹក​ភ្នែក​ ទាំង​យប់​ទាំង​ថ្ងៃ ឥត​ឈប់​ឈរ​ឡើយ​»។ បើ​សិន​សាវក​ប៉ុល​បាន​ធ្វើ​ការ​ទាំង​ថ្ងៃ​ទាំង​យប់​ បើសិន​គាត់​បាន​ធ្វើ​ការ​ជាមួយ​មនុស្ស​ទាំង​អស់​ ​បើសិន​គាត់​បាន​ធ្វើ​ការ​ដោយ​ទឹក​ភ្នែក​ ​នោះ​ខ្ញុំ​  និង​ចាស់​ទុំ​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​របស់​យើង​ត្រូវ​លះបង់​ជីវិត​របស់​យើង​ទាំង​យប់​ទាំង​ថ្ងៃ​សម្រាប់​ពួក​ជំនុំ​ផង​ដែរ​!។

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Top